Variant de Vallirana

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Variant de Vallirana

Post by genissimon »

Sembla que, després de la mala resposta del Ministerio de Fomento respecte al reinici de les obres de la variant de Vallirana, els veïns d'aquesta població reprenen les protestes. La primera, tallar la N-340 el proper dissabte 27 de juliol al matí.

I amb tota la raó del món:
Ajuntament de Vallirana, 19 de juliol de 2013 wrote: L’alcaldessa i un representant de la ciutadania de la Comissió de la Variant van mantenir una reunió ahir al Ministeri de Foment.

19/07/2013. Les previsions d’execució de les obres de la variant han rebut una nova mala notícia quan ahir, a Madrid, des del Ministeri de Foment van confirmar que tampoc es preveu partida pressupostària per al 2015 quan, en principi, es preveia destinar-hi 20 milions d’euros.
[...]

La manifestació consistirà a tallar la carretera dissabte 27, a les 10 del matí, a la rotonda d’accés a l’Institut.
[...]
Europa Press, 19 de juliol de 2013 wrote: Vallirana talla la N-340 per reivindicar la finalització de la variant
[...]
Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Variant de Vallirana

Post by Platanito »

genissimon wrote:Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?
Si no és autovia no es podrà dir A-7... Encara gràcies que pertany a la xarxa estatal i no caldrà que li diguin C-nn per després anar-li canviant la numeració a cada corba.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Variant de Vallirana

Post by wefer »

Segur que la paralització des de fa anys i panys d'aquesta obra no té res a veure amb el fet que convertiria aquesta carretera en alternativa gratuïta a l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure que l'accés a la B-30 des de l'A-2 porti a mig fer des de fa anys i panys, amb els ponts ja mig rovellats, perquè evitaria el pas de molts conductors pel peatge de Martorell de l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure la paralització de totes les obres a la N-II entre Girona i Palafolls, on s'estan caient els talussos ja mig construïts i rovellant els ponts a mig fer, amb el fet que seria una autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 d'Abertis

Res a veure, res...

El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Obra social

Post by Guigui »

wefer wrote:El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.
Deixem-ho en Caixalunya. Més fàcil de pronunciar i, al capdavall, tot va a parar a la mateixa butxaca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Variant de Vallirana

Post by genissimon »

Diu que es reprenen les obres de la variant de Vallirana a la N-340 (o A-7)... A veure si les acaben algun dia...

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Variant de Vallirana

Post by Oriolix »

A Vallirana ja no saben què fer per reclamar la variant. Ara versionen el "Despacito". Almenys l'humor que no falti

https://youtu.be/wHLzINYszfk
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Variant de Vallirana

Post by Oriolix »

Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca? Ho dic perquè el pas per l'Ordal sembla complicat (arriba a cota 500) i un túnel per sota de tot l'Ordal seria molt llarg (5km?)

Una alternativa seria fer una nova N-340 més al sud, passant per Olesa de Bonevalls. Caldria fer un túnel des de les Casetes d'en Julià fins a l'entrada de la vall d'Olesa, però seria molt més curt, de només 2km. Per a la resta del traçat , caldria ampliar carreteres actuals i fer la variant d'Olesa, perquè no passés pel poble. Tampoc no faria falta que fos autovia, i n'hi hauria prou que fos una bona via de 1+1, perquè tampoc no hi hauria trams llargs de pujada o baixada, amb una cota màxima de 350

El detall seria:
A) Accés des de N-340 a boca est túnel (nou traçat pel polígon industrial): 1,4 km
B) Túnel de ca n'Olivella: 2km
C) Boca oest túnel-accés Olesa de Bonesvalls: ampliació Camí de can Prunera: 1,8 km
D) Variant Olesa (nou traçat): 3km
E) Olesa - Avinyó nou: ampliació BV-2411: 5km
olesa_bonesvalls.jpg
olesa_bonesvalls.jpg (353.49 KiB) Viewed 17801 times
En total serien 13,2km: 4,4 km de nou traçat (accés inicial + variant), 2km de túnel i 6,8 km d'ampliació de les carreteres actuals
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quina necessitat hi ha?

Post by Guigui »

Oriolix wrote:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Quina necessitat hi ha?

Post by Sanato »

Guigui wrote:
Oriolix wrote:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?
Estic segur que a la llarga s'acabarà fent el túnel de l'Ordal, serà una bona alternativa a la saturada entrada a BCN pel Llobregat, tant l'A2 com la B23.
Ara que no aprovo la proposta d'Oriolix, passaria massa prop del parc natural del Garraf i tallaria pel mig la seva connexió natural amb les muntanyes de l'Ordal
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel de l'Ordal

Post by Guigui »

La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Túnel de l'Ordal

Post by Platanito »

Guigui wrote:un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Em falten mans per aplaudir-te. :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Variant de Vallirana

Post by davida »

La concessió la Ap7 caduca en 2 anys. Encara fa mes innecessària qualsevol obra.
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Túnel de l'Ordal

Post by Gat_l-h »

Guigui wrote:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Es més, siempre he pensat que la continuació natural del tram quan arrivi a Molins de Rei, a més d'enllaçar amb FGC a Quatre Camins, es continuar fins a Cervelló i Vallirana per una banda i fins a la Palma i Corbera d'una altra. Només falta veure com estan les carreteres a segons quines hores. Entre Cervelló, Vallirana, la Palma i Corbera sumen gairebé 42.000 habitants... més que, per exemple, Igualada.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Variant de Vallirana

Post by Oriolix »

Al web de l'Ajuntament de Vallirana he trobat el projecte de la variant de les Casetes d'en Muntaner
variant_casetes.jpg
variant_casetes.jpg (215.33 KiB) Viewed 17369 times
http://www.vallirana.cat/uploads/201802 ... tes_OK.pdf

Continuen l'autovia en direcció cap a l'Ordal evitant la "S" actual. El problema és que en direcció a l'Ordal no hi ha una opció de túnel tan bona i tan a baixa cota com l'opció per Olesa de Bonesvalls. Aquesta opció escurçaria un 10% la distància Vilafranca-Barcelona i donaria a Olesa de Bonesvalls una connexió per carretera decent.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Variant de Vallirana

Post by 122-042-132 »

Quines ganes tens de malmetre el territori, prou trinxat que el tenim. Deixem en pau la Vall de Bonesvalls.

Tanmateix, el projecte i la reserva se sòl ja està fet, i no va per ací. El plantejament urbanístic ja està fet. Va per l'Ordal.

Salut!
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Túnel de l'Ordal

Post by Sanato »

Guigui wrote:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Totalment d'acord; només dic que n'estic segur.
D'aquí 40 o 50 anys en tornem a parlar
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Variant de Vallirana

Post by Oriolix »

El túnel de Vallirana en servei passat l'estiu?

https://www.lapremsadelbaix.es/noticies ... tubre.html
Tioviejo50
N3
N3
Posts: 32
Joined: Thursday 05/09/2019 16:12

Re: Variant de Vallirana

Post by Tioviejo50 »

20 anys per acabar l'obra....que gossos son.... :emprenyat
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Variant de Vallirana

Post by albert28 »

15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat

Després de 31 anys de protestes veïnals reclamant una solució per a les cues de l'N-340 a Vallirana, la variant que evitarà travessar aquest municipi del Baix Llobregat està a punt d'obrir. Encara no hi ha data confirmada per a la inauguració, però tot apunta que serà aquesta setmana.

TV3 ha pogut fer un recorregut pel túnel de prop d'un quilòmetre i mig que passa per sota de Vallirana. És un dels més moderns i intel·ligents de la xarxa de carreteres de l'Estat:
[...]
Ara, segons el ministeri de Foment, s'estan fent les comprovacions tècniques dels sistemes de seguretat del nou tram. Són sistemes de seguretat complexos que permetran que, per dins el túnel, puguin circular camions amb mercaderies perilloses. Aquest serà un dels pocs túnels per on estarà permès el pas d'aquests tipus de vehicles.

https://www.ccma.cat/324/15-anys-espera ... a/2960521/
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Variant de Vallirana

Post by 122-042-132 »

La variant de Vallirana obre avui, després de 15 anys d’obres. La infraestructura ha patit aturades i canvis diverses vegades

Informació del Diari Ara

Han fet falta més de 15 anys d’obres i moltes hores de cua a la carretera, però finalment el ministeri de Foment va anunciar ahir que l’esperada variant de Vallirana s’obre des d’avui dimarts al trànsit. Es tracta del tram d’autovia B-24 que, a partir d’avui, es converteix en l’alternativa a la N-340 al pas per aquest municipi, una reivindicació històrica al territori. Les obres, de fet, es van licitar l’any 2003 i van començar el 2004. Seguint aquest calendari, la infraestructura s’hauria hagut d’inaugurar tres anys després, el 2007. En canvi, no s’ha obert a la circulació fins dotze anys més tard.

El traçat que avui s’obre al trànsit comença en una rotonda sobre la N-340, a l’entrada del nucli urbà de Vallirana, que arriba del port de l’Ordal, i finalitza a l’enllaç amb Cervelló oest de la B-24. Segons va explicar ahir el ministeri en un comunicat, el nou itinerari representa “una alternativa de gran capacitat per al trànsit de llarg i mitjà recorregut” que fins ara es veia obligat a circular pel mig de Vallirana -seguint la N-340-, on hi ha una limitació de velocitat a 50 km/h, moltes interseccions amb semàfors i passos de vianants. Tot plegat ha fet que aquest tram hagi estat, fins avui, un focus de retencions freqüents.

L’obertura d’aquesta infraestructura llargament reclamada suposa, per tant, un canvi substancial per als veïns del municipi, que fins ara suportaven el pas d’uns 19.000 vehicles de mitjana diaris pel centre urbà. Ara aquesta alternativa servirà per desviar una gran part del trànsit i en minimitzarà els efectes, com ara el de la pol·lució, el soroll i el risc d’atropellaments, a banda de millorar la seguretat viària. La longitud total del tram és d’uns tres quilòmetres, amb dues calçades de dos carrils per sentit, i la majoria del tram discorre pel nou túnel de Vallirana.

El cost final de les obres ha ascendit fins a 176 milions d’euros, incloent-hi les expropiacions, la redacció del projecte i el control i la vigilància.

Obres intermitents

Vallirana reclama aquesta variant des de finals dels 80. La culminació de l’obra ha estat motiu de queixes i retrets constants entre els governs municipal, català i espanyol. L’acte de col·locació de la primera pedra -el març del 2004- va suposar, a la pràctica, el tret de sortida d’un calendari molt accidentat. Durant aquests anys, les obres s’han engegat i aturat diverses vegades i els temps d’execució s’han dilatat. L’últim sotrac va ser durant la crisi, amb les retallades: el 2011 es van aturar les obres i també se’n va suspendre el pressupost fins al 2014, quan es van reprendre.

Video oficial de Foment, de la nova variant de Vallirana

https://www.youtube.com/watch?v=vUGyd-vGLA8
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”