Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona està elaborant el seu Pla Director de Mobilitat pel període 2020-2025.
Per això també està publicant enquestes i convocant sessions participatives obertes al públic. Ja se n'han fet unes quantes; però, no se n'ha fet difusió al fòrum. Ni massa promoció per l'ATM, tot sigui dit.
Si voleu participar a les enquestes i informar-vos de les sessions participatives, teniu el web:
http://pdmobilitat.cat
Per això també està publicant enquestes i convocant sessions participatives obertes al públic. Ja se n'han fet unes quantes; però, no se n'ha fet difusió al fòrum. Ni massa promoció per l'ATM, tot sigui dit.
Si voleu participar a les enquestes i informar-vos de les sessions participatives, teniu el web:
http://pdmobilitat.cat
Salvem l'Estació de França!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Ostres, moltes gràcies, no me n'havia assabentat, d'això!
Em sembla una molt bona oportunitat per donar a conèixer greus problemes de mobilitat que tinc la sort o la desgràcia de conèixer, i crec que ho faré!
Em sembla una molt bona oportunitat per donar a conèixer greus problemes de mobilitat que tinc la sort o la desgràcia de conèixer, i crec que ho faré!
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Presentat aquest matí el PDM 2020-2025 de l'ATM. Han penjat la presentació sencera [3h32m] :
https://twitter.com/ATMbcn/status/1174951442018209793
Realment, massa parlar per no dir res. Us recomano llegir directament els documents penjats al web. Molt més útil:
PLA DIRECTOR DE MOBILITAT DEL SISTEMA INTEGRAT DE MOBILITAT METROPOLITANA DE BARCELONA (SIMMB)
https://www.atm.cat/web/ca/document_pdm_2020.php
https://twitter.com/ATMbcn/status/1174951442018209793
Realment, massa parlar per no dir res. Us recomano llegir directament els documents penjats al web. Molt més útil:
PLA DIRECTOR DE MOBILITAT DEL SISTEMA INTEGRAT DE MOBILITAT METROPOLITANA DE BARCELONA (SIMMB)
https://www.atm.cat/web/ca/document_pdm_2020.php
Salvem l'Estació de França!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Pel que he pogut consultar fins ara, a primer cop d'ull, fets remarcables:
- S'amplia la R1 de Rodalies fins Universitat Autònoma (UAB). Queda clar que a l'ATM llegeixen els fòrums.
- Es recuperen els semidirectes a la R1. S'enten, entre BCN i Mataró.
- S'amplia la R8 fins Vilafranca. Cosa ja planejada d'inici.
- Els limitats S6 UAB i S7 Rubí desapareixen i s'amplien a Sabadell (S2) i Terrassa (S2). Quedant freqs. puntes de 2'30" BCN-St. Cugat i 5' fins Sabadell i Terrassa.
- Automatització de l'L1 de metro i implantar els serveis parcials centrals.
- Ja tenim xifres: 98 nous trens vindran a Rodalies BCN. Dels quals, 58 per a renovació i 40 per ampliació de flota (duplicar composicions i augmentar servei).
- Les 470 seran baixa. No diu res de les 450/51 que, esperem, continuïn en servei.
- Pla de millora dels busos interurbans, augmentant-ne la flota a certes línies.
- Desplegament de la xarxa BRCat. Vinculat a la xarxa d'interurbans.
- Pla de busos nocturs interurbans (NitBus RMB) poc específic. Augment de cobertura territorial, però no es parla de freqüències.
Last edited by m.h.t. on Friday 11/10/2019 16:35, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Para mí lo más interesante es que la línea de Mataró vuelva a tener los semidirectos... que yo recuerde al momento de eliminarlos no paraban en Sant Adrià, en las dos de Montgat y en Cabrera.
La R 8 a Vilafranca del Penedès... bien, pero habrán más trenes o seguirán siendo a cada hora?
Eliminar los limitados S6 y S7 está bien en tema de nomenclaturas, además que yo sepa son pocos al día como el S5?
Lástima por lo del retiro de las 450 y 451... a lo mejor con suerte no las destruyen y se las llevan a Portugal para acompañar los que hay en Fertagus por ejemplo.
BRCat... al final este invento tan extraño va a complicar la nomenclatura.
La R 8 a Vilafranca del Penedès... bien, pero habrán más trenes o seguirán siendo a cada hora?
Eliminar los limitados S6 y S7 está bien en tema de nomenclaturas, además que yo sepa son pocos al día como el S5?
Lástima por lo del retiro de las 450 y 451... a lo mejor con suerte no las destruyen y se las llevan a Portugal para acompañar los que hay en Fertagus por ejemplo.
BRCat... al final este invento tan extraño va a complicar la nomenclatura.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
El que es farà son els S6 i S7 per Terrassa i Sabadell però fent parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi oi?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Yo creo que tendría más sentido que el servicio L6 sustituya el S6/S7 en cuanto a parar en todas las estaciones entre Sant Gervasi y Sarrià.Carlos González wrote: ↑Saturday 21/09/2019 12:10El que es farà son els S6 i S7 per Terrassa i Sabadell però fent parar a Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi oi?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Probable conversió a S1 i S2
Sense conèixer-ne els detalls ni saber si ni tan sols se n 'han donat, el més lògic seria reconvertir els S6 i S7 en S2 i S1, respectivament. Més que res, perquè d'aquesta manera s'aturaran a les estacions de fora de Barcelona, saltant-se Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres, mantenint una malla uniforme amb freqüència de 2'30 min. fins a Sant Cugat, que difícilment suportaria trens que no parin a les mateixes estacions ni que es puguin avançar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Ja t'ho dic jo, "safe spaces" per dones amb vagons segregats per gènere i espais a andanes tambe segregats. Com als EUA a principis de segle XX, però criminalitzant els homes.m.h.t. wrote: ↑Friday 20/09/2019 17:18 Pel que he pogut consultar fins ara, a primer cop d'ull, fets remarcables:
Ja això d'adaptar el TP "en perspectiva de gènere" se m'escapa de les mans.
- S'amplia la R1 de Rodalies fins Universitat Autònoma (UAB). Queda clar que a l'ATM llegeixen els fòrums.
- Es recuperen els semidirectes a la R1. S'enten, entre BCN i Mataró.
- S'amplia la R8 fins Vilafranca. Cosa ja planejada d'inici.
- Els limitats S6 UAB i S7 Rubí desapareixen i s'amplien a Sabadell (S2) i Terrassa (S2). Quedant freqs. puntes de 2'30" BCN-St. Cugat i 5' fins Sabadell i Terrassa.
- Automatització de l'L1 de metro i implantar els serveis parcials centrals.
- Ja tenim xifres: 98 nous trens vindran a Rodalies BCN. Dels quals, 58 per a renovació i 40 per ampliació de flota (duplicar composicions i augmentar servei).
- Les 450/451 seran baixa. Tal i com ens temiem, ho confirma el document.
- Pla de millora dels busos interurbans, augmentant-ne la flota a certes línies.
- Desplegament de la xarxa BRCat. Vinculat a la xarxa d'interurbans.
- Pla de busos nocturs interurbans (NitBus RMB) molt pobre. Cap nova línia; no es parla de freqüències.
Respecte les 450/451, un dels objectius del Pla es reduir la congestió en hora punta. I per fer-ho es poliran els trens de més capacitat, I afegiran més trens i més petits a una xarxa ja al límit de la seva capacitat. No entenc res.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
-
- N3
- Posts: 32
- Joined: Thursday 05/09/2019 16:12
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
res més semi-directes a Mataro ?....i les altres linies ?....fum del bò....
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Creo que los semidirectos de la R1 saltaban los Montgats y Cabrera. Espero que sea como en la R4, muy pocos servicios al día, ya que Monsolís y Cabrera son estaciones clave. Cabrera-Masnou se puede hacer con una T10 ATM de la misma zona ya que entran todas ellas dentro de la franja 2, y la pateada Matarò-Cabrera y Masnou-Monsolís ya son suficientemente largas como para que al llegar a la estación de turno la mitad de los trenes pasen de largo. Supongo que los que harán la "bromita" serán los de Figueres y Portbou, es decir, los RG1. Cuidado que no sean capaces con la excusa de "semidirectos" de clavarte la tarifa MD metiéndote los "Besugos" en la línea con la excusa de la "modernidad en los regionales": eso en mi pueblo es un robo a mano armada, no una mejora de servicio.
PD: redirigida al hilo del nuevo formato del foro.
Bueno. Ya sabemos con la experiencia de la Historia cómo van a "resolver ese problema": detrás de las mujeres vienen los LGTBI, por lo que el beneficio afectará al fin y al cabo a las mujeres, la mitad de los hombres, y los niños por simple lógica entrarán en el saco también. Así el estado se lava las manos diciendo que "los hombres también salen beneficiados". Evidentemente cuando pase eso, un servidor votará en contra de la normativa, porque considero que hacer segregaciones no ayuda ni a los LGTBI ni a las mujeres a integrarse en la sociedad ni a promover un respeto y convivencia con el resto de seres humanos. Si el problema es un conflicto, la mejor forma de resolverlo no es separar a los contendientes, como se lleva erróneamente haciendo toda la vida, sino con modelos estructurales de convivencia como los de Rafael Juncadella, que consiguió que latinos, personas de raza negra y gitanos convivieran primero entre ellos y luego con los catalanes y resto de personas de otras razas, culturas y lugares. Pero evidentemente esto, supone mucho esfuerzo que a las administraciones no les interesa en absoluto, así que ¿Por qué no seguir con el clásico modelo segregativo una vez más aduciendo que "así se solucionan los problemas"?robertotlh wrote: ↑Saturday 21/09/2019 19:34
Ja t'ho dic jo, "safe spaces" per dones amb vagons segregats per gènere i espais a andanes tambe segregats. Com als EUA a principis de segle XX, però criminalitzant els homes.
PD: redirigida al hilo del nuevo formato del foro.
Last edited by França451 on Sunday 22/09/2019 20:29, edited 1 time in total.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou llançar globus sonda!
Abans no comencem una discussió vana partint de supòsits indemostrables, quedi clar que aquestes conjectures que llances no són més que pures especulacions.França451 wrote: ↑Sunday 22/09/2019 20:14 Creo que los semidirectos de la R1 saltaban los Montgats y Cabrera. Espero que sea como en la R4, muy pocos servicios al día, ya que Monsolís y Cabrera son estaciones clave. Cabrera-Masnou se puede hacer con una T10 ATM de la misma zona ya que entran todas ellas dentro de la franja 2, y la pateada Matarò-Cabrera y Masnou-Monsolís ya son suficientemente largas como para que al llegar a la estación de turno la mitad de los trenes pasen de largo. Supongo que los que harán la "bromita" serán los de Figueres y Portbou, es decir, los RG1. Cuidado que no sean capaces con la excusa de "semidirectos" de clavarte la tarifa MD metiéndote los "Besugos" en la línea con la excusa de la "modernidad en los regionales": eso en mi pueblo es un robo a mano armada, no una mejora de servicio.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Prou llançar globus sonda!
Nadie ha dicho lo contrario, Guigui, en ningún momento dije que no fueran especulaciones puras y duras. Desconozco qué y cómo van a hacer los semidirectos y cuáles paradas saltarán, ya que como indiqué, tampoco recuerdo exactamente cuando estaban qué paradas saltaban ni cuáles destinos hacían estos recorridos: me suena algo de los Maçanet Massanes y algunos blanes en días laborables, y que los findes todos los servicios paraban en todas, pero no lo sé con exactitud cómo eran antes. Sólo comenté que en caso de que aplicasen los semidirectos a la RG1, ya que es la línea que hará el tramo más largo, no se les ocurra meter MD. Sabiendo cómo es Renfe en estas cosas, nos podemos esperar cualquier cosa, viendo lo que hicieron con la R4 (Vilafrancas semidirectos y Sanvis paraentodas, Manresa semidirectos pero en cambio Lleida con paradas, y el último comiéndose hasta los apeaderos del Bruc. Por lo tanto si meten un semidirecto que acabe en Mataró, no debería resultar absolutamente nada extraño siguiendo lógicas nietzschianas.Guigui wrote: ↑Sunday 22/09/2019 21:07Abans no comencem una discussió vana partint de supòsits indemostrables, quedi clar que aquestes conjectures que llances no són més que pures especulacions.França451 wrote: ↑Sunday 22/09/2019 20:14 Creo que los semidirectos de la R1 saltaban los Montgats y Cabrera. Espero que sea como en la R4, muy pocos servicios al día, ya que Monsolís y Cabrera son estaciones clave. Cabrera-Masnou se puede hacer con una T10 ATM de la misma zona ya que entran todas ellas dentro de la franja 2, y la pateada Matarò-Cabrera y Masnou-Monsolís ya son suficientemente largas como para que al llegar a la estación de turno la mitad de los trenes pasen de largo. Supongo que los que harán la "bromita" serán los de Figueres y Portbou, es decir, los RG1. Cuidado que no sean capaces con la excusa de "semidirectos" de clavarte la tarifa MD metiéndote los "Besugos" en la línea con la excusa de la "modernidad en los regionales": eso en mi pueblo es un robo a mano armada, no una mejora de servicio.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Els semidirectes de debò se'ls van "carregar", crec, al canvi d'horaris d'estiu el 1992. Fins llavors, els trens que anaven/venien de més amunt de Mataró anaven directes de Mataró a Badalona i de Badalona a Barcelona. Sense totes aquestes parades intermitges es guanyaven uns 10-12 minuts. Després només es saltaven les dues parades de Montgat i la de Sant Adrià. Ara tots els trens paren a totes.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Podries resumir quines diapositives podriem trobar exactament aquests fets???m.h.t. wrote: ↑Friday 20/09/2019 17:18 Pel que he pogut consultar fins ara, a primer cop d'ull, fets remarcables:
Ja això d'adaptar el TP "en perspectiva de gènere" se m'escapa de les mans.
- S'amplia la R1 de Rodalies fins Universitat Autònoma (UAB). Queda clar que a l'ATM llegeixen els fòrums.
- Es recuperen els semidirectes a la R1. S'enten, entre BCN i Mataró.
- S'amplia la R8 fins Vilafranca. Cosa ja planejada d'inici.
- Els limitats S6 UAB i S7 Rubí desapareixen i s'amplien a Sabadell (S2) i Terrassa (S2). Quedant freqs. puntes de 2'30" BCN-St. Cugat i 5' fins Sabadell i Terrassa.
- Automatització de l'L1 de metro i implantar els serveis parcials centrals.
- Ja tenim xifres: 98 nous trens vindran a Rodalies BCN. Dels quals, 58 per a renovació i 40 per ampliació de flota (duplicar composicions i augmentar servei).
- Les 450/451 seran baixa. Tal i com ens temiem, ho confirma el document.
- Pla de millora dels busos interurbans, augmentant-ne la flota a certes línies.
- Desplegament de la xarxa BRCat. Vinculat a la xarxa d'interurbans.
- Pla de busos nocturs interurbans (NitBus RMB) molt pobre. Cap nova línia; no es parla de freqüències.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
El fet d'allargar la S7 té a veure amb les obres que volen fer a l'estació de Rubí, on entre altres coses volen eliminar la vía 0 per agrandar andanes i reformar vestíbul amb unes obres de l'estil de les que han fet a Sarrià per facilitar el flux de passatgers.
Treure Rubí de capçalera en hora punta em sembla un error molt greu, ja que FGC és l'única opció viable que hi ha a Rubí per anar on sigui (R8, B7 i B8 son testimonials) mentre que Terrassa té busos a BCN i Rodalies i el fet que arribin tots els trens plens a l'estació (cada cop que surt un S7 de Rubí ja surt pràcticament ple) farà que la gent que s'ho pugui permetre deixi d'utilitzar-los perque no cabran als trens.
La solució que veig és construir una cua de maniobres per la zona de la Llana (per fer-la just desprès de la futura estació) i que pugui fer de terminal en un futur sense penalitzar la circulació.
Per una altra banda trobo completament necessari substituir alguns L6 de la tarda per S7, que els S1 entre les 4:30 i les 7 van completament plens (i queden mig buits a Rubí).
Treure Rubí de capçalera en hora punta em sembla un error molt greu, ja que FGC és l'única opció viable que hi ha a Rubí per anar on sigui (R8, B7 i B8 son testimonials) mentre que Terrassa té busos a BCN i Rodalies i el fet que arribin tots els trens plens a l'estació (cada cop que surt un S7 de Rubí ja surt pràcticament ple) farà que la gent que s'ho pugui permetre deixi d'utilitzar-los perque no cabran als trens.
La solució que veig és construir una cua de maniobres per la zona de la Llana (per fer-la just desprès de la futura estació) i que pugui fer de terminal en un futur sense penalitzar la circulació.
Per una altra banda trobo completament necessari substituir alguns L6 de la tarda per S7, que els S1 entre les 4:30 i les 7 van completament plens (i queden mig buits a Rubí).
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
En quin de tots els documents has trobat aquesta informació?m.h.t. wrote: ↑Friday 20/09/2019 17:18 Pel que he pogut consultar fins ara, a primer cop d'ull, fets remarcables:
Ja això d'adaptar el TP "en perspectiva de gènere" se m'escapa de les mans.
- S'amplia la R1 de Rodalies fins Universitat Autònoma (UAB). Queda clar que a l'ATM llegeixen els fòrums.
- Es recuperen els semidirectes a la R1. S'enten, entre BCN i Mataró.
- S'amplia la R8 fins Vilafranca. Cosa ja planejada d'inici.
- Els limitats S6 UAB i S7 Rubí desapareixen i s'amplien a Sabadell (S2) i Terrassa (S2). Quedant freqs. puntes de 2'30" BCN-St. Cugat i 5' fins Sabadell i Terrassa.
- Automatització de l'L1 de metro i implantar els serveis parcials centrals.
- Ja tenim xifres: 98 nous trens vindran a Rodalies BCN. Dels quals, 58 per a renovació i 40 per ampliació de flota (duplicar composicions i augmentar servei).
- Les 450/451 seran baixa. Tal i com ens temiem, ho confirma el document.
- Pla de millora dels busos interurbans, augmentant-ne la flota a certes línies.
- Desplegament de la xarxa BRCat. Vinculat a la xarxa d'interurbans.
- Pla de busos nocturs interurbans (NitBus RMB) molt pobre. Cap nova línia; no es parla de freqüències.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Carlos González wrote: ↑Sunday 29/09/2019 15:55 Podries resumir quines diapositives podriem trobar exactament aquests fets???
Tot això es troba al document 3 (Mesures del Pla). Bé, que a la primera pàgina de cada document teniu l'índex...
Al final del document trobem la proposta de serveis (del bus interurbà -280 a 283- i dels serveis ferroviaris -284 a 286-).
Epp, i ara que m'heu fet tornar-ho a repassar.... Les que deixen de prestar servei són les 470!!! No les 450, com he posat erròniament!! Això vol dir que les 450/51 seguiran en servei!!??
Mai me n'he alegrat tant d'haver-me equivocat llegint quelcom...
Salvem l'Estació de França!
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Això és pitjor per l'afeccionat!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Pla Director de Mobilitat de l'ATM BCN 2020-2025
Rebajarán el intervalo de paso de la R8 de un tren por sentido cada hora a un tren por sentido cada 30 minutos.
No sé si eso irá acompañado de la prolongación a Vilafranca inmediatamente, ni si todos los trenes llegarán a Vilafranca cuando se prolongue.
Por otra parte, más que prolongar la R8 a Vilafranca, me parece mucho más necesario mejorar los intervalos de paso de la R4 entre Sant Vicenç de Calders y Vilafranca, que la N-340 va cargadísima (hay doble punta, tanto hacia Barcelona como hacia Tarragona), y parte de la saturación en la N-340 es por las nefastas frecuencias de paso de la R4 (un tren por hora).
Además, hay que tener en cuenta que, ya sin aumentar frecuencias, la R8 bien pronto ganará un número apreciable de pasajeros con la apertura de la nueva estación de Santa Perpètua (la R3 en festivos tiene peor frecuencia de paso que la R8, que además es la más puntual de todo Rodalies, con lo que muchos pasajeros de Santa Perpètua hacia Mollet, Granollers y Les Franqueses preferirán la R8 a la R3 y sus constantes retrasos).
Atenció, que el perllongament de la R1 de Rodalies fins a Cerdanyola-Universitat significa que Rubí tindrà un molt bon temps de trajecte a Barcelona via Molins.mfuentesll2 wrote: ↑Monday 30/09/2019 0:46Treure Rubí de capçalera en hora punta em sembla un error molt greu, ja que FGC és l'única opció viable que hi ha a Rubí per anar on sigui (R8, B7 i B8 son testimonials) mentre que Terrassa té busos a BCN i Rodalies i el fet que arribin tots els trens plens a l'estació (cada cop que surt un S7 de Rubí ja surt pràcticament ple) farà que la gent que s'ho pugui permetre deixi d'utilitzar-los perque no cabran als trens.
El Papiol-Sants és no res (26 minuts), o sigui que crec que pot ser que Rodalies fins i tot arribi a ser competitiu amb FGC en el trajecte Rubí-Plaça Catalunya (no ho asseguro, només ho sospito).
Rubí-Plaça Catalunya amb Rodalies serien 8 parades.
Mentre que Rubí-Plaça Catalunya amb FGC són com a mínim 12 parades.
Rubí-Sants seguríssim que serà més competitiu que FGC+L5, i això és un bon nombre de passatgers assegurat.
Entre d'altres coses, perquè tenir la R1 a Rubí t'assegura seient, i amb trens més grans (447 o 465), mentre que amb FGC, avui dia pujar a Rubí en hora punta del matí i poder seure és quasi un impossible, i els trens de FGC són curts.
L'actual estació de Rubí té el pàrquing dissuassori més gran de tot Rodalies (sense comptar Sants, que no és ben bé dissuassori), cosa que també beneficiarà força els passatgers d'Hospital General, i en menor mesura, els de Mira-sol.
Això, afegit a la millora dels intervals de pas de la R8 (d'un tren per hora a un tren cada 30 minuts), farà que Rubí passi a tenir quatre trens per hora, dos dels quals directes a Barcelona (i Mataró/Arenys o potser fins i tot més enllà), i dos amb transbordament a un R4 a Castellbisbal (o a un R7 a Cerdanyola-Universitat per a qui vagi a Sant Andreu).