https://www.ara.cat/economia/Seat-podri ... 67013.html
Seat podria passar a dir-se Cupra per reposicionar la seva marca
La companyia porta dos anys de rècord, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer-la encara més rendible
2 min. 21/10/2019 23:36
Davallada de les exportacions a l'agost
La diputació permament del Congrés convalida el decret per lliurar les bestretes a les com
Ja en tinc un
Crear-ne un gratis
ARA
2
Comparteix Guarda
Una línia de muntatge de la fàbrica de Martorell de Seat. / ALBERT GEA / REUTERS
Una línia de muntatge de la fàbrica de Martorell de Seat. / ALBERT GEA / REUTERS
Seat porta dos anys de rècord de vendes i beneficis, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer encara més rendible l’empresa amb un increment del marge comercial, reposicionant la marca per dirigir-la a un públic més premium. El president del grup Volkswagen, l’alemany Herbert Diess, va deixar entreveure en una entrevista recent amb la revista britànica Autocar que Seat podria reorientar el seu enfocament comercial i canviar de nom per adoptar el de la seva segona marca, Cupra.
Fonts oficials de Seat van dir ahir que el grup Volkaswagen “debat habitualment el rol i els projectes de totes les seves marques”. No obstant això, aquestes fonts van defensar el paper que juga Seat dins el grup recordant els èxits dels últims anys “amb rècords financers i de vendes i impulsant l’expansió de la marca”. Precisament aquest èxit, segons les fonts de Seat, és el que ha permès impulsar la marca Cupra. Per a aquestes fonts de Seat, la marca ja està posicionada per al perfil del client jove perquè és emocional i està orientada al disseny. Però admeten que en aquests temps de canvi de la mobilitat cada actor “està redefinint el seu futur”. Tot i això, les fonts de Seat indiquen que “Seat i Cupra són en una bona posició per aprofitar al màxim aquest impuls”.
La bona acollida comercial de Cupra hauria fet veure a la cúpula de Volkswagen la possibilitat de convertir Seat en un segell amb un perfil més marcat i una personalitat més esportiva, una mena d’alternativa a Alfa Romeo, una vella aspiració del grup alemany. Així es posicionaria millor la seva cartera de producte, deixant Skoda com la marca racional i assequible del grup Volkswagen i Seat-Cupra com la variant més juvenil, esportiva i passional.
Cupra és més rendible
En l’entrevista, Herbert Diess no descarta que sigui Cupra la que acabi absorbint Seat, ja que el marge de Cupra és més alt que el de Seat. Seat ha venut 454.800 cotxes entre el gener i el setembre, un 9,4% més que en el mateix període del 2018, un rècord històric, mentre que Cupra ha venut 18.700 unitats, un 75% més.
Volen canviar el nom de Seat per Cupra (?)
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró