Mamparas
-
- N4
- Posts: 47
- Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17
Hola:
Si ens hem de plantejar possar mampares a les andanes per preveure i evitar les caigudes, aqui hi ha algo que no funciona, i es algo molt senzill: Les estacion son petites. El transport public es "curt" per la cuantitat de gent que te que portar i les estacions es colapsen.
Tambe es colapsen les marquesines de les parades d'autobus i a ningu se li ha passat pel cap possar mampares, no?. Si la gent es "curta" i s'aglomera sota la marquesina, on es el problema?.
On s'ha vist que es montin barreras per complicar l'evacuacio en cas d'accident?.... aqui, en aquesta ciutat, no cal anar lluny. Que a Provença hi han mampares?, collons, ja ho se. Pero a qui se li va ocorrer de fer l'andana direccio "fora Barcelona" mes estreta que la que entra?. Com a minim iguals. Es com Sagrada Familia L2, l'andana direccio Paral.lel es mes estreta que la de direccio Clot. No fotem, aixo es un nyap. Un error de construccio. Perque nassos Sagrada Familia L5 sient una estacio "centrica" que dona a un lloc turistic te les escales tan estretas?. Perque Diagonal L5 que es va construir despres de Diagonal L3 (Gran Metro) i dels FGC tambe les escales en ambdues sortides son estretes?.... perque es van pensar amb allo que fem servir per seure i no es va pensar que aquesta estacio era enllaç amb dues linies de ferrocarril ja existents i que tiindrien una gran afluencia de gent.
Sal.lutacions:
Serie600
A mi perdoneu-me, pero he "trepitjat" els metros de Madrid, Mila, Paris, Oslo i Estocolm, (no en la seva totalitat) i a cap d'ells he vist l'aberracio d'engabiar al passatge a l'andana, ans al contrari, he vist andanes amplies i espaioses. A l'unic mertro que he vist aquesta aberracio es al de Toulouse, pero allo no es un metro, es un "mini-metro", el van parir petit i la sensacio d'engabiament es horrible.437.001 wrote:Bé, veig que he fet un adepte a l´antimamparisme...
No comprenc les mampares al funi de Vallvidrera si al de Montjuïc no n´hi ha.
Si ens hem de plantejar possar mampares a les andanes per preveure i evitar les caigudes, aqui hi ha algo que no funciona, i es algo molt senzill: Les estacion son petites. El transport public es "curt" per la cuantitat de gent que te que portar i les estacions es colapsen.
Tambe es colapsen les marquesines de les parades d'autobus i a ningu se li ha passat pel cap possar mampares, no?. Si la gent es "curta" i s'aglomera sota la marquesina, on es el problema?.
On s'ha vist que es montin barreras per complicar l'evacuacio en cas d'accident?.... aqui, en aquesta ciutat, no cal anar lluny. Que a Provença hi han mampares?, collons, ja ho se. Pero a qui se li va ocorrer de fer l'andana direccio "fora Barcelona" mes estreta que la que entra?. Com a minim iguals. Es com Sagrada Familia L2, l'andana direccio Paral.lel es mes estreta que la de direccio Clot. No fotem, aixo es un nyap. Un error de construccio. Perque nassos Sagrada Familia L5 sient una estacio "centrica" que dona a un lloc turistic te les escales tan estretas?. Perque Diagonal L5 que es va construir despres de Diagonal L3 (Gran Metro) i dels FGC tambe les escales en ambdues sortides son estretes?.... perque es van pensar amb allo que fem servir per seure i no es va pensar que aquesta estacio era enllaç amb dues linies de ferrocarril ja existents i que tiindrien una gran afluencia de gent.
Sal.lutacions:
Serie600
Last edited by Serie600 on Wednesday 14/03/2007 2:45, edited 1 time in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Totalment d'acord. Les andanes, i en general les instal·lacions de metro i ferrocarril de Barcelona, s'han quedat petites per la quantitat de gent que trensportenSerie600 wrote:a cap d'ells he vist l'aberracio d'engabiar al passatge a l'andana, ans al contrari, he vist andanes amplies i espaioses.
Home, és que és un VAL. Té els seus avantatges (barat, ràpid) i els seus desavantatges (poca capacitat)Serie600 wrote:A l'unic mertro que he vist aquesta aberracio es al de Toulouse, pero allo no es un metro, es un "mini-metro", el van parir petit i la sensacio d'engabiament es horrible.
Pensa en l'època en que es va cosnruir l'estació. En aquells moments a ningú se li acudia que per l'estació pogués passar tanta gent com ho fa avui en dia. La culpa no és dels que van fer l'estació. La culpa és de les generacions següents, per no haver fet res per adaptar-la als nous tempsSerie600 wrote: Que a Provença hi han mampares?, collons, ja ho se. Pero a qui se li va ocorrer de fer l'andana direccio "fora Barcelona" mes estreta que la que entra?.
Suposo que està pensat perquè la gent que entra per l'accés costat Mallorca i vol anar a la L5 travessi l'estació per l'andana costat Clot.Serie600 wrote: Es com Sagrada Familia L2, l'andana direccio Paral.lel es mes estreta que la de direccio Clot. No fotem, aixo es un nyap.
El mateix que Provença: en el seu moment era una estació de barri, sense massa interès. No va ser fins a principis dels 90, uns 20 anys després de la inauguració, quan els guiris van començar a venir en massa a Barcelona. Abans, en venien molt poquets, i la majoria en bus propi. A mitjans dels 90 es va sumar el fet que, a més, es va convertir en estació de correspondència amb la L2, cosa per la que mai va ser dissenyada S.F. L5, ja que l'estació que havia de ser-ho era la fallida Gaudí.Serie600 wrote: Perque nassos Sagrada Familia L5 sient una estacio "centrica" que dona a un lloc turistic te les escales tan estretas?.
L'error, novament, continua essent no haver adaptat les escales a les noves necessitats, no pas un error de disseny inicial.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Metro de Londres
Extensió de la Jubilee Line (1999)
Fotos de Urbanrail.net
Mampares a North Greenwich
Mampares a Westminster
Mampares a Canary Wharf
Metro de Paris
L14 (1998)
Fotos de world.NYCsubway.org i railfaneurope.net
Mampares a Gare de Lyon
Mampares a Madeleine
Mampares a Bercy
Metro de Torí
2006
Fotos de metrotorino.it
Mampares a Porta Sussa
Mampares a Massaua
Per què serà això q a les noves línies q hi construeixen hi posen mampares? És q tots els responsables de tots els metros del món són idiotes?
A la primera foto del metro de Torí es pot veure perfectament el q vaig comentar jo, en un sistema d'aquests de mampares la zona q no són les portes també són en realitat portes q es poden obrir manualment en cas d'emergència. Per tant el perill en cas d'accident en cas d'evacuació seria el mateix q ara.
Les andanes de Provença són iguals de grans a les dues direccions: 3,00 metres cadascuna. Si hi ha diferència d'amplada entre les andanes de Sagrada Família no es pas pq la de direcció Paral·lel sigui massa estreta, sino pq la de direcció Badalona es anormalment gran pq es va fer així per un tema del pou de ventilació. De fet, Sagrada Família direcció Paral·lel té l'andana més ampla q qualsevol de les altres del 1r tram de l'L2:
7,62 Sant Antoni
5,78 Sagrada Família andana B
3,63 Sagrada Família andana P
3,39 Passeig de Gràcia andana B
3,39 Passeig de Gràcia andana P
3,36 Monumental andana B
3,30 Monumental andana P
3,30 Tetuan andana B
3,30 Tetuan andana P
3,23 Universitat andana B
3,23 Universitat andana P
(B: direcció Badalona; P: direcció Paral·lel)
Extensió de la Jubilee Line (1999)
Fotos de Urbanrail.net
Mampares a North Greenwich
Mampares a Westminster
Mampares a Canary Wharf
Metro de Paris
L14 (1998)
Fotos de world.NYCsubway.org i railfaneurope.net
Mampares a Gare de Lyon
Mampares a Madeleine
Mampares a Bercy
Metro de Torí
2006
Fotos de metrotorino.it
Mampares a Porta Sussa
Mampares a Massaua
Per què serà això q a les noves línies q hi construeixen hi posen mampares? És q tots els responsables de tots els metros del món són idiotes?
A la primera foto del metro de Torí es pot veure perfectament el q vaig comentar jo, en un sistema d'aquests de mampares la zona q no són les portes també són en realitat portes q es poden obrir manualment en cas d'emergència. Per tant el perill en cas d'accident en cas d'evacuació seria el mateix q ara.
Les andanes de Provença són iguals de grans a les dues direccions: 3,00 metres cadascuna. Si hi ha diferència d'amplada entre les andanes de Sagrada Família no es pas pq la de direcció Paral·lel sigui massa estreta, sino pq la de direcció Badalona es anormalment gran pq es va fer així per un tema del pou de ventilació. De fet, Sagrada Família direcció Paral·lel té l'andana més ampla q qualsevol de les altres del 1r tram de l'L2:
7,62 Sant Antoni
5,78 Sagrada Família andana B
3,63 Sagrada Família andana P
3,39 Passeig de Gràcia andana B
3,39 Passeig de Gràcia andana P
3,36 Monumental andana B
3,30 Monumental andana P
3,30 Tetuan andana B
3,30 Tetuan andana P
3,23 Universitat andana B
3,23 Universitat andana P
(B: direcció Badalona; P: direcció Paral·lel)
Hola:
Wefer. Sagrada Familia L5 estacio secundaria?. Home, s'ha de tenir poca vista cuan es va construir, de no pensar que alla afora hi ha un monument turistic que feia anys que hi existia. Hospital de Sant Pau si que es pot considerar estacio secundaria, tret del fet que hi dona servei a dos hospitals, pero tret d'aixo, no res. En canvi te les sortidas d'andana ben amples.
Javi82. Jo no dic que sian idiotes (be, en un forum i amb "Maese Wefer" aqui al costat no m'atreveixo ), pero si mes no es una sol.lucio massa facil. Mira, ho sento. Pero no em convenç. Ja prou claustrofobic es el metro, com per anar-hi colocant "barreras" a l'andana.
A mes, que em dius que en cas d'emergencia es poguin desbloquejar manualment les portes. Hi tornem al de sempre: Que sera mes senzill, evacuar per una andana "diafana" o per una amb portes?. Allo de "salgan de manera pausada y ordenadamente" no es fa, en una evacuacio es la "llei del mes fort" i un "campi qui pugui".
En cuant a les amplades "andaneres" de Provença. Doncs mira, aleshores sera l'efecte visual, pero a mi em fa mes sensacio d'estretor la del costat direccio "Gracia" que no la de direccio "Barcelona", i ben sera com dius tu, pero la "gabia" em fa venir aquesta sensacio.
I home, ho reconec, he estat a tots aquests metros que he comentat, pero dissortadament no he recorregut totes les linies ni totes les estacions. Pero a las que he estat, les andanes son amples. I no donare la "brasa" amb el metro d'Estocolm altra vegada. Qui vulgui veure fotos, que me las demani, pero una estacio "secundaria" com la de Karlaplan, simplement acollona del gran que es. T-centralen (l'estacio central, la "Plaça Catalunya" per possar un exemple) on es junten les tres linies de metro, mes la de tren, mes dues lines de tramvia-metro (un invent "raro" pero molt interessant) a tres nivells, ja es per treure's la gorra.
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Pero per que collons possen mampares a Mampares a Canary Wharf ?, pero si aquesta estacio es inmensa d'ample?. En fi....
Wefer. Sagrada Familia L5 estacio secundaria?. Home, s'ha de tenir poca vista cuan es va construir, de no pensar que alla afora hi ha un monument turistic que feia anys que hi existia. Hospital de Sant Pau si que es pot considerar estacio secundaria, tret del fet que hi dona servei a dos hospitals, pero tret d'aixo, no res. En canvi te les sortidas d'andana ben amples.
Javi82. Jo no dic que sian idiotes (be, en un forum i amb "Maese Wefer" aqui al costat no m'atreveixo ), pero si mes no es una sol.lucio massa facil. Mira, ho sento. Pero no em convenç. Ja prou claustrofobic es el metro, com per anar-hi colocant "barreras" a l'andana.
A mes, que em dius que en cas d'emergencia es poguin desbloquejar manualment les portes. Hi tornem al de sempre: Que sera mes senzill, evacuar per una andana "diafana" o per una amb portes?. Allo de "salgan de manera pausada y ordenadamente" no es fa, en una evacuacio es la "llei del mes fort" i un "campi qui pugui".
En cuant a les amplades "andaneres" de Provença. Doncs mira, aleshores sera l'efecte visual, pero a mi em fa mes sensacio d'estretor la del costat direccio "Gracia" que no la de direccio "Barcelona", i ben sera com dius tu, pero la "gabia" em fa venir aquesta sensacio.
I home, ho reconec, he estat a tots aquests metros que he comentat, pero dissortadament no he recorregut totes les linies ni totes les estacions. Pero a las que he estat, les andanes son amples. I no donare la "brasa" amb el metro d'Estocolm altra vegada. Qui vulgui veure fotos, que me las demani, pero una estacio "secundaria" com la de Karlaplan, simplement acollona del gran que es. T-centralen (l'estacio central, la "Plaça Catalunya" per possar un exemple) on es junten les tres linies de metro, mes la de tren, mes dues lines de tramvia-metro (un invent "raro" pero molt interessant) a tres nivells, ja es per treure's la gorra.
Sal.lutacions:
Serie600
PD: Pero per que collons possen mampares a Mampares a Canary Wharf ?, pero si aquesta estacio es inmensa d'ample?. En fi....
Last edited by Serie600 on Wednesday 14/03/2007 2:46, edited 1 time in total.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A veure, per començar que hagin decidit a molts llocs posar mampares a les perllongacions de metro no vol dir ni que siguin idiotes, que ningú ho ha dit, ni que sigui un encert.
De moment jo no conec cap xarxa de metro que hagi decidit posar-ho a tota la seva xarxa de forma general i menys encara que hagi decidit prescindir del conductor on ho ha posat, té més pinta d'acuació de cara a la galeria que una utilitat real, i sí, és cert, impedeix que hi hagi suïcidis o empentes a la via però a la gent li dona una sensació de claustrofòbia molt gran, a mi no m'agrada.
Per què no mirem el metro de Madrid, cas més proper, allà de portes d'andana res de res, ni falta que els fa, i en el metro de Lisboa tampoc.
Pel que fa a les evacuacions, el que es diu pot estar molt bé, però realment una cosa és un simulacre d'evacuació i una altra cosa molt diferent una evacuació per accident de veritat on m'agradaria veure si realment tot és tan fàcil com ho pinta javi82.
De moment jo no conec cap xarxa de metro que hagi decidit posar-ho a tota la seva xarxa de forma general i menys encara que hagi decidit prescindir del conductor on ho ha posat, té més pinta d'acuació de cara a la galeria que una utilitat real, i sí, és cert, impedeix que hi hagi suïcidis o empentes a la via però a la gent li dona una sensació de claustrofòbia molt gran, a mi no m'agrada.
Per què no mirem el metro de Madrid, cas més proper, allà de portes d'andana res de res, ni falta que els fa, i en el metro de Lisboa tampoc.
Pel que fa a les evacuacions, el que es diu pot estar molt bé, però realment una cosa és un simulacre d'evacuació i una altra cosa molt diferent una evacuació per accident de veritat on m'agradaria veure si realment tot és tan fàcil com ho pinta javi82.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo no sóc un defensor incondicional de les mampares, però crec que porten més beneficis que problemes. És cert que aporten seguretat però crec que poques vegades hi ha gent a les vies...
D'altra banda, considero que només es poden colocar mampares a andanes que tinguin una amplada generosa. Algú ja ho ha comentat per aquí: les mamapres poden crear una sensació d'angoixa. Amb unes andanes amples (a moltes estacions fan falta andanes més amples independenment de les mampares) les mampares hi poden anar bé.
Ja fa temps que ningú ho diu per aquí, però les mampares podrien permetre la instal·lació de sistemes d'aire acondicionat a les estacions...
Però la clau de tot és la rendibilitat econòmica. Quant costa això? Posar les mampares implica algun tipus d'automatisme (no entenc de ATP i ATOs, jeje) que permeti que el tren s'aturi al lloc exacte, que les portes d'andana s'obrin automàticament, ... Val la pena aquesta inversió?
D'altra banda, considero que només es poden colocar mampares a andanes que tinguin una amplada generosa. Algú ja ho ha comentat per aquí: les mamapres poden crear una sensació d'angoixa. Amb unes andanes amples (a moltes estacions fan falta andanes més amples independenment de les mampares) les mampares hi poden anar bé.
Ja fa temps que ningú ho diu per aquí, però les mampares podrien permetre la instal·lació de sistemes d'aire acondicionat a les estacions...
Però la clau de tot és la rendibilitat econòmica. Quant costa això? Posar les mampares implica algun tipus d'automatisme (no entenc de ATP i ATOs, jeje) que permeti que el tren s'aturi al lloc exacte, que les portes d'andana s'obrin automàticament, ... Val la pena aquesta inversió?
Efectivament, a Carretera de les Aigües no hi ha ni MAE ni validadora de títols. Hi ha un rètol que demana als viatgers que comprin i/o validin el seu títol de transport a l'estació de destinació (que bé podria ser, en un atac de friquisme, Vallvidrera Superior). Això sí, disposa d'intèrfon d'informació i socors i de càmera de vídeovigilància.josep_serre wrote:A l'estació de destinació si vas a agafar un tren de FGC compres el bitllet al Peu del Funicular.
També afegeixo que la parada del funicular s'ha de demanar mitjançant dos botons, un per a cada destinació possible. No val quedar-se palplantat davant de les portes de vidre mentre veus passar de llarg la cabina
Hola:
En cuant a una eventual evacuacio en cas d'accident... crec que amb el dessastre de la L3 de fa un parell d'anys (si no m'erro) i sort que no va esser gran cosa, imagineu que s'hagues calat foc i hagues tingut que entrar els bombers, camilles, serveis sanitaris, etc i a la mateixa vegada es tingues que gestionar l'evacuacio de la gent que pot sortir pel seu propi peu. Ara poseu unes mampares que nomes facilitan l'acces per les portes d'entrada i sortida?.
Sal.lutacions:
Serie600
Per una banda. A mi tambe em dona sensacio de claustrofobia. Ja prou tancat es un metro, com per possar mes barreres. No s'estan fent els trens "diafans" per no donar sensacio de "calaix" amb rodes?.josep_serre wrote:....però a la gent li dona una sensació de claustrofòbia molt gran, a mi no m'agrada.
....
Pel que fa a les evacuacions, el que es diu pot estar molt bé, però realment una cosa és un simulacre d'evacuació i una altra cosa molt diferent una evacuació per accident de veritat on m'agradaria veure si realment tot és tan fàcil com ho pinta javi82.
En cuant a una eventual evacuacio en cas d'accident... crec que amb el dessastre de la L3 de fa un parell d'anys (si no m'erro) i sort que no va esser gran cosa, imagineu que s'hagues calat foc i hagues tingut que entrar els bombers, camilles, serveis sanitaris, etc i a la mateixa vegada es tingues que gestionar l'evacuacio de la gent que pot sortir pel seu propi peu. Ara poseu unes mampares que nomes facilitan l'acces per les portes d'entrada i sortida?.
Sal.lutacions:
Serie600
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rampes PMR a les portes de les mampares
Reprenc aquest fil sucós per introduir-hi un nou aspecte*. Si finalment s'instal·len mampares, seria molt útil col·locar-hi unes rampes retràctils que permetin un accés en condicions òptimes per a PMR. Actualment, encara que l'adaptació de moltes andanes hagi millorat força la situació respecte abans, encara hi queda una distància que pugui fer que una cadira de rodes s'hi encalli i, per tant, calgui ajuda d'una tercera persona per entrar o sortir del tren.
D'aquesta manera, les rampes podrien desplegar-se just abans que s'obrin les portes del tren i les mampares (la curta distància entre tren i andana suposo que no farà que sigui un procés gaire llarg) i retirar-se un cop s'hagin tancat les portes i just abans de la sortida del tren.
* per cert, per no repetir el tema, m'he estat una bona estoneta repassant els més de mil missatges de tot el fil. Feina científica de qualitat artesanal "marca de la casa"
D'aquesta manera, les rampes podrien desplegar-se just abans que s'obrin les portes del tren i les mampares (la curta distància entre tren i andana suposo que no farà que sigui un procés gaire llarg) i retirar-se un cop s'hagin tancat les portes i just abans de la sortida del tren.
* per cert, per no repetir el tema, m'he estat una bona estoneta repassant els més de mil missatges de tot el fil. Feina científica de qualitat artesanal "marca de la casa"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I aixo tambe serviria per les linies que tenen trens de diferent ample , com per exemple si a la L1 es poses doble ample i tinguessin que conviure trens iberics de L1 i trens UIC.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re:
Hola,
¿Hasta qué punto es esto que decías de las rampas práctico? ¿cuánto tiempo se perdería en la operación?
Saludos,
Sergio
¿Hasta qué punto es esto que decías de las rampas práctico? ¿cuánto tiempo se perdería en la operación?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per respondre la teva pregunta podria agafar un exemple que vaig veure en una sèrie de tramvies de Viena de finals dels anys 80. Tot i que es tracta d'un mode de transport diferent, crec que serveix a títol de comparació.
Es tractava d'uns tramvies que, malgrat no anar a nivell d'andana (bé, de vorera), tenien un graó retràctil que sortia quan es premia el botó d'obertura de portes i es retirava un cop s'havia tancat. Cada operació durava uns 5 segons. Penso que seria semblant si, en cas d'andanes amb mampares, es fes el mateix procediment abans d'obrir les portes del tren i les mampares i després de tancar-se. Fins i tot, el temps podria ser menor ja que la distància entre vagó i andana és inferior a l'amplada del graó del tramvia (el normal perquè hi càpiga un peu, és a dir, uns 20-25 cm).
Es tractava d'uns tramvies que, malgrat no anar a nivell d'andana (bé, de vorera), tenien un graó retràctil que sortia quan es premia el botó d'obertura de portes i es retirava un cop s'havia tancat. Cada operació durava uns 5 segons. Penso que seria semblant si, en cas d'andanes amb mampares, es fes el mateix procediment abans d'obrir les portes del tren i les mampares i després de tancar-se. Fins i tot, el temps podria ser menor ja que la distància entre vagó i andana és inferior a l'amplada del graó del tramvia (el normal perquè hi càpiga un peu, és a dir, uns 20-25 cm).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Jo crec que les andanes han d'estar al nivell del tren, per que lo que fa perdre temps es la gent que puja i baixa del tren. Ho tinc comprovadissim a la L8: 10 persones baixant per la porta que esta al nivell del tren triguen uns 5 o 6 segons, en canvi, 10 persones baixant d'una porta alta triguen uns 20 segons.
Per lo que si em semblen pràctiques les rampes es per salvar la distancia del tren a l'andana, i crec que per adaptarse a cada tren lo millor es que la rampa surti de sota la mampara i s'extengui mes o menys segons la distancia a salvar. El temps que trigaria a extendre's no seria mes que el que triguen a obrir-se les portes.
Per lo que si em semblen pràctiques les rampes es per salvar la distancia del tren a l'andana, i crec que per adaptarse a cada tren lo millor es que la rampa surti de sota la mampara i s'extengui mes o menys segons la distancia a salvar. El temps que trigaria a extendre's no seria mes que el que triguen a obrir-se les portes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Saludos,
Sergio
Con eso sí que estoy de acuerdo, todos los andenes y todos los trenes deberían de estar al mismo nivel y a la vez que se abren las mamparas se podrían extender plataformas desde el propio andén que buscasen el tren allá donde se necesitasen o fuesen precisas, no en todas partes, ¿no? lo más difícil creo que serían las estaciones situadas en giros o curvas.Ecomobisostrans wrote:Jo crec que les andanes han d'estar al nivell del tren, per que lo que fa perdre temps es la gent que puja i baixa del tren. Ho tinc comprovadissim a la L8: 10 persones baixant per la porta que esta al nivell del tren triguen uns 5 o 6 segons, en canvi, 10 persones baixant d'una porta alta triguen uns 20 segons.
Per lo que si em semblen pràctiques les rampes es per salvar la distancia del tren a l'andana, i crec que per adaptarse a cada tren lo millor es que la rampa surti de sota la mampara i s'extengui mes o menys segons la distancia a salvar. El temps que trigaria a extendre's no seria mes que el que triguen a obrir-se les portes.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Deixeu sortir / Deje salir
Ahir vaig pujar al 9053-9056, amb les portes vermelles, i vaig adonar-me que el recuperat missatge que demana deixar sortir els passatgers que ho vulguin fer abans de pujar-hi nosaltres (ja veurem quin cas en fa la gent que no acostuma a fer-ho així, per molt avís escrit que hi hagi) es manté "DEIXEU SORTIR" en la versió catalana, però en la castellana ha evolucionat del "DEJEN SALIR" a "DEJE SALIR".
Curiosament, la versió catalana es pot interpretar tant en plural com en singular de cortesia, mentre que la castellana ha evolucionat del plural al singular sense paliatius; potser amb la intenció que cada persona se senti interpel·lada molt més directament, i no com a part d'una "massa humana" que, en general, ha perdut molt aquest bon costum de deixar sortir abans d'entrar.
Bé, veurem...
Curiosament, la versió catalana es pot interpretar tant en plural com en singular de cortesia, mentre que la castellana ha evolucionat del plural al singular sense paliatius; potser amb la intenció que cada persona se senti interpel·lada molt més directament, i no com a part d'una "massa humana" que, en general, ha perdut molt aquest bon costum de deixar sortir abans d'entrar.
Bé, veurem...
JaMiRo! wrote: ↑Friday 03/02/2006 0:28 Hola!
Donada la santa mania de la gent d'entrar abans que la gent s'hagi baixat del Metro o simplement de quedar-se enmig de la porta a l'andana i igualment molestar per sortir, penso que caldria canviar:
Deixeu sortir-Dejen salir
Per:
Ostieu per sortir-Ostiar para salir
Em sembla que donada la meva experiència metropolitana, m'acabaré fent jugador de rugby, perquè he de fotre unes osties a vegades perquè la gent de l'andana em deixi sortir...I no em malinterpreteu, però és que hi ha gent que es fot enmig de la porta a l'andana i no et deixa sortir...
Salut!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Mamparas
De fet, aquest canvi en el Castellà el vaig veure fa un temps als 3000 que van vinilar de blanc, a les portes van haver de tornar a posar el text (i algun va córrer sense res), i en Castellà ja sortia així. No se pas el motiu del canvi de criteri.
El metro de Barcelona amb motoristes!