Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Anem avançant, bona noticia! Salut!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Espero que la primera fase fins a Verdaguer no sigui una trampa. Segueixo pensant que aquí ens l'han colat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat definitivament l'estudi informatiu sobre la unió del tramvia de Barcelona que està previst que es construeixi en dues fases: primer de Glòries fins a Verdaguer i després de la plaça Francesc Macià fins a Verdaguer.
Aquest dimarts s'ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l'anunci de la decisió que l'ATM va prendre el passat 25 de juny.
L'Ajuntament de Barcelona ha celebrat l'anunci i ha considerat que "l'aprovació de l'estudi informatiu és una prova més que la maquinària tècnica està en marxa i que tot està a punt per poder tirar cap endavant la unió dels tramvies".
En un tuit, la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha assenyalat: "La connexió del tramvia per la Diagonal segueix avançant. Aquest mandat ha de ser el del tramvia. Més transport públic per millorar la mobilitat i reduir la contaminació".
De la seva banda l'exconseller Pere Macías, que va ser fitxat en l'anterior legislatura per coordinar la connexió del tramvia, també ho ha celebrat a través de les xarxes socials: "Dos anys d'intens treball de molta gent finalment donen fruits. Ara toca gestionar els projectes i començar la primera fase de les obres des de la plaça de Glòries fins a Verdaguer!".
A falta de concretar el calendari per a la construcció, fonts de l'Ajuntament han assenyalat que a partir del mes de setembre es posarà en marxa un grup de treball entre l'Ajuntament i l'ATM "per concretar els detalls tècnics dels projectes i poder fer realitat la connexió".
L'ATM està formada al 51% per la Generalitat i l'altra part per l'Ajuntament, l'Àrea Metropolitana i l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).
Informació: EL NACIONAL
Aquest dimarts s'ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l'anunci de la decisió que l'ATM va prendre el passat 25 de juny.
L'Ajuntament de Barcelona ha celebrat l'anunci i ha considerat que "l'aprovació de l'estudi informatiu és una prova més que la maquinària tècnica està en marxa i que tot està a punt per poder tirar cap endavant la unió dels tramvies".
En un tuit, la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha assenyalat: "La connexió del tramvia per la Diagonal segueix avançant. Aquest mandat ha de ser el del tramvia. Més transport públic per millorar la mobilitat i reduir la contaminació".
De la seva banda l'exconseller Pere Macías, que va ser fitxat en l'anterior legislatura per coordinar la connexió del tramvia, també ho ha celebrat a través de les xarxes socials: "Dos anys d'intens treball de molta gent finalment donen fruits. Ara toca gestionar els projectes i començar la primera fase de les obres des de la plaça de Glòries fins a Verdaguer!".
A falta de concretar el calendari per a la construcció, fonts de l'Ajuntament han assenyalat que a partir del mes de setembre es posarà en marxa un grup de treball entre l'Ajuntament i l'ATM "per concretar els detalls tècnics dels projectes i poder fer realitat la connexió".
L'ATM està formada al 51% per la Generalitat i l'altra part per l'Ajuntament, l'Àrea Metropolitana i l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).
Informació: EL NACIONAL
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Por fin se ponen las pilas y mueven lo que hay que mover.!!!!!
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De l'ATM:
Primer pas cap a l’ampliació del TRAM entre Esplugues i Sant Just Desvern
L’ATM aprova inicialment l’estudi informatiu per ampliar el tramvia entre els municipis d’Esplugues i Sant Just Desvern
• L’actuació afegirà dues noves estacions i servirà per reordenar el servei al Baix Llobregat
El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità, reunit el passat 30 d’octubre, ha aprovat inicialment l’estudi informatiu de l’ampliació del tramvia entre Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern, actuació prevista en el Pla Director d’Infraestructures 2011-2020.
Aquesta actuació, amb una longitud d’1,2 km i dues noves parades, pretén unir la rotonda de la Plaça Santa Magdalena d’Esplugues i la parada de la Rambla de Sant Just Desvern a través de l’eix de la Carretera Reial i Laureà Miró. La millora suposarà una ampliació de la xarxa de transport i la reordenació del servei al Baix Llobregat.
Els documents que composen l’Estudi Informatiu, que inclouen un estudi de mobilitat i un estudi d’impacte ambiental, han estat elaborat durant els darrers mesos i s’emmarquen en les tasques previstes en el protocol de col·laboració signat el 2017 entre la Generalitat, els ajuntaments d’Esplugues, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i l’ATM.
L’Estudi analitza quatre alternatives de secció pel traçat definit de la Carretera Reial i Laureà Miró i fa, per a cadascuna d’elles, una anàlisi cost-benefici. El cost de l’actuació seria d’aproximadament 35 milions d’euros.
Un cop feta aquesta aprovació inicial, l’estudi se sotmetrà a informació pública durant dos mesos, a la vegada que es durà a terme la seva tramitació ambiental. Transcorregut aquest període, es procedirà a la revisió de l’estudi, si s’escau, i a la seva aprovació definitiva.
Primer pas cap a l’ampliació del TRAM entre Esplugues i Sant Just Desvern
L’ATM aprova inicialment l’estudi informatiu per ampliar el tramvia entre els municipis d’Esplugues i Sant Just Desvern
• L’actuació afegirà dues noves estacions i servirà per reordenar el servei al Baix Llobregat
El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità, reunit el passat 30 d’octubre, ha aprovat inicialment l’estudi informatiu de l’ampliació del tramvia entre Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern, actuació prevista en el Pla Director d’Infraestructures 2011-2020.
Aquesta actuació, amb una longitud d’1,2 km i dues noves parades, pretén unir la rotonda de la Plaça Santa Magdalena d’Esplugues i la parada de la Rambla de Sant Just Desvern a través de l’eix de la Carretera Reial i Laureà Miró. La millora suposarà una ampliació de la xarxa de transport i la reordenació del servei al Baix Llobregat.
Els documents que composen l’Estudi Informatiu, que inclouen un estudi de mobilitat i un estudi d’impacte ambiental, han estat elaborat durant els darrers mesos i s’emmarquen en les tasques previstes en el protocol de col·laboració signat el 2017 entre la Generalitat, els ajuntaments d’Esplugues, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i l’ATM.
L’Estudi analitza quatre alternatives de secció pel traçat definit de la Carretera Reial i Laureà Miró i fa, per a cadascuna d’elles, una anàlisi cost-benefici. El cost de l’actuació seria d’aproximadament 35 milions d’euros.
Un cop feta aquesta aprovació inicial, l’estudi se sotmetrà a informació pública durant dos mesos, a la vegada que es durà a terme la seva tramitació ambiental. Transcorregut aquest període, es procedirà a la revisió de l’estudi, si s’escau, i a la seva aprovació definitiva.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Una pregunta que em roda pel cap... (Si no és adient aquest comentari, ja els administradors el posareu en un fil més adient)
Tenint en compte la unió del TRAMBaix i Besòs en la que la primera fase és perllongar-la fins a Verdaguer, i les obres a la plaça de Glòries que s'estan duent a terme, es canviarà el traçat llavors de la parada de Glòries? I si es així on han pensat fer aturar els serveis de tramvia per Glòries?
Tenint en compte la unió del TRAMBaix i Besòs en la que la primera fase és perllongar-la fins a Verdaguer, i les obres a la plaça de Glòries que s'estan duent a terme, es canviarà el traçat llavors de la parada de Glòries? I si es així on han pensat fer aturar els serveis de tramvia per Glòries?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Això mateix m'he preguntat jo algun cop... Sense conèixer els detalls del projecte, crec que el més lògic seria fer un gran intercanviador just al centre de la plaça de les Glòries, de forma que hi paressin tots els tramvies (enllaç entre les línies de Meridiana, Gran Via i Diagonal). El que passa és que amb aquest esquema no sé quin paper hi jugaria l'estació de La Farinera, ja que quedaria massa pròxima a l'estació de Glòries que proposo. Potser la solució seria eliminar l'estació de La Farinera i substituir-la per aquesta estació de Glòries que proposo (al centre de la plaça), i baixar una mica l'actual estació de Glòries sentit mar, reanomenant-la "Mercat dels Encants".Carlos González wrote: ↑Monday 16/12/2019 23:11 Una pregunta que em roda pel cap... (Si no és adient aquest comentari, ja els administradors el posareu en un fil més adient)
Tenint en compte la unió del TRAMBaix i Besòs en la que la primera fase és perllongar-la fins a Verdaguer, i les obres a la plaça de Glòries que s'estan duent a terme, es canviarà el traçat llavors de la parada de Glòries? I si es així on han pensat fer aturar els serveis de tramvia per Glòries?
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Vaig veure publicada una noticia fa temps que no es posaven massa d'acord, pero finalment la parada seria més o menys davant de la grapadora, al costat mar (no al centre de la plaça per partir el parc), fent un recorregut fent una L. Les vies qeu vénen de diagonal "baixarien" pel que seria continuació de Cartagena (el tram que ara han fet peatonal i l'han batejat com Rambla dels Encants) pel lateral costat llobregat del parc, faria una corba pràcticament de 90º despres per dirigir-se en "horitzontal" cap a davant la grapadora on hi haria l'estació, i d'aqui continuaria fins a diagonal i gran via.torres997 wrote: ↑Thursday 19/12/2019 20:40Això mateix m'he preguntat jo algun cop... Sense conèixer els detalls del projecte, crec que el més lògic seria fer un gran intercanviador just al centre de la plaça de les Glòries, de forma que hi paressin tots els tramvies (enllaç entre les línies de Meridiana, Gran Via i Diagonal). El que passa és que amb aquest esquema no sé quin paper hi jugaria l'estació de La Farinera, ja que quedaria massa pròxima a l'estació de Glòries que proposo. Potser la solució seria eliminar l'estació de La Farinera i substituir-la per aquesta estació de Glòries que proposo (al centre de la plaça), i baixar una mica l'actual estació de Glòries sentit mar, reanomenant-la "Mercat dels Encants".Carlos González wrote: ↑Monday 16/12/2019 23:11 Una pregunta que em roda pel cap... (Si no és adient aquest comentari, ja els administradors el posareu en un fil més adient)
Tenint en compte la unió del TRAMBaix i Besòs en la que la primera fase és perllongar-la fins a Verdaguer, i les obres a la plaça de Glòries que s'estan duent a terme, es canviarà el traçat llavors de la parada de Glòries? I si es així on han pensat fer aturar els serveis de tramvia per Glòries?
Vaja, finalment he trobat la image. La noticia es de gener del 17, aixi que vés a saber si finalment canvia
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Moltes gràcies per compartir-ho, no tenia constància d'aquesta proposta! (per cert, de qui és?)TECliège wrote: ↑Friday 20/12/2019 2:55Vaig veure publicada una noticia fa temps que no es posaven massa d'acord, pero finalment la parada seria més o menys davant de la grapadora, al costat mar (no al centre de la plaça per partir el parc), fent un recorregut fent una L. Les vies qeu vénen de diagonal "baixarien" pel que seria continuació de Cartagena (el tram que ara han fet peatonal i l'han batejat com Rambla dels Encants) pel lateral costat llobregat del parc, faria una corba pràcticament de 90º despres per dirigir-se en "horitzontal" cap a davant la grapadora on hi haria l'estació, i d'aqui continuaria fins a diagonal i gran via.torres997 wrote: ↑Thursday 19/12/2019 20:40Això mateix m'he preguntat jo algun cop... Sense conèixer els detalls del projecte, crec que el més lògic seria fer un gran intercanviador just al centre de la plaça de les Glòries, de forma que hi paressin tots els tramvies (enllaç entre les línies de Meridiana, Gran Via i Diagonal). El que passa és que amb aquest esquema no sé quin paper hi jugaria l'estació de La Farinera, ja que quedaria massa pròxima a l'estació de Glòries que proposo. Potser la solució seria eliminar l'estació de La Farinera i substituir-la per aquesta estació de Glòries que proposo (al centre de la plaça), i baixar una mica l'actual estació de Glòries sentit mar, reanomenant-la "Mercat dels Encants".Carlos González wrote: ↑Monday 16/12/2019 23:11 Una pregunta que em roda pel cap... (Si no és adient aquest comentari, ja els administradors el posareu en un fil més adient)
Tenint en compte la unió del TRAMBaix i Besòs en la que la primera fase és perllongar-la fins a Verdaguer, i les obres a la plaça de Glòries que s'estan duent a terme, es canviarà el traçat llavors de la parada de Glòries? I si es així on han pensat fer aturar els serveis de tramvia per Glòries?
Vaja, finalment he trobat la image. La noticia es de gener del 17, aixi que vés a saber si finalment canvia
Pel que vec, però, només es té en compte el traçat que discorre per la Diagonal, però entenc que en aquesta parada que proposen davant del Museu del Disseny (la Grapadora) també hi pararien els tramvies que van cap a la Ciutadella i els que van cap a la Gran Via. Finalment, crec que tampoc dona resposta a la qüestió que parlàvem: què passaria amb les actuals estacions de Glòries i La Farinera?
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Sembla del Periódico. Evidentment es vol donar constància de les vies de la línia de la Diagonal, obviant les altres de la Gran Via i la Meridiana. Normalment les infografies dels diaris no solen ser perfectes a nivell de plànol acotat.
Seria graciós que es conservés la de la Farinera, si al món del bus hi ha parades a 50 metres, per què no al tramvia?
Seria graciós que es conservés la de la Farinera, si al món del bus hi ha parades a 50 metres, per què no al tramvia?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
i la actual de Glòries (davant dels Encants nous), la traslladaran a davant de la grapadora se suposa ? o també la conservaran ?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Jo el que sempre he vist per tot arreu es que l'estació es traslladarà davant el museu, que l'actual quedarà sense servei, i la de La Farinera també tancaria per la proximitat amb la nova. Entenc que aquesta ha estat la idea sempre, ara, també és cert que aquí fem les coses com les fem i potser un dia agafen i diuen de fer el nyap de l'any que correspongui.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Com facin el mateix amb parades d'autobús tanquen 400 per proximitat amb altres.Miquel wrote: ↑Thursday 26/12/2019 19:35Jo el que sempre he vist per tot arreu es que l'estació es traslladarà davant el museu, que l'actual quedarà sense servei, i la de La Farinera també tancaria per la proximitat amb la nova. Entenc que aquesta ha estat la idea sempre, ara, també és cert que aquí fem les coses com les fem i potser un dia agafen i diuen de fer el nyap de l'any que correspongui.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tret de sortida a la connexió del tramvia per la Diagonal
A finals d'any començaran les obres per desdoblar un col·lector de la Diagonal, que l'Ajuntament vol encadenar amb les del tramvia
A finals d'any començaran les obres per desdoblar un col·lector de la Diagonal, que l'Ajuntament vol encadenar amb les del tramvia
https://beteve.cat/politica/inici-conne ... juntament/La responsable de l’àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament ha assegurat que tot va “on time” per fer arribar el tramvia a l’estació de metro de Verdaguer (L4 i L5) el 2023. Un traçat d’1,8 quilòmetres que tindrà tres estacions (Monumental, Sicília i Verdaguer). Segons els estudis previs del consistori, allargar el Trambesòs fins a Verdaguer permetrà als usuaris fer el trajecte des de Glòries en set minuts.
Salvem l'Estació de França!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Informació facilitada per Metròpoli Oberta
La connexió del tramvia per la Diagonal agafa impuls. I ho fa amb força. La Generalitat de Catalunya ha posat data a la prolongació de la infraestructura per l'avinguda. El Govern està redactant el projecte de construcció del tramvia entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, segons han informat fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat a Metròpoli Oberta. L'objectiu de la Generalitat és que les obres es puguin licitar a finals d'aquest mateix any.
La confirmació de Territori i Sostenibilitat s'ha produït una setmana després que l'Ajuntament anunciés que va licitar els treballs d'ampliació i desdoblament de l'col·lector de la Diagonal, entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Girona, una obra prèvia i imprescindible als treballs del tramvia. La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha indicat que el col·lector començarà l'últim trimestre del l'any i s'espera que estigui llest a finals de 2021 o principis de 2022.
L'objectiu de l'consistori és que la finalització de la construcció de l'col·lector, licitada per 7,7 milions, es pugui enllaçar amb l'inici de les obres de l'tramvia, entre Glòries i Verdaguer, perquè la infraestructura entri en funcionament en aquest tram en 2023 . Els plans que el Govern ha posat sobre la taula coincideixen amb el calendari municipal perquè el tramvia sigui una realitat d'aquí a uns tres anys, encara que, com reconeixen fonts de l'Ajuntament, fins ara la Generalitat no havia posat data al tramvia. La prolongació entre Verdaguer i Francesc Macià seria per més endavant.
En conversa amb aquest mitjà, fonts de Territori i Sostenibilitat indiquen que l'execució del projecte de construcció ha d'anar en paral·lel a la urbanització d'aquest tram de la Diagonal, que ha de córrer a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona. La Generalitat treballa en la seva part, la "plataforma ferroviària", a través de l'Autoritat de l'Transport Metropolità (ATM), això és la catenària i les vies.
El passat mandat, el govern d'Ada Colau va fitxar l'exconseller de la Generalitat, Pere Macias per impulsar les obres del tramvia, encara que ara l'alt càrrec treballa al Ministeri de Foment per coordinar les actuacions a Rodalies al costat d' Adif i Renfe. En declaracions a Metròpoli Oberta, Macias està convençut que aquest mandat s'executarà la part del tramvia que va planificar, "des de Glòries fins Verdaguer. El primer que s'ha de dur a terme és l'obra del col·lector, que ja compta amb un pressupost municipal".
Macias detalla que el projecte comporta diversos plans d'urbanització molt importants. Un d'ells és una nova estació en l'àmbit de Glòries, al costat de al Museu de l'Disseny, on confluiran totes les línies. Macias també cita les urbanitzacions dels trams entre Glòries i Castillejos, Castillejos i Verdaguer, i Verdaguer i Bailén. Segons Macias, aquesta és la part més cara. "Posar les vies i la catenàries -la part que ha de pagar la Generalitat- és molt més barat".
El anys passat, el TramBesòs i el TramBaix van registrar 30 milions de viatges el 2019, un 2,36% més que el 2018. Aquesta és la xifra més alta d'usuaris registrada des de la posada en funcionament de l'servei. Concretament, es van comptabilitzar 29.772.109 milions de viatges, dels quals 20.226.482 milions van ser en el TramBaix, amb un increment de l'6,12%, i 9.545.627 milions en TramBesòs, amb una baixada de l'4,8%. Aquesta baixada deguda al tancament d'un tram del Trambesòs, per les obres de Glòries i que van durar uns tres mesos.
La connexió del tramvia per la Diagonal agafa impuls. I ho fa amb força. La Generalitat de Catalunya ha posat data a la prolongació de la infraestructura per l'avinguda. El Govern està redactant el projecte de construcció del tramvia entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, segons han informat fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat a Metròpoli Oberta. L'objectiu de la Generalitat és que les obres es puguin licitar a finals d'aquest mateix any.
La confirmació de Territori i Sostenibilitat s'ha produït una setmana després que l'Ajuntament anunciés que va licitar els treballs d'ampliació i desdoblament de l'col·lector de la Diagonal, entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Girona, una obra prèvia i imprescindible als treballs del tramvia. La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha indicat que el col·lector començarà l'últim trimestre del l'any i s'espera que estigui llest a finals de 2021 o principis de 2022.
L'objectiu de l'consistori és que la finalització de la construcció de l'col·lector, licitada per 7,7 milions, es pugui enllaçar amb l'inici de les obres de l'tramvia, entre Glòries i Verdaguer, perquè la infraestructura entri en funcionament en aquest tram en 2023 . Els plans que el Govern ha posat sobre la taula coincideixen amb el calendari municipal perquè el tramvia sigui una realitat d'aquí a uns tres anys, encara que, com reconeixen fonts de l'Ajuntament, fins ara la Generalitat no havia posat data al tramvia. La prolongació entre Verdaguer i Francesc Macià seria per més endavant.
En conversa amb aquest mitjà, fonts de Territori i Sostenibilitat indiquen que l'execució del projecte de construcció ha d'anar en paral·lel a la urbanització d'aquest tram de la Diagonal, que ha de córrer a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona. La Generalitat treballa en la seva part, la "plataforma ferroviària", a través de l'Autoritat de l'Transport Metropolità (ATM), això és la catenària i les vies.
El passat mandat, el govern d'Ada Colau va fitxar l'exconseller de la Generalitat, Pere Macias per impulsar les obres del tramvia, encara que ara l'alt càrrec treballa al Ministeri de Foment per coordinar les actuacions a Rodalies al costat d' Adif i Renfe. En declaracions a Metròpoli Oberta, Macias està convençut que aquest mandat s'executarà la part del tramvia que va planificar, "des de Glòries fins Verdaguer. El primer que s'ha de dur a terme és l'obra del col·lector, que ja compta amb un pressupost municipal".
Macias detalla que el projecte comporta diversos plans d'urbanització molt importants. Un d'ells és una nova estació en l'àmbit de Glòries, al costat de al Museu de l'Disseny, on confluiran totes les línies. Macias també cita les urbanitzacions dels trams entre Glòries i Castillejos, Castillejos i Verdaguer, i Verdaguer i Bailén. Segons Macias, aquesta és la part més cara. "Posar les vies i la catenàries -la part que ha de pagar la Generalitat- és molt més barat".
El anys passat, el TramBesòs i el TramBaix van registrar 30 milions de viatges el 2019, un 2,36% més que el 2018. Aquesta és la xifra més alta d'usuaris registrada des de la posada en funcionament de l'servei. Concretament, es van comptabilitzar 29.772.109 milions de viatges, dels quals 20.226.482 milions van ser en el TramBaix, amb un increment de l'6,12%, i 9.545.627 milions en TramBesòs, amb una baixada de l'4,8%. Aquesta baixada deguda al tancament d'un tram del Trambesòs, per les obres de Glòries i que van durar uns tres mesos.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Les declaracions de Trias no tenen desperdici. Evidentment, és una notícia boníssima la seva recuperació, però... Calia fer aquesta comparació?? De debò...
https://twitter.com/transportcat/status ... 02048?s=20
https://twitter.com/transportcat/status ... 61730?s=20
https://twitter.com/Nohose/status/12479 ... 50533?s=20
https://twitter.com/rubencarbonero/stat ... 03680?s=20
https://twitter.com/transportcat/status ... 02048?s=20
https://twitter.com/transportcat/status ... 61730?s=20
https://twitter.com/Nohose/status/12479 ... 50533?s=20
https://twitter.com/rubencarbonero/stat ... 03680?s=20
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El gobierno de Colau duda si podrá ampliar el tranvía
El Ayuntamiento admite que debe analizar cómo han quedado las arcas públicas tras el esfuerzo presupuestario que ha supuesto la pandemia
(...)
https://elpais.com/espana/catalunya/202 ... anvia.html
El Ayuntamiento admite que debe analizar cómo han quedado las arcas públicas tras el esfuerzo presupuestario que ha supuesto la pandemia
(...)
https://elpais.com/espana/catalunya/202 ... anvia.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Bueno.
Vivimos en la época digital, es decir, lo que verdaderamente importa no tiene prioridad. Haciendo un poco de off topic, esto ya nos lo esperábamos, pero de todas las obras habidas y por haber. Sinceramente, de todo lo que hay pendiente por hacer, se debería sentar la cabeza de una buena vez y hacer lo que de verdad importa de cara a los próximos años, como son:
-La estación de ernest Lluch
-Algo de la L9
-El Tram por la Diagonal
-Prolongaciones de Metro prioritarias y necesarias y que respondan a criterios de movilidad de los residentes, y no del turismo oportunista de turno
-Prolongaciones y actuaciones ferroviarias como implantar el sistema de doble vía, para evitar accidentes como el de Castellgalí en la R4.
Por desgracia me da que algún hijo de su madre dirá que es más importante la playa y que aunque no haya turistas, son más importantes acabar toda la L9, acabar la Sagrada Familia (que sinceramente ahora que no habrá casi turistas me parece un despilfarro estúpido sólo por presumir de ciudad progre/artística (Barcelona tiene arte de sobra para poner como prioridad acabar la Sagrada Familia) y la Sagrera de los Trompones dejando tirada la mitad del resto de cosas. Como digo, si tuvieran un poco de cabeza ahora que nos ionvitan a reflexionar de cara al futuro se priorizarían cosas necesarias de verdad, como Ernest Lluch, el Tram y lo que se pueda de la L9 y resto de líneas. Veremos a ver qué hacen pero mucho me temo que elijan como "prioridades" cosas cuestionablemente necesarias.
Vivimos en la época digital, es decir, lo que verdaderamente importa no tiene prioridad. Haciendo un poco de off topic, esto ya nos lo esperábamos, pero de todas las obras habidas y por haber. Sinceramente, de todo lo que hay pendiente por hacer, se debería sentar la cabeza de una buena vez y hacer lo que de verdad importa de cara a los próximos años, como son:
-La estación de ernest Lluch
-Algo de la L9
-El Tram por la Diagonal
-Prolongaciones de Metro prioritarias y necesarias y que respondan a criterios de movilidad de los residentes, y no del turismo oportunista de turno
-Prolongaciones y actuaciones ferroviarias como implantar el sistema de doble vía, para evitar accidentes como el de Castellgalí en la R4.
Por desgracia me da que algún hijo de su madre dirá que es más importante la playa y que aunque no haya turistas, son más importantes acabar toda la L9, acabar la Sagrada Familia (que sinceramente ahora que no habrá casi turistas me parece un despilfarro estúpido sólo por presumir de ciudad progre/artística (Barcelona tiene arte de sobra para poner como prioridad acabar la Sagrada Familia) y la Sagrera de los Trompones dejando tirada la mitad del resto de cosas. Como digo, si tuvieran un poco de cabeza ahora que nos ionvitan a reflexionar de cara al futuro se priorizarían cosas necesarias de verdad, como Ernest Lluch, el Tram y lo que se pueda de la L9 y resto de líneas. Veremos a ver qué hacen pero mucho me temo que elijan como "prioridades" cosas cuestionablemente necesarias.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Només puntualitzar que a Castellgalí sí que hi havia doble via. El que no hi havia (i encara no hi ha, crec) és BAB, que hauria aconseguit evitar l'accident, malgrat els errors del cap d'estació de Manresa, de la pobra maquinista (EPD) i del "Puesto de Mando", on ningú no va veure el problema abans de la col·lisió. Però l'absència de BAB també és un problema d'abandonament de la xarxa i falta d'inversió.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
En qué fase se encuentra actualmente?
Fran-Ikarus wrote: ↑Sunday 17/05/2020 18:20 El gobierno de Colau duda si podrá ampliar el tranvía
El Ayuntamiento admite que debe analizar cómo han quedado las arcas públicas tras el esfuerzo presupuestario que ha supuesto la pandemia
(...)
https://elpais.com/espana/catalunya/202 ... anvia.html