Nou accés ferroviari al Prat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Informació: Diari digital El Món, edició d'aquest migdia
El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona, una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.
"Ens avancem i hem encarregat a FGC l'explotació d'aquesta línia", ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.
En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d'accés a l'Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.
El ramal que s'està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l'estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l'aeroport, i l'actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.
Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l'estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de "vertebració territorial".
Aquest servei, que el conseller ha destacat que "serà molt més que una llançadora", prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.
El Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) explotar la futura línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona, una connexió que entrarà en funcionament una vegada Adif finalitzi el ramal que està construint actualment, a partir del 2022.
"Ens avancem i hem encarregat a FGC l'explotació d'aquesta línia", ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, en la roda de premsa posterior al consell executiu.
En concret, el Govern ha aprovat declarar aquest nou servei ferroviari d'accés a l'Aeroport de Barcelona com a servei de rodalies, públic. I ha atribuït la seva prestació a FGC.
El ramal que s'està construint, de 4,5 quilòmetres, va des de l'estació del Prat de Llobregat fins a la T1 de l'aeroport, i l'actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i T2, amb transbord amb la L9 del metro.
Calvet ha destacat que aquest nou servei, que discorrerà per vies de titularitat estatal des de l'estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals aeroportuàries, també tindrà una funció de "vertebració territorial".
Aquest servei, que el conseller ha destacat que "serà molt més que una llançadora", prestarà servei a la T1 i T2 i comptarà amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nou accés ferroviari al Prat
FGC Elaboració del pla de negoci del nou servei ferroviari entre Barcelona i l'Aeroport de Barcelona - El Prat.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
El Parlament rebutja la connexió ferroviària de l’R4 amb l’Aeroport del Prat
El Parlament de Catalunya ha rebutjat connectar la línia R4 de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, tal com proposaven alcaldes socialistes del Vallès Occidental, entre els quals figuren la de Sabadell, Marta Farrés. La proposta ferroviària ha rebut el cop de porta de la cambra catalana amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Partit Popular.
En la proposta de resolució, s’instava al Parlament a connectar els dos Vallesos amb l’aeroport mitjançant les línies R2 Nord i R4. Amb aquesta proposta, es mantindria l’actual connexió entre el Vallès Oriental i l’aeroport, s’ampliaria amb l’arribada de l’R4 oferint freqüències d’un tren cada 10 minuts amb l’aeroport amb trens i un augment de la rotació dels trens de l’R4.
El govern català, per contra, pretén crear una nova línia que creuï Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat del Llobregat, una operació que facilitaria l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
“Els partits al govern de la Generalitat es tornen a aliar amb la dreta del PP per donar l’esquena al Vallès i a la majoria de la ciutadania que utilitza a diari els trens de rodalies”, ha declarat Pol Gibert, tinent d’alcaldessa i diputat al Parlament català. “La Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies”, ha afegit el regidor i parlamentari.
https://www.diaridesabadell.com/2020/07 ... port-prat/
El Parlament de Catalunya ha rebutjat connectar la línia R4 de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, tal com proposaven alcaldes socialistes del Vallès Occidental, entre els quals figuren la de Sabadell, Marta Farrés. La proposta ferroviària ha rebut el cop de porta de la cambra catalana amb els vots d’ERC, Junts per Catalunya i el Partit Popular.
En la proposta de resolució, s’instava al Parlament a connectar els dos Vallesos amb l’aeroport mitjançant les línies R2 Nord i R4. Amb aquesta proposta, es mantindria l’actual connexió entre el Vallès Oriental i l’aeroport, s’ampliaria amb l’arribada de l’R4 oferint freqüències d’un tren cada 10 minuts amb l’aeroport amb trens i un augment de la rotació dels trens de l’R4.
El govern català, per contra, pretén crear una nova línia que creuï Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat del Llobregat, una operació que facilitaria l’empresa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
“Els partits al govern de la Generalitat es tornen a aliar amb la dreta del PP per donar l’esquena al Vallès i a la majoria de la ciutadania que utilitza a diari els trens de rodalies”, ha declarat Pol Gibert, tinent d’alcaldessa i diputat al Parlament català. “La Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies”, ha afegit el regidor i parlamentari.
https://www.diaridesabadell.com/2020/07 ... port-prat/
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Yo no me calentaría tantísimo la cabeza con la reestructuración de líneas.
Siendo sensatos, y bajo mi opinión, no veo nada mal que el tren lanzadera del aeropuerto finalice/inicie en Moncada-bifurcació, ya que no hay cruces por el medio.
Así mismo, la R2 sur también podría tener su origen y final ahí, SAC no tendrá vías como antaño para albergar trenes.
Los regionales hacia el sur, los haría salir desde la estación de Francia como hasta ahora, y los del norte, desde sants. Asimismo trenes de largo recorrido por convencional.
Aunque con SAGRERA echa y funcionando, unificaría la R2 en una sola línea con origenes y destinos vilanova/st.vicenç-granollers/sant celoni.
Siendo sensatos, y bajo mi opinión, no veo nada mal que el tren lanzadera del aeropuerto finalice/inicie en Moncada-bifurcació, ya que no hay cruces por el medio.
Así mismo, la R2 sur también podría tener su origen y final ahí, SAC no tendrá vías como antaño para albergar trenes.
Los regionales hacia el sur, los haría salir desde la estación de Francia como hasta ahora, y los del norte, desde sants. Asimismo trenes de largo recorrido por convencional.
Aunque con SAGRERA echa y funcionando, unificaría la R2 en una sola línea con origenes y destinos vilanova/st.vicenç-granollers/sant celoni.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... na-8175905
ENLLAÇARÀ AMB LA L-9 DEL METRO
El Govern autoritza les obres perquè Rodalies arribi a la T-1 de l'aeroport de Barcelona
Amb una inversió de 73 milions, permetran connectar Sants amb la terminal en 19 minuts
ENLLAÇARÀ AMB LA L-9 DEL METRO
El Govern autoritza les obres perquè Rodalies arribi a la T-1 de l'aeroport de Barcelona
Amb una inversió de 73 milions, permetran connectar Sants amb la terminal en 19 minuts
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nou accés ferroviari al Prat
S'abandona la idea de llançadora segregada d'FGC, doncs?? D'ésser així, seria una gran notícia!!El Periódico wrote:Amb el nou accés, hi haurà serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l’Aeroport des de Manresa i Maçanet, via Barcelona, amb les línies R4 i R2, i es podrà accedir a les altres línies de rodalies i al metro de Barcelona, [...]
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línia pròpia?
Segons aquesta notícia de l'Ara (amb els errors de rigor), seria una línia pròpia:
FGC engega els tràmits per licitar els trens de la nova R-Aeroport, que arribarà fins a la T1 del Prat
Renfe manté el pols per gestionar el mateix servei i insisteix que és la millor opció
https://www.ara.cat/societat/FGC-R-Aero ... 44890.html
Ara, aneu a saber què és cert...
FGC engega els tràmits per licitar els trens de la nova R-Aeroport, que arribarà fins a la T1 del Prat
Renfe manté el pols per gestionar el mateix servei i insisteix que és la millor opció
https://www.ara.cat/societat/FGC-R-Aero ... 44890.html
Ara, aneu a saber què és cert...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora?? Se'ns escapa quelcom.
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.htmlFGC anunció la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora?? Se'ns escapa quelcom.
Last edited by m.h.t. on Wednesday 28/10/2020 19:22, edited 2 times in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
m.h.t. wrote: ↑Wednesday 28/10/2020 19:10 Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
Bueno, suposo que serà un repartiment per a operar el tram Lleida - Manresa.FGC anunció ayer el inicio de los trámites para la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.[/b]
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.html
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora?? Se'ns escapa quelcom.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
No es tan. Pensant que el trajecte serà de poc de 30 min i els temps d'espera a terminal, seria un temps de volta de 90-100 min mínim si es fa en carrosel. Cada 15 min són 6-7 unitats, i aixó ben justet. També s'ha de pensar en fer dobles composicions, reforços d'hora punta i reserva.m.h.t. wrote: ↑Wednesday 28/10/2020 19:10 Renfe y FGC chocan por el tren hasta la T-1 de El Prat
Mientras Renfe Rodalies mantiene que su oferta es mucho más rentable y operativa, desde Ferrocarrils recuerdan que el Govern ya se decidió por la operadora catalana y tienen 12 trenes encargados
https://cronicaglobal.elespanol.com/vid ... 6_102.htmlFGC anunció la compra de 12 nuevos trenes con los que pretenden prestar el servicio de tren lanzadera entre Sant Andreu Comtal y El Prat, lo que ya han bautizado como R-Aeroport. [...] La propuesta de Renfe pasa por integrar el tren que llegará hasta la terminal 1 de El Prat en el recorrido de la R2 desde Maçanet-Massanes y la R4 desde Manresa.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I 12 trens no és excessiu per una llançadora?? Se'ns escapa quelcom.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Adif licita la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la T1 del Prat
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Yo me he perdido,jaezcurra wrote: ↑Wednesday 25/11/2020 17:35 Adif licita la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la T1 del Prat
La construcció de les instal·lacions durarà dos anys i costarà 81 milions d'euros
BARCELONA 25/11/2020 15:07 | NATÀLIA VILA
https://www.ara.cat/societat/Adif-licit ... 43125.html
Le sumo a 2018 (fecha que anunciarón) 2021 que estaria en pruebas y ahora 2 años más de obras? quiere decir que en el mejor de los casos nos vamos a finales de 2022 o 2023 y aqui no pasa nada? de verdad?
Ahora acepto que alguien me diga que por eso FGC tardara en tener 2 años los nuevos trenes y bla bla bla, pero es muy triste el nivel de retrasos en obra publica que tenemos en Catalunya.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Estas orbras las está ejecutabndo ADIF y el Ministerio de Fomento
Re: Nou accés ferroviari al Prat
El Govern aprova l'R-Aeroport d’FGC i autoritza l’adquisició de 10 trens per valor de 187 M€
https://twitter.com/govern/status/1392075145246871553
https://twitter.com/govern/status/1392075145246871553
Salvem l'Estació de França!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Si, no culpo a FGC por el retraso pero dejarme pensar mal del politico catalan que no apreta, solo dice madrid nos roba pero no apretan, de verdad que dijeron 2017, luego 2018 y ahora que? y aqui todos callados peleandose por si sera lanzadera con sumplemento y FGC, pero integrarla en la red de cercanias todos callados y del retraso mas de lo mismo, pero como digo madrid nos roba., sigamos con la cantinela que ya veremos si se termina algo en Catalunya.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Està clar que per la Generalitat el més important és tenir un tren d'FGC voltant per les vies d'ample ibèric lluint el seu logotip; no hi ha cap altra pretensió. La xarxa de Rodalies poc els hi importa i així ha quedat palès. Tot val per tal de fer enaltir FGC (que, per cert, operarà igual de malament que la resta de línies).
Francament vist tot plegat, a dia d'avui, firmaria per tal de retirar les competències que té la Generalitat per a Rodalies. L'únic que han fet aquests deu anys ha estat retallar línies, augmentar innecessàriament els temps de trajecte, repintar trens, canviar l'ordre de la megafonia -donant prioritat al català-, perllongar quatre trens y crear serveis directes de dubtosa efectivitat. Ni es vol replantejar el servei ni hi ha previsió de fer-ho amb aquestes gamberrades que no denoten sinó poc coneixement de la xarxa ibèrica a Catalunya i sempre amagant-se en el "Espanya ens roba" (parlem de la L9 i de les altres línies del metro de Barcelona?) el cinisme en aquesta banda de l'Ebre va in crescendo. Dit d'una altra manera, la xarxa i el servei poc hauria canviat s'hagués fet, o no, el traspàs.
Repeteixo, FGC operarà igual de malament que la resta de línies, no es millorarà res i, a més, ara tindrem el túnel de Passeig de Gràcia una mica més col·lapsat. Vergonyós tot plegat... Ocuparem quatre solcs l'hora que, amb prou feines, donaran servei només a la primera corona. Chapó Budó!
Salutacions,
Francament vist tot plegat, a dia d'avui, firmaria per tal de retirar les competències que té la Generalitat per a Rodalies. L'únic que han fet aquests deu anys ha estat retallar línies, augmentar innecessàriament els temps de trajecte, repintar trens, canviar l'ordre de la megafonia -donant prioritat al català-, perllongar quatre trens y crear serveis directes de dubtosa efectivitat. Ni es vol replantejar el servei ni hi ha previsió de fer-ho amb aquestes gamberrades que no denoten sinó poc coneixement de la xarxa ibèrica a Catalunya i sempre amagant-se en el "Espanya ens roba" (parlem de la L9 i de les altres línies del metro de Barcelona?) el cinisme en aquesta banda de l'Ebre va in crescendo. Dit d'una altra manera, la xarxa i el servei poc hauria canviat s'hagués fet, o no, el traspàs.
Repeteixo, FGC operarà igual de malament que la resta de línies, no es millorarà res i, a més, ara tindrem el túnel de Passeig de Gràcia una mica més col·lapsat. Vergonyós tot plegat... Ocuparem quatre solcs l'hora que, amb prou feines, donaran servei només a la primera corona. Chapó Budó!
Salutacions,
Baixador a Premià de Mar ja!
Re: Nou accés ferroviari al Prat
No entenc què hi té a veure "l'ordre de la megafonia" i el fet de que es prioritzi el català amb el fet de millorar o no el servei i de la gestió (discutible) que n'ha fet la Generalitat des de que té les competències de Rodalies...
Jo crec que el tren llançadora de FGC a l'Aeroport és un disbarat es miri com es miri. I que Adif hauria de fer alguna cosa per tal de que no es faci (almenys no com està plantejat a dia d'avui i a costa de "sacrificar" les rodalies pel centre de BCN). També crec que la situació de Rodalies i del servei pel centre de BCN és culpa de tots plegats, tant dels d'aquí (per no saber gestionar bé el servei i culpar de tot a qui ja sabem per espolsar-se responsabilitat) com dels d'allà (no fer cap mena d'inversió potent en Rodalies en dècades, centrant-se només amb l'alta velocitat i incomplint reiteradament les inversions promeses, com les famoses "pluges de milions").
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Totalmente de acuerdo. FGC hizo algunas cosas bien en sus años mozos, pero desde entonces solo se ha descansado en sus laureles.laura wrote: ↑Thursday 13/05/2021 0:48 Està clar que per la Generalitat el més important és tenir un tren d'FGC voltant per les vies d'ample ibèric lluint el seu logotip; no hi ha cap altra pretensió. La xarxa de Rodalies poc els hi importa i així ha quedat palès. Tot val per tal de fer enaltir FGC (que, per cert, operarà igual de malament que la resta de línies).
Francament vist tot plegat, a dia d'avui, firmaria per tal de retirar les competències que té la Generalitat per a Rodalies. L'únic que han fet aquests deu anys ha estat retallar línies, augmentar innecessàriament els temps de trajecte, repintar trens, canviar l'ordre de la megafonia -donant prioritat al català-, perllongar quatre trens y crear serveis directes de dubtosa efectivitat. Ni es vol replantejar el servei ni hi ha previsió de fer-ho amb aquestes gamberrades que no denoten sinó poc coneixement de la xarxa ibèrica a Catalunya i sempre amagant-se en el "Espanya ens roba" (parlem de la L9 i de les altres línies del metro de Barcelona?) el cinisme en aquesta banda de l'Ebre va in crescendo. Dit d'una altra manera, la xarxa i el servei poc hauria canviat s'hagués fet, o no, el traspàs.
Repeteixo, FGC operarà igual de malament que la resta de línies, no es millorarà res i, a més, ara tindrem el túnel de Passeig de Gràcia una mica més col·lapsat. Vergonyós tot plegat... Ocuparem quatre solcs l'hora que, amb prou feines, donaran servei només a la primera corona. Chapó Budó!
Salutacions,
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Si no és el fil adient, canvieu-lo
Fa poc ha sortit un comunicat dient que ara es vol fer una estació d'AVE a l'Aeroport després de tota la polèmica sobre l'ampliació de l'Aeroport, ja hi ha una estació de l'AVE al Prat que encara no l'han obert, ara un altre? Personalment considero que tot això és pur fum per oblidar-se de que l'han pifiat sobre el fet de parlar d'ampliar l'aeroport, a més a més es veu que afectaria a la natura i part del lloc natural del Delta de Llobregat, els ecologistes hi son contraris a aquest perllongament.
Off-tòpic: A més d'aquesta estació de l'Aeroport de l'AVE que vull entendre que es refereix a la del Prat, també volen fer dues estacions més als aeroports de Reus i Girona, el que s'ha de millorar no és precísament l'AVE. Encara tenim una explotació complexa i deficitària de Rodalies per la saturació dels túnels i queda acabar la L9/L10, no han inaugurat les estacions del viaducte de la L10Sud encara i queda les ampliacions del tramvia com la unió de la Diagonal i recuperar el maleït servei de Salou-Cambrils amb això del TRAMCamp i ara venen amb això??? Som gobernats per polítics o simplement son marionetes??? I ho vull dir amb tots els respectes.
Fa poc ha sortit un comunicat dient que ara es vol fer una estació d'AVE a l'Aeroport després de tota la polèmica sobre l'ampliació de l'Aeroport, ja hi ha una estació de l'AVE al Prat que encara no l'han obert, ara un altre? Personalment considero que tot això és pur fum per oblidar-se de que l'han pifiat sobre el fet de parlar d'ampliar l'aeroport, a més a més es veu que afectaria a la natura i part del lloc natural del Delta de Llobregat, els ecologistes hi son contraris a aquest perllongament.
Off-tòpic: A més d'aquesta estació de l'Aeroport de l'AVE que vull entendre que es refereix a la del Prat, també volen fer dues estacions més als aeroports de Reus i Girona, el que s'ha de millorar no és precísament l'AVE. Encara tenim una explotació complexa i deficitària de Rodalies per la saturació dels túnels i queda acabar la L9/L10, no han inaugurat les estacions del viaducte de la L10Sud encara i queda les ampliacions del tramvia com la unió de la Diagonal i recuperar el maleït servei de Salou-Cambrils amb això del TRAMCamp i ara venen amb això??? Som gobernats per polítics o simplement son marionetes??? I ho vull dir amb tots els respectes.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Yo no haria mucho caso simplemente estan vendiendo humo, como la Ministra es de Gava le toca buenas palabras para Catalunya, de la Serna con el PP tambien prometio mucho y ejecuto poco a nivel español.Carlos González wrote: ↑Tuesday 03/08/2021 13:40 Si no és el fil adient, canvieu-lo
Fa poc ha sortit un comunicat dient que ara es vol fer una estació d'AVE a l'Aeroport després de tota la polèmica sobre l'ampliació de l'Aeroport, ja hi ha una estació de l'AVE al Prat que encara no l'han obert, ara un altre? Personalment considero que tot això és pur fum per oblidar-se de que l'han pifiat sobre el fet de parlar d'ampliar l'aeroport, a més a més es veu que afectaria a la natura i part del lloc natural del Delta de Llobregat, els ecologistes hi son contraris a aquest perllongament.
Off-tòpic: A més d'aquesta estació de l'Aeroport de l'AVE que vull entendre que es refereix a la del Prat, també volen fer dues estacions més als aeroports de Reus i Girona, el que s'ha de millorar no és precísament l'AVE. Encara tenim una explotació complexa i deficitària de Rodalies per la saturació dels túnels i queda acabar la L9/L10, no han inaugurat les estacions del viaducte de la L10Sud encara i queda les ampliacions del tramvia com la unió de la Diagonal i recuperar el maleït servei de Salou-Cambrils amb això del TRAMCamp i ara venen amb això??? Som gobernats per polítics o simplement son marionetes??? I ho vull dir amb tots els respectes.
Por otra parte recuerdo que en la T1 el sitio para la estación del tren ya estaba realizado, lo que no se si era para iberico y UIC o solo Iberico, hacer llegar el AVE a la T1 no lo veo mal pero creo que se va con demasiado retraso y teniendo metro y con la llegada de la lanzadera en iberico tampoco es muy necesario teniendo ya la estación del Prat AVE, simplemente seria cordinar los trenes y listos.