Aquest Nadal he estat per Barcelona i he fet servir unes quantes vegades la línia B-V, em vaig adonar que han desplegat a totes les estacions una nova xarxa de Wi-Fi, buscant he trobat una licitació a on es parla (enllaç).
Sembla que han renovat tot el sistema de CCTV per un de nou basat en IP i a la vegada han aprofitat per desplegar una xarxa Wi-Fi. Em vaig quedar bastant impressionat pel ben dissenyat i implementat que està, uns detalls bàsics:
- S'han fet servir 3 models d'APs de Cisco, un amb antenes internes (I al SKU), el mateix amb antenes externes (E) i un d'exterior. Els models són compatibles amb 802.11ac Wave 2 (però no amb Wi-Fi 6):
- AIR-AP2802I-E-K9.
- AIR-AP2802E-E-K9.
- AIR-ANT2566P4W-R: en estacions com Sarrià o Terrassa Rambla es poden veure les antenes orientades cap a l'andana, per donar bona cobertura.
- AIR-AP1562I: aquest és un AP d'exterior per estacions al aire lliure.
- Cablejat S/FTP categoria 7, si, ho llegiu bé, categoria 7, FGC deu tenir grans plans si dimensiona la xarxa així. Potser una futura Wi-Fi per clients amb molt de tràfic, o simplement ja que fa la instal·lació vol que duri molts anys.
- Switch Catalyst 2960X-24 amb 4 ports SFP Ge d'uplink. Això és estrany ja que l'uplink és bastant petit en comparació amb el que potencialment cada AP podria transportar amb cat 7.
PD: He buscat un altre post per posar-ho però no n'he trobat un d'adequat així que n'he creat un de nou, espero no haver-ho fet malament.