És a dir, apostes sí o sí que la R16 acabarà circulant parcialment per la LAV. $$$albe6 wrote: ↑Tuesday 24/12/2019 11:53 En el moment que el CM migri a ample UIC hi ha 2 opcions:
- Operar Tortosa com a ramal i canviar de tren a L' Aldea
- Migrar l'ample i operar Tortosa amb trens "tipus" 449 en ample UIC (poso "tipus" per si ve algo nou més o menys equivalent al 449);ja sigui per Camp de Tarragona o per Tarragona Centre, sempre i quan hi hagi continuïtat d'ample (Salt de moltó per entrar a LAV a L' Arboç)
(Els 449 tenen pre-adaptació per circular en ample UIC, només cal posar-los-hi els bogies brava i a correr.)
Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Buenas,Sanato wrote: ↑Monday 23/12/2019 18:17Això vol dir ample mixte de l'Aldea a Vilaseca, o com diu Lluis, regionals de rodadura variable. O encara més, ample mixte Vilaseca-Bcn...Carlos González wrote: ↑Monday 23/12/2019 13:06 Hauràn de fer el que es veu venir, es dividirà el servei de manera parcial fent els Tortosa/Tarragona Ciutat/SVC per via convencional i Tortosa/CdF/Sants/Figueres per via LAV. La R16 amb aquest problema de canvis d'ample perdrà el seu esplendor malauradament.
Nada de Mixto:
Tortosa/Tarragona Ciudad/Barcelona en iberico saliendo de la variante en Vilaseca (eso si desmantelan Salou centro)
Tortosa/Camp de Tarragona/BCN Sants por el cambiador de ancho y via LAV, servido por trenes S121 que cambian el ancho con los bogies BRAVA de CAF.
No se necesitara hacer magia, simplemente unos trenes por via convencional ancho iberico y el resto por via UIC de la LAV mediante el cambiador de ancho.
Saludos.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Sí, pero si el CM pasará en un futuro a ancho UIC...
En resumen, veo una salvajada poner todo el corredor mediterráneo únicamente con ancho UIC, tal como está previsto
...faltará un cambiador de ancho en Vilaseca... O bien, repito, ancho mixto Vilaseca - Tgna ciudad - Bcn (a menos que vayan por Vilafranca, donde ya se está poniendo el 3er carril). Además, cambiar también el ancho entre l'Aldea y Tortosa
Eso será a partir del 14/1, pero ese cambiador de ancho desaparecerá cuando pase a UIC
En resumen, veo una salvajada poner todo el corredor mediterráneo únicamente con ancho UIC, tal como está previsto
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Buenas,Yo no quiero crear polemica contigo, pero te has dado cuenta de los años que han tardado en hacer la Variante? pues imaginate lo que van a tardar en poner UIC a todo el corredor.Sanato wrote: ↑Tuesday 24/12/2019 13:50 Sí, pero si el CM pasará en un futuro a ancho UIC...
...faltará un cambiador de ancho en Vilaseca... O bien, repito, ancho mixto Vilaseca - Tgna ciudad - Bcn (a menos que vayan por Vilafranca, donde ya se está poniendo el 3er carril). Además, cambiar también el ancho entre l'Aldea y Tortosa
Eso será a partir del 14/1, pero ese cambiador de ancho desaparecerá cuando pase a UIC
En resumen, veo una salvajada poner todo el corredor mediterráneo únicamente con ancho UIC, tal como está previsto
Van a hacer Castellon, vandellos en ancho UIC Fijo o eso dicen, pero de momento y me atrevo a asegurar que por unos años, la variante es Iberica y asi se va a quedar, en un futuro ya veremos pero de momento es lo que hay.
Saludos.
Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani
Es pendran el seu temps... Fa com a molt 10 dies ha sortit la licitació per la migració a UIC entre Castelló i Tarragona
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
És la idea més factible si la idea es fiabilitzar al màxim la infraestructura actual sense construir gaire res nou.
A la llarga la via en ibèric entre Sants i SvC per la costa quedarà exclusiva per a Rodalies. Sobretot quan més endavant obri l'altre braç del ramal entre Vila-Seca i Camp de Tarragona.
Tots els MD (tant serveis a 200km/h com de més cars a 250 km/h) i LD a la LAV, que pot de sobres amb el ERTMS N2
A Camp de Tarragona canvi de tren per anar a Tarragona Centre, excepte R15 que hi entrarien a invertir marxa.
L'unic per la via en ibèric seria el Port Aventura, que podria ser R2 perllongats.
Tema tarifes hauran de negociar Renfe i Generalitat.
A la llarga la via en ibèric entre Sants i SvC per la costa quedarà exclusiva per a Rodalies. Sobretot quan més endavant obri l'altre braç del ramal entre Vila-Seca i Camp de Tarragona.
Tots els MD (tant serveis a 200km/h com de més cars a 250 km/h) i LD a la LAV, que pot de sobres amb el ERTMS N2
A Camp de Tarragona canvi de tren per anar a Tarragona Centre, excepte R15 que hi entrarien a invertir marxa.
L'unic per la via en ibèric seria el Port Aventura, que podria ser R2 perllongats.
Tema tarifes hauran de negociar Renfe i Generalitat.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Abel ha Vila-seca s'ha està construint un ramal que conecta amb el Camp de Tarragona.albe6 wrote: ↑Wednesday 25/12/2019 19:37 És la idea més factible si la idea es fiabilitzar al màxim la infraestructura actual sense construir gaire res nou.
A la llarga la via en ibèric entre Sants i SvC per la costa quedarà exclusiva per a Rodalies. Sobretot quan més endavant obri l'altre braç del ramal entre Vila-Seca i Camp de Tarragona.
Tots els MD (tant serveis a 200km/h com de més cars a 250 km/h) i LD a la LAV, que pot de sobres amb el ERTMS N2
A Camp de Tarragona canvi de tren per anar a Tarragona Centre, excepte R15 que hi entrarien a invertir marxa.
L'unic per la via en ibèric seria el Port Aventura, que podria ser R2 perllongats.
Tema tarifes hauran de negociar Renfe i Generalitat.
Re: Corredor Mediterrani
Vols dir que l'horari dels R17 els publicaran el propera dies O que de moment la R17 no es crea i es deixa per a més endavant?
De moment, tant a la web de Renfe com a la de Rodalies, el servei sembla limitar-se als RT2 i els caps de setmana sense cap mena de servei
Re: Corredor Mediterrani
Trobo indignant que a 6 dies de que es tanqui el servei per les actuals estacions de Salou, Cambrils, Mont-roig i l'Hospitalet encara no se sàpiga res dels nous horaris de Rodalies...
A banda, m'ha arribat el document de Renfe que us adjunto (amb data 03/01/2020), que no sé si està penjat públicament (no l'he trobat), però informa amb més detall que la nota de premsa del Departament de Territori sobre el nou servei Avant entre Tortosa i Barcelona, que es posarà en marxa el proper 3 de febrer.
A banda, m'ha arribat el document de Renfe que us adjunto (amb data 03/01/2020), que no sé si està penjat públicament (no l'he trobat), però informa amb més detall que la nota de premsa del Departament de Territori sobre el nou servei Avant entre Tortosa i Barcelona, que es posarà en marxa el proper 3 de febrer.
- Attachments
-
- RI 0320 NUEVO SERVICIO AVANT BARCELONA-TORTOSA.pdf
- (295.3 KiB) Downloaded 1016 times
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: Corredor Mediterrani
És possible que la R17 només funcioni en períodes d'obertura del parc (tal com els actuals R16 BCN-P. Aventura).
Justament avui és l'últim dia de la temporada 2019. Demà comença la revisió anual de totes les atraccions, fins al 27 d'abril:
https://www.portaventuraworld.com/ca/horaris-calendari
Per tant, és lògic que no veiem serveis R17 fins el 27 d'abril. Els RT2 (L'Arboç-P. Aventura) sí serviran l'estació durant tot l'any.
Last edited by m.h.t. on Monday 06/01/2020 22:29, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Corredor Mediterrani
Una qüestió que tinc, el baixador-estació de Port Aventura està ben a prop del parc o és un cas Volpelleres - Sant Cugat?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Corredor Mediterrani
El baixador està al costat del Parc. Des de l’estació hi ha una rambla que es puja caminant i en uns 5 minuts s’arriba a l’entrada del parc.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Corredor Mediterrani
Ah d'acord, perdó, per les fotografies em donava la sensació que hi era més lluny.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Corredor Mediterrani
Què vol dir això? Que el baixador de Port Aventura només es pensa seguir utilitzant pel parc, i no aprofitar-lo per posar més trens a banda dels 5 RT2 durant tot l'any, i d'aquesta manera "compensar" un xic Salou?m.h.t. wrote: ↑Monday 06/01/2020 19:10És possible que la R17 només funcioni en períodes d'obertura del parc (tal com els actuals R16 BCN-P. Aventura).
Justament avui és l'últim dia de la temporada 2019. Demà comença la revisió anual de totes les atraccions, fins al 27 d'abril:
https://www.portaventuraworld.com/ca/horaris-calendari
Per tant, és lògic que no veiem serveis R17 fins el 27 d'abril. Els RT2 (L'Arboç-P. Aventura) sí serviran l'estació durant tot l'any.
Em sembla que el baixador s'anava a reanomenar Salou - Port Aventura, tot i estar a 2 km del centre.
Si és així, i només tenen 5 trens diaris, que depriment tot.
Salou, Cambrils i Mont-roig perden el tren i la connexió amb el sud, i la nova variant no suposa temps d'estalvi pels R16. Magnífic!!
L'Hospitalet de l'Infant restarà un xic menys afectada, ja que la nova estació està a 1,5-2 km de l'actual, però perd la localització al centre i la connexió amb Cambrils i Salou.
Tan senzill que hagués estat conservar la línia costera, fent-hi circular només RT2 i R16, i desviar mercaderies, Talgos i Euromed per la variant. La línia costera es podria fer servir per trens LD en casos puntuals de fallida de la variant. Si només s'hi fan circular R16 i RT2 per la via única, s'estalvien els creuaments amb LD i mercaderies, cosa que revertiria en millors temps de viatge i més circulacions.
Per tractar de trobar quelcom positiu, ni que sigui mínimament, la gent de Vila-seca tindrá més trens cap a/des de Tarragona, potser sense voler-ho i tot.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Corredor Mediterrani
Es va confirmant tot allò comentat abans. Ja tenim disponibles als cercadors (de Renfe i Rodalies) els horaris a partir de la setmana vinent:
- Trens Tarragona-Port Aventura (del 13/1 al 27/3):
- Trens Port Aventura-Tarragona (del 13/1 al 27/3):
Tenim els 5 RT2 habituals, més un R16 matinal des de P. Aventura (només sentit BCN), suposo per temes de rotació o manca d'estacionament a Tarragona.
Això, al menys, fins el 27 de març, obertura de temporada de Port Aventura.
- Trens Tarragona-Port Aventura (del 13/1 al 27/3):
- Trens Port Aventura-Tarragona (del 13/1 al 27/3):
Tenim els 5 RT2 habituals, més un R16 matinal des de P. Aventura (només sentit BCN), suposo per temes de rotació o manca d'estacionament a Tarragona.
Això, al menys, fins el 27 de març, obertura de temporada de Port Aventura.
Salvem l'Estació de França!
Re: Corredor Mediterrani
Tots esteu dient que el parc obre el 27 d'abril, però és el 27 de marc
Doncs PortAventura es queda sense cap tren els caps de setmana i festius fins que no obri el parc...
Per cert, l'R16 que surt de PortAventura, si el busques entre Tarragona i Barcelona no hi ha cap tren a aquella hora.... Així que imagino que deu ser una errada
Doncs PortAventura es queda sense cap tren els caps de setmana i festius fins que no obri el parc...
Per cert, l'R16 que surt de PortAventura, si el busques entre Tarragona i Barcelona no hi ha cap tren a aquella hora.... Així que imagino que deu ser una errada
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Corredor Mediterrani
Horaris definitius Tarragona - Port Aventura anada i tornada
Dies feiners:
Dies feiners:
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Corredor Mediterrani
Horaris definitius Tarragona - Port Aventura anada i tornada
Dissabtes i diumenges:
Dissabtes i diumenges:
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Corredor Mediterrani
I es confirma que la llançadora Tarragona-Salou P. Aventura és la R17. En temporada de parc obert (des del 27 de març) algunes expedicions arribaran a BCN França:
https://transportpublic.org/perduatren2020/
Al final, queda un servei mitjanament decent entre Tarragona i P. Aventura, que servirà d'enllaç amb els regionals.
Pot servir, així, com a estació de capçalera de Salou, al trobar-se propera al nucli urbà; a diferència de la llunyana Cambrils AV.
https://transportpublic.org/perduatren2020/
Al final, queda un servei mitjanament decent entre Tarragona i P. Aventura, que servirà d'enllaç amb els regionals.
Pot servir, així, com a estació de capçalera de Salou, al trobar-se propera al nucli urbà; a diferència de la llunyana Cambrils AV.
Last edited by m.h.t. on Wednesday 08/01/2020 11:50, edited 2 times in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Corredor Mediterrani
Entenc que, a banda dels 5 trens diaris per sentit de la RT2, la resta (13 de Port Aventura a Tarragona i 12 de Tarragona a Port Aventura) circularan sota el nom comercial de R17. De tots aquests, no em queda clar, però, quins seran llançadora exclusivament entre aquestes dues estacions, i quins tindran com a origen/destinació Barcelona, o si el trajecte Barcelona - Port Aventura només es farà quan el parc temàtic estigui obert...
Cal tenir en compte, però, que la nova estació de Cambrils està més a prop de la vella (1,5 km) que no pas la de Port Aventura de la de Salou que es desmantellarà (2 km).m.h.t. wrote: ↑Wednesday 08/01/2020 11:15 I es confirma que la llançadora Tarragona-Salou P. Aventura és la R17. En temporada de parc obert (des del 27 de març) algunes expedicions arribaran a BCN França:
https://transportpublic.org/perduatren2020/
Al final, queda un servei mitjanament decent entre Tarragona i P. Aventura, que servirà d'enllaç amb els regionals.
Pot servir, així, com a estació de capçalera de Salou, al trobar-se propera al nucli urbà; a diferència de la llunyana Cambrils AV.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!