https://www.sommollet.cat/noticia/50893 ... -autobusos
Mollet Opina demana prioritat semafòrica per als autobusos
El col·lectiu ho reclama, en concret, per la cruïlla d’avinguda d’Antoni Gaudí amb carrer de Can Flequer
El col·lectiu Mollet Opina ha demanat a l'Ajuntament la instal·lació de prioritat semafòrica per als autobusos a la cruïlla d’avinguda d’Antoni Gaudí amb carrer de Can Flequer amb l'objectiu de millorar la velocitat comercial dels autobusos.
Segons els experts en mobilitat, un dels principals problemes dels autobusos és la seva convivència amb la resta del trànsit. La congestió i la falta de prioritat per al transport públic es tradueix en una caiguda de la velocitat comercial, que és la velocitat mitjana considerant també el temps que el vehicle és aturat.
Des de Molletopina han observat que, a causa de la presència de tres semàfors en aquesta zona, els busos de les línies 320, 360/361/362 i e21 poden perdre fins a 3 minuts aturats. "En el cas del 320 poden ser més perquè creua la cruïlla dues vegades en una mateixa expedició", expliquen.
Així, tenint en compte que un dels causants principals dels retards són les interseccions amb semàfor, el sistema de prioritat semafòrica permet l'obertura prematura del verd o el retard del tancament del verd, per permetre que el transport públic pugui travessar aquestes cruïlles al més aviat possible. Segons el col·lectiu, la prioritat semafòrica "possibilita als busos escurçar el temps en vermell o allargar el temps en verd uns segons per poder recuperar temps si van tard".
Aquest sistema, que millora la velocitat comercial dels autobusos, ja es troba present en altres municipis de la comarca com Parets del Vallès o Lliçà d’Amunt, on se'n beneficien el bus exprés e7 i els busos urbans de Lliçà d’Amunt (TLA). En el cas dels vehicles de la línia e7, tots els vehicles porten un equipament tecnològic que permet canviar el semàfor de vermell a verd, quan s’apropa el bus.
https://twitter.com/molletopina/status/ ... 68162?s=20
Prioritat semafòrica per als busos
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Prioritat semafòrica per als busos
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró