Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Hola,
Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...
Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...
Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...
Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Al matí segur que no es pot ampliar capacitat perquè ara no tenen més UT per afegir serveis o allargar recorreguts, però en hora punta de migdia i tarda, algun S7 i S6 més serien de gran ajuda per repartir la gran afluència.
Del tema de fer circular trens de doble pis, serien útils si es poguessin fer trens semidirectes que no perjudiquessin als que paren a totes i que paressin realment on va tota la multitud (Sant Cugat, Sant Joan, UAB, Rubí, Sabadell Major i Terrassa Rambla, principalment).
I allargar andanes, doncs les de l'exterior jo crec que seria factible allargar-les perquè a moltes d'elles ja hi caben 5 cotxes. La feina és a la zona urbana que excepte Muntaner i Sarrià, les altres no sé pas com s'ho farien. I el Peu ja ni te cuento...
I si mai s'hagués plantejat un ramal de Rubí a UAB sense passar per Sant Cugat centre també descolapsaria aquesta estació, ja que estalviaria el transbordament.
Del tema de fer circular trens de doble pis, serien útils si es poguessin fer trens semidirectes que no perjudiquessin als que paren a totes i que paressin realment on va tota la multitud (Sant Cugat, Sant Joan, UAB, Rubí, Sabadell Major i Terrassa Rambla, principalment).
I allargar andanes, doncs les de l'exterior jo crec que seria factible allargar-les perquè a moltes d'elles ja hi caben 5 cotxes. La feina és a la zona urbana que excepte Muntaner i Sarrià, les altres no sé pas com s'ho farien. I el Peu ja ni te cuento...
I si mai s'hagués plantejat un ramal de Rubí a UAB sense passar per Sant Cugat centre també descolapsaria aquesta estació, ja que estalviaria el transbordament.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
GigioGigo wrote: ↑Friday 14/02/2020 13:13 Hola,
Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...
Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...
Vaig llegir ja fa temps (ara no recordo si va ser en aquest mateix fòrum, podia ser) que tècnicament els trens de dos pisos no es poden introduir a la línia del Vallès pel tema del gàlib. A no ser de que comprin trens de dos pisos adaptats al gàlib dels túnels que llavors ajudaries a resoldre el problema de la capacitat. Perquè tema dobles composicions ara per ara impossible...
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Buenas,Renfe451 wrote: ↑Friday 14/02/2020 15:38GigioGigo wrote: ↑Friday 14/02/2020 13:13 Hola,
Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...
Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...
Vaig llegir ja fa temps (ara no recordo si va ser en aquest mateix fòrum, podia ser) que tècnicament los Trens de dos pisos no es poden introduir a la línia del Vallès pel tema del gàlib. A no ser de que comprin trens de dos pisos adaptats al gàlib dels túnels que llavors ajudaries a resoldre el problema de la capacitat. Perquè tema dobles composicions ara per ara impossible...
Si fuera posible la circulación de trenes de 2 pisos la administración y muchos foreros saldrian a decirte que es imposible por que la evacuación de los trenes es lenta y claro como quieren poner trenes cada 30 segundos (se que no es asi, pero escuchando lo que dicen seran frecuencias altisimas) pues no son necesarios.
El problema viene cuando todo elmundo quiere llegar a las 8h a plaza catalunya y claro primero la gente no se va a levantar 30min antes para llegar con tiempo a plaza catalunya ni se van a esperar a trenes que lleguen despues de las 8h asi que el problema de capacidad existira siempre por muchos trenes que pongan, la gente es demasiado borrega y querran ir todos en el mismo tren de la misma hora, tiempo al tiempo.
Saludos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses de l'hora punta
La gent vol arribar a la destinació prevista al temps previst. I té el dret a gestionar-se el temps com millor li sembli, atenent a les seves obligacions. Em sembla que no costa entendre, això.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Coses de l'hora punta
Buenas,
Si es correcto, pero que no vendan que con mas trenes se van a acabar las aglomeraciones, eso es lo que quiero que se entienda.
Saludos.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Informació del Món Terrassa
https://elmon.cat/monterrassa/societat/ ... c-terrassa
Ferrocarrils de la Generalitat ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia des de l'entrada de la ZBE, mentre que a la del Vallès, la més utilitzada, l'increment ha estat "imperceptible", segons ha explicat el president de la companyia, Ricard Font, en la presentació dels resultats del 2019. Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasoris, el què suposarà incrementar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquest equipaments els fixarà l'ATM.
En la presentació de resultats aquest dijous, Font també ha explicat que amb l'entrada en funcionament de 15 nous trens a partir de l'estiu del 2021 a la línia Barcelona-Vallès es podrà donar servei a 30 milions més de viatgers i arribar als 100 milions a l'any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions a l'any. Concretament, són 66,3 milions de viatgers, això és un 3,5% respecte l'any anterior, en la què és la línia més utilitzada, amb 32 trens per hora i l'estalvi de la circulació de 184.000 vehicles, segons l'empresa.
A més, ha recordat, la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d'aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l'estiu del 2021.
Un altre dels projectes que té en marxa FGC és l'L8, entre Plaça Espanya i Gràcia. En aquest sentit, l'any que ve es faran les primeres licitacions i que el nou equipament entri en funcionament a partir del 2025 o 2026. L'increment de viatgers estimat en aquest nou tram se situa al voltant dels 60 milions de viatgers. D'altra banda, la R-Aeroport es calcula que pugui ser utilitzada per 10 milions de passatgers i el tren tram del Camp de Tarragona per uns 2,5 milions de persones. Les previsions de Ferrocarrils és que al final d'aquesta dècada pugui transportar 225 milions de passatgers i si més enllà del 2030 es concretés un segon túnel per enllaçar amb el Vallès, arribar fins als 375 milions.
https://elmon.cat/monterrassa/societat/ ... c-terrassa
Ferrocarrils de la Generalitat ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia des de l'entrada de la ZBE, mentre que a la del Vallès, la més utilitzada, l'increment ha estat "imperceptible", segons ha explicat el president de la companyia, Ricard Font, en la presentació dels resultats del 2019. Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasoris, el què suposarà incrementar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquest equipaments els fixarà l'ATM.
En la presentació de resultats aquest dijous, Font també ha explicat que amb l'entrada en funcionament de 15 nous trens a partir de l'estiu del 2021 a la línia Barcelona-Vallès es podrà donar servei a 30 milions més de viatgers i arribar als 100 milions a l'any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions a l'any. Concretament, són 66,3 milions de viatgers, això és un 3,5% respecte l'any anterior, en la què és la línia més utilitzada, amb 32 trens per hora i l'estalvi de la circulació de 184.000 vehicles, segons l'empresa.
A més, ha recordat, la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d'aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l'estiu del 2021.
Un altre dels projectes que té en marxa FGC és l'L8, entre Plaça Espanya i Gràcia. En aquest sentit, l'any que ve es faran les primeres licitacions i que el nou equipament entri en funcionament a partir del 2025 o 2026. L'increment de viatgers estimat en aquest nou tram se situa al voltant dels 60 milions de viatgers. D'altra banda, la R-Aeroport es calcula que pugui ser utilitzada per 10 milions de passatgers i el tren tram del Camp de Tarragona per uns 2,5 milions de persones. Les previsions de Ferrocarrils és que al final d'aquesta dècada pugui transportar 225 milions de passatgers i si més enllà del 2030 es concretés un segon túnel per enllaçar amb el Vallès, arribar fins als 375 milions.
Afectacions a la mobilitat a causa de les obres de l’estació de Pl. Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catal
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... catalunya/
Afectacions a la mobilitat a causa de les obres de l’estació de Pl. Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
10/03/2020
A partir del diumenge 15 de març s’inicia una nova fase d’obres i ocupacions, que comportarà deixar el carrer Pelai amb un únic carril de circulació durant dos mesos
El trànsit amb destinació a les Rambles s’haurà de desviar per la Gran Via i la Rambla Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent, i el que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via i Pau Claris
L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, ha treballat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius
A causa dels treballs de les obres d’allargament de les vies i les andanes de l’estació Pl. Catalunya que duu a terme Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a partir del proper 15 de març es produiran afectacions importants a la mobilitat del carrer Pelai i al seu entorn.
L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, on treballen conjuntament els equips municipals de coordinació d’obres, mobilitat, Guàrdia Urbana i districtes, s’ha coordinat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius.
Els treballs d’aquesta nova fase d’obres i ocupacions s’iniciaran a partir de diumenge 15 de març, amb una previsió de dos mesos de durada.
Durant aquest període, el carrer Pelai quedarà amb un únic carril de circulació operatiu. Aquest carril estarà destinat principalment al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies, aquests últims hauran d’entrar al carrer Pelai per la Ronda de Sant Antoni en horari restringit (de 8:00 a 11:00 hores i de 15:00 a 17:00 hores). Es garantirà l’accés a tots els aparcaments de l’àmbit afectat.
El trànsit que tingui com a destinació les Rambles, i que fins ara baixava pel carrer Balmes fins a Pelai, es desviarà per Gran Via-Rambla Catalunya, que s’habilitarà tota en sentit descendent des de la Gran Via fins a Pelai. Pel que respecta al trànsit privat que tingui com a destinació la Via Laietana, es desviarà per Gran Via-Pau Claris.
Els vehicles que podran circular en sentit descendent per Balmes seran els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles de veïns, mercaderies i els que hagin d’accedir a aparcaments subterranis).
La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de Plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i FGC.
Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres.
L’Ajuntament de Barcelona ha fet sessions informatives amb associacions de veïns, hotelers i comerciants de l’entorn per donar a conèixer les afectacions. A banda, s’editaran avisos informatius per tot l’àmbit d’influència, es posarà senyalització a les instal·lacions ferroviàries i es faran avisos als mitjans de comunicació.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) duu a terme obres de millora de l’estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, que es reconfigurarà per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte inclou l’allargament de les vies i de les andanes així com l’ampliació del vestíbul.
Afectacions a la mobilitat a causa de les obres de l’estació de Pl. Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
10/03/2020
A partir del diumenge 15 de març s’inicia una nova fase d’obres i ocupacions, que comportarà deixar el carrer Pelai amb un únic carril de circulació durant dos mesos
El trànsit amb destinació a les Rambles s’haurà de desviar per la Gran Via i la Rambla Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent, i el que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via i Pau Claris
L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, ha treballat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius
A causa dels treballs de les obres d’allargament de les vies i les andanes de l’estació Pl. Catalunya que duu a terme Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a partir del proper 15 de març es produiran afectacions importants a la mobilitat del carrer Pelai i al seu entorn.
L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, on treballen conjuntament els equips municipals de coordinació d’obres, mobilitat, Guàrdia Urbana i districtes, s’ha coordinat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius.
Els treballs d’aquesta nova fase d’obres i ocupacions s’iniciaran a partir de diumenge 15 de març, amb una previsió de dos mesos de durada.
Durant aquest període, el carrer Pelai quedarà amb un únic carril de circulació operatiu. Aquest carril estarà destinat principalment al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies, aquests últims hauran d’entrar al carrer Pelai per la Ronda de Sant Antoni en horari restringit (de 8:00 a 11:00 hores i de 15:00 a 17:00 hores). Es garantirà l’accés a tots els aparcaments de l’àmbit afectat.
El trànsit que tingui com a destinació les Rambles, i que fins ara baixava pel carrer Balmes fins a Pelai, es desviarà per Gran Via-Rambla Catalunya, que s’habilitarà tota en sentit descendent des de la Gran Via fins a Pelai. Pel que respecta al trànsit privat que tingui com a destinació la Via Laietana, es desviarà per Gran Via-Pau Claris.
Els vehicles que podran circular en sentit descendent per Balmes seran els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles de veïns, mercaderies i els que hagin d’accedir a aparcaments subterranis).
La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de Plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i FGC.
Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres.
L’Ajuntament de Barcelona ha fet sessions informatives amb associacions de veïns, hotelers i comerciants de l’entorn per donar a conèixer les afectacions. A banda, s’editaran avisos informatius per tot l’àmbit d’influència, es posarà senyalització a les instal·lacions ferroviàries i es faran avisos als mitjans de comunicació.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) duu a terme obres de millora de l’estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, que es reconfigurarà per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte inclou l’allargament de les vies i de les andanes així com l’ampliació del vestíbul.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reprès les obres aturades pel coronavirus i una de les més destacades és la remodelació de l’estació de la Plaça Catalunya de Barcelona, una actuació que permetrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries. Per a realitzar l’ampliació del vestíbul, el carrer Pelai quedarà tancat al trànsit de vehicles privats a partir d'aquest dimecres, 20 de maig, i fins al 31 d’agost.
Aquestes tasques s’han programat de manera que es produeixi la mínima afectació per als usuaris i veïns. Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara. Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra.
Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai. Durant aquest temps, aquesta via quedarà amb un únic carril de circulació operatiu que estarà destinat al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies. El trànsit privat amb destinació a la Rambla no podrà baixar per Pelai i s’haurà de desviar per la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent. Per la seva banda, aquell que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via de les Corts Catalanes i Pau Claris per enllaçar amb Via Laietana. Pel carrer de Balmes només podran circular en sentit descendent els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles del veïnat, mercaderies i els que hagin d’accedir als aparcaments subterranis). La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i estació de tren de FGC. Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible.
Es senyalitzarà i s’informarà sobre les possibles afectacions. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.
Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (línia S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7). En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport. Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.
font de la Informació, Món Terrassa i FGC
Aquestes tasques s’han programat de manera que es produeixi la mínima afectació per als usuaris i veïns. Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara. Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra.
Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai. Durant aquest temps, aquesta via quedarà amb un únic carril de circulació operatiu que estarà destinat al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies. El trànsit privat amb destinació a la Rambla no podrà baixar per Pelai i s’haurà de desviar per la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent. Per la seva banda, aquell que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via de les Corts Catalanes i Pau Claris per enllaçar amb Via Laietana. Pel carrer de Balmes només podran circular en sentit descendent els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles del veïnat, mercaderies i els que hagin d’accedir als aparcaments subterranis). La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i estació de tren de FGC. Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible.
Es senyalitzarà i s’informarà sobre les possibles afectacions. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.
Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (línia S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7). En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport. Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.
font de la Informació, Món Terrassa i FGC
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
El túnel d'Horta de FGC i els desdoblaments de Manresa i Tortosa, noves obres clau per a Foment del Treball
Informació del diari Ara.cat
https://www.ara.cat/economia/foment-tre ... 51819.html
Foment del Treball considera que queda molta feina per fer en infraestructures a Catalunya. La prova és que en l'última actualització del seu catàleg de les 100 obres pendents, presentada aquest dijous, n'hi ha 107. La patronal catalana es veu obligada, en part per la incidència del covid-19, a no eliminar cap projecte de la llista que ja tenia, i en canvi sí que n'ha inclòs d'altres. El més destacat és el reforç de la connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès amb, com a mínim, un nou túnel a Horta.
Aquest projecte, previst almenys des del 1976 en diverses formes, seria "imprescindible" per oxigenar la circulació entre la capital i el Vallès, en paraules de Salvador Guillermo, secretari general adjunt de Foment. Guillermo, que ha apuntat que un segon túnel per a cotxes amb el mateix traçat està en discussió, ha reconegut que l'ampliació de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a l'interior de Terrassa i Sabadell ha estat un "èxit" que ha millorat "més del que s'esperava" la mobilitat de les dues capitals del Vallès Occidental.
Foment també cita FGC en un altre punt afegit enguany a la llista d'infraestructures clau: la millora de la qualitat del servei de la línia Llobregat-Anoia, especialment entre Martorell i Igualada. Actualment només hi ha dos trens per hora que cobreixin el trajecte entre Barcelona i la capital de l'Anoia, i triguen més d'una hora i mitja en cobrir el recorregut. Per altra banda, en el capítol del transport per carretera, Foment afegeix a la llista els desdoblaments de la C-55 a Manresa i la C-42 a Tortosa i l'Aldea; i, en un aspecte més col·lateral, cita el desplegament de la xarxa 5G.
Ritme lent no només pel covid-19
Pel que fa a la resta d'infraestructures pendents, Foment lamenta no poder donar cap bona notícia. Els casos més urgents, segons els responsables de la patronal, són la continuació de les obres del Corredor Mediterrani, els accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona, la carretera orbital B-40 (el conegut com a Quart Cinturó) i inversions generalitzades en Rodalies. Guillermo ha constatat que els nivells d'inversió, licitació i execució estan lluny del que pertocaria pel pes de Catalunya dins de l'Estat en PIB o població. Ha reconegut que la pandèmia de covid-19 ha impactat amb una caiguda de la inversió en construcció d'un 20%, i ha instat els governs a tornar a impulsar projectes: "És un instrument clàssic per reactivar l'economia", ha afirmat.
Informació del diari Ara.cat
https://www.ara.cat/economia/foment-tre ... 51819.html
Foment del Treball considera que queda molta feina per fer en infraestructures a Catalunya. La prova és que en l'última actualització del seu catàleg de les 100 obres pendents, presentada aquest dijous, n'hi ha 107. La patronal catalana es veu obligada, en part per la incidència del covid-19, a no eliminar cap projecte de la llista que ja tenia, i en canvi sí que n'ha inclòs d'altres. El més destacat és el reforç de la connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès amb, com a mínim, un nou túnel a Horta.
Aquest projecte, previst almenys des del 1976 en diverses formes, seria "imprescindible" per oxigenar la circulació entre la capital i el Vallès, en paraules de Salvador Guillermo, secretari general adjunt de Foment. Guillermo, que ha apuntat que un segon túnel per a cotxes amb el mateix traçat està en discussió, ha reconegut que l'ampliació de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a l'interior de Terrassa i Sabadell ha estat un "èxit" que ha millorat "més del que s'esperava" la mobilitat de les dues capitals del Vallès Occidental.
Foment també cita FGC en un altre punt afegit enguany a la llista d'infraestructures clau: la millora de la qualitat del servei de la línia Llobregat-Anoia, especialment entre Martorell i Igualada. Actualment només hi ha dos trens per hora que cobreixin el trajecte entre Barcelona i la capital de l'Anoia, i triguen més d'una hora i mitja en cobrir el recorregut. Per altra banda, en el capítol del transport per carretera, Foment afegeix a la llista els desdoblaments de la C-55 a Manresa i la C-42 a Tortosa i l'Aldea; i, en un aspecte més col·lateral, cita el desplegament de la xarxa 5G.
Ritme lent no només pel covid-19
Pel que fa a la resta d'infraestructures pendents, Foment lamenta no poder donar cap bona notícia. Els casos més urgents, segons els responsables de la patronal, són la continuació de les obres del Corredor Mediterrani, els accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona, la carretera orbital B-40 (el conegut com a Quart Cinturó) i inversions generalitzades en Rodalies. Guillermo ha constatat que els nivells d'inversió, licitació i execució estan lluny del que pertocaria pel pes de Catalunya dins de l'Estat en PIB o població. Ha reconegut que la pandèmia de covid-19 ha impactat amb una caiguda de la inversió en construcció d'un 20%, i ha instat els governs a tornar a impulsar projectes: "És un instrument clàssic per reactivar l'economia", ha afirmat.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Sobre el tema de que a Igualada nomes hi han 2 trens per hora a Barcelona, realment son suficients, no es necessiten més trens, l'apunt del temps de viatge si es preocupant per que capa cop es tarda més i els falsos semidirectes R60 que surten mes tard de Barcelona i arriben a la mateixa hora de sempre a Igualada fa que psicologicament no es noti res l'aventatge de minuts.
Amb el tunel de pl. Espanya i la capacitat d'absorvir passatgers a la B-V, FGC ja te massa feina com per fer alguna cosa a la LL-A més enllà de Martorell.
Salut!!!
Amb el tunel de pl. Espanya i la capacitat d'absorvir passatgers a la B-V, FGC ja te massa feina com per fer alguna cosa a la LL-A més enllà de Martorell.
Salut!!!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
https://twitter.com/FGCcorporatiu/statu ... 23680?s=20
Apart d'aquesta informació, penseu que s'hauria de canviar el títol del fil, o ja va bé així? Ho dic perquè hi ha informació d'obres i a l'hora de projectes, no sé si va bé tenir-ho tot barrejat...
Apart d'aquesta informació, penseu que s'hauria de canviar el títol del fil, o ja va bé així? Ho dic perquè hi ha informació d'obres i a l'hora de projectes, no sé si va bé tenir-ho tot barrejat...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
FGC ampliarà els tallers de Rubí per donar servei als 15 nous trens de la sèrie 115, de la línia Barcelona-Vallès
Es preveu que les obres tinguin una durada de màxim 12 mesos per tal que els nous combois es puguin posar en funcionament a mitjans del 2021
Informació Nació Digital
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ampliarà els tallers del Centre d'Operacions de Rubí per donar servei als nous 15 trens que reforçaran la línia Barcelona-Vallès previst a mitjans de 2021. Aquesta ampliació permetrà passar d'una freqüència mitjana de pas de la línia S1 de 8 minuts a 5 minuts.
El contracte d'obres està valorat en més de 5,5 milions d'euros i inclou actuacions com l'ampliació de la nau i de les instal·lacions dedicades al manteniment, la remodelació de les vies i les catenàries i la creació de nous accessos exteriors.
Es preveu que les obres tinguin una durada de màxim 12 mesos per tal que els nous combois es puguin posar en funcionament a mitjans del 2021
Informació Nació Digital
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ampliarà els tallers del Centre d'Operacions de Rubí per donar servei als nous 15 trens que reforçaran la línia Barcelona-Vallès previst a mitjans de 2021. Aquesta ampliació permetrà passar d'una freqüència mitjana de pas de la línia S1 de 8 minuts a 5 minuts.
El contracte d'obres està valorat en més de 5,5 milions d'euros i inclou actuacions com l'ampliació de la nau i de les instal·lacions dedicades al manteniment, la remodelació de les vies i les catenàries i la creació de nous accessos exteriors.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... r-bonanova
17 juliol 2020 10:24
Nota de premsa
FGC inicia els treballs previs per a la millora de la via al túnel ferroviari entre les estacions de Muntaner i La Bonanova
L’actuació consisteix en la construcció d’un pou d’accés al túnel a la Via Augusta que obligarà a tallar al trànsit un carril per sentit entre el 20 de juliol i el 10 de setembre
L’excavació permetrà l’entrada del material i la maquinària necessaris per dur a terme, posteriorment, les millores a la via
L’actuació respon a la política d’FGC de renovació i millora constant de la xarxa ferroviària per mantenir un servei puntual i de qualitat
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) inicia dilluns els treballs previs per a les obres de millora de via al túnel ferroviari entre les estacions de Muntaner i La Bonanova. L’actuació que ara s’engega consisteix en l’execució d’un pou d’accés al túnel al carrer Via Augusta, a l’alçada de Vallmajor, que permetrà l’entrada de la maquinària i el material necessaris per a la realització, posteriorment, de les obres de millora de la via.
Els treballs d’execució del pou es realitzaran entre el 20 de juliol i el 10 de setembre i obligaran a tallar, durant aquest període, un carril per sentit a la Via Augusta, entre els carrers Modolell i Calvet, que passarà de tres a dos carrils per sentit. El pou, de 7x4 metres d’obertura útil i 9 metres de profunditat, es construirà a la zona de la calçada on, un cop excavat, es col·locarà una llosa de formigó i es repavimentarà restablint la circulació de tots els carrils el 10 de setembre. L’espai útil del pou restarà a la part de la vorera.
Posterioment, FGC durà a terme les obres de millora de la via a l’interior del túnel ferroviari, que consistiran en la renovació dels desviaments entre les estacions de La Bonanova i Muntaner.
Aquesta actuació és fruit de la política constant d’FGC de renovació i manteniment dels seus actius per assegurar la fiabilitat i puntualitat en el servei, que és superior al 99% en totes les línies i un dels distintius de qualitat d’FGC. Les obres permetran, a més, millorar la sostenibilitat ambiental del servei ja que es reduiran sorolls i vibracions que es produeixen en aquesta zona com a conseqüència del pas dels trens.
17 juliol 2020 10:24
Nota de premsa
FGC inicia els treballs previs per a la millora de la via al túnel ferroviari entre les estacions de Muntaner i La Bonanova
L’actuació consisteix en la construcció d’un pou d’accés al túnel a la Via Augusta que obligarà a tallar al trànsit un carril per sentit entre el 20 de juliol i el 10 de setembre
L’excavació permetrà l’entrada del material i la maquinària necessaris per dur a terme, posteriorment, les millores a la via
L’actuació respon a la política d’FGC de renovació i millora constant de la xarxa ferroviària per mantenir un servei puntual i de qualitat
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) inicia dilluns els treballs previs per a les obres de millora de via al túnel ferroviari entre les estacions de Muntaner i La Bonanova. L’actuació que ara s’engega consisteix en l’execució d’un pou d’accés al túnel al carrer Via Augusta, a l’alçada de Vallmajor, que permetrà l’entrada de la maquinària i el material necessaris per a la realització, posteriorment, de les obres de millora de la via.
Els treballs d’execució del pou es realitzaran entre el 20 de juliol i el 10 de setembre i obligaran a tallar, durant aquest període, un carril per sentit a la Via Augusta, entre els carrers Modolell i Calvet, que passarà de tres a dos carrils per sentit. El pou, de 7x4 metres d’obertura útil i 9 metres de profunditat, es construirà a la zona de la calçada on, un cop excavat, es col·locarà una llosa de formigó i es repavimentarà restablint la circulació de tots els carrils el 10 de setembre. L’espai útil del pou restarà a la part de la vorera.
Posterioment, FGC durà a terme les obres de millora de la via a l’interior del túnel ferroviari, que consistiran en la renovació dels desviaments entre les estacions de La Bonanova i Muntaner.
Aquesta actuació és fruit de la política constant d’FGC de renovació i manteniment dels seus actius per assegurar la fiabilitat i puntualitat en el servei, que és superior al 99% en totes les línies i un dels distintius de qualitat d’FGC. Les obres permetran, a més, millorar la sostenibilitat ambiental del servei ja que es reduiran sorolls i vibracions que es produeixen en aquesta zona com a conseqüència del pas dels trens.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Informació facilitada per Món Terrassa i Agència Catalana de Noticies (ACN)
Ferrocarrils de la Generalitat tancarà l'accés del vestíbul Rambla de Plaça Catalunya per les obres d'ampliació i millora de l'estació fins al 31 d'agost, segons ha informat aquest passat dilluns la companyia, que ha afegit que amb aquests treballs es podrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i guanyar espai per als usuaris. Mentrestant, al llarg d'aquest mes d'agost, caldrà utilitzar l'accés al vestíbul de Bergara. Així mateix, també estarà fora de servei fins al 9 de setembre l'ascensor del vestíbul Rambla i les persones amb mobilitat reduïda hauran d'utilitzar a Pelai-Bergara. També estan fora de servei durant aquest temps les andanes de les vies 1 i 2.
D'aquesta manera, tots els trens entren per les vies 3, 4 i 5, que assumeixen el 100% de les circulacions. Aquest canvi no provoca cap alteració de les freqüències. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient perquè els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.
Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).
En paral·lel, s’està remodelant completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Ferrocarrils de la Generalitat tancarà l'accés del vestíbul Rambla de Plaça Catalunya per les obres d'ampliació i millora de l'estació fins al 31 d'agost, segons ha informat aquest passat dilluns la companyia, que ha afegit que amb aquests treballs es podrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i guanyar espai per als usuaris. Mentrestant, al llarg d'aquest mes d'agost, caldrà utilitzar l'accés al vestíbul de Bergara. Així mateix, també estarà fora de servei fins al 9 de setembre l'ascensor del vestíbul Rambla i les persones amb mobilitat reduïda hauran d'utilitzar a Pelai-Bergara. També estan fora de servei durant aquest temps les andanes de les vies 1 i 2.
D'aquesta manera, tots els trens entren per les vies 3, 4 i 5, que assumeixen el 100% de les circulacions. Aquest canvi no provoca cap alteració de les freqüències. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient perquè els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.
Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).
En paral·lel, s’està remodelant completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
De tot el que comporta aquestes obres, l'únic que es notarà serà l'engrandiment del vestíbul Rambla ja que és cert que en certes hores punta quedava petit i estret. L'allargament de les vies 1 i 2 és per permetre als trens entrar i aturar-se en ATP/ATO ja que ara no és possible ni en ATP. Suposo que han de justificar la despesa dient que millorarà la freqüència dels S1 i S2 cada 5 minuts però el cert és que comprant els 15 nous trens sense tocar les vies 1 i 2 podrien millorar la freqüència. Espero que aprofitin en remodelar les andanes, ja bastant cascades per l'ús, i facin una millora en la separació entre tren i andana.122-042-132 wrote: ↑Thursday 06/08/2020 11:57 Informació facilitada per Món Terrassa i Agència Catalana de Noticies (ACN)
Ferrocarrils de la Generalitat tancarà l'accés del vestíbul Rambla de Plaça Catalunya per les obres d'ampliació i millora de l'estació fins al 31 d'agost, segons ha informat aquest passat dilluns la companyia, que ha afegit que amb aquests treballs es podrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i guanyar espai per als usuaris. Mentrestant, al llarg d'aquest mes d'agost, caldrà utilitzar l'accés al vestíbul de Bergara. Així mateix, també estarà fora de servei fins al 9 de setembre l'ascensor del vestíbul Rambla i les persones amb mobilitat reduïda hauran d'utilitzar a Pelai-Bergara. També estan fora de servei durant aquest temps les andanes de les vies 1 i 2.
D'aquesta manera, tots els trens entren per les vies 3, 4 i 5, que assumeixen el 100% de les circulacions. Aquest canvi no provoca cap alteració de les freqüències. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient perquè els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.
Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).
En paral·lel, s’està remodelant completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533.
Hauria estat més útil allargar andanes de les màximes estacions que ho permetessin fins a 5 cotxes, i comprar noves UT de 5 cotxes. Ja que a partir de Baixador de Vallvidrera, tret d'alguna, la majoria permetrien 5 cotxes. Ni que fos pels S1 i S2 i quedessin els L6 amb 4 cotxes.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) torna a obrir des d'aquest 1 de setembre, el vestíbul Rambla de l’estació de Plaça Catalunya, després de tancar-lo al públic durant aquest mes d’agost per les obres d’ampliació i millora d’aquesta instal·lació. FGC recupera, així, els dos accessos a la principal estació de la línia Barcelona-Vallès: el de Rambla i el de Bergara, que ha estat operatiu durant tot aquest període. Els treballs continuen a les vies 1 i 2, que s’estan allargant per millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès i preparar-la per a l’increment de freqüències previst amb l’arribada de les noves unitats de tren a partir de 2021.
Durant aquest mes en què s’ha tancat el vestíbul Rambla, FGC l’ha remodelat completament per guanyar espai i fer més funcional l’estació. Així, el vestíbul ha guanyat 63 metres quadrats, passant de dels 470 metres quadrats que tenia fins als actuals 533. Aquesta ampliació ha permès millorar l’espai de circulació i ha permès reubicar elements funcionals de l’estació: s’ha desplaçat la barrera tarifària per optimitzar els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com també les màquines de venda de títols de transport.
Pel que fa a l’allargament de les vies, els treballs amb afectació continuaran fins al dia 9 de setembre. A partir del dia 10, doncs, es recupera la circulació per les vies 1 i 2 (l’operativa es realitza per les vies 3, 4 i 5 sense afectació al servei), tornarà a estar operatiu l’ascensor del vestíbul Rambla i la línia L7 tornarà a funcionar sense necessitat de transbordament a Gràcia. També entraran en servei un nou ascensor que connecta el vestíbul Rambla amb les andanes i que substituirà els antics, així com dues escales mecàniques de pujada des de l'andana central de vies 1 i 2 al vestíbul.
La barrera tarifària i les màquines de venda de bitllets s'han desplaçat per millorar la circulació de persones.
Tots aquests treballs s’emmarquen en les obres que FGC realitza per allargar les vies a l’estació de Pl. Catalunya i que han permès remodelar tot el vestíbul Rambla. L’allargament de vies és una actuació necessària per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació, una maniobra indispensable per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021. Aquestes noves freqüències permetran que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens a Av. Tibidabo (L7).
FGC
- Attachments
-
- Barrera tarfaria
- la-barrera-tarifaria-i-les-maquines-de-venda-de-bitllets-shan-desplacat-per-millorar-la-circulacio-de-persones-5f4e24872a4c7.jpg (62.07 KiB) Viewed 24942 times
Last edited by 122-042-132 on Tuesday 01/09/2020 17:49, edited 1 time in total.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
En el nou esquema d'explotació la L6 desapareix? Desapareixeran també els S5, S6 i S7? Els trens S1 i S2 pararan a totes les parades del tram Sarrià - Plaça Catalunya en substitució o com anirà?
-
- N1
- Posts: 5
- Joined: Sunday 10/03/2019 20:50
- Location: Terrassa Oest - Can Trias
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Crec que van dir que suprimirien tant els S5, S6 i S7 que coneixem avui dia i que la L6 serviria per reforçar el tram de Barcelona a les hores vall quan no hi hagués la freqüència de 5 minuts a les dues branques.
Potser a les hores punta alguns S1 i S2 passen a ser S7T i “S6S” que efectuen les parades corresponents dels S7 i S6 però amb origen a Terrassa i Sabadell respectivament.