Serveis nocturns a Europa
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Portbou recuperarà el tren de nit diari a París i arribarà més aviat
Això permetrà una circulació diària per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments i es millorarà la seguretat
El tren de nit que unia Portbou amb París, i que el desembre del 2016 es va suspendre, tornarà a circular diàriament a partir del 2019, almenys fins al 2020. El vicepresident de Transports del Consell Regional d’Occitània, Jean-Luc Gibelin, ho va anunciar divendres a Montpeller. Més concretament, va explicar que les destinacions nocturnes de la Tor de Querol-Portbou i Rodés-Tolosa es tornaran a separar fins que es renegociï la convenció de trens d’equilibri del territori, previsiblement l’any 2020.
Això permetrà una circulació diària per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments, i es millorarà la seguretat.
El tancament de la línia, el desembre del 2016, va provocar una allau de mobilitzacions i crítiques ciutadanes. I d’aleshores ençà només s’havia reactivat durant l’estiu.
http://www.horanova.cat/portbou-recuper ... mes-aviat/
Això permetrà una circulació diària per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments i es millorarà la seguretat
El tren de nit que unia Portbou amb París, i que el desembre del 2016 es va suspendre, tornarà a circular diàriament a partir del 2019, almenys fins al 2020. El vicepresident de Transports del Consell Regional d’Occitània, Jean-Luc Gibelin, ho va anunciar divendres a Montpeller. Més concretament, va explicar que les destinacions nocturnes de la Tor de Querol-Portbou i Rodés-Tolosa es tornaran a separar fins que es renegociï la convenció de trens d’equilibri del territori, previsiblement l’any 2020.
Això permetrà una circulació diària per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments, i es millorarà la seguretat.
El tancament de la línia, el desembre del 2016, va provocar una allau de mobilitzacions i crítiques ciutadanes. I d’aleshores ençà només s’havia reactivat durant l’estiu.
http://www.horanova.cat/portbou-recuper ... mes-aviat/
Salvem l'Estació de França!
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
La SNCF posa fi a l'AutoTrain
SNCF posarà fi al seu servei històric i desenvoluparà noves ofertes de transport de cotxes
S'ha acabat l'Autotrain. El servei de la SNCF, preuat pels jubilats parisencs per anar a la seva segona residència a la Costa Blava, farà el seu últim viatge el 14 de desembre de 2019. Ja han quedat oblidats els inicis brillants del servei, als anys 1960, quan els vagons amuntegaven fins a 200.000 cotxes. Des de 1980, el desenvolupament de les autopistes i la millora del confort dels vehicles han fet minvar les taxes d'ompliment dels trens. L'any passat, l'SNCF va transportar només 33.500 vehicles, perdent en la seva facturació 6 milions d'euros. [...]
https://www.lejdd.fr/Economie/la-sncf-m ... in-3915820
SNCF posarà fi al seu servei històric i desenvoluparà noves ofertes de transport de cotxes
S'ha acabat l'Autotrain. El servei de la SNCF, preuat pels jubilats parisencs per anar a la seva segona residència a la Costa Blava, farà el seu últim viatge el 14 de desembre de 2019. Ja han quedat oblidats els inicis brillants del servei, als anys 1960, quan els vagons amuntegaven fins a 200.000 cotxes. Des de 1980, el desenvolupament de les autopistes i la millora del confort dels vehicles han fet minvar les taxes d'ompliment dels trens. L'any passat, l'SNCF va transportar només 33.500 vehicles, perdent en la seva facturació 6 milions d'euros. [...]
https://www.lejdd.fr/Economie/la-sncf-m ... in-3915820
Salvem l'Estació de França!
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
SBB-CFF vol col·laborar amb SNCF i RENFE per a trens nocturns a Barcelona
"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!
"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!
ENTREVISTA SENCERA: https://www.blick.ch/news/politik/toni- ... 53537.htmlEntrevista amb Toni Häne (extracte): "Avui en dia, moltes veus s'aixequen per demanar més trens nocturns, quina resposta els dona?
Analitzem la demanda. Volem saber en quines relacions podem tenir una taxa d’ompliment suficient, inclosa fora del període estiuenc . Els trens nocturns per a Berlín i Hamburg estan reservats amb setmanes d’antelació. Probablement serien útils trens addicionals. I també estem mirant altres destinacions. Personalment, vull la tornada del tren nocturn a Barcelona. Aquesta és clarament la meva prioritat.
https://blogs.mediapart.fr/ouiautrainde ... -barcelone2a polèmica: "tornar a la terra" per estimar el potencial dels trens d’alta velocitat i els nocturns
El tren nocturn Zurich-Barcelona va funcionar fins al 2012. Va ser retirat un mes abans de l'obertura de la Línia d'Alta Velocitat Perpinyà-Barcelona (LGV). Finalment, la LGV va assumir una quota de mercat molt reduïda: el 2015, entre França i Espanya, 100 milions de passatgers van agafar el cotxe, 12 milions de l’avió, 7 milions de l’autobús, 1,3 milions. els diferents ferrocarrils. El TGV va transportar només 800.000 passatgers. La LGV Perpinyà-Figueres fins i tot va fer fallida per falta de trànsit (només es va assolir el 15% del trànsit previst de passatgers i el 8% del trànsit de mercaderies). Refinançat pels Estats, queda el difícil equilibri econòmic d’aquesta LGV.
El 2006, els Talgos transfronterers de nit i de dia també van transportar 800.000 passatgers a Montpeller, Zuric, Milà i París. El TGV no ha atret més viatgers, malgrat la forta inversió. A França i Espanya, el potencial de les LGV continua clarament sobreestimat per a distàncies de més de 750 km. [...] . El tren nocturn és necessari per arribar d'hora i viatjar dormint, així que sense perdre el temps!
Avui, el trajecte en tren durant el dia de Zuric a Barcelona dura més de 10 hores i requereix diversos canvis. El període 2012-2013 es va produir la cancel·lació dels trens nocturns entre Espanya i París / Zuric / Milà i no es va justificar. Aviat un renaixement?
Salvem l'Estació de França!
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Jo mirant el mapa penso que es podria crear un tren Nightjet Munich - Zurich - Barcelona.m.h.t. wrote: ↑Sunday 22/09/2019 14:41 SBB-CFF vol col·laborar amb SNCF i RENFE per a trens nocturns a Barcelona
"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!
ENTREVISTA SENCERA: https://www.blick.ch/news/politik/toni- ... 53537.htmlEntrevista amb Toni Häne (extracte): "Avui en dia, moltes veus s'aixequen per demanar més trens nocturns, quina resposta els dona?
Analitzem la demanda. Volem saber en quines relacions podem tenir una taxa d’ompliment suficient, inclosa fora del període estiuenc . Els trens nocturns per a Berlín i Hamburg estan reservats amb setmanes d’antelació. Probablement serien útils trens addicionals. I també estem mirant altres destinacions. Personalment, vull la tornada del tren nocturn a Barcelona. Aquesta és clarament la meva prioritat.
https://blogs.mediapart.fr/ouiautrainde ... -barcelone2a polèmica: "tornar a la terra" per estimar el potencial dels trens d’alta velocitat i els nocturns
El tren nocturn Zurich-Barcelona va funcionar fins al 2012. Va ser retirat un mes abans de l'obertura de la Línia d'Alta Velocitat Perpinyà-Barcelona (LGV). Finalment, la LGV va assumir una quota de mercat molt reduïda: el 2015, entre França i Espanya, 100 milions de passatgers van agafar el cotxe, 12 milions de l’avió, 7 milions de l’autobús, 1,3 milions. els diferents ferrocarrils. El TGV va transportar només 800.000 passatgers. La LGV Perpinyà-Figueres fins i tot va fer fallida per falta de trànsit (només es va assolir el 15% del trànsit previst de passatgers i el 8% del trànsit de mercaderies). Refinançat pels Estats, queda el difícil equilibri econòmic d’aquesta LGV.
El 2006, els Talgos transfronterers de nit i de dia també van transportar 800.000 passatgers a Montpeller, Zuric, Milà i París. El TGV no ha atret més viatgers, malgrat la forta inversió. A França i Espanya, el potencial de les LGV continua clarament sobreestimat per a distàncies de més de 750 km. [...] . El tren nocturn és necessari per arribar d'hora i viatjar dormint, així que sense perdre el temps!
Avui, el trajecte en tren durant el dia de Zuric a Barcelona dura més de 10 hores i requereix diversos canvis. El període 2012-2013 es va produir la cancel·lació dels trens nocturns entre Espanya i París / Zuric / Milà i no es va justificar. Aviat un renaixement?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Haurien de canviar algunes coses
Tot depèn de com administrin els solcs. El Pau Casals, l'apartaven contínuament a Suïssa perquè deixés passar una bona pila de trens, que circulen d'acord amb la densa malla horària. A més, si es pogués aprofitar l'ús de les LGV a partir de les 5h, que és quan s'acaba el manteniment*, també es podria guanyar.
* També és una quimera que les LGV es tanquin del tot a la nit. Per feina, vaig estar una vegada al túnel del Pertús a la mitjanit, i hi circulaven mercaderies; és clar que prou espaiats per a permetre-hi el manteniment rutinari, però no és cert que tanquin la línia completament a la circulació, si més no en aquell tram.
* També és una quimera que les LGV es tanquin del tot a la nit. Per feina, vaig estar una vegada al túnel del Pertús a la mitjanit, i hi circulaven mercaderies; és clar que prou espaiats per a permetre-hi el manteniment rutinari, però no és cert que tanquin la línia completament a la circulació, si més no en aquell tram.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més línies de Nightjet de l'ÖBB
L'ÖBB no para d'ampliar l'oferta nocturna: a partir de gener de 2020, nova relació Viena-Brussel·les, i un any més tard, Viena-Amsterdam.
Font (molt resumida i en alemany): https://www.derstandard.at/story/200010 ... h-bruessel
Font (molt resumida i en alemany): https://www.derstandard.at/story/200010 ... h-bruessel
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Imagina si l'ÖBB agafés les regnes de la xarxa de la Península.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Reivindiquen el tren nocturn Perpinyà-París
Els defensors d’aquest enllaç elogien el preu a 29 euros
https://www.la-clau.net/noticia/12894/r ... inya-paris
Els defensors d’aquest enllaç elogien el preu a 29 euros
Demanen un tren nocturn diariL’enllaç ferroviari Perpinyà-París es troba tallat des que s’ha esboldregat part de la via al Llenguadoc, entre Narbona i Seta, com a conseqüència de les fortes precipitacions del 22 d’octubre. [...] No obstant, torna a sorgir una alternativa a l’alta velocitat, a través de la plataforma “Oui au Train de Nuit” (Sí al Tren Nocturn), nascuda al Rosselló el 2016. [...] En una nota de premsa, ha emprat un màrqueting sorprenent segons el qual Perpinyà es troba a 1 hora de París, perquè el viatge implica "mitja hora per adormir-se, mitja hora per despertar-se". Gaudint d'un son tranquil mentre es circula França endins. El millor preu està disponible a 29 euros.
Els defensors del tren nocturn creuen en les recollides de firmes. Amb aquesta finalitat, han llançat una campanya ad hoc a Internet, tot esperant "que funcioni diàriament, de forma permanent": https://www.change.org/p/ouiautraindenuit
https://www.la-clau.net/noticia/12894/r ... inya-paris
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Web de trens nocturns de tot el món
Per a qui li interessi, he trobat el següent web amb informació i mapes de trens nocturns de tot el món: http://www.night-trains.com/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Crec que va sent hora de canviar el títol del fil a "Trens Nocturns", donat que l'actual té una connotació negativa que no reflecteix la realitat.
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català.
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Buenas,bigcoaster wrote: ↑Friday 14/02/2020 16:34 Crec que va sent hora de canviar el títol del fil a "Trens Nocturns", donat que l'actual té una connotació negativa que no reflecteix la realitat.
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català.
Dios te escuche por que si es por lo politicos vamos mal, muy mal.
Saludos.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Pel que sembla, el principal escull serà Adif, que no és gaire partidària de donar solcs a Sants a altres empreses, menys encara si és per estades llargues i menys encara si és per trens convencionals amb locomotores, és a dir, maniobres. L'altre escull és la SNCF però crec que la SBB i OBB ja fa temps que hi esta en tractes i n'acabaran traient un pacte bo per tots, ja sigui per rutes a Bcn, rutes a Paris o altres destinacions.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Serveis nocturns a Europa
En aquest últim mes des del compte de twitter de la línia Figueres-Perpinyà s'han posat alguns missatges d'aquest estil...https://twitter.com/LFPPerthus/status/1 ... 9972595712
De camino para promover los trenes de noche...
En route pour promouvoir les trains de nuit...
Re: Serveis nocturns a Europa
El servei nocturn pot dormir (de dia) sense fer maniobres Can Tunis, fer maniobres i neteja allà i sortir llest cap a Sants
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
-
- N5
- Posts: 125
- Joined: Monday 15/01/2018 17:48
Re: Serveis nocturns a Europa
El servei nocturn podria fins i tot no entrar a Sants, La opció aquesta que has proposat de que entrés a Morrot pot estar bé, encara que la connexió amb el transport públic sigui fluixa. Fas parades a Morrot, Rubí-Sant Cugat-UAB (una de les 3 per donar servei al Vallès) i Girona i fas oferta també d'enllaç amb Avant des de Girona a Sants, TGN i Lleida. Si ofertes el nocturn i els Avant en solcs consecutius i per tant l'enllaç dura només 5 minuts ofereixes una flexibilitat molt bona i un servei competitiu de cara a l'usuari.davida wrote: ↑Saturday 15/02/2020 21:16 El servei nocturn pot dormir (de dia) sense fer maniobres Can Tunis, fer maniobres i neteja allà i sortir llest cap a Sants
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
Per una altra banda si s'utilitza material que encara que sigui convencional sigui push-pull pares a Sants, descarregues i segueixes a Can Tunis o El Prat, sense haver de fer maniobres ni res.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Serveis nocturns a Europa
Qüestionari per conèixer les propostes dels usuaris dels trens nocturns.
Tot Europa està vivint una efervescència en l´ús del tren nocturn com a conseqüència de la crisi climàtica, ja que la majoria de trens proporcionen viatges amb emissions zero de carboni o pràcticament zero, però també per la comoditat d´estalviar 1/2 nits d´hotels, perquè el tren deixa el viatger al centre de la ciutat i no cal fer llargues sessions d´embarcament, i perquè s´ha comprovat que el 16% de la població europea té por a volar.
Espanya, tot i la important reducció del nombre de tens nocturns amb l´arribada de l´alta velocitat ferroviària i l´eclosió de l´aviació low cost, mai no ha abandonat els trens nocturn i avui dia encara hi circulen 4 relacions, Barcelona-Galícia, Madrid-Galícia, Irún-Lisboa i Madrid-Lisboa.
Els usuaris volen més relacions nocturnes, dins de la península ibèrica però també amb París-Brussel·les, Mulhouse-Frankfurt, Zuric o Milà-Roma, per citar només les més significatives. L´èxit dels serveis nocturns impulsats per l´operador austríac ÖBB hauria de dur moure fitxa els altres operadors europeus, Renfe, SNCF (que manté dos serveis amb París) i DB i organitzar aquests serveis que haurien de comptar amb suport directe de la UE pels avantatges socials i ambientals que proporcionen. En una primera fase haurien de tenir al menys tants avantatges com els que gaudeix l´aviació.
Per això PTP llença aquest qüestionari per conèixer les preferències del usuaris del tren nocturn, els actuals i sobre tot els futurs, perquè estem convençuts que una bona oferta portarà milions de persones cada any al tren nocturn.
Invitem tothom a col·laborar en la seva cumplimentació.
https://transportpublic.org/questionarinocturns/
Tot Europa està vivint una efervescència en l´ús del tren nocturn com a conseqüència de la crisi climàtica, ja que la majoria de trens proporcionen viatges amb emissions zero de carboni o pràcticament zero, però també per la comoditat d´estalviar 1/2 nits d´hotels, perquè el tren deixa el viatger al centre de la ciutat i no cal fer llargues sessions d´embarcament, i perquè s´ha comprovat que el 16% de la població europea té por a volar.
Espanya, tot i la important reducció del nombre de tens nocturns amb l´arribada de l´alta velocitat ferroviària i l´eclosió de l´aviació low cost, mai no ha abandonat els trens nocturn i avui dia encara hi circulen 4 relacions, Barcelona-Galícia, Madrid-Galícia, Irún-Lisboa i Madrid-Lisboa.
Els usuaris volen més relacions nocturnes, dins de la península ibèrica però també amb París-Brussel·les, Mulhouse-Frankfurt, Zuric o Milà-Roma, per citar només les més significatives. L´èxit dels serveis nocturns impulsats per l´operador austríac ÖBB hauria de dur moure fitxa els altres operadors europeus, Renfe, SNCF (que manté dos serveis amb París) i DB i organitzar aquests serveis que haurien de comptar amb suport directe de la UE pels avantatges socials i ambientals que proporcionen. En una primera fase haurien de tenir al menys tants avantatges com els que gaudeix l´aviació.
Per això PTP llença aquest qüestionari per conèixer les preferències del usuaris del tren nocturn, els actuals i sobre tot els futurs, perquè estem convençuts que una bona oferta portarà milions de persones cada any al tren nocturn.
Invitem tothom a col·laborar en la seva cumplimentació.
https://transportpublic.org/questionarinocturns/
Re: Serveis nocturns a Europa
Scheuer vol tornar a les vies els "Trans Europ Express"
https://de.reuters.com/article/deutschl ... EKBN23O1V3Berlín (Reuters) - El Ministre de Transports alemany, Andreas Scheuer, vol posar en marxa una xarxa ferroviària de connexions europees de llarg recorregut durant la presidència del Consell de la UE alemanya. [...] "Volem connectar grans àrees metropolitanes d'Europa", va dir dimecres quan va llançar el seu programa de presidència.
Per reforçar el trànsit ferroviari, les rutes de llarg recorregut al continent haurien de ser més atractives amb els Trans Europ Express. Scheuer va parlar de trens directes entre Varsòvia i París via Berlín i Colònia. També és possible fer una ruta de Frankfurt a Barcelona via Lyon i Montpelhièr. Ja té en compte plans concrets. Els detalls s’han de discutir a la cimera ferroviària europea del setembre.
La xarxa Trans Europ Express (TEE) va funcionar del 1957 al 1987. Els trens estaven subjectes a reserva, costaven un suplement i només eren de primera classe.
Les connexions ràpides a Europa normalment solen creuar una o dues fronteres nacionals, com entre Frankfurt i París. Si voleu viatjar de Frankfurt a Barcelona, heu de canviar diverses vegades el tren i normalment viatjar durant un dia.
Scheuer va assenyalar que els trens nocturns darrerament oblidats podrien tornar a tenir un paper. Però també és important que les connexions siguin econòmiques per a les companyies ferroviàries.
Salvem l'Estació de França!
Re: Serveis nocturns a Europa
Ho estava parlant ahir amb un company, seria fantàstic tenir nous trens nocturns transfronterers que vagin a destinacions mai pensades...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
També diürns, suposo
Tal com està redactat l'article, i coneixent la història del Trans Europ Express, diria que el tema també va de connexions diürnes.
I ja posats, també podrien pensar seriosament en la recuperació dels Kurswagen. Per molta urticària que provoqui en les diferents Renfes d'aquest món.
I ja posats, també podrien pensar seriosament en la recuperació dels Kurswagen. Per molta urticària que provoqui en les diferents Renfes d'aquest món.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.