Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Més endavant escriuré de manera més general com proposes, Metring.
De moment, cenyint-me al tema dels transports: ahir a la tarda vaig agafar la L3 (per cert, 2/3 dels seients lliures i ningú dempeus en ple tronc central de la línia: auto-explicatiu), i efectivament encara no obren portes des de cabina. S'han d'accionar les manetes.
EDITO: Parlo dels 3000, o, si més no, el 3000 que vaig agafar jo.
A què estan esperant?
De moment, cenyint-me al tema dels transports: ahir a la tarda vaig agafar la L3 (per cert, 2/3 dels seients lliures i ningú dempeus en ple tronc central de la línia: auto-explicatiu), i efectivament encara no obren portes des de cabina. S'han d'accionar les manetes.
EDITO: Parlo dels 3000, o, si més no, el 3000 que vaig agafar jo.
A què estan esperant?
Last edited by Fran-Ikarus on Saturday 14/03/2020 19:15, edited 1 time in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Pel què deien per Twitter empleats del metro, sembla ser que els trens 2000-2100, 3000 i 4000 no es poden obrir des de la cabina, però clar, si dius que els que tenen botons no ho estan fent, doncs tela...
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Nitbus cada 40'
https://twitter.com/PremsaAMB/status/12 ... 9525553152
https://twitter.com/MoventisInfo/status ... 1638347776
https://twitter.com/mossos/status/1238875856635924482
https://twitter.com/PremsaAMB/status/12 ... 9525553152
https://twitter.com/MoventisInfo/status ... 1638347776
https://twitter.com/mossos/status/1238875856635924482
Last edited by albert28 on Saturday 14/03/2020 19:22, edited 1 time in total.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
No, no, en un de botons (és a dir, en un 5000) no vaig arribar a anar, ahir.
M'he extralimitat fent suposicions. Ara ho corregeixo.
Dit això: avui he agafat un 9000 de L2, i no, no les obrien automàticament. A dit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Un cop anunciades les mesures per la situació d'estat d'alarma, el Gobierno té ara les competències exclusives en transport, almenys de forma momentània a Catalunya.
S'ha decretat el 100% del servei a Rodalies i un 50% tant als serveis de mitja distància i de llarga distància. Caldrà veure que passa amb la resta d'operadors (FGC, TMB...).
Els busos turístics (Barcelona Bus Turístic i Barcelona City Tour) queden suspesos fins a nou avís.
S'ha decretat el 100% del servei a Rodalies i un 50% tant als serveis de mitja distància i de llarga distància. Caldrà veure que passa amb la resta d'operadors (FGC, TMB...).
Els busos turístics (Barcelona Bus Turístic i Barcelona City Tour) queden suspesos fins a nou avís.
- DavidVazGuijarro
- N5
- Posts: 88
- Joined: Thursday 05/01/2017 7:27
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Ahir vaig tenir que agafar la L1 y la L2.Fran-Ikarus wrote: ↑Saturday 14/03/2020 19:14No, no, en un de botons (és a dir, en un 5000) no vaig arribar a anar, ahir.
M'he extralimitat fent suposicions. Ara ho corregeixo.
Dit això: avui he agafat un 9000 de L2, i no, no les obrien automàticament. A dit.
A la L2, els dos 9000 que vaig agafar van obrir portes automaticament.
A la L1, vaig agafar un 4000 (manual) i un 6000 (manual perque el motorista no va obrir).
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Semblaria, doncs, que aquesta mesura s'està adoptant des d'ahir (en els models de tren en què és possible), o bé que ja ho estava fent des d'abans i la informació no va arribar a tots els motoristes, o que alguns en concret se n'han descuidat.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automàticament.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automàticament.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Efectivament, divendres amb un 9000 el motorista ja ho feia. No obstant, al ser un canvi de costum d'ahir per avui, suposo que es normal que puntualment algú se n'oblidi, especialment a aquelles línes on uns trens poden, i d'altres no.Fran-Ikarus wrote: ↑Sunday 15/03/2020 8:19 Semblaria, doncs, que aquesta mesura s'està adoptant des d'ahir (en els models de tren en què és possible), o bé que ja ho estava fent des d'abans i la informació no va arribar a tots els motoristes, o que alguns en concret se n'han descuidat.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automàticament.
Jo el que faig des de fa dies és obrir portes empenyent o picant amb la part central del dit.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Bé, això no són transports a l'ús, però sí una clau per poder (o no) utilitzar el transport privat
D'El Periódico:
La Diputación de Barcelona cierra los aparcamientos de los parques naturales
Con el fin de evitar la concentración de visitantes, la Diputación de Barcelona ha decidido cerrar este domingo todos los aparcamientos de vehículos en la red de parques naturales. Asimismo, también se ha cerrado al público el Parc Fluvial del Besós.
D'El Periódico:
La Diputación de Barcelona cierra los aparcamientos de los parques naturales
Con el fin de evitar la concentración de visitantes, la Diputación de Barcelona ha decidido cerrar este domingo todos los aparcamientos de vehículos en la red de parques naturales. Asimismo, también se ha cerrado al público el Parc Fluvial del Besós.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Multes en zona verda i blava suspeses
https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... pagar.html
Barcelona suspende las multas en las zonas verde y azul si no se pude pagar
Barcelona, 15 mar (EFE).- El Ayuntamiento de Barcelona ha decidido que, mientras dure el estado de alarma decretado por el Gobierno a causa del coronavirus, no multará a los conductores que no puedan pagar en la Zona de aparcamiento regulado, las áreas verde y azul.
El consistorio ha informado a través de las redes sociales de esta medida que forma parte de una serie de medidas que está adoptando el gobierno municipal con relación al estado de alarma por el COVID-19.
Otros ayuntamientos han tomado medidas similares, como es el caso del de Igualada, que forma parte de la zona de Òdena confinada por la Generalitat, que ha decretado la gratuidad del aparcamiento del hospital mientras dure la crisis. EFE
Barcelona suspende las multas en las zonas verde y azul si no se pude pagar
Barcelona, 15 mar (EFE).- El Ayuntamiento de Barcelona ha decidido que, mientras dure el estado de alarma decretado por el Gobierno a causa del coronavirus, no multará a los conductores que no puedan pagar en la Zona de aparcamiento regulado, las áreas verde y azul.
El consistorio ha informado a través de las redes sociales de esta medida que forma parte de una serie de medidas que está adoptando el gobierno municipal con relación al estado de alarma por el COVID-19.
Otros ayuntamientos han tomado medidas similares, como es el caso del de Igualada, que forma parte de la zona de Òdena confinada por la Generalitat, que ha decretado la gratuidad del aparcamiento del hospital mientras dure la crisis. EFE
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Títols de viatge ATM no utilitzats durant l'epidèmia
Twitter TMBInfo:
Buenos días. La @ATMbcn establecerá, una vez acabada la emergencia por el #Covid19, los mecanismos de compensación de títulos de viaje que no se hayan podido utilizar y que hayan caducado. Saludos.
Buenos días. La @ATMbcn establecerá, una vez acabada la emergencia por el #Covid19, los mecanismos de compensación de títulos de viaje que no se hayan podido utilizar y que hayan caducado. Saludos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Reducció del servei -> Massificació -> Adéu distància de seguretat
https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... to-7817968
En Barcelona,convoyes de metro abarrotados
Pese a todas las recomendaciones de restringir al máximo las salidas, el metro de la capital catalana presentaba a primera hora de esta mañana llenos en vagones de las líneas más habituales, como la L-5 o la L-1, con reducción del servicio. Según el decreto, el nivel de ocupación de trenes, metro o autobuses no puede superar un tercio de la capacidad máxima. Esto se hace porque se pueda mantener una distancia superior a un metro entre los viajeros, lo que ha sido imposible en el suburbano a primera hora.
En Barcelona,convoyes de metro abarrotados
Pese a todas las recomendaciones de restringir al máximo las salidas, el metro de la capital catalana presentaba a primera hora de esta mañana llenos en vagones de las líneas más habituales, como la L-5 o la L-1, con reducción del servicio. Según el decreto, el nivel de ocupación de trenes, metro o autobuses no puede superar un tercio de la capacidad máxima. Esto se hace porque se pueda mantener una distancia superior a un metro entre los viajeros, lo que ha sido imposible en el suburbano a primera hora.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Conductors de TMB amb mascareta
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... us-7892178
Un conductor de bus en BCN: "Seguiré usando la mascarilla porque toda protección es poca"
Todos los vehículos han salido de la cochera con un esprai desinfectante que utilizarán los chóferes en el momento del relevo
TMB pone en marcha algunas medidas aprobadas por el comité para proteger a sus trabajadores y garantizar el servicio
Un conductor de bus en BCN: "Seguiré usando la mascarilla porque toda protección es poca"
Todos los vehículos han salido de la cochera con un esprai desinfectante que utilizarán los chóferes en el momento del relevo
TMB pone en marcha algunas medidas aprobadas por el comité para proteger a sus trabajadores y garantizar el servicio
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Ara s'incrementarà la freqüència de metro a primera hora
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... imera-hora
16.03.2020
Premsa TMB
TMB incrementarà al màxim l'oferta a les línies de metro de més afluència demà a primera hora
A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes línies a primera hora d'aquest matí, el metro donarà demà tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horària. S'estudia la possibilitat de controlar l’accés a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals
Aquest matí s’ha produït un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant l’hora punta una hora respecte del que és habitual. Com a conseqüència d’això s’han produït situacions de concentració de persones entre les 6 i les 7 del matí, bàsicament a les línies 1 i 5. En aquesta hora, la disminució de passatgers respecte un dia habitual era només d’un 49%, un percentatge molt allunyant del descens registrat els últims dies.
A partir de les 7 del matí la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.
El comportament de la demanda al metro durant els últims dies ha tingut un ritme de reducció exponencial:
Dilluns, 9: -2,8%
Dimarts 10: -8,5%
Dimecres 11: -12,4%
Dijous 12: -20,1%
Divendres 13: -48,5%
Dissabte 14: -74,7%
Diumenge 15: -84,6%
TMB està oferint avui la màxima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funció de franges horàries i línies de més demanda.
En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada de la demanda entorn al 75-80%.
Durant la setmana la evolució ha estat la següent:
Dilluns 9: -3,4%
Dimarts 10: -9,9%
Dimecres 11: -10,5%
Dijous 12: -19,9%
Divendres 13: -52,6%
Dissabte 14: -75,4%
Diumenge 15: -87,7%
TMB avalua de forma continua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els ratis d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.
En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menor ocupació.
16.03.2020
Premsa TMB
TMB incrementarà al màxim l'oferta a les línies de metro de més afluència demà a primera hora
A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes línies a primera hora d'aquest matí, el metro donarà demà tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horària. S'estudia la possibilitat de controlar l’accés a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals
Aquest matí s’ha produït un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant l’hora punta una hora respecte del que és habitual. Com a conseqüència d’això s’han produït situacions de concentració de persones entre les 6 i les 7 del matí, bàsicament a les línies 1 i 5. En aquesta hora, la disminució de passatgers respecte un dia habitual era només d’un 49%, un percentatge molt allunyant del descens registrat els últims dies.
A partir de les 7 del matí la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.
El comportament de la demanda al metro durant els últims dies ha tingut un ritme de reducció exponencial:
Dilluns, 9: -2,8%
Dimarts 10: -8,5%
Dimecres 11: -12,4%
Dijous 12: -20,1%
Divendres 13: -48,5%
Dissabte 14: -74,7%
Diumenge 15: -84,6%
TMB està oferint avui la màxima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funció de franges horàries i línies de més demanda.
En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada de la demanda entorn al 75-80%.
Durant la setmana la evolució ha estat la següent:
Dilluns 9: -3,4%
Dimarts 10: -9,9%
Dimecres 11: -10,5%
Dijous 12: -19,9%
Divendres 13: -52,6%
Dissabte 14: -75,4%
Diumenge 15: -87,7%
TMB avalua de forma continua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els ratis d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.
En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menor ocupació.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true
Mobilitat
FGC tanca una de les seves línies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / Adrià Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonància amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les línies que podrien deixar de funcionar és la L7, que va de Plaça Catalunya a Sarrià. Aquesta mesura, però, encara està en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarà a treballar amb un servei 200 a partir de demà. Això vol dir que el servei que s'oferirà serà amb menys personal, menys trens i, per tant, més temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà, segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres que ja ha pres FGC, com ara suspendre les pràctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.
Mobilitat
FGC tanca una de les seves línies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / Adrià Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonància amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les línies que podrien deixar de funcionar és la L7, que va de Plaça Catalunya a Sarrià. Aquesta mesura, però, encara està en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarà a treballar amb un servei 200 a partir de demà. Això vol dir que el servei que s'oferirà serà amb menys personal, menys trens i, per tant, més temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà, segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres que ja ha pres FGC, com ara suspendre les pràctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Aquesta foto la vaig fer aquest divendres. És d´un autobús de la linia 34. Sobren les paraules. Una tira de color groc al perímetre del conductor, no obria la porta del davant, i el conductor amb mascareta (he difuminat el rostre al mirall superior). Entre els usuaris, sorpresa, indignació i fins i tot insults al conductor. Alguns usuaris fins i tot no van validar el titol de transport. Cadascú que faci el que li sembli oportú per protegir-se d´aquesta pandèmia.
- Attachments
-
- DSCF9375.jpg (83.79 KiB) Viewed 14148 times
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Resumint...que es fa servei segons horari d'agost de dilluns a divendres i de festiu tot el cap de setmana. D'aquesta manera s'eliminen els trens de la matinada de dissabte i diumenge, no eliminen de moment la L6 (a l'article està incorrecte ja que la L7 és la d'Av. Tibidabo) i sí la L12 (també està incorrecte ja que fa anys que la L6 no arriba a Reina Elisenda).metring wrote: ↑Monday 16/03/2020 18:38 https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true
Mobilitat
FGC tanca una de les seves línies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / Adrià Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonància amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les línies que podrien deixar de funcionar és la L7, que va de Plaça Catalunya a Sarrià. Aquesta mesura, però, encara està en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarà a treballar amb un servei 200 a partir de demà. Això vol dir que el servei que s'oferirà serà amb menys personal, menys trens i, per tant, més temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà, segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres que ja ha pres FGC, com ara suspendre les pràctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.