2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Quin és el vostre tram de la L2 preferit?

-Sagrada Família- Paral·lel
7
47%
-Encants- La Pau
3
20%
-El tram que havia estat de la L4. + Badalona- Pompeu Fabra
5
33%
-Poble Nou- Montjuïc
0
No votes
 
Total votes: 15

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Temes relacionats: La nova L2 del metro

Pensava que havia obert tema, però veig que no...

El passat gener vam començar a moure el tema pel nostre Twitter, amb la publicació d'una foto i creant un hashtag, #25anysL2metro, per tractar de tot allò relacionat amb el quart de segle que farà al setembre d'aquest any la L2, tal i com la coneixem actualment, no ja de l'anterior LII, el què ara és el tram de la L5 entre Sagrera i Vilapicina, i pocs anys després fins a Horta, creada el 1959.

https://twitter.com/transportcat/status ... 40000?s=20

https://twitter.com/transportcat/status ... 04160?s=20

Quins records teniu de la L2? Vau fer fotos durant les portes obertes? Vinga, fem una mica de celebració, ni que sigui per oblidar tot el què estem passant amb el confinament i distreuren's una estona!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Pàgina còmic història del metro

Post by metring »

Us adjunto una pàgina del còmic sobre la història del metro que es va publicar l'any 1988 i a on es parla de la cancel·lació de la LII
Scan0004.jpg
Scan0004.jpg (367.48 KiB) Viewed 28962 times
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Renfe445 »

El primer record de molt petit el vaig tenir curiosament a la línia 3 a Paral·lel, on per la finestra del tren vaig veure que hi havia un 2100 parat però no ho sabia i creia que era un altre 3000. I la primera vegada que la vaig agafar la línia em vaig quedar flipat amb el disseny interior dels 2100 molt molt modern i amb el fuelle.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Dossier presentació de la L2

Post by metring »

Aquí teniu escanejat sencer (excepte la segona pàgina, que no tenia gens de text) el dossier que donaven el dia de la inauguració:
Scan0005.jpg
Scan0005.jpg (143.44 KiB) Viewed 28922 times
Scan0015.jpg
Scan0015.jpg (141.71 KiB) Viewed 28922 times
Scan0006.jpg
Scan0006.jpg (146.45 KiB) Viewed 28922 times
Scan0007.jpg
Scan0007.jpg (148.08 KiB) Viewed 28922 times
Scan0008.jpg
Scan0008.jpg (132.25 KiB) Viewed 28922 times
Scan0009.jpg
Scan0009.jpg (162.48 KiB) Viewed 28922 times
Scan0010.jpg
Scan0010.jpg (172.69 KiB) Viewed 28922 times
Scan0011.jpg
Scan0011.jpg (124.91 KiB) Viewed 28922 times
Scan0012.jpg
Scan0012.jpg (133.17 KiB) Viewed 28922 times
Scan0013.jpg
Scan0013.jpg (99.35 KiB) Viewed 28922 times
Scan0014.jpg
Scan0014.jpg (137.83 KiB) Viewed 28922 times
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by França451 »

Agradezco que se recuerde una línea tan emblemática como la moderna L2, que ha dado tanta literatura en el tema de historia de este foro. Por sus peculiares características históricas y por su trazado "es una línea que conecta con todo", se me dijo. No tuve el privilegio de ser la primera línea de metro de Barcelona que pisé, ya que estuve un fin de semana en 2004 y fui de Arc de Triomf a Torras i Bages, por lo que la primera que pisé fue la 1. Pero si no cuento ese primer contacto con la Ciudad Condal, el primer trayecto en metro que hice fue de Clot a Bac de Roda, en la 2, y el siguiente a Passeig de Gràcia. Para entonces ya me embotellaba noticias de este foro y presté atención a lo que pasaba a partir de la Monu. Y en efecto, en PdG pude constatar al salir del tren que efectivamente, el otro andén se encontraba a la derecha.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Recordo obres per reconstruir la línia (no oblidem que el tram ja estava fet 20 anys abans, i el van refer), sobretot per la zona de Sant Antoni, la ronda de Sant Pau oberta, i que alguns antics accessos, com per exemple, els de Monumental, que inicialment en tenia quatre, es van fer servir com a sortides d'emergència, per tal que la línia estigués totalment adaptada a PMR des del principi, sent aquesta la primera en tenir totes les estacions així. També recordo haver sentit que la gestió d'aquesta línia era apart de la resta de la xarxa, us sona?
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by m.h.t. »

Vaig començar a utilitzar la L2 de ben petit, poc després d'haver-se inaugurat, degut a l'ingrés de mà àvia materna a l'Hospital de Sant Pau (l'antic).

Recordo agafar la L4 a Joan XXIII (Artigues), amb els brutals 1100 i encara amb tercer carril. Arribar a La Pau, pel túnel i andana avui dia fora de servei, i canviar d'andana.

Allà s'entrava "a un altre món". Em rebia una arquitectura innovadora; ampla, alegre i lluminosa. Atípic al metro fins llavors.

El soroll de la corba anticipa l'arribada del tren. Entra un tren "del futur": la sèrie 2100. Tot blanc, lluminós, suau, còmode. El so de la tracció és silenciós. El so electritzant del recuperador de frenada és una experiència nova. No trontolla. Sembla un tren levitant. Imagineu estar acostumat als 1100 de la L4 i pujar a un 2100 a una via nova. Doncs això. :roll:
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Interessantíssim document que ha compartit el David Llorca des de Twitter, un dossier de la línia:

https://twitter.com/cityclass35/status/ ... 50881?s=20

https://drive.google.com/file/d/1rAQVx- ... OSSFH/view
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Renfe445 »

m.h.t. wrote: Sunday 22/03/2020 19:22 Recordo agafar la L4 a Joan XXIII (Artigues), amb els brutals 1100 i encara amb tercer carril. Arribar a La Pau, pel túnel i andana avui dia fora de servei, i canviar d'andana.

Allà s'entrava "a un altre món". Em rebia una arquitectura innovadora; ampla, alegre i lluminosa. Atípic al metro fins llavors.
Pagaria per veure com es comportaven els 1100 entre Verneda i La Pau.

Jo també em vaig quedar flipat també amb l’arquitectura de les estacions, i sobretot pel soroll entre Encants i Sagrada Família, i entre Monumental i Tetuan. :twisted: :twisted:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Moltes gràcies pels enllaços.

Aquí un altre vídeo, del VHS promocional de l'època, passat a You Tube per juanka440, que ens ho va dedicar en el seu moment, moltes gràcies!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Fran-Ikarus »

Jo aquell any anava a la universitat (2n any de carrera), i fins llavors, els dies que agafava el metro (hi anava més sovint amb el 60, encara "Ronda Exprés") havia de fer el meravellós trajecte que es podria sintetitzar com a "U_U", és a dir la L4 en corba muntanya-mar-muntanya (La Pau-Passeig de Gràcia), el llarguíssim passadís de trasbordament L4-L3, i la L3 també en corba muntanya-mar-muntanya (Passeig de Gràcia-Palau Reial)

Amb la inicial L2, el trajecte en metro es va transformar en L4 La Pau-Passeig de Gràcia + L2 Passeig de Gràcia-Paral·lel + L3 Paral·lel-Palau Reial. Ja vaig "aplanar" la segona corba per sota, a canvi d'un trasbordament més, cert, però incomparable amb l' "inefable" del passadís interminable, i el de L2 a L3 era (i és) pràcticament un "no-trasbordament".

També hi havia l'opció L4 La Pau-Sagrada Família + L5 Sagrada Família-Sants-Estació + L3 Sants-Estació-Palau Reial, però agafar-hi l'L3, a Sants-Estació, al matí d'un dia lectiu, era bastant més còmode, així que preferia la primera combinació.

Recordo la sorpresa de molta gent, els primers dies, quan es trobaven el tren de només 3 cotxes que no ocupava tot el llarg de l'andana, i en particular la zona on l'estaven esperant ells :)

Quan, amb els anys, la L2 va arribar fins a La Pau, el meu trajecte L2+L3 amb canvi a Paral·lel ja era d'una comoditat que mai hagués imaginat, abans de la inauguració de la L2.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
TECliège
N3
N3
Posts: 36
Joined: Friday 04/01/2019 23:29

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by TECliège »

Fran-Ikarus wrote: Tuesday 24/03/2020 8:50 Jo aquell any anava a la universitat (2n any de carrera), i fins llavors, els dies que agafava el metro (hi anava més sovint amb el 60, encara "Ronda Exprés") havia de fer el meravellós trajecte que es podria sintetitzar com a "U_U", és a dir la L4 en corba muntanya-mar-muntanya (La Pau-Passeig de Gràcia), el llarguíssim passadís de trasbordament L4-L3, i la L3 també en corba muntanya-mar-muntanya (Passeig de Gràcia-Palau Reial)

Amb la inicial L2, el trajecte en metro es va transformar en L4 La Pau-Passeig de Gràcia + L2 Passeig de Gràcia-Paral·lel + L3 Paral·lel-Palau Reial. Ja vaig "aplanar" la segona corba per sota, a canvi d'un trasbordament més, cert, però incomparable amb l' "inefable" del passadís interminable, i el de L2 a L3 era (i és) pràcticament un "no-trasbordament".

També hi havia l'opció L4 La Pau-Sagrada Família + L5 Sagrada Família-Sants-Estació + L3 Sants-Estació-Palau Reial, però agafar-hi l'L3, a Sants-Estació, al matí d'un dia lectiu, era bastant més còmode, així que preferia la primera combinació.

Recordo la sorpresa de molta gent, els primers dies, quan es trobaven el tren de només 3 cotxes que no ocupava tot el llarg de l'andana, i en particular la zona on l'estaven esperant ells :)

Quan, amb els anys, la L2 va arribar fins a La Pau, el meu trajecte L2+L3 amb canvi a Paral·lel ja era d'una comoditat que mai hagués imaginat, abans de la inauguració de la L2.
Recordo un company de la uni que més o menys va seguir la mateixa "evolució" en el viatge que tu..

I l'afegit que (sent de BAdalona) cap ¿al 2000 o 2001? somiava il·lús que amb les "anunciades" obres de la L9 poter al 2005 podria anar directament amb la L9 de Gorg a Zona Universitaria. :riure
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Fran-Ikarus »

PD: Se m'ha anat l'olla, amb "L4 La Pau - Sagrada Família" :x

Això ja era quan agafa la L2 a La Pau, i podia triar canviar entre canviar a L3 a Paral·lel, o canviar a L5 a Sagrada Família i a L3 a Sants-Estació
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Dani544
N3
N3
Posts: 32
Joined: Friday 24/07/2015 20:31
Location: Vila de Gràcia

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Dani544 »

El meu primer record de la L2 és del 1997 poc després de la obertura fins La Pau, em va semblar tot molt futurista, el disseny de les estacions, dels túnels, els trens... de petit m'agradava molt anar a voltar en metro amb el meu avi i el meu recorregut preferit era fer la L2 sencera i la L4 entre La Pau i Pep Ventura. El meu avi m'explicava que part de la línia feia anys que s'hauria d'haver inaugurat.

És un misteri saber si als 70 abans d'abandonar les obres es va arribar a finalitzar les estacions del tram Monumental-Sant Antoni amb enrajolats de paviments, parets, instal·lació de falsos sostres i mobiliari, pel que sembla no s'trobat fotos que ho puguin verificar.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Renfe445 »

Dani544 wrote: Wednesday 25/03/2020 23:34 El meu primer record de la L2 és del 1997 poc després de la obertura fins La Pau, em va semblar tot molt futurista, el disseny de les estacions, dels túnels, els trens... de petit m'agradava molt anar a voltar en metro amb el meu avi i el meu recorregut preferit era fer la L2 sencera i la L4 entre La Pau i Pep Ventura. El meu avi m'explicava que part de la línia feia anys que s'hauria d'haver inaugurat.

És un misteri saber si als 70 abans d'abandonar les obres es va arribar a finalitzar les estacions del tram Monumental-Sant Antoni amb enrajolats de paviments, parets, instal·lació de falsos sostres i mobiliari, pel que sembla no s'trobat fotos que ho puguin verificar.
Hi havia un documental que va penjar el José Mora a YouTube sobre la línia 2 una mica abans que s'inaugurés, i el que més m'ha sobtat (no és sorprenent però personalment em fa força gràcia) una imatge on la via amb balast dóna pas a la via en placa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Pujo el fil per recordar que ja hi som al mes en què la L2 fa els 25 anys. TMB de moment no diu res sobre celebració, miraré de preguntar per mail.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by Renfe445 »

També cal dir que el tram entre la Pau i Pep Ventura porta més anys a la línia 2 (18) que quan formava part de la 4 (17 anys).
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

TMB tindrà un detall per a l'aniversari de la L2:
tweettmb.jpg
tweettmb.jpg (103.01 KiB) Viewed 22888 times
(El penjo així perquè l'enllaç de Twitter no carrega)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Post by metring »

Quants de vosaltres vau veure cartells d'obres, fotos, etc., a on la L2 apareixia de color taronja, i no el lila que té actualment?

https://twitter.com/transportcat/status ... 34624?s=20
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”