Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

Post by wefer »

Comencen les obres per subministrar aigua per refrigerar les tuneladores del TGV

Fonts municipals apunten que és probable que no es pugui començar a perforar fins a mitjan mes vinent

Aquesta setmana han començat les obres per poder subministrar els 500.000 litres d'aigua diaris que es necessiten per poder refrigerar les tuneladores que han de treballar en el doble túnel del TGV al Pertús. Ja s'han instal·lat dos grans dipòsits per emmagatzemar aigua molt a prop de la boca sud del túnel i el muntatge de la primera tuneladora ja està molt avançat. Tot i això, fonts municipals apunten que és molt probable que les perforacions no puguin començar el mes de juny com estava previst, sinó a mitjan mes de juliol. De moment, només es farà una canalització provisional que porti l'aigua fins a la zona d'obres i després de l'estiu es farà una instal·lació definitiva que garanteixi el subministrament al nucli urbà del Pertús.

L'empresa Dragados, una de les que treballen en la construcció del tram internacional del TGV, ha començat la millora de la xarxa d'aigua de la Jonquera. Aquesta va ser una de les condicions que es van pactar amb l'Ajuntament per tal de poder garantir que les dues tuneladores tindran l'aigua suficient per als sistemes de refrigeració. Les màquines necessiten mig milió de litres diaris, cosa que representa un terç del que consumeix tot el municipi. Això obliga a col·locar unes bombes noves a la captació que hi ha a Peralada i fer un nou dipòsit. A més, Dragados s'ha compromès a pagar la portada d'aigües fins al nucli del Pertús, que actualment depèn de la xarxa que ve de l'altra banda de la frontera. Tot plegat representa una inversió d'1,2 milions d'euros.
Les obres ja tenen tots els permisos necessaris, ja que s'ha descartat que el mig milió de litres diaris per a les tuneladores representin cap problema per a l'aqüífer de Peralada.
Aquesta setmana s'han començat a fer les obres per fer arribar la canalització a la boca sud del túnel, on ja s'hi han instal·lat dos grans dipòsits. Bona part d'aquest traçat es farà de forma provisional i fins al setembre no es començarà a fer la xarxa definitiva que ha de garantir el subministrament al nucli del Pertús.
Fonts municipals apunten que els indicis són que no es podrà començar a perforar abans de mitjan juliol, mentre que la constructora diu que encara és possible començar a final de juny, dins les previsions.

Viaductes i trinxeres a dojo
Entre Figueres i la Jonquera es fa difícil veure un sol tram que no estigui en obres. A Biure d'Empordà la construcció dels pilars que hauran de suportar el viaducte més llarg de tot el traçat -de 656 metres- ja està gairebé enllestida. Al costat de la carretera ja es poden veure muntats els motllos que han de servir per fer aquest viaducte. A Darnius, han de desviar la carretera per tal d'executar les obres, una cosa que també s'ha fet a la carretera d'Agullana, on ja es pot veure el pas per on hauran de circular els cotxes, sota la futura via del TGV. Passant per l'A-2 es pot veure com la construcció de la via del tren d'alta velocitat ha obligat a obrir grans trinxeres i a desforestar una part important de les muntanyes, com es pot veure en la imatge d'aquesta mateixa pàgina, presa aquesta setmana al tram en obres que passa per la Jonquera. En aquest tram hi ha d'haver un viaducte de 630 metres, situat poc abans d'arribar a la zona on hi ha la boca sud del doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessarà els Pirineus. En les pròximes setmanes es preveu que comencin a arribar a la Jonquera les primeres peces per muntar la segona de les tuneladores que han de perforar aquests túnels, que per motius de seguretat no començarà a treballar fins un parell de mesos més tard que la primera.
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Treball's de recerca

Post by abegot »

El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Treball's de recerca

Post by wefer »

Molt interessant el document.
Això sí, m'he fet un fart de riure amb un detall que he trobat, que fa entreveure la mentalitat que tenen alguns. Transcric:
---------------
L’Estació nova s’ubicarà just en front de l’estació Vella, a l’altre costat de la via actual de RENFE. D’aquesta manera no s’han de modificar els projectes urbanístics actuals del poble com passaria si s’hagués decidit ubicar-la, com es pensava fer en principi, just davant de l’Ajuntament, uns 600 metres més cap a l’oest de l’actual.
[...]
L’únic inconvenient seria l’accés a la nova estació. L’accés s’hauria de fer mitjançant un túnel, a uns 3 metres de fondària, relativament llarg que hauria de connectar l’estació, a la banda sud de la via actual, amb el carrer i la urbanització de la banda nord de la via actual. Aquest túnel hauria de recórrer la distància de la via de l’AVE i la de la via de rodalies actual sota terra. Bastant incòmode, però segur i ràpid.
L’altre opció és un pont suspès sobre les vies. Tot i que el trajecte seria igual de llarg, el resultat seria molt més higiènic i saludable. L’inconvenient és ara l’alçada d’aquest pont.
El mur d’insonorització i de seguretat de l’AVE ha de ser de 3 metres d’alçada. El pont doncs hauria de passar per sobre d’aquesta alçada i travessar una distància total d’uns 35 o 40 metres per sobre les vies. Però, llavors, l’accés al pont seria complicat, ja que l’usuari hauria de fer un ascens considerable per accedir al pont.
A més, el nivell de seguretat disminuiria ja que unes simples baranes a banda i banda del pont no podrien garantir la seguretat del vianant.
Per això s’ha ideat des de l’Ajuntament una nova forma d’accés. Es tractaria de rodejar la via fins al pont de trànsit rodat que hi ha 100 metres a l’est de l’estació actual, desfer aquests 100 metres en direcció contrària i arribar, en bastant més temps a la nova estació. Seria igual de segur i net, però una mica més lent.
----------------
:boig
O sigui, que per no pujar tres graons més, la solució de l'ajuntament és no gastar ni un duro i haver d'anar a fer una volta de 200 metres. En tres paraules: IM-PRE-SSIONANT.
I aquesta gent de l'ajuntament, a sobre, deu cobrar per dir aquestes animalades? Uf, com està el pati...
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Más fácil

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Podría ser mucho más fácil hacerlo de tal manera que le diésemos la vuelta al pueblo, que lo que está arriba quede abajo, lo de abajo arriba, lo de la derecha en la izquierda, lo de la izquierda en la derecha y así todo estaría estupendo, jejejejeje. Qué cosas.

Y si al final le ponemos unas ruedas giratorias, pues lo podemos ir moviendo todo a lo largo del día para que le dé siempre el solecito y la luz natural ilumine la estación.

:D

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Serà un plaer veure com el TGV Brusel.les-Perpinyà continua fins a Figueres, Girona i Sagrera...

I segur que allargaran algun Eurostar, n´hi ha Londres-Avinyó, o sigui que els podrien allargar tranquilament fins BCN, crec...

Serà guai anar de BCN a Londres en AVE...
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

437.001 wrote: Serà guai anar de BCN a Londres en AVE...
Jo més aviar diria que serà una pallissa de primer ordre. Un cop vaig fer Perpinyà–París, i vaig acabar fins els mateixos nassos (i sóc fi), no voldria ni pensar en un Girona–Londres. Això Ryannair ho soluciona d'una forma ràpida, barata, i còmoda pel preu que es paga. Ara bé, si m'hi posen un trenhotel, la cosa ja canviaria. La meva humil opinió.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

¿Y eso?

Post by Santfeliuenc »

Hola,
¿Tan pesado se podría hacer un BCN-Londres en AVE? hombre tampoco tanto ¿no?

Si lo ponemos a 350 km/h ¿cuánto se tardaría...? ¿5 ó 6 horas? no creo que eso sea mucho tiempo.

:roll:

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Segons horaris de la SNCF, el trajecte Avinyó - Londres (el que és LAV excepte la banda anglesa que no sé com està) està per unes 6 hores amb transbord a Lille d'una horeta; és a dir, a poc menys de 5 hores amb combinació directa si existís. Posa-li entre hora i mitja i dos hores més per arribar de Catalunya a Avinyó amb alta velocitat i el viatge surt per més de sis hores i mitja. Home, va ràpid, però no deixen de ser sis hores tancat en un tren, per molt que t'agradi.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Seis horas no son nada

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Bueno, míralo como quieras pero seis horillas no son nada para alguien que como yo ha ido en el diurno de Barcelona a Puertollano o en el Estrella Galicia y donde he estado del orden de muchísimas horas más sentado en ese horrible asiento de esos desastrosos trenes.

Para mi 6 horillas no son nada y más si pensamos en que esas 6 horillas son para llegar a una ciudad tan distante como Londres y clavándonos en su mismo centro en la estación de Waterloo, que no es eso de llegar a Heathrow, Gatwick o Luton a tomar por saco y luego entrar en la ciudad. Yo vivo en Sant Feliu de Llobregat como bien sabes, pero hay gente que vive en otras partes de Cataluña... para coger un vuelo de Ryan-Air en Girona deberíamos hacer malabarismos y ya tenemos un tiempo de llegada a Girona-Costa Brava. Después espera el vuelo, factura y como estamos hablando de vuelos de bajo coste que no nos pase ná con el vuelo, el equipaje, el avión, etc. luego vas para allá en una horilla y media o dos horas, aterrizas, y que no haya mal tiempo, niebla o lluvia, cosa muy común en la capital londinense y se retrase la cosa. Llegas a Luton, aeropuerto desde donde tiene base operativa Ryan-Air si no voy errado, recoge el equipaje allí si es que no te lo han mandado a Melbourne o a Shangai y espera salir de allí con los controles y demás a la hora. Luego desplázate ahora hasta la ciudady métete en el medio que te lleve a tu destino final...

La cosa se te pone en el mismo tiempo y pierdes o la mañana, o la tarde, que es lo mismo que te pasaría con el AVE directo desde BCN a Londres pasando por Francia. Si tardas 6 horillas y sales a las 7 de la mañana... llegas a Waterloo a las 13 horas, con lo cual te ha llevado la mañanita entera, o sea, como si vas en avión. Y si sales de BCN a las 16 horas, pues llegas allí a las 20:00. Para ser Londres y la distancia que es yo creo que está muy bien la cosa, máxime cuando apovechas para pasar por núcleos tan importantes de Europa como Lyon y París. Si se emplean AVE's de 2 pisos como tienen los franceses y se ensamblan dos convoys para tener una composición doble... la capacidad del mísero Ryan-Air queda reducida al mínimo y con este tipo de AVE's y tardando en tiempos más o menos lo mismo y salvando los atascos de cada ciudad, estarias en Londres en un tiempo más que competitivo.

Y así el avión y el ferrocarril estarían en disposición de competir por esas distancias medias.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

No digo yo ni que sea mal tiempo ni que sea poco competitivo. Sólo digo que seis horas encerrado en un tren son muchas horas. Aunque tardaras lo mismo haciendo la tournée turística por los aeropuertos de bajo coste en la dacia quintapugnetana, sólo estarías como máximo un par de horitas encerrado en un avión, en comparación con las seis horas viviendo en el mismo habitáculo. Me estoy refiriendo a percepciones subjetivas; psicología, vamos. Aunque físicamente tardes exactamente lo mismo yendo vía aérea que vía férrea, subjetivamente siempre será más corto el avión por la variedad de medios de transporte que deberás utilizar.

Pero si uno tiene paciencia, el valor de la comodidad del ferrocarril es insuperable.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

entfe001 wrote:sólo estarías como máximo un par de horitas encerrado en un avión, en comparación con las seis horas viviendo en el mismo habitáculo. Me estoy refiriendo a percepciones subjetivas; psicología,
¿Realment creus que estar 6 hores en un tren, amb servei de restaurant, video, música, internet, aire condicionat, servei, veient el paisatge, etc, és molt més pesat que estar constantment pujant i baixant de diferents mitjans de transport, arrossegant maletes amunt i avall per aeroports, metros, rodalies o el que sigui?
Parlo de la gent normal, eh, no de la gent que va de mitjà de transport en mitjà de transport simplement per gust, com nosaltres :D
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

El tren es más cómodo

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Yo creo que estés las horas que estés en el tren, si el mismo es cómodo, se te pasa enseguida el tiempo y como dice wefer, en cuanto que te pongan dos pelis en el video, escuches música, te vayas a tomar algo en el restaurante, tengas vagones climatizados que estén calentitos en invierno y fresquitos en verano, veas el paisaje por la ventanilla, que siempre gusta, tengas facilidades de conexión a la red y el portátil a mano con el que puedas ir trabajando en tu asiento, etc. 6 horillas no son nada.

Esas 6 horillas solamente serían en el trazado más largo y con dos pelis de hora y media que te pusiesen, ya tendrías 3 horas matas de un tirón, y si te ponen una superproducción como por ejemplo la de Gladiator, Titanic o la nueva del Reino de los Cielos (que os recomiendo ir a ver) el tema es que te comes en un momentillo 2 horas y pico quedándote el viaje a 3 horillas o así.

Y aprovecho para añadir que esa gentecilla que no para quieta en el jodido asiento de un tren y que tiene que estarse todo el rato levantándose y sentándose porque simplemente son "culillos de mal asiento" me ponen de los nervios. En serio, de buena gana los ataba al asiento para que no pudiesen levantarse. Una cosa es ir al lavabo una o dos veces o irse al bar a tomarse algo en el restaurante, etc. pero ¿todo el santo viaje levantándose y sentándose, ocuando el pasillo, de arriba abajo y de abajo arriba? ¡quedáos quietecitos en vuestro asiento leche, que no haceis más que tocar las pelotas a la gente!

Jejejejejeje, es que de verdad, me pone más nervioso esa gente... los encadenaría a la silla, en serio.

:twisted:

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Vaja, bona una n´he encetat ara...

Jo crec que comptant accés+facturació+etc...si fa no fa és el mateix.

Però jo hi afegiria un altre factor en favor del tren.

Tinc pànic als avions. I no soc l´únic. Molta gent en tenim.

Si per un temps total de viatge semblant em dónen un servei més car però més còmode, prefereixo un AVE a l´avió...

I si comptem les ciutats ...BCN, Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller, Nimes, Valença, Lyon, Dijon, Disneyland-Paris, Lille (que té un milió d´habitants, ahí es nada...), i Londres...

Encara que només sigui per fer turisme de cap de setmana, jo hi veig un públic, penya...

I si ens imaginem un tren amb poques parades...posem BCN, Montpeller,
Lyon, Disneyland-Paris, Lille i Londres...això és una gentada de gent!!!

Sabeu la quantitat de britànics que vénen cada any i tenen pànic a l´avió?

I sense comptar enllaços: BCN-Ginebra-Zurich directe i de dia, BCN-Brusel.les-Amsterdam, BCN-Lyon-Besançon-Estrasburg-Colònia/Frankfurt/Stuttgart...
...Madrid-Zaragoza-BCN-Montpeller-Lyon-Paris, of course...

Nengs, que no serà el mateix que ara, eh?

Jo crec que fins i tot ens haurem de posar les piles amb l´ample de via tard o d´hora,no?
Guest

Post by Guest »

Estar-se 6 hores en un tren es catastrofic y estarse 6 hores en un avio no ho es??? xD
No veig que estigui tan malament...
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

awe wrote:
437.001 wrote: Serà guai anar de BCN a Londres en AVE...
Jo més aviar diria que serà una pallissa de primer ordre. Un cop vaig fer Perpinyà–París, i vaig acabar fins els mateixos nassos (i sóc fi), no voldria ni pensar en un Girona–Londres. Això Ryannair ho soluciona d'una forma ràpida, barata, i còmoda pel preu que es paga. Ara bé, si m'hi posen un trenhotel, la cosa ja canviaria. La meva humil opinió.
Jo vaig fer el paris perpinya , i va ser molt rapid. Fantastic.

El transbord al regional fins portbou, i des d'aqui a barcelona en un altre regional si que va ser una palissa, però molt agradable.

sis hores en un tren d'alta velocitat no son res. Cansa més lhora que estem a la cua per facturar l'equipatge a l'aeroport, la hora d'espera per embarcar, la mitja hora que triga en enlairar l'avió, les dues de vol "enlatado" (mido más de metronoventa),una hora per recollir l'equipatge, si trobo la cinta transbordadora i surten totalment totes les maletes. més de mitja hora més fins que arribo al metro, el taxi o l'autobus. ....Feu una suma.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Ara que recordo ..... el TGV anava a tota marxa paralel a l'autopista del sol , i semblava que els cotxes estiguesin parats en un aparcament del carrefour.
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

D'on treieu les 6 hores per anar a Londres amb tren? :x

L'horari més ràpid a dia d'avui:

London Waterloo - Lille Europe
9030 Eurostar
Sense parades intermèdies
Sortida 13:41 Arribada 16:21
Duració: 1h 40min

Lille Europe - Nimes
9833 TGV
Para a: CDG, Lyon Part Dieu, Valence
Sortida 12:17 Arribada 16:35
Duració: 4h 18min

Nimes - Perpignan
6803 TGV
Para a: Montpellier, Beziers, Narbonne
Sortida 08:38 Arribada 10:35
Duració: 1h 57min

Com q el temps previst per a Perpignan - Barcelona pel túnel del Perthus (sense parades intermèdies) és de 50 minuts, ens donaria un total de 8h45.

Ara ajustem una mica:
Fase 2 del CTRL entre Southfleet i l'estació de St Pancras (inauguració 2007): 20 minuts d'estalvi
Sense parada a Lille Europe: 7 minuts
Sense parada a CDG: 4 minuts
Anar via Lyon St-Exupery: 13 minuts
Sense parada a Valence: 5 minuts

De Nimes i Montpellier fins a Barcelona no trec cap parada, pq al estar totes en el tram de via convencional el guany de temps és mínim i així seria més viable aquest recorregut pq donaria servei a la zona sud de França.

Duració del trajecte d'aquest Eurostar Londres-Barcelona amb parada a Nimes, Montpellier, Beziers, Narbonne i Perpignan: 7h 56. Com q seria lògic q també s'aturés a Girona, posem un parell de minutets més, i tenim q ens quedem quasi en les 8 hores justes.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

No hi ha prevista línia pròpia de grande vitesse entre Nimes i Perpinyà?

T'explico com jo ho havia comptat, que vaig dir sis hores i mitja i no sis a seques: el trajecte Nimes - London Waterloo, segons la SNCF:

07.48 Sortida de Nimes
12.15 Arribada a Lille
12.45 Sortida de Lille
13.25 Arribada a Londres

De les 07.48 a les 13.25 hi ha 5 hores i 37 minuts; descomptant la mitja hora de transbord queda en cinc hores i la torna (jo vaig comptar d'Avinyó, però si fa no fa és el mateix).

Després vaig comptar entre hora i mitja i dues hores entre Barcelona i Nimes (Avinyó), éssent bastant optimista, suposant que tot seria LGV. Així doncs, la cosa quedava, segons la meva previsió, entre sis hores i mitja i set hores.

Sigui com sigui, insisteixo: són moltes hores.
Guest

Post by Guest »

hi ha una cosa que no m'acaba de cuadrar... Volen 500 m3 d'aigua al dia, pero resulta que hi ha poblacions amb restriccio d'aigua per qui a prop :x ~~~
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

De què parles?500m3??Hein???

Vejam...Tinc entès que hi ha un servei DIRECTE Londres-Avinyó, però no n´estic segur que sigui diari o es faci tot l´any...
Potser només es fa a l´estiu...

De tota manera, tingueu en compte que Barcelona (3.500.000) no és Avinyó (110.000 hab.), i que la quantitat de turistes i homes de negocis britànics (i belgues, i holandesos, etc...) que ens visiten cada cap de setmana cada cop és més gran...

I si hi ha gent que prefereix agafar el "costa brava" o el "talgo camas" per anar de BCN a Madrid, Sevilla o La Coruña, preferint el tren a l´avió, creieu que no hi haurà cap estranger que no faci el mateix?
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”