Present i futur de Seat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------
Seat espera vendes de 15.000 cotxes del primer 4x4 a l'any
1. • El nou Altea XL es presentarà al març, al saló de l'automòbil de Ginebra
TONI FUENTES
BARCELONA
La companyia Seat estima que les vendes del seu primer 4x4, un híbrid entre tot terreny i monovolum, arribarà a les 15.000 unitats anuals. El nou Altea XL 4x4 es presentarà al març, al saló de l'automòbil de Ginebra. Forma part dels nous models amb què Seat vol entrar en altres segments de mercat.
El llançament es farà al juny, segons el vicepresident comercial de la marca, Berthold Kruger. Les vendes seran aquest any de 5.200 unitats, segons fonts sindicals.
MONOVOLUM GRAN
L'Altea XL 4x4 segueix els passos de versions similars (allroad) de models de Volkswagen, Audi i Skoda. Amb 15.000 cotxes anuals, el nou model se situarà en un nivell equiparable al monovolum gran Alhambra, del qual el 2006 es van vendre 14.254 unitats, i per sobre del Toledo, amb unes vendes que van baixar un 61%, fins a 7.940 cotxes.
El següent model que arribarà al mercat serà l'Ibiza, que continua sent el supervendes de Seat, amb una nova actualització per a finals del 2007 o principis del 2008. No hi haurà un altre llançament fins a acabar el 2008. Serà una nova berlina, amb la qual Seat pretén recuperar l'espai perdut amb el Toledo.
PLATAFORMA DE L'AUDI A4
Aquesta berlina es basarà en la plataforma de l'Audi A4, anterior al model actual i pot ser que inclogui una versió familiar. La suma de totes les novetats pot donar vendes de 60.000 unitats a l'any, per sobre de les 40.162 del vell Toledo el 2002.
Que el substitut del Toledo parteixi d'un model ja superat d'Audi és vist amb una certa preocupació per alguns sectors. "Significa situar-se al marge de les plataformes vigents del grup", va assegurar un analista.
Fonts sindicals no comparteixen aquesta visió i consideren que el més important és ampliar la gamma i recuperar el segment de la berlina. Els nous models han d'aportar oxigen a la fàbrica de Martorell, on persisteix un excedent de plantilla, amb 400 empleats que cada setmana se n'han d'anar de permís per falta de feina.
Però el vicepresident de recursos humans, Ramón Paredes, considera que el mecanisme de flexibilitat encara té recorregut, ja que dels 35 dies disponibles per reduir producció, se n'han gastat 21.
------------------------------------
Seat espera vendes de 15.000 cotxes del primer 4x4 a l'any
1. • El nou Altea XL es presentarà al març, al saló de l'automòbil de Ginebra
TONI FUENTES
BARCELONA
La companyia Seat estima que les vendes del seu primer 4x4, un híbrid entre tot terreny i monovolum, arribarà a les 15.000 unitats anuals. El nou Altea XL 4x4 es presentarà al març, al saló de l'automòbil de Ginebra. Forma part dels nous models amb què Seat vol entrar en altres segments de mercat.
El llançament es farà al juny, segons el vicepresident comercial de la marca, Berthold Kruger. Les vendes seran aquest any de 5.200 unitats, segons fonts sindicals.
MONOVOLUM GRAN
L'Altea XL 4x4 segueix els passos de versions similars (allroad) de models de Volkswagen, Audi i Skoda. Amb 15.000 cotxes anuals, el nou model se situarà en un nivell equiparable al monovolum gran Alhambra, del qual el 2006 es van vendre 14.254 unitats, i per sobre del Toledo, amb unes vendes que van baixar un 61%, fins a 7.940 cotxes.
El següent model que arribarà al mercat serà l'Ibiza, que continua sent el supervendes de Seat, amb una nova actualització per a finals del 2007 o principis del 2008. No hi haurà un altre llançament fins a acabar el 2008. Serà una nova berlina, amb la qual Seat pretén recuperar l'espai perdut amb el Toledo.
PLATAFORMA DE L'AUDI A4
Aquesta berlina es basarà en la plataforma de l'Audi A4, anterior al model actual i pot ser que inclogui una versió familiar. La suma de totes les novetats pot donar vendes de 60.000 unitats a l'any, per sobre de les 40.162 del vell Toledo el 2002.
Que el substitut del Toledo parteixi d'un model ja superat d'Audi és vist amb una certa preocupació per alguns sectors. "Significa situar-se al marge de les plataformes vigents del grup", va assegurar un analista.
Fonts sindicals no comparteixen aquesta visió i consideren que el més important és ampliar la gamma i recuperar el segment de la berlina. Els nous models han d'aportar oxigen a la fàbrica de Martorell, on persisteix un excedent de plantilla, amb 400 empleats que cada setmana se n'han d'anar de permís per falta de feina.
Però el vicepresident de recursos humans, Ramón Paredes, considera que el mecanisme de flexibilitat encara té recorregut, ja que dels 35 dies disponibles per reduir producció, se n'han gastat 21.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Doncs en el meu cas, jo no hem quedo ni amb els temps del principi ni del final.
Al principi eren cotxes de gama molt baixa i econòmica, motiu que va convertir SEAT en una marca popular (parlo a nivell d'Espanya, amb els 600, etc)
Al final, avui dia, veig a SEAT que li han encarregat una tasca (convertir-se en el sector esportiu del grup VW juntament amb Audi) que li ve molt gran, cosa que explica que la marca, i el grup no s'acavin d'adaptar gairebé a les necessitats del mercat en general.
Des de el meu punt de vista, la marca espanyola està a la baixa e inadaptada pels següents 2 motius:
1. Veig que la majoria de gent de classe mitja, vol un cotxe utilitari que de sèrie sigui segur, que consumeixi poc, i que sobretot, tingui una bona relació qualitat-preu, no elevant-se molt el preu final ni l'impost de circulació.
Exceptuant l'Ibiza i el Córdoba, tots els altres models de SEAT costen com a mínim 20.000€ (parlem de models amb motors dièsel), encarint-se respecte a altres marques; a més a més, aquests models no baixen de 1.9 de cilindrada (lo que suposa pagar més en l'impost de circulació)
2. La majoria de la gent continúa pensant en el concepte de cotxe com a utlitari, per a utilitzar per al dia a dia. Per això crec que el xip de "marca esportiva" i el disseny agressiu que caracteritzen a Altea, Altea XL, Leon i Toledo, no ha acabat de calar (sobretot a aquest últim).
Tots aquests elements, estàn donant com a consecuència que la gent opti o bé per les marques que utilitzen motor PSA (Peugeot-Citroën), el qual pots triar entre motoritzacions d'entre 1.6 i 2.0, o bé per marques diferents, que reslulten molt més rendibles a nivell qualitat/equipació-preu (sobretot en el preu); cosa que explicaria la crisi actual de la marca.
Per acabar i com a curiositat, si haig d'escollir, hem quedo amb l'època dels mitjans dels 90, època en la que vaig comprar un Ibiza 1.9D del 97 (dièsel) per un preu bastant assequible, i fins que el vaig vendre amb 190.000km, durant tots els anys que el vaig tenir no hem va donar cap problema (i encara rutlla perfectament, ja que s'ho vaig vendre a un familiar, i ho puc veure).
Conclusió: Aquesta època va ser la ùnica bona, en quant mercat-qualitat-equipament-preu?
Al principi eren cotxes de gama molt baixa i econòmica, motiu que va convertir SEAT en una marca popular (parlo a nivell d'Espanya, amb els 600, etc)
Al final, avui dia, veig a SEAT que li han encarregat una tasca (convertir-se en el sector esportiu del grup VW juntament amb Audi) que li ve molt gran, cosa que explica que la marca, i el grup no s'acavin d'adaptar gairebé a les necessitats del mercat en general.
Des de el meu punt de vista, la marca espanyola està a la baixa e inadaptada pels següents 2 motius:
1. Veig que la majoria de gent de classe mitja, vol un cotxe utilitari que de sèrie sigui segur, que consumeixi poc, i que sobretot, tingui una bona relació qualitat-preu, no elevant-se molt el preu final ni l'impost de circulació.
Exceptuant l'Ibiza i el Córdoba, tots els altres models de SEAT costen com a mínim 20.000€ (parlem de models amb motors dièsel), encarint-se respecte a altres marques; a més a més, aquests models no baixen de 1.9 de cilindrada (lo que suposa pagar més en l'impost de circulació)
2. La majoria de la gent continúa pensant en el concepte de cotxe com a utlitari, per a utilitzar per al dia a dia. Per això crec que el xip de "marca esportiva" i el disseny agressiu que caracteritzen a Altea, Altea XL, Leon i Toledo, no ha acabat de calar (sobretot a aquest últim).
Tots aquests elements, estàn donant com a consecuència que la gent opti o bé per les marques que utilitzen motor PSA (Peugeot-Citroën), el qual pots triar entre motoritzacions d'entre 1.6 i 2.0, o bé per marques diferents, que reslulten molt més rendibles a nivell qualitat/equipació-preu (sobretot en el preu); cosa que explicaria la crisi actual de la marca.
Per acabar i com a curiositat, si haig d'escollir, hem quedo amb l'època dels mitjans dels 90, època en la que vaig comprar un Ibiza 1.9D del 97 (dièsel) per un preu bastant assequible, i fins que el vaig vendre amb 190.000km, durant tots els anys que el vaig tenir no hem va donar cap problema (i encara rutlla perfectament, ja que s'ho vaig vendre a un familiar, i ho puc veure).
Conclusió: Aquesta època va ser la ùnica bona, en quant mercat-qualitat-equipament-preu?
Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.
Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.
Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Part de Seat se'n va cap a Madrid
http://www.lavanguardia.es/
----------------------------------------
Seat fusiona sus concesionarios bajo la nueva empresa Seat Motor España
Madrid. (EFE).- La compañía Seat fusionará todos sus concesionarios en España bajo una sola compañía que se llamará Seat Motor España y cuyo director general es desde hoy Tomás Villén.
El fabricante de automóviles informó de que la sede de la nueva empresa se ubicará en Madrid y es propiedad cien por cien de la marca.
Seat Motor España estará compuesta por nueve concesionarios que emplean a un total de 600 personas y cuyas ventas anuales se sitúan en torno a las 15.000 unidades, lo que representa el 10 por ciento de las ventas de Seat en España.
La creación de esta nueva empresa se enmarca dentro de una importante reorganización estratégica que el fabricante está llevando a cabo para mejorar su eficacia.
El nuevo director general de Seat Motor España, Tomás Villén, dijo que "asumir este cargo representa todo un reto y la oportunidad de contribuir a los objetivos comerciales fijados por Seat".
Villén, de 42 años, ha desarrollado casi toda su carrera profesional en el sector del automóvil, en el que comenzó desde 1987, cuando comenzó a trabajar en Peugeot España. Posteriormente se hizo cargo de la gerencia del Smart Center en Madrid, y también fue director comercial de Rover y Land Rover España, y director de ventas de BMW Madrid, puesto que ocupaba hasta su nombramiento en Seat.
----------------------------------------
Seat fusiona sus concesionarios bajo la nueva empresa Seat Motor España
Madrid. (EFE).- La compañía Seat fusionará todos sus concesionarios en España bajo una sola compañía que se llamará Seat Motor España y cuyo director general es desde hoy Tomás Villén.
El fabricante de automóviles informó de que la sede de la nueva empresa se ubicará en Madrid y es propiedad cien por cien de la marca.
Seat Motor España estará compuesta por nueve concesionarios que emplean a un total de 600 personas y cuyas ventas anuales se sitúan en torno a las 15.000 unidades, lo que representa el 10 por ciento de las ventas de Seat en España.
La creación de esta nueva empresa se enmarca dentro de una importante reorganización estratégica que el fabricante está llevando a cabo para mejorar su eficacia.
El nuevo director general de Seat Motor España, Tomás Villén, dijo que "asumir este cargo representa todo un reto y la oportunidad de contribuir a los objetivos comerciales fijados por Seat".
Villén, de 42 años, ha desarrollado casi toda su carrera profesional en el sector del automóvil, en el que comenzó desde 1987, cuando comenzó a trabajar en Peugeot España. Posteriormente se hizo cargo de la gerencia del Smart Center en Madrid, y también fue director comercial de Rover y Land Rover España, y director de ventas de BMW Madrid, puesto que ocupaba hasta su nombramiento en Seat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Seat, mancada de coratge?
De L.V.:
Volkswagen dice que a Seat le ha faltado el coraje de Skoda para crecer
"Quien dice que Seat no tiene futuro se equivoca", manifestó ayer el presidente del grupo Volkswagen, Martin Winterkorn, quien se mostró asimismo muy satisfecho por el cambio de rumbo que ha dado su filial española, de la que dijo que en el pasado le ha faltado "el coraje" de Skoda para abordar nuevos mercados, pero que puede tener el mismo éxito que la marca checa.
Beneficios récord
El grupo Volkswagen ha obtenido beneficios récord en el 2007 de 4.100 millones de euros.
Inversiones millonarias
El grupo prevé inversiones de 28.900 millones hasta el año 2010, la mitad de las cuales en Alemania.
Reestructuración
La mejora del grupo se atribuye al plan de reestructuración aplicado. Los casi 80.000 trabajadores de las factorías alemanas han aumentado su jornada laboral efectiva de 30,5 a 35 horas semanales sin repercusión salarial.
Según los datos avanzados ayer, Seat obtuvo en el 2008 un beneficio operativo de ocho millones de euros que contrasta con las pérdidas de 159 millones registradas el ejercicio anterior. El resultado final, incluidos los aspectos financieros y los costes de reestructuración, fue todavía negativo, según puntualizó Francisco García Sanz, responsable de compras del consorcio y presidente del consejo de administración de la filial Seat.
Con todo, la obtención de beneficios operativos "doce meses antes de lo previsto", tal como puntualizó Winterkorn, es un giro muy significativo, pues viene a demostrar que Seat es rentable para el grupo. En el 2007, la cifra de negocio alcanzo los 5.899 millones de euros, con un aumento del 0,4%, mientras que la producción se redujo un 2,3%, hasta alcanzar las 413.000 unidades en un contexto de estancamiento de las ventas.
Y aunque el vicepresidente de finanzas, Hans Dieter Pötsch, señaló que en Seat "hay aún algunos problemas y cosas que hacer", el mensaje de la cúpula de Wolfsburg fue novedosamente optimista con respecto a la marca española. Su estrategia de crecimiento incluye el desembarco en los mercados emergentes, China, Rusia y sobre todo Latinoamérica, los únicos que ofrecen un potencial de crecimiento muy fuerte.
Ya se están haciendo pruebas de aceptación de los modelos en los mercados de China, Brasil y Argentina, y se prevé hacerlo también en India.
Es un paso previo para iniciar la comercialización en esos mercados y también previsiblemente la producción aprovechando las instalaciones que ya tiene allí el grupo Volkswagen. Skoda, que hace unos años tenía el mismo tamaño que Seat pero ahora vende un 30% más, lleva una gran ventaja pues ya está presente en China e India. García Sanz rechazó que el retraso de Seat pueda atribuirse sólo a la cúpula del grupo:
"Desde Seat no se ha empujado bastante". También añadió García Sanz que en verano ya se podrá tener un análisis correcto sobre qué mercados abordar con Seat, con qué modelos y con qué volumen.
La entrada en nuevos mercados va acompañada de una profunda renovación, tanto en diseño como en concepto, de la oferta de modelos. "El nuevo Ibiza marcará un hito", destacó Winterkorn. Se presentará en el mes de mayo, tendrá tres versiones y será el primero desarrollado con los mismos estándares de calidad de Audi.
Volkswagen dice que a Seat le ha faltado el coraje de Skoda para crecer
"Quien dice que Seat no tiene futuro se equivoca", manifestó ayer el presidente del grupo Volkswagen, Martin Winterkorn, quien se mostró asimismo muy satisfecho por el cambio de rumbo que ha dado su filial española, de la que dijo que en el pasado le ha faltado "el coraje" de Skoda para abordar nuevos mercados, pero que puede tener el mismo éxito que la marca checa.
Beneficios récord
El grupo Volkswagen ha obtenido beneficios récord en el 2007 de 4.100 millones de euros.
Inversiones millonarias
El grupo prevé inversiones de 28.900 millones hasta el año 2010, la mitad de las cuales en Alemania.
Reestructuración
La mejora del grupo se atribuye al plan de reestructuración aplicado. Los casi 80.000 trabajadores de las factorías alemanas han aumentado su jornada laboral efectiva de 30,5 a 35 horas semanales sin repercusión salarial.
Según los datos avanzados ayer, Seat obtuvo en el 2008 un beneficio operativo de ocho millones de euros que contrasta con las pérdidas de 159 millones registradas el ejercicio anterior. El resultado final, incluidos los aspectos financieros y los costes de reestructuración, fue todavía negativo, según puntualizó Francisco García Sanz, responsable de compras del consorcio y presidente del consejo de administración de la filial Seat.
Con todo, la obtención de beneficios operativos "doce meses antes de lo previsto", tal como puntualizó Winterkorn, es un giro muy significativo, pues viene a demostrar que Seat es rentable para el grupo. En el 2007, la cifra de negocio alcanzo los 5.899 millones de euros, con un aumento del 0,4%, mientras que la producción se redujo un 2,3%, hasta alcanzar las 413.000 unidades en un contexto de estancamiento de las ventas.
Y aunque el vicepresidente de finanzas, Hans Dieter Pötsch, señaló que en Seat "hay aún algunos problemas y cosas que hacer", el mensaje de la cúpula de Wolfsburg fue novedosamente optimista con respecto a la marca española. Su estrategia de crecimiento incluye el desembarco en los mercados emergentes, China, Rusia y sobre todo Latinoamérica, los únicos que ofrecen un potencial de crecimiento muy fuerte.
Ya se están haciendo pruebas de aceptación de los modelos en los mercados de China, Brasil y Argentina, y se prevé hacerlo también en India.
Es un paso previo para iniciar la comercialización en esos mercados y también previsiblemente la producción aprovechando las instalaciones que ya tiene allí el grupo Volkswagen. Skoda, que hace unos años tenía el mismo tamaño que Seat pero ahora vende un 30% más, lleva una gran ventaja pues ya está presente en China e India. García Sanz rechazó que el retraso de Seat pueda atribuirse sólo a la cúpula del grupo:
"Desde Seat no se ha empujado bastante". También añadió García Sanz que en verano ya se podrá tener un análisis correcto sobre qué mercados abordar con Seat, con qué modelos y con qué volumen.
La entrada en nuevos mercados va acompañada de una profunda renovación, tanto en diseño como en concepto, de la oferta de modelos. "El nuevo Ibiza marcará un hito", destacó Winterkorn. Se presentará en el mes de mayo, tendrá tres versiones y será el primero desarrollado con los mismos estándares de calidad de Audi.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seat, mancada de coratge?
El que no diu és que qualsevol proposta de renovació que feia Seat, era tallada d'arrel per la casa mare Volkswagen.metring wrote:muy satisfecho por el cambio de rumbo que ha dado su filial española, de la que dijo que en el pasado le ha faltado "el coraje" de Skoda para abordar nuevos mercados, pero que puede tener el mismo éxito que la marca checa.
Fins i tot, en els moments en que els Seat Ibiza, León i Toledo es venien com rosquilles (la generació anterior), VW va donar ordre a Seat de que fabriqués menys perquè s'estaven venent massa bé i treien moltes vendes als models de Volkswagen de categoria similar, ja que els Seat tenien les mateixes prestacions i qualitat, però a menor preu i amb dissenys més atractius.
Suposo que Skoda, al tenir un "target" més baix, no molesta tant i per això li han donat més llibertat.
Així que, com es diu normalment, "menos lobos", Srs. de Volkswagen.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Seat, mancada de coratge?
Hola,
Y tampoco es lo mismo el personal checo y los sueldos checos que se llevarán los operarios de Skoda, habrá que ver las condiciones de cada cual, las medidas con las que trabajan, los horarios, las ventajas para la empresa y el grado de "esclavitud" imperante para los trabajadores.
A lo mejor cuando los checos se espavilen y adquieran las mejoras que hoy día tienen los trabajadores de SEAT en España, quizá Skoda se traslade a Turquía, Thailandia o similares lugares para "deslocalizar" como gusta decir ahora cuando lo que se busca es mano de obra barata, ausencia de sindicatos, pocas o nulas medidas de seguridad y producir a saco por un puñado de euros y vender para una ganancia espectacular.
Saludos,
Sergio
Y tampoco es lo mismo el personal checo y los sueldos checos que se llevarán los operarios de Skoda, habrá que ver las condiciones de cada cual, las medidas con las que trabajan, los horarios, las ventajas para la empresa y el grado de "esclavitud" imperante para los trabajadores.
A lo mejor cuando los checos se espavilen y adquieran las mejoras que hoy día tienen los trabajadores de SEAT en España, quizá Skoda se traslade a Turquía, Thailandia o similares lugares para "deslocalizar" como gusta decir ahora cuando lo que se busca es mano de obra barata, ausencia de sindicatos, pocas o nulas medidas de seguridad y producir a saco por un puñado de euros y vender para una ganancia espectacular.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Seat, mancada de coratge?
¡Vaya jeta! Desde que el Dr. Piech compró Skoda, ésta ha sido la niña bonita del grupo para los mercados populares, mientras que no sabían que hacer con Seat (comprada por el anterior presidente, desbancado por un golpe de estado de su segundo Piech) y la llevaban dando tumbos.
Seat torna a la rentibilitat el 2007
Seat torna a la rentibilitat el 2007
La companyia tanca el 2007 amb 44 MEUR de guanys però alerta que la inflació pot posar en risc la seva competitivitat. Els mercats amb millor evolució van ser França i el Regne Unit, així com els nous mercats de l’Europa Central i de l’Est. Els models més demandats van ser l’Ibiza i el León.
La marca automobilística SEAT va obtenir un resultat d’explotació de 44 milions d’euros el 2007, d’acord amb el sistema comptable espanyol. El resultat representa una millora de 136 milions d’euros respecte el 2006. Tanmateix, el resultat després d’impostos, va ser de 170 milions d’euros, la qual cosa suposa una millora de 219 milions d’euros en relació al 2006. Els ingressos d’explotació van ser de 5.971 milions d’euros, un 1,5 per cent més que en 2006. Els recursos destinats a inversions i despeses d’I+D pel desenvolupament de nous models, així com a la millora dels productes i els processos productius, es van incrementar fins a 504 milions d’euros, un 24,4 per cent més que en 2006.
Des de la seu central de Seat a Martorell, el president de la companyia Erich Schmitt, en referència a l’evolució de l’empresa, ha comentat: “La plantilla de Seat i la direcció han treballat dur per a assolir un resultat positiu un any abans del previst. Això proporciona la base necessària pel futur de SEAT. Els nostres esforços se centren en produir cotxes amb caràcter esportiu i de disseny, respectuosos amb el medi ambient i fabricats amb les més alta precisió”.
L’any 2007 SEAT va augmentar els seus lliuraments a client final en un 0,4% fins arribar a les 431.000 unitats. Els mercats amb millor evolució van ser França i el Regne Unit, així com els nous mercats de l’Europa Central i de l’Est. La progressió de Seat a Polònia va ser molt bona. Els models més demandats van ser l’Ibiza i el León.
Segons el president de Seat, l’estratègia pels propers 10 anys es dirigeix a vendes 800.000 vehicles, obtenir una rendibilitat del capital invertit major del 15% i ser líders en disseny i qualitat.
http://www.martorell.cat/ajmartorell/ca ... 10625.html
La companyia tanca el 2007 amb 44 MEUR de guanys però alerta que la inflació pot posar en risc la seva competitivitat. Els mercats amb millor evolució van ser França i el Regne Unit, així com els nous mercats de l’Europa Central i de l’Est. Els models més demandats van ser l’Ibiza i el León.
La marca automobilística SEAT va obtenir un resultat d’explotació de 44 milions d’euros el 2007, d’acord amb el sistema comptable espanyol. El resultat representa una millora de 136 milions d’euros respecte el 2006. Tanmateix, el resultat després d’impostos, va ser de 170 milions d’euros, la qual cosa suposa una millora de 219 milions d’euros en relació al 2006. Els ingressos d’explotació van ser de 5.971 milions d’euros, un 1,5 per cent més que en 2006. Els recursos destinats a inversions i despeses d’I+D pel desenvolupament de nous models, així com a la millora dels productes i els processos productius, es van incrementar fins a 504 milions d’euros, un 24,4 per cent més que en 2006.
Des de la seu central de Seat a Martorell, el president de la companyia Erich Schmitt, en referència a l’evolució de l’empresa, ha comentat: “La plantilla de Seat i la direcció han treballat dur per a assolir un resultat positiu un any abans del previst. Això proporciona la base necessària pel futur de SEAT. Els nostres esforços se centren en produir cotxes amb caràcter esportiu i de disseny, respectuosos amb el medi ambient i fabricats amb les més alta precisió”.
L’any 2007 SEAT va augmentar els seus lliuraments a client final en un 0,4% fins arribar a les 431.000 unitats. Els mercats amb millor evolució van ser França i el Regne Unit, així com els nous mercats de l’Europa Central i de l’Est. La progressió de Seat a Polònia va ser molt bona. Els models més demandats van ser l’Ibiza i el León.
Segons el president de Seat, l’estratègia pels propers 10 anys es dirigeix a vendes 800.000 vehicles, obtenir una rendibilitat del capital invertit major del 15% i ser líders en disseny i qualitat.
http://www.martorell.cat/ajmartorell/ca ... 10625.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Guanya l'empresa... tota?
Quan retallen, els primers en rebre són els treballadors (ERO, etc.). I ara, que diuen que tothom ha treballat bé, què? Els augmentaran el sou? Hi haurà noves contractacions?
Ah, és la lògica del mercat...
Ah, és la lògica del mercat...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Present i futur de Seat
http://www.avui.cat/
----------------------------------
Un alt càrrec de Seat descarta batejar un cotxe amb el nom d'una ciutat catalana perquè l'empresa és "espanyola"
Francisco García Sanz, president del consell d'administració, ha fet aquest advertiment en una trobada amb la premsa a Berlín. Quan li han recordat que la fàbrica és a Martorell ha respost amb rialles que "no es pot traslladar a Madrid"
El president del consell d'administració de Seat, Francisco García Sanz –que també pertany al consell de Volkswagen a Wolfsburg (Baixa Saxònia)–, ha explicat que l'empresa busca nom per a una berlina que sortirà a la venda a final d'any i que s'està fabricant a la planta de Martorell, i ha descartat triar el nom d'una ciutat catalana perquè la companyia és "espanyola".
L'alt càrrec comentava en to distès les dificultats per escollir el nom, en una trobada amb corresponsals de premsa a l'ambaixada espanyola a Berlín. Entre riallades ha dit: "Se'ns acaben els pobles i les ciutats". Quan el corresponsal de l'ACN li ha indicat que no hi ha cap model de Seat amb nom de ciutat catalana, l'empresari ha respost: "nosaltres som espanyols".
Bona part dels assistents a l'acte, entre els quals hi havia l'ambaixador espanyol a Alemanya, Gabriel Busquets Aparicio, s'han posat a riure al sentir la resposta de l'executiu de Seat.
Quan se li ha recordat que la fàbrica de Seat és a Martorell, el president del consell d'administració ha dit que "no es pot portar la fàbrica a Madrid" i ha repetit: "nosaltres som espanyols".
Seat fabrica actualment els models Málaga, León, Toledo, Marbella, Córdoba, Ibiza i Altea. El directiu no ha tingut en compte que dos d'aquests models, l'Ibiza i l'Altea, duen noms que es corresponen amb topònims dels Països Catalans: el d'una de les illes Balears i el d'un poble de la Marina Baixa.
----------------------------------
Un alt càrrec de Seat descarta batejar un cotxe amb el nom d'una ciutat catalana perquè l'empresa és "espanyola"
Francisco García Sanz, president del consell d'administració, ha fet aquest advertiment en una trobada amb la premsa a Berlín. Quan li han recordat que la fàbrica és a Martorell ha respost amb rialles que "no es pot traslladar a Madrid"
El president del consell d'administració de Seat, Francisco García Sanz –que també pertany al consell de Volkswagen a Wolfsburg (Baixa Saxònia)–, ha explicat que l'empresa busca nom per a una berlina que sortirà a la venda a final d'any i que s'està fabricant a la planta de Martorell, i ha descartat triar el nom d'una ciutat catalana perquè la companyia és "espanyola".
L'alt càrrec comentava en to distès les dificultats per escollir el nom, en una trobada amb corresponsals de premsa a l'ambaixada espanyola a Berlín. Entre riallades ha dit: "Se'ns acaben els pobles i les ciutats". Quan el corresponsal de l'ACN li ha indicat que no hi ha cap model de Seat amb nom de ciutat catalana, l'empresari ha respost: "nosaltres som espanyols".
Bona part dels assistents a l'acte, entre els quals hi havia l'ambaixador espanyol a Alemanya, Gabriel Busquets Aparicio, s'han posat a riure al sentir la resposta de l'executiu de Seat.
Quan se li ha recordat que la fàbrica de Seat és a Martorell, el president del consell d'administració ha dit que "no es pot portar la fàbrica a Madrid" i ha repetit: "nosaltres som espanyols".
Seat fabrica actualment els models Málaga, León, Toledo, Marbella, Córdoba, Ibiza i Altea. El directiu no ha tingut en compte que dos d'aquests models, l'Ibiza i l'Altea, duen noms que es corresponen amb topònims dels Països Catalans: el d'una de les illes Balears i el d'un poble de la Marina Baixa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Espanyols, no catalans
Si tan d'acord està el nacionalisme espanyol en que Catalunya no és Espanya, per què no obren en conseqüència? Ah, fan conyeta... Doncs si s'ho tiren tant a l'esquena, perquè no fitxen per ERC tots aquests individus, començant per l'Espe?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Present i futur de Seat
Em penso que els SEAT Malaga i Marbella fa temps que no es fabriquen, també hi ha el Seat Inca, un vehicle comercial, que porta el topònim de la població de l'illa de Mallorca.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Present i futur de Seat
I creus que vadria la pena fer un vehicle comercial que es identic a la VW Caddy pero a un altre nom?UT440_132M wrote:Em penso que els SEAT Malaga i Marbella fa temps que no es fabriquen, també hi ha el Seat Inca, un vehicle comercial, que porta el topònim de la població de l'illa de Mallorca.
Sincerament,cada vegada m'agrada menys VAG:VW no es fa cárrec de les avarias que té,per altra banda el seu"meravellós" Golf,la seva politica de intentar vendre'l com a "premium" es nefasta,posant un preus massa alts per el que és.
Seat es una marca que té una politica semblant,amb uns preus una mica més baixos però amb una qualitat també menor.S'ha convertit de la nit al dia en una marca de xulos i kinkis si escoltes una musica tipus reggeton bastant alta,les posibilitats de que aquest kinki porti un SEAT Ibiza o un Leon són molt grans.
La marca que més m'agrada del grup VAG es Skoda perque pots tenir una berlina luxosa com es el nou Superb per menys diners que si et compresis un Passat.Es la marca que té el preus més ajustats de VAG.
En definitiva,si em comprés un cotxe està clar que no seria un Volkswagen ni un Seat sinò un cotxe Japonés com un Honda o un Mazda,de qualitat demostrada,i que es miren més les coses a l'hora de desarrollar un motor(l'Honda S2000 té un motor 2.0 Atmosferic de 240CV a 9000RPM i no peta)
Salutacions
PD:perdoneu el meu totxo-opinió sobre el grup VAG
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: Present i futur de Seat
Petit off-topic: Et recomando que parlis amb taxistes per veure que n'opninen d'aquestes marques...
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preferències dels taxistes
Els que tenen un Seat diuen que ho fan per costum o perquè els agrada la marca perquè sí. Fins i tot, un que tenia l'últim Toledo em va dir que no li agradava gens, però que el tenia perquè era un Seat.Estrella_de_Galicia wrote:Petit off-topic: Et recomando que parlis amb taxistes per veure que n'opninen d'aquestes marques...
A Viena, on pràcticament tots els taxis són Mercedes, un taxista em va dir que eren molt més fiables que els BMW, ja que l'electrònica d'aquests darrers pifiava molt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seat, mancada de coratge?
Seat acaba de presentar l'Exeo, una nova berlina de 3 cossos (intent de paliar les conseqüències que ha tingut la "boutade" del Toledo III), basada en l'anterior Audi A4 (però amb noves motoritzacions) i que serà el primer Seat, des del trencament amb Fiat, que no porta el nom d'una ciutat espanyola:
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200810 ... 28473.html
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200810 ... 28473.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seat, mancada de coratge?
Suposo que després de les fantàstiques declaracions en que afirmaven que no portarien mai el nom d'una ciutat catalana perquè ells eren espanyols (i independentistes a la vegada, segons sembla ), deuen haver volgut córrer un "tupido velo".Fran-Ikarus wrote:serà el primer Seat, des del trencament amb Fiat, que no porta el nom d'una ciutat espanyola
Igualment, han perdut una colla d'anys amb la nefasta gama de productes que tenien fins fa poc. L'últim Toledo ha sigut un fracàs total, i la resta de la gama, exceptuant el León (i encara amb prou feines) ha estat també una manera de llençar diners. Al nou Ibiza, desgraciadament, tampoc li dono gaire millor futur, ja que és un producte faltat de "ganxo".
La tragèdia, això sí, li devem a la magnífica gestió que ha fet el seu fins fa poc dissenyador en cap Walter da Silva al qual, com a pemi per haver enfonsat Seat, ara l'han posat al capdavant dels dissenys de Volkswagen s'ha començat a encarregar de dissenyar el nou Golf, donant com a resultat una cosa que ja gairebé sembla una "fregoneta". Que els agafin confessats, pobrets.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seat, mancada de coratge?
Sí perquè el Golf 6 és lleig de collons.wefer wrote:La tragèdia, això sí, li devem a la magnífica gestió que ha fet el seu fins fa poc dissenyador en cap Walter da Silva al qual, com a pemi per haver enfonsat Seat, ara l'han posat al capdavant dels dissenys de Volkswagen s'ha començat a encarregar de dissenyar el nou Golf, donant com a resultat una cosa que ja gairebé sembla una "fregoneta". Que els agafin confessats, pobrets.
Actualitat de la SEAT
SEAT pierde el proyecto de coche eléctrico económico de Volkswagen
https://forococheselectricos.com/2020/0 ... wagen.htmlEn principio todas las apuestas apuntan a Skoda, que será la gran beneficiada de esta decisión y que supondrá el desarrollo de una nueva plataforma eléctrica, que será similar en planteamiento a la MEB, capaz de albergar diferentes configuraciones y tamaños, y que estará principalmente destinada a albergar modelos urbanos y de bajo coste.
Salvem l'Estació de França!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Present i futur de Seat
A Volkswagen no saben què fer amb SEAT i no són pocs els que preferirien que desaparegués dins del grup VW. Mai han tingut massa interès en mantenir la marca més enllà del fet del prestigi (i la quota de mercat) que té al mercat espanyol.
Segons sembla la decisió de treure-li el projecte elèctric ve del fet que VW ha suspès l'entrada de SEAT al mercat xinès, i aquest vehicle elèctric ha d'anar destinat en bona part a aquell mercat. Per tant no tenia sentit que continués a SEAT.
De tota manera tampoc acabo de veure clar que el projecte vagi cap a Skoda, no descartaria que al final anés directament a VW.
Segons sembla la decisió de treure-li el projecte elèctric ve del fet que VW ha suspès l'entrada de SEAT al mercat xinès, i aquest vehicle elèctric ha d'anar destinat en bona part a aquell mercat. Per tant no tenia sentit que continués a SEAT.
De tota manera tampoc acabo de veure clar que el projecte vagi cap a Skoda, no descartaria que al final anés directament a VW.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT