Objectiu Tren 2024
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Objectiu Tren 2024
Bones... avui la plataforma PTP ha penjat un vídeo en directe per fer la presentació de les al·legacions, idees i propostes respecte a les millores per la xarxa ferroviària de catalana segons els seus criteris amb el nom de "Objectiu Tren 2024"...
Es pot trobar el vídeo de la presentació en el seu canal de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S70rOUTuQLY&t=1686s
I a la seva pàgina web es poden trobar els enllaços tant del document i de la presentació:
Document: https://transportpublic.org/wp-content ... emoria.pdf
Presentació: https://transportpublic.org/wp-content/ ... ntacio.pdf
Post: https://transportpublic.org/tren2024/
No ho he mirat a fons 100%... però en el següent document es defensa un aspecte de documents i presentacions anteriors com el de que la xarxa catalana sigui de manera que hi hagi una cadència i amplitud horària d'un antic document que es diu "Tic Tac Tren".
També parlen d'unes infraestructures que ja tindrien licitació com millores per la capacitat dels dos túnels, creació de noves vies o ampliació de vies i millora d'intercanviadors.
Tot i que hi hagin aspectes que personalment estigui d'acord i d'altres no, recomanaria llegir o veure els següents documents perquè semblen interessant... Si algú ho ha vist què opineu tots vostès?
Es pot trobar el vídeo de la presentació en el seu canal de YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S70rOUTuQLY&t=1686s
I a la seva pàgina web es poden trobar els enllaços tant del document i de la presentació:
Document: https://transportpublic.org/wp-content ... emoria.pdf
Presentació: https://transportpublic.org/wp-content/ ... ntacio.pdf
Post: https://transportpublic.org/tren2024/
No ho he mirat a fons 100%... però en el següent document es defensa un aspecte de documents i presentacions anteriors com el de que la xarxa catalana sigui de manera que hi hagi una cadència i amplitud horària d'un antic document que es diu "Tic Tac Tren".
També parlen d'unes infraestructures que ja tindrien licitació com millores per la capacitat dels dos túnels, creació de noves vies o ampliació de vies i millora d'intercanviadors.
Tot i que hi hagin aspectes que personalment estigui d'acord i d'altres no, recomanaria llegir o veure els següents documents perquè semblen interessant... Si algú ho ha vist què opineu tots vostès?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Objectiu Tren 2024
Bones,
Jo compro tot el pack.
La realitat es que el politic mira per la seva cadira i poder.
Si li dona vots positius intentara fer l'obra i de la mateixa manera si no fer aquestes obres els hi donen més vots llavors estaran en contra (tramvia diagonal o tren a Salou)
Amb aquesta mentalitat de guanyar vots al final fem molt poquet, no es mira en si es bo o dolent fer aquestes actuacions.
Salutacions.
Jo compro tot el pack.
La realitat es que el politic mira per la seva cadira i poder.
Si li dona vots positius intentara fer l'obra i de la mateixa manera si no fer aquestes obres els hi donen més vots llavors estaran en contra (tramvia diagonal o tren a Salou)
Amb aquesta mentalitat de guanyar vots al final fem molt poquet, no es mira en si es bo o dolent fer aquestes actuacions.
Salutacions.
Re: Objectiu Tren 2024
Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. Un clàssic de la PTP.
Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona.
La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa.
Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona.
La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa.
Salvem l'Estació de França!
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Objectiu Tren 2024
La bifurcació Vallbona és un salt de moltó en superfície i només és posar-s'hi, no és cap repte de la enginyeria.m.h.t. wrote: ↑Sunday 21/06/2020 21:18 Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. Un clàssic de la PTP.
Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona.
La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa.
Un salt de moltó subterrani a la bifurcació Aragó en un subsòl ja tan foradat no és comparable, i la inversió no val la pena si ja has decidit que tots els trens seran passants a Bifurca o a el Prat.
Una altra cosa és si fessin els dos salts de moltó al mateix temps, però si fas el de Vallbona i els R4 comencen a baixar per el túnel de Passeig de Gràcia, és incompatible amb mantenir el cisellament de la bifuració Aragó.
A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Objectiu Tren 2024
Bones,robertotlh wrote: ↑Monday 22/06/2020 12:00La bifurcació Vallbona és un salt de moltó en superfície i només és posar-s'hi, no és cap repte de la enginyeria.m.h.t. wrote: ↑Sunday 21/06/2020 21:18 Un altre pla que deixa a l'oblit l'Estació de França. Un clàssic de la PTP.
Molt curiós que parlin del "problema" de la bifurcació d'Aragó" per justificar-ho, i alhora, defensin a ultrança el salt de moltó a la bifurcació de Vallbona.
La PTP té aquesta "pega": la sagreritis. Tot sia per justificar el "projecte estrella" de la casa.
Un salt de moltó subterrani a la bifurcació Aragó en un subsòl ja tan foradat no és comparable, i la inversió no val la pena si ja has decidit que tots els trens seran passants a Bifurca o a el Prat.
Una altra cosa és si fessin els dos salts de moltó al mateix temps, però si fas el de Vallbona i els R4 comencen a baixar per el túnel de Passeig de Gràcia, és incompatible amb mantenir el cisellament de la bifuració Aragó.
A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.
Homeeeeee la EDF serveix per moltes coses (si volen) però lo facil es el que comentes "tirar-la a terra i fe blocs de pisos" per que fer el museu del transport?
Del transport de que?, tenim Vilanova i tenim posibilitats de fer coses molt maques a Mora o fins i tot a Manresa com a linia de trens historics (vius estic fart de veure coses mortes)
Que volem fer un museu gegant amb Tranvies, FGC, TMB, Renfe i ALSA/monbus/Sagales i la Plana tots junts? no ho trobo just per la EDF ni per el transport, el transport sempre ha estat viu i no mort, com dic jo passo de cementiris ja tenim d'aquestes coses.
EDF es una bona estació terme que amb petites actuacions pot ser un bon lloc, sempre ens omplim la boca d'europa i les grans estacions terme i ohhhh sorpresa a Barcelona no podem ser europeus, quina llastima al final sera veritat que africa comença a Port Bou.
Salut!!!
Re: Objectiu Tren 2024
No cal tancar res. Evidentment l'EDF acabarà amb menys serveis a curt termini, però Barcelona segueix necessitant un lloc on deixar trens, sobretot davant d'incidències, i tancar l'estació seria fer-se un tret al peu. Sagrera i Sant Andreu no tindran ni de lluny la mateixa capacitat (en vies) que tenien abans de les obres. I l'espai a Montcada-Bif, serà el que serà.robertotlh wrote: ↑Monday 22/06/2020 12:00 A EdF, o hi fan anar a parar els R11 i RG1 o es clausura i s'aprofita per fer-hi el museu del transport tan llargament reivindicat, no veig més opcions.
Potser cap al 2024 serà complicat, però si algún dia s'obren nous corredors que no impliquin passar per Sagrera o Sants, EDF pot ser un bon destí.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Objectiu Tren 2024
Un dubte... I els tallers o dipòsit de SAC? Compta amb una platja de vies al voltant de 10 vies (si no he comptat malament)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Objectiu Tren 2024
Em sorpren que alguns usuaris d'aquest fòrum qüestioni la PTP per les propostes que fa.
Sincerament, el document que ha fet sobre el Pla Tren 2024 és una eina útil i potent per a fer entendre que no tot és infraestructura.
Que acabem debatint aquí sobre el futur de l'estació de França, en comparació del que planeja tot el Pla em sembla poc seriós.
Crec que hem d'aplaudir la feina que fa la PTP, i fer-li el màxim de difusió, doncs planteja coses que des d'aquí es defensen i a més a més, que fa documents estratègics i útils, com les al·legacions al Pla Específic de Mobilitsat del Vallès --> https://transportpublic.org/alegacions-pemv/
Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?
Sisplau, treballem plegats i ajudem-nos entre tots. Com més siguem demanant millores en transport públic, millor.
Sincerament, el document que ha fet sobre el Pla Tren 2024 és una eina útil i potent per a fer entendre que no tot és infraestructura.
Que acabem debatint aquí sobre el futur de l'estació de França, en comparació del que planeja tot el Pla em sembla poc seriós.
Crec que hem d'aplaudir la feina que fa la PTP, i fer-li el màxim de difusió, doncs planteja coses que des d'aquí es defensen i a més a més, que fa documents estratègics i útils, com les al·legacions al Pla Específic de Mobilitsat del Vallès --> https://transportpublic.org/alegacions-pemv/
Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?
Sisplau, treballem plegats i ajudem-nos entre tots. Com més siguem demanant millores en transport públic, millor.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Objectiu Tren 2024
Jo francament no entenc que es proposi com a alternativa fer una línia nova a Igualada i no es contempli fer-la arribar a Cervera que permetria establir una R12 més directa i amb més serveis i reduir espectacularment el temps de viatge de les mercaderies, tant amb destinació el port de Barcelona com amb destinació França.|Ethan| wrote: ↑Wednesday 24/06/2020 2:12 Em sorpren que alguns usuaris d'aquest fòrum qüestioni la PTP per les propostes que fa.
Sincerament, el document que ha fet sobre el Pla Tren 2024 és una eina útil i potent per a fer entendre que no tot és infraestructura.
Que acabem debatint aquí sobre el futur de l'estació de França, en comparació del que planeja tot el Pla em sembla poc seriós.
Crec que hem d'aplaudir la feina que fa la PTP, i fer-li el màxim de difusió, doncs planteja coses que des d'aquí es defensen i a més a més, que fa documents estratègics i útils, com les al·legacions al Pla Específic de Mobilitsat del Vallès --> https://transportpublic.org/alegacions-pemv/
Quantes al·legacions formals s'han fet des d'aquest fòrum o d'algún dels usuaris del fòrum?
Sisplau, treballem plegats i ajudem-nos entre tots. Com més siguem demanant millores en transport públic, millor.
Tampoc m'agrada que s'hagi caigut la proposta de tren-tram Figueres-Roses respecte el Pla de 2014. Actualment l'autobus triga 30-40 min amb una altíssima freqüència, de les més altes fora de l'àmbit metropolità de Barcelona. En la meva opinió és candidata a tranviarització, molt més que Solsona.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Objectiu Tren 2024
Parlant sobre Girona... M'ha semblat curiòs que proposin un tren-tram entre Girona-Olot indicant dues alternatives com Besalú o Amer (per l'antic carrilet d'Olot-Girona)
Jo tampóc entenc el perquè no han plantejat com a projecte un perllongament entre Martorell-Igualada-Cervera...
En els documents contemplen una idea per millorar el Carrilet com per exemple un concepte vell però conegut al meu municipi com perllongar la L5 o el tramvia per l'estació de Sant Boi...
Jo tampóc entenc el perquè no han plantejat com a projecte un perllongament entre Martorell-Igualada-Cervera...
En els documents contemplen una idea per millorar el Carrilet com per exemple un concepte vell però conegut al meu municipi com perllongar la L5 o el tramvia per l'estació de Sant Boi...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Objectiu Tren 2024
Vols dir que tota proposta de la PTP ha d'ésser inqüestionable??
És innegable la qualitat de les propostes i l'esforç propositiu que fan. Aquí ningú està qüestionant això. Però sotmetre a opinió pública i a debat qualsevol pla (ja sigui de la PTP o d'altri), és sa i encara diria, necessari.
Aplaudeixo, de fet, el dossier presentat. Pel seu detall, cura i esforç.
Malgrat les diferències en certs aspectes.
Jo a nivell d'autobús bastants. A nivell de tren menys, però també. N'estic segur que molts fotracaires també han presentat instàncies per la millora del TP.
Tots col·laborem en qualque cosa per millorar el TP. Fins i tot participar al fòrum pot servir. És una finestra pública i ens llegeixen.
Salvem l'Estació de França!
Re: Objectiu Tren 2024
Obviament que no. La mateixa PTP ha presentat aquesta proposta com a quelcom viu, propositiu i per a debatre. El que dic és que em sorpren que d'un document tan ric amb propostes tant treballades, des d'aquest fòrum només es faci focus a un tema concret de l'estació de França i no s'aplaudeixi la feina feta.Vols dir que tota proposta de la PTP ha d'ésser inqüestionable??
És una opinió, com a seguidor vostre des de fa anys, i que simplement volia transmetre.
Està clar que com més s'opini de tot millor, i jo també puc opinar, suposo, que aquest document és digne de ser i dono gràcies a la PTP per la feinada que ha fet.
Salut!