Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
Aquest és per a la L3.
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
Ok! Gràcies per l'info
Més equilibrat, doncs.
De moment crec tenim dues 5000 a la L5 i una a la L3.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
Per la numeració, el remolc 5544, és el 5è nou 5000. Ara, quin dels 6 va a una línia o una altre veurem. Els de L3 haurien de tenir el vidre de la testera amb possibilitat d'obrir-se (així, per detectar-los a cop d'ull) i si no hi ha sorpreses.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
https://noticies.tmb.cat/transport/entr ... _campaign=
01.10.2020
Oriol Pàmies
Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3
La composició, lliurada per CAF el juliol, ha completat el procés de proves i homologació per integrar-se al carrusel.
El primer dels dos trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 3 de metro ha entrat avui en servei per primera vegada amb passatgers. Es tracta de la composició 5173-5174-5044-5175-5176, que va arribar al dipòsit de Sant Genís el juliol passat. La UT 45 també ha arribat i està en procés de proves per passar l'homologació i ser donada d'alta.
Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen des de l'estiu a la L5, i que han permès elevar a 35 el nombre de combois programats en hora punta aquest setembre. Respecte dels 5000 de primera generació, s'hi han introduït algunes variants ben visibles, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda.
Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud i tenen una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes. Els motors sumen una potència de 1.920 kW, que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.
De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5, també operatius, abans dels dos de la L3. S'espera que els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 arribin abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.
01.10.2020
Oriol Pàmies
Entra en servei el primer tren 5000 de segona generació a la línia 3
La composició, lliurada per CAF el juliol, ha completat el procés de proves i homologació per integrar-se al carrusel.
El primer dels dos trens 5000 de segona generació destinats a incrementar el material mòbil de la línia 3 de metro ha entrat avui en servei per primera vegada amb passatgers. Es tracta de la composició 5173-5174-5044-5175-5176, que va arribar al dipòsit de Sant Genís el juliol passat. La UT 45 també ha arribat i està en procés de proves per passar l'homologació i ser donada d'alta.
Els nous trens de la sèrie 5000 són iguals que els que circulen des de l'estiu a la L5, i que han permès elevar a 35 el nombre de combois programats en hora punta aquest setembre. Respecte dels 5000 de primera generació, s'hi han introduït algunes variants ben visibles, com ara els espais més amplis per a cadires de rodes i els polsadors per a persones amb mobilitat reduïda.
Estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud i tenen una capacitat màxima de 927 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes. Els motors sumen una potència de 1.920 kW, que els permet assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l'energia elèctrica per catenària de 1.200 volts i disposen de frenada regenerativa.
De la comanda de 12 trens formalitzada el març del 2018, TMB va rebre primer d'Alstom dos trens per a la línia 4, que ja estan en servei, i després els quatre de CAF per a la L5, també operatius, abans dels dos de la L3. S'espera que els quatre de la sèrie 6000 (la versió d'ample ibèric) per a la línia 1 arribin abans que acabi l'any. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d'euros.
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
No hauria de ser 5544?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
TMB rep el primer dels quatre trens que reforçaran la línia 1 del metro de Barcelona
Font, TMB Noticies
El comboi forma part de la comanda de 12 que estan servint per ampliar el material mòbil de la xarxa i incrementar el servei als trams de més demanda
Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona a Hospital de Bellvitge el primer dels quatre trens de la sèrie 6000 de segona generació adquirits per TMB per incrementar el material mòbil i el servei de la línia 1. El comboi, fabricat per CAF, forma part d’una comanda de 12 destinats a reforçar les línies amb més passatge, 8 dels quals ja estan incorporats als carrusels de les línies 3, 4 i 5.
Els cinc cotxes d’aquest primer tren 6000/2 van arribar dimecres per carretera des de la factoria de CAF a Guipúscoa en transports especials. Es tracta de la composició 6041-6042-6611-6043-6044, integrada per quatre motors i un remolc. Un cop acoblats, es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial a les cotxeres de Metro abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 1, previsiblement a partir del 25 de novembre. Les altres tres unitats arribaran de la mateixa manera entre el novembre i el desembre.
D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB va rebre d’Alstom dos trens 9000 per a la línia 4 el novembre passat, que ja estan en servei. Per la seva banda, CAF ha entregat aquest any quatre trens de la sèrie 5000 per a la línia 5, que circulen amb passatgers des de l’estiu, i dos més del mateix model per a la línia 3, que han entrat fa poc en servei. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d’euros.
Els nous trens de la sèrie 6000 són iguals que els que circulen actualment per la línia 1 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 1.111 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.000 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.500 volts i disposen de frenada regenerativa.
Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per a persones amb mobilitat reduïda, polsadors d’avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO, aire condicionat d’alt rendiment, il·luminació led, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.
Millora d’intervals a les línies convencionals
L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per continuar millorant l’oferta de metro, després que els anys 2017 i 2018 s’afegissin deu trens més als carrusels en hora punta, de 120 a 130. Això implicava donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que en complica el manteniment.
Amb l’arribada dels nous trens aquest any, i l’esforç de Metro per optimitzar la disponibilitat del material, aquesta tardor s’han assolit els 134 trens en l’hora punta matinal, un màxim històric, amb un increment concentrat en les línies 1 i 5, les de més passatge. També s’han reforçat les hores punta de la tarda i les franges vall a les línies 1, 2 i 5, en el context d’un esforç global de TMB per donar la màxima capacitat de transport i afavorir l’ús segur del transport públic durant la crisi sanitària.
Amb la totalitat dels 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries, la xarxa de metro podrà continuar afegint trens a les cinc línies convencionals, fins a arribar als 141 a l’hora punta matinal (un 17% més que a l’inici del pla de millora) el 2021, que podran ser 146 (un 22% més) el 2022 després de la reforma de l’estació de Trinitat Nova per separar l’operació de les línies 4 i 11. L’objectiu és situar els intervals de pas per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.
Font, TMB Noticies
El comboi forma part de la comanda de 12 que estan servint per ampliar el material mòbil de la xarxa i incrementar el servei als trams de més demanda
Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro de Barcelona a Hospital de Bellvitge el primer dels quatre trens de la sèrie 6000 de segona generació adquirits per TMB per incrementar el material mòbil i el servei de la línia 1. El comboi, fabricat per CAF, forma part d’una comanda de 12 destinats a reforçar les línies amb més passatge, 8 dels quals ja estan incorporats als carrusels de les línies 3, 4 i 5.
Els cinc cotxes d’aquest primer tren 6000/2 van arribar dimecres per carretera des de la factoria de CAF a Guipúscoa en transports especials. Es tracta de la composició 6041-6042-6611-6043-6044, integrada per quatre motors i un remolc. Un cop acoblats, es duran a terme els ajustos i les proves d’homologació oficial a les cotxeres de Metro abans que el comboi s’integri a la circulació comercial a la línia 1, previsiblement a partir del 25 de novembre. Les altres tres unitats arribaran de la mateixa manera entre el novembre i el desembre.
D’acord amb la comanda formalitzada el març del 2018, TMB va rebre d’Alstom dos trens 9000 per a la línia 4 el novembre passat, que ja estan en servei. Per la seva banda, CAF ha entregat aquest any quatre trens de la sèrie 5000 per a la línia 5, que circulen amb passatgers des de l’estiu, i dos més del mateix model per a la línia 3, que han entrat fa poc en servei. Els 12 nous trens suposen una inversió de 92 milions d’euros.
Els nous trens de la sèrie 6000 són iguals que els que circulen actualment per la línia 1 del metro de Barcelona i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que totalitzen 86 metres de longitud. Disposen de 20 portes per banda per a l’entrada i sortida de passatgers, amb una capacitat màxima de 1.111 persones, de les quals 108 poden viatjar assegudes, a més de dos espais per a dues cadires de rodes (un en cada extrem) i un per a bicicletes al cotxe remolc central. Els motors sumen una potència de 2.000 kW que els permeten assolir una velocitat màxima de 80 km/h. Reben l’energia elèctrica per catenària de 1.500 volts i disposen de frenada regenerativa.
Per al confort i la seguretat, compten amb un nou espai per a persones amb mobilitat reduïda, polsadors d’avís d’atenció especial a les zones de seients reservats, sistema de conducció automàtica ATO, aire condicionat d’alt rendiment, il·luminació led, senyalització òptica i sonora de pròxima estació, videovigilància, monitors de videoinformació, megafonia, intercomunicadors, tiradors d’emergència i desbloquejadors de portes. Exteriorment tenen les portes pintades de vermell perquè contrastin amb el fons blanc, com a mesura d’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.
Millora d’intervals a les línies convencionals
L’augment del material mòbil de les línies més utilitzades és un element indispensable per continuar millorant l’oferta de metro, després que els anys 2017 i 2018 s’afegissin deu trens més als carrusels en hora punta, de 120 a 130. Això implicava donar servei comercial pràcticament amb tota la flota disponible, cosa que en complica el manteniment.
Amb l’arribada dels nous trens aquest any, i l’esforç de Metro per optimitzar la disponibilitat del material, aquesta tardor s’han assolit els 134 trens en l’hora punta matinal, un màxim històric, amb un increment concentrat en les línies 1 i 5, les de més passatge. També s’han reforçat les hores punta de la tarda i les franges vall a les línies 1, 2 i 5, en el context d’un esforç global de TMB per donar la màxima capacitat de transport i afavorir l’ús segur del transport públic durant la crisi sanitària.
Amb la totalitat dels 12 nous trens, i amb altres actuacions complementàries, la xarxa de metro podrà continuar afegint trens a les cinc línies convencionals, fins a arribar als 141 a l’hora punta matinal (un 17% més que a l’inici del pla de millora) el 2021, que podran ser 146 (un 22% més) el 2022 després de la reforma de l’estació de Trinitat Nova per separar l’operació de les línies 4 i 11. L’objectiu és situar els intervals de pas per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.
- Attachments
-
- tren-6000-2-acoblat-taller-metrobcn-300_opt.jpg (91.77 KiB) Viewed 8846 times
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nous trens de reforç sèries 5000, 6000 i 9000
TMB tindrà el parc de material mòbil més gran de la seva història l'any en que tindrà la caiguda de nombre de passatgers més gran de la seva història.
Paradoxes.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Paradoxes.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT