La Vanguardia, 2 de maig de 2017 wrote: Más frescos que una lechuga
Quim Monzó
[...]
Sí, pero nunca invado ni el asiento de la derecha ni el de la izquierda. Estoy tan convencido de eso como de que la chica que a menudo veo al otro lado del pasillo pone sus bambas mugrientas sobre el asiento de enfrente y el chico que tiene a su lado deja de que el perro que lleva ponga su culo sucio en la butaca de al lado.
Incivisme al transport públic
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Incivisme al transport públic
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Primeres fotos S4000 en remodelació
La clau per obrir aqueates portes es molt basica.. es tractaoscsanchez6 wrote:Jo un cop viatjava en un 3000 i una de les portes que comuniquen amb una cabina "calcel·lada" s'obria sola. Un viatger l'anava tancant... però podria haver entrat qualsevol individu.447orange wrote:Frustant. Ahir a la nit vaig agafar el metro con cada dia al tornar de la feina a l'estació de santa eulàlia, i just al costat meu a l'andana hi habia dos nois fent-se un porro. Quan va arribar el metro van saltar just al entre-cabina del convoy, vaig pujar al metro pensant que es tractaba d'una gamberrada i volien fer el denomitat metring o alguna cosa així. Em vaig possar just al costat de la porta que dona a la cabina i vaig escoltar com habien entrat dins de la cabina (per la part "de fora") parlaven de noies i feien olor de porro. Tenia entès que quan es va fer la reforma del 4000 es va possar un detector d'intrussos a cabina contrària per ho que vaig descartar trucar a ningú pensant que d'hora arribaria algú. Doncs després de quasi mitja hora de trajecte em vaig baixar a torres i bages pensant que ja no hi serien els nois, i he aqui la meva sorpresa: continuaven dins de la cabina! Que els supossats detectors de presència no funcionen? O el lumbreras que els va instal•lar només els va possar a les dues cabines de davant i de darrere? Impresionant... S'em va quedar cara de tonto per no haber trucar abans.
Que jo sapigui, els 3000/4000 (2000 tampoc?) no tenen interfons per parlar amb el conductor, així que vaig haver d'avisar via Twitter.
Duna clau cuadrada del numero 8 al igual que las de renfe,
Es por adquirir per dos euros a cualsevol ferreteria.
El problema es que si diuen que reformen per posar mes
Sistemes de seguretat y nomes posen el detector a la
Cabina contraria no i son segurs en cas de atemptat, vandalisme etc..
Tipical Spanish..o Catalunua en aquest cas..
Tradinsa?
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Per cert, off-topic. Les cabines "anul·lades" tenen alguna cosa a dintre, o es van retirar tots els controls i queda només l'espai? En cas que quedi només l'espai, ja que no es poden intercomunicar les unitats, podrien treure la separació entre la cabina i la zona de viatgers (la porta, vaja) i posar algun seient de més. No sé si s'entén el que vull dir...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Incivisme al transport públic
No són cabines anul·lades.Adolescent barceloní wrote:Per cert, off-topic. Les cabines "anul·lades" tenen alguna cosa a dintre, o es van retirar tots els controls i queda només l'espai? En cas que quedi només l'espai, ja que no es poden intercomunicar les unitats, podrien treure la separació entre la cabina i la zona de viatgers (la porta, vaja) i posar algun seient de més. No sé si s'entén el que vull dir...
Una composició quíntuple de 3000 o 4000 consta de dos trens independents acoblats, vaja, una doble composició de 3000 o 4000, i amb un dels dos trens amb un cotxe remolc. Per tant, les cabines són totalment necessàries.
Altre cosa es que en servei comercial gairebé mai hagin circulat en composició simple. Ja que van arribar quan ja s'havien estandaritzat les composicions de 5 cotxes.
En cas que s'hi coli gent a la cabina, jo el que hagués fet és avisar directament al motorista només haver-ho vist. Mai saps quins graus de coneixement te aquesta gent o amb quines intencions s'hi han colat.
El que si que és cert, es que aquestes cabines ara són tractades un pel com a cabines de segona, i pel general les millores les fan a les dels extrems ja que el FMB no sol formar trens amb la composició invertida:
Habitual: <- Zona (Triple + Doble) -> Trinitat
Invertit: <- Zona (Doble+ Triple ) -> Trinitat
Tot i que, algú pel fòrum va avisar fa un temps que corria un 3000 amb la composició invertida durant aquelles setmanes rares que tenien alguns 3000 desendreçats entre ells.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Totalment d'acord. No sé quina mena de comandaments operables hi ha allà, mentre són ubicades com a cabines intermitges, però molt millor no haver de suposar res. En el millor dels casos no hi faran res, allà dins, però en el pitjor...Miquel wrote:En cas que s'hi coli gent a la cabina, jo el que hagués fet és avisar directament al motorista només haver-ho vist. Mai saps quins graus de coneixement te aquesta gent o amb quines intencions s'hi han colat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Incivisme al transport públic
Aquesta és...
Re: Incivisme al transport públic
Se piensa que es una bici de nafta.metring wrote:Aquesta és...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
NOTA DE PREMSA | Sistemes anti-intrusió a Rodalies
Adif (04/08/2017)
Con un presupuesto de 750.000 euros
Adif instalará nuevos sistemas de seguridad en túneles de la red de Rodalies
• Esta actuación, incluida en el Plan de Rodalies, tiene por objetivo evitar accesos indebidos a los túneles y reducir la probabilidad de actos vandálicos que pudieran causar riesgos a la explotación ferroviaria.
• El contrato licitado incluye, entre otras medidas, la instalación de circuitos cerrados de televisión, sistemas de detección de intrusión y protecciones físicas en los túneles de Bifurcación Marina y Sant Andreu Arenal (Barcelona), Sabadell y Terrassa
04/08/2017. Adif ha licitado un contrato para la adecuación, suministro e instalación de nuevos sistemas de seguridad en túneles de la red de Rodalies de Barcelona, con un presupuesto de 745.145,7 euros (IVA incluido).
Esta actuación, incluida en el Plan de Rodalies, tiene como principal objetivo aumentar los niveles de seguridad de estas infraestructuras para evitar accesos indebidos al interior de los túneles, y reducir la probabilidad de que se cometan actos vandálicos que pudieran causar riesgos a la explotación ferroviaria.
Este proyecto reafirma una vez más el compromiso inversor del Ministerio de Fomento de desarrollar un conjunto de actuaciones para la mejora de la seguridad y eficacia de la red de Rodalies.
Los nuevos sistemas se instalarán en diversos puntos de los túneles de Bifurcación Marina y Sant Andreu Arenal, ambos en Barcelona, así como en los de Sabadell y Terrassa. En estos túneles también se adecuarán los sistemas de seguridad en 10 salidas de emergencia.
Además, se instalarán nuevos dispositivos de seguridad para evitar accesos no controlados desde el exterior a las instalaciones del Control de Tráfico Centralizado (CTC), situado en la estación de Barcelona-França, y en la base de mantenimiento de infraestructura de red convencional en el entorno de la estación de Montcada-Bifurcació, que ha sido objeto de diversos actos incívicos.
Los nuevos sistemas consistirán en circuitos cerrados de televisión y equipos antiintrusión, que estarán integrados en el Control de Protección y Seguridad de Adif en Barcelona, además de protecciones físicas como puertas metálicas.
Los trabajos en los túneles se realizarán en horario nocturno con el fin de no afectar a la circulación de trenes.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directiu
No sé si va exactament aquí, però he vist aquest vídeo a Instagram i m'ha fet bullir la sang.
https://www.instagram.com/p/BfZOLz-H_nq/ (perdoneu però no he estat capaç d'enllaçar-ho com cal)
https://www.instagram.com/p/BfZOLz-H_nq/ (perdoneu però no he estat capaç d'enllaçar-ho com cal)
Imbècils sense més
Dubto moltíssim que això tingui quelcom a veure amb cap conflicte laboral dels treballadors de TMB.
Senzillament, d'imbècils malparits n'és ple el món.
Senzillament, d'imbècils malparits n'és ple el món.
Re: Incivisme al transport públic
http://beteve.cat/agressio-metro-grafit ... catalunya/
Clara Soteras
@ClaraSoteras
Txell Partal Maresma
@txell_pm
dissabte 5 de maig, 2018, 18.30
Nova agressió de grafiters contra treballadors del metro a la parada de Catalunya de l’L3
TMB i els sindicats denuncien un augment dels actes vandàlics al metro i l’increment de l’agressivitat dels grafiters
Una quinzena de grafiters han actuat aquest divendres cap a les tres de la matinada contra un comboi de la Línia 3 del metro de Barcelona quan es trobava a l'estació de plaça de Catalunya, just a la finalització del servei. Es tracta d'un nou acte vandàlic al metro que ha acabat amb una agressió contra els empleats, que es trobaven a l'interior del tren, per llançament de pedres contra la cabina del maquinista. El comboi recollia una dotzena de treballadors de TMB a la fi del servei.
L'acte vandàlic ha estat denunciat a través de les xarxes amb imatges enregistrades pels mateixos treballadors des de l'interior del tren. A banda de trencar els vidres del comboi, els grafiters també han fet nombroses pintades a la unitat.
Segons TMB, una quinzena de vàndals, la majoria emmascarats, van abordar el comboi per fer-hi pintades murals i quan els treballadors els van recriminar l'acció van llançar pedres contra el tren i van acabar destrossant el vidre d'una de les cabines. Cap empleat va resultar lesionat i els assaltants van fugir a través del túnel en direcció a l'estació de Diagonal, per on van sortir a l'exterior.
TMB ha confirmat que després d'avaluar els desperfectes causats per l'agressió presentaran una denúncia per danys materials, a través del procediment habitual. L'empresa considera "intolerable l'ús de la violència contra les persones per part de grups de grafiters especialitzats en intrusions a xarxes ferroviàries". Asseguren que el comboi, a més de vidres trencats, ha acabat pintat per les dues bandes. Afegeixen que no es van poder identificar els grafiters. A més, denuncien que l'agressivitat i el vandalisme a les estacions de metro ha anat a l'alça en els darrers mesos i que els grafiters actuen sovint al suburbà.
Augment de l'agressivitat dels grafiters
De fet, no és la primera vegada que grups de grafiters actuen de forma coordinada al suburbà. Se'ls havia vist actuar , també amb certa violència, en altres estacions de metro, com la Pau, a l'L2, Can Vidalet, a l'L5, o a la Trinitat Nova, a l'L3. A principis d'any TMB va xifrar en un miler els grafiters identificats.
El sindicat UGT dels treballadors del metro també s'afegeixen a la denúncia de l'augment de l'agressivitat dels grafiters, sobretot, diuen, els dos darrers anys. L'Ajuntament ja va demanar canvis legislatius per frenar aquests actes vandàlics al metro i va anunciar que es coordinaria amb la resta d'operadors de transport públic per abordar la problemàtica. TMB apunta que està treballant per dificultar intrusions a les instal·lacions i està donant indicacions als professionals així com eines d'autoprotecció. Reclamen, però, que les competències els depassen i que es fa necessària una actuació coordinada de la seguretat pública i la judicatura.
Crítiques a Colau davant els nous actes vandàlics
L'alcaldessa, Ada Colau, ha assegurat a que "aquestes agressions són inacceptables" i que el servei de metro és "un servei públic essencial".
Des de l'oposició, Colau ha rebut les crítiques d'ERC i PP pels nous actes vandàlics al metro. El portaveu del Grup Municipal d'ERC, Jordi Coronas, li ha recriminat que "no n'hi ha prou amb fer tuits" i li ha exigit un "protocol d'actuació urgent" amb els cossos policials, mentre que el president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha requerit que el consistori ha d'identificar els autors i presentar-se com a acusació particular, a més de reclamar danys.
[tweet]https://twitter.com/AutobusesBCN/status ... 36352?s=19[/tweet]
Clara Soteras
@ClaraSoteras
Txell Partal Maresma
@txell_pm
dissabte 5 de maig, 2018, 18.30
Nova agressió de grafiters contra treballadors del metro a la parada de Catalunya de l’L3
TMB i els sindicats denuncien un augment dels actes vandàlics al metro i l’increment de l’agressivitat dels grafiters
Una quinzena de grafiters han actuat aquest divendres cap a les tres de la matinada contra un comboi de la Línia 3 del metro de Barcelona quan es trobava a l'estació de plaça de Catalunya, just a la finalització del servei. Es tracta d'un nou acte vandàlic al metro que ha acabat amb una agressió contra els empleats, que es trobaven a l'interior del tren, per llançament de pedres contra la cabina del maquinista. El comboi recollia una dotzena de treballadors de TMB a la fi del servei.
L'acte vandàlic ha estat denunciat a través de les xarxes amb imatges enregistrades pels mateixos treballadors des de l'interior del tren. A banda de trencar els vidres del comboi, els grafiters també han fet nombroses pintades a la unitat.
Segons TMB, una quinzena de vàndals, la majoria emmascarats, van abordar el comboi per fer-hi pintades murals i quan els treballadors els van recriminar l'acció van llançar pedres contra el tren i van acabar destrossant el vidre d'una de les cabines. Cap empleat va resultar lesionat i els assaltants van fugir a través del túnel en direcció a l'estació de Diagonal, per on van sortir a l'exterior.
TMB ha confirmat que després d'avaluar els desperfectes causats per l'agressió presentaran una denúncia per danys materials, a través del procediment habitual. L'empresa considera "intolerable l'ús de la violència contra les persones per part de grups de grafiters especialitzats en intrusions a xarxes ferroviàries". Asseguren que el comboi, a més de vidres trencats, ha acabat pintat per les dues bandes. Afegeixen que no es van poder identificar els grafiters. A més, denuncien que l'agressivitat i el vandalisme a les estacions de metro ha anat a l'alça en els darrers mesos i que els grafiters actuen sovint al suburbà.
Augment de l'agressivitat dels grafiters
De fet, no és la primera vegada que grups de grafiters actuen de forma coordinada al suburbà. Se'ls havia vist actuar , també amb certa violència, en altres estacions de metro, com la Pau, a l'L2, Can Vidalet, a l'L5, o a la Trinitat Nova, a l'L3. A principis d'any TMB va xifrar en un miler els grafiters identificats.
El sindicat UGT dels treballadors del metro també s'afegeixen a la denúncia de l'augment de l'agressivitat dels grafiters, sobretot, diuen, els dos darrers anys. L'Ajuntament ja va demanar canvis legislatius per frenar aquests actes vandàlics al metro i va anunciar que es coordinaria amb la resta d'operadors de transport públic per abordar la problemàtica. TMB apunta que està treballant per dificultar intrusions a les instal·lacions i està donant indicacions als professionals així com eines d'autoprotecció. Reclamen, però, que les competències els depassen i que es fa necessària una actuació coordinada de la seguretat pública i la judicatura.
Crítiques a Colau davant els nous actes vandàlics
L'alcaldessa, Ada Colau, ha assegurat a que "aquestes agressions són inacceptables" i que el servei de metro és "un servei públic essencial".
Des de l'oposició, Colau ha rebut les crítiques d'ERC i PP pels nous actes vandàlics al metro. El portaveu del Grup Municipal d'ERC, Jordi Coronas, li ha recriminat que "no n'hi ha prou amb fer tuits" i li ha exigit un "protocol d'actuació urgent" amb els cossos policials, mentre que el president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha requerit que el consistori ha d'identificar els autors i presentar-se com a acusació particular, a més de reclamar danys.
[tweet]https://twitter.com/AutobusesBCN/status ... 36352?s=19[/tweet]
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Grafitis als trens
disculpad pir ponerlo aqui, pero nose donde ponerlo y al igual quelos graffitis son vandalismo esto que e visto hoy que mea cabreado bastante tambien loes y peor...
en la ut 447-118 PMR, en el coche remolque sean llevado los dos soportes de fijar bicicletas
en la ut 447-118 PMR, en el coche remolque sean llevado los dos soportes de fijar bicicletas
Lamentables situacions Regionals Barcelona-Portbou
Doncs el que passa moltes vegades és la suma de l'incivisme d'alguns passatgers i l'actitud poc professional de revisors i RENFE en general. Resumint, puja gent sense bitllet i sense voler-ho pagar o bé volent-lo pagar però no disposant el revisor del canvi adient. Sé de diversos casos en pocs dies en el que els trens s'aturan per 20 minuts o més amb amenaces creuades d'avisar els Mossos (que no solen venir) de peticions de donar el DNI... els més afectats som els viatgers que paguem sempre i que no hauríen d'aguantar situacions tan desagradables.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Aquest passat cap de setmana, a les festes de la Mercè, anaven passant aquest anunci entre concert i concert. Bona campanya!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Notícies de Tusgsal
Uns brètols, vàndals, o com els vulgueu anomenar, van tirar al terra aquest cap de setmana el mòdul de lavabo prefabricat dels conductors de la M28 a la terminal de Sant Andreu Comtal/Parc de la Maquinista. No suficient amb això, van trencar la porta i el seu tancament. Els conductors de la M28 arriben a aquesta terminal i ja no poden fer el que hagin de fer, a més allà tot són naus industrials i el Parc de la Maquinista, el bar més proper queda lluny.
Aquest dissabte un conductor de la M28 s´ho prenia amb filosofia i sentit de l ´humor: "Ahora tendremos que ir a mear al parque, a ver si encima nos ponen una multa"...
Aquest dissabte un conductor de la M28 s´ho prenia amb filosofia i sentit de l ´humor: "Ahora tendremos que ir a mear al parque, a ver si encima nos ponen una multa"...
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Incivisme al transport públic
Un exhibicionista sense sostre es masturba al tren d’Avinyó-Perpinyà
L’individu ha estat detingut a l’estació de Narbona
PD: Aquesta expressió rossellonenca me la guardo
L’individu ha estat detingut a l’estació de Narbona
https://www.la-clau.net/noticia/13657/u ... o-perpinyaEl jove passatger, visiblement borratxo, s’ha ”fet la sega” dues vegades durant el viatge, un cop al viatge d’anada, un altre a la tornada.
PD: Aquesta expressió rossellonenca me la guardo
Salvem l'Estació de França!
-
- N3
- Posts: 25
- Joined: Wednesday 30/08/2023 20:56
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
No sé si això conta com a "deficiència", però és que sinó no sé a quin fil posar-ho...
Una persona de confiança m'ha dit que avui al Trambaix hi havia un paio amb una moto!!! Sí sí, tal qual, una moto dins el TRAM... El món cada dia és més boig
Edit: gràcies per moure-ho al fil que toca
Una persona de confiança m'ha dit que avui al Trambaix hi havia un paio amb una moto!!! Sí sí, tal qual, una moto dins el TRAM... El món cada dia és més boig
Edit: gràcies per moure-ho al fil que toca
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Incivisme al bus
Aquesta tarda he agafat un V29 per fer un curt trajecte de només tres parades amb el meu pare. Val a dir que l´autobús anava força buit, cosa extranya en aquesta linia, que sempre va molt plena. Suposo que aniria enganxat al torn de davant seu. Hi havia molts seients lliures, el meu pare s´ha assegut al seient individual, darrera el conductor, i jo a l´altre seient individual, a l´extrem oposat del conductor, darrera de la primera porta d´accés. El cotxe era un Mercedes-Benz Citaro.
Per la meva part, era la primera vegada que utilitzava la T- mobilitat, i em trobo que la primera màquina, per validar, no funcionava. He tingut que anar fins a la segona porta, per validar el títol, i després, tornar cap endavant per seure on he dit. El meu pare, amb la T4 rosa, de cartró, ha validat a una altra màquina, que estava al costat del primer seient, darrera del conductor. Cinc màquines, en total: una a l´entrada del cotxe per comprar el bitllet senzill, dos tradicionals de les targetes de cartró, i dos més, de la T-mobilitat.
A la primera parada del carrer Escòcia, han pujat al bus cinc persones, i un individu latino, d´uns 20, amb una gorra de color negre, que posava "Los Angeles", roba ampla, propia del món de les bandes latinas, pinganillos a les orelles, i telèfon enfocant-me a la cara, al pujar.
Aprofitant la confusió de les cinc persones que han pujat al bus, cadascuna validant a màquines diferents, amb els seus respectius títols, i que la primera màquina de la T-mobilitat no funcionava, tal i com he explicat, l´individu latino ha anat cap al fons del bus, a seure als seients de la darrera fila, sense fer cap intent de validar cap títol de viatge, ja que no en portava, ni tampoc era la seva intenció pagar res de res.
Ho sento, però no ho he pogut evitar, i li he dit al conductor:
"Te ha subido uno de gratis"
Resposta del conductor:
"¿Y qué hacemos? ¿Llamamos a los GEO?"
Doncs això. Estic pensant si posar una reclamació o no. Tinc la matrícula del cotxe. I suposo que portarà càmeres de videovigilància, encara que era un Mercedes-Benz Citaro, dels més antics. La reclamació, va pel latino. Que la companyia l´identifiqui, i que li posi la multa dels 100 euros. Però també pel conductor. Que respongui a l´usuari amb més cordialitat i sense hipocresia. A més, anava a tota llet, amb frenades molt brusques. Suposo que per aquest motiu el cotxe anava força buit, per tragar-se el torn del davant seu. Em donava por que el meu pare es pogués caure al terra a l´aixecar-se per baixar del bus. Té 80 anys.
Estic fart que Barcelona s´hagi convertit en el paradís de les bandes latinas. I que a més, atemoritzen els ciutadans honrats catalans, que res ténen a veure amb el seu fastigós món. Barris com Sant Andreu, Horta, El Guinardó, o Nou Barris, són la viva imatge del bronx de Nova York dels anys setanta. Aquests individus només ténen la llei de la navalla i de la venjança, i evidentment, res de res de pagar al transport públic.
Potser ha fet bé el conductor de no anar cap a l´individu latino, però com a mínim, que em respongui amb un mínim d´educació. ¿Què tal un "gracias por el aviso"? i no la resposta borde que m´ha donat?
No puc deixar de dir que, a l´any 1.996, quan jo vivia en un altre barri de Barcelona, vaig agafar el bus de la linia 16 a pl. Urquinaona, tenint allà el seu origen, i que al pujar, li vaig mostrar al conductor la T-mes, que en aquella època aquest titol no es validava a les màquines. Suposo que el conductor estava distret i no ho va veure, però el cotxe encara estava aturat a la parada d´origen de la linia, no estava pas en marxa. A més li vaig saludar, i ell no va dir res. El cotxe era un Mercedes-Benz, concretament el 5610. Jo vaig seure als seients del darrera. Després d´uns gairebé vint minuts en ruta, a l´alçada de la pl. Gala Placidia, el conductor s´atura, posa el fre de mà, s´aixeca, i ve cap a mi.
De molt mala manera, em demana el titol de viatge, i em diu:
"¿Tú, qué?"
i jo li dic:
¿"Yo qué'?'"
i em diu:
"Haber, tu billete"
i jo li dic:
"Te lo he enseñado al subir al coche, creo que sí lo habías visto"
em trec la cartera de la butxaca i li torno a mostrar la T-mes
la seva resposta:
"vale, vale"
Suposo que lo "del coche", el va deixar impresionat. La gent normal no diu "coche" als busos, però els aficionats sí. La seva resposta, aquest "vale, vale", no em va servir. Em va fer pasar molta vergonya davant dels altres usuaris. I li vaig posar una reclamació. La resposta de la companyia, la resposta corporativa de sempre, que agraïen el meu escrit, i que el meu escrit serveix per millorar el servei. Doncs això. Al baixar del cotxe, a la meva parada, la primera parada de General Mitre, això sí, amb molta educació em vaig acomiadar d´ell: "Buenas tardes, buen servicio". I tampoc va dir res, ni un "perdona", un "disculpa", o un "lo siento", quan li vaig mostrar la meva T-mes. És per aquest motiu que li vaig posar la reclamació.
Per la meva part, era la primera vegada que utilitzava la T- mobilitat, i em trobo que la primera màquina, per validar, no funcionava. He tingut que anar fins a la segona porta, per validar el títol, i després, tornar cap endavant per seure on he dit. El meu pare, amb la T4 rosa, de cartró, ha validat a una altra màquina, que estava al costat del primer seient, darrera del conductor. Cinc màquines, en total: una a l´entrada del cotxe per comprar el bitllet senzill, dos tradicionals de les targetes de cartró, i dos més, de la T-mobilitat.
A la primera parada del carrer Escòcia, han pujat al bus cinc persones, i un individu latino, d´uns 20, amb una gorra de color negre, que posava "Los Angeles", roba ampla, propia del món de les bandes latinas, pinganillos a les orelles, i telèfon enfocant-me a la cara, al pujar.
Aprofitant la confusió de les cinc persones que han pujat al bus, cadascuna validant a màquines diferents, amb els seus respectius títols, i que la primera màquina de la T-mobilitat no funcionava, tal i com he explicat, l´individu latino ha anat cap al fons del bus, a seure als seients de la darrera fila, sense fer cap intent de validar cap títol de viatge, ja que no en portava, ni tampoc era la seva intenció pagar res de res.
Ho sento, però no ho he pogut evitar, i li he dit al conductor:
"Te ha subido uno de gratis"
Resposta del conductor:
"¿Y qué hacemos? ¿Llamamos a los GEO?"
Doncs això. Estic pensant si posar una reclamació o no. Tinc la matrícula del cotxe. I suposo que portarà càmeres de videovigilància, encara que era un Mercedes-Benz Citaro, dels més antics. La reclamació, va pel latino. Que la companyia l´identifiqui, i que li posi la multa dels 100 euros. Però també pel conductor. Que respongui a l´usuari amb més cordialitat i sense hipocresia. A més, anava a tota llet, amb frenades molt brusques. Suposo que per aquest motiu el cotxe anava força buit, per tragar-se el torn del davant seu. Em donava por que el meu pare es pogués caure al terra a l´aixecar-se per baixar del bus. Té 80 anys.
Estic fart que Barcelona s´hagi convertit en el paradís de les bandes latinas. I que a més, atemoritzen els ciutadans honrats catalans, que res ténen a veure amb el seu fastigós món. Barris com Sant Andreu, Horta, El Guinardó, o Nou Barris, són la viva imatge del bronx de Nova York dels anys setanta. Aquests individus només ténen la llei de la navalla i de la venjança, i evidentment, res de res de pagar al transport públic.
Potser ha fet bé el conductor de no anar cap a l´individu latino, però com a mínim, que em respongui amb un mínim d´educació. ¿Què tal un "gracias por el aviso"? i no la resposta borde que m´ha donat?
No puc deixar de dir que, a l´any 1.996, quan jo vivia en un altre barri de Barcelona, vaig agafar el bus de la linia 16 a pl. Urquinaona, tenint allà el seu origen, i que al pujar, li vaig mostrar al conductor la T-mes, que en aquella època aquest titol no es validava a les màquines. Suposo que el conductor estava distret i no ho va veure, però el cotxe encara estava aturat a la parada d´origen de la linia, no estava pas en marxa. A més li vaig saludar, i ell no va dir res. El cotxe era un Mercedes-Benz, concretament el 5610. Jo vaig seure als seients del darrera. Després d´uns gairebé vint minuts en ruta, a l´alçada de la pl. Gala Placidia, el conductor s´atura, posa el fre de mà, s´aixeca, i ve cap a mi.
De molt mala manera, em demana el titol de viatge, i em diu:
"¿Tú, qué?"
i jo li dic:
¿"Yo qué'?'"
i em diu:
"Haber, tu billete"
i jo li dic:
"Te lo he enseñado al subir al coche, creo que sí lo habías visto"
em trec la cartera de la butxaca i li torno a mostrar la T-mes
la seva resposta:
"vale, vale"
Suposo que lo "del coche", el va deixar impresionat. La gent normal no diu "coche" als busos, però els aficionats sí. La seva resposta, aquest "vale, vale", no em va servir. Em va fer pasar molta vergonya davant dels altres usuaris. I li vaig posar una reclamació. La resposta de la companyia, la resposta corporativa de sempre, que agraïen el meu escrit, i que el meu escrit serveix per millorar el servei. Doncs això. Al baixar del cotxe, a la meva parada, la primera parada de General Mitre, això sí, amb molta educació em vaig acomiadar d´ell: "Buenas tardes, buen servicio". I tampoc va dir res, ni un "perdona", un "disculpa", o un "lo siento", quan li vaig mostrar la meva T-mes. És per aquest motiu que li vaig posar la reclamació.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
Anècdotes força interessants, gràcies per compartir-les. De la segona et puc comentar que entre estrangers, sobre tot els de l'Europa central però també llatinoamericans (els decents òbviament i no la xusma com el que tu menciones, que hi ha massa), Espanya ja des-de sempre ha tingut la fama de ser un país on el tracte és poc amable ni formal. És una cosa que a més causa una certa incomprensió, veient que desde ja fa temps el país viu molt del turisme, i un vol pensar que voldries tractar bé als forasters que et donen tant negoci. És un tema cultural, suposo, al que jo mai vaig poder acabar d'acostumar-me durant els molts anys que hi vaig viure.oscar440 wrote: ↑Saturday 16/03/2024 1:59 Aquesta tarda he agafat un V29 per fer un curt trajecte de només tres parades amb el meu pare. Val a dir que l´autobús anava força buit, cosa extranya en aquesta linia, que sempre va molt plena. Suposo que aniria enganxat al torn de davant seu. Hi havia molts seients lliures, el meu pare s´ha assegut al seient individual, darrera el conductor, i jo a l´altre seient individual, a l´extrem oposat del conductor, darrera de la primera porta d´accés. El cotxe era un Mercedes-Benz Citaro.
Per la meva part, era la primera vegada que utilitzava la T- mobilitat, i em trobo que la primera màquina, per validar, no funcionava. He tingut que anar fins a la segona porta, per validar el títol, i després, tornar cap endavant per seure on he dit. El meu pare, amb la T4 rosa, de cartró, ha validat a una altra màquina, que estava al costat del primer seient, darrera del conductor. Cinc màquines, en total: una a l´entrada del cotxe per comprar el bitllet senzill, dos tradicionals de les targetes de cartró, i dos més, de la T-mobilitat.
A la primera parada del carrer Escòcia, han pujat al bus cinc persones, i un individu latino, d´uns 20, amb una gorra de color negre, que posava "Los Angeles", roba ampla, propia del món de les bandes latinas, pinganillos a les orelles, i telèfon enfocant-me a la cara, al pujar.
Aprofitant la confusió de les cinc persones que han pujat al bus, cadascuna validant a màquines diferents, amb els seus respectius títols, i que la primera màquina de la T-mobilitat no funcionava, tal i com he explicat, l´individu latino ha anat cap al fons del bus, a seure als seients de la darrera fila, sense fer cap intent de validar cap títol de viatge, ja que no en portava, ni tampoc era la seva intenció pagar res de res.
Ho sento, però no ho he pogut evitar, i li he dit al conductor:
"Te ha subido uno de gratis"
Resposta del conductor:
"¿Y qué hacemos? ¿Llamamos a los GEO?"
Doncs això. Estic pensant si posar una reclamació o no. Tinc la matrícula del cotxe. I suposo que portarà càmeres de videovigilància, encara que era un Mercedes-Benz Citaro, dels més antics. La reclamació, va pel latino. Que la companyia l´identifiqui, i que li posi la multa dels 100 euros. Però també pel conductor. Que respongui a l´usuari amb més cordialitat i sense hipocresia. A més, anava a tota llet, amb frenades molt brusques. Suposo que per aquest motiu el cotxe anava força buit, per tragar-se el torn del davant seu. Em donava por que el meu pare es pogués caure al terra a l´aixecar-se per baixar del bus. Té 80 anys.
Estic fart que Barcelona s´hagi convertit en el paradís de les bandes latinas. I que a més, atemoritzen els ciutadans honrats catalans, que res ténen a veure amb el seu fastigós món. Barris com Sant Andreu, Horta, El Guinardó, o Nou Barris, són la viva imatge del bronx de Nova York dels anys setanta. Aquests individus només ténen la llei de la navalla i de la venjança, i evidentment, res de res de pagar al transport públic.
Potser ha fet bé el conductor de no anar cap a l´individu latino, però com a mínim, que em respongui amb un mínim d´educació. ¿Què tal un "gracias por el aviso"? i no la resposta borde que m´ha donat?
No puc deixar de dir que, a l´any 1.996, quan jo vivia en un altre barri de Barcelona, vaig agafar el bus de la linia 16 a pl. Urquinaona, tenint allà el seu origen, i que al pujar, li vaig mostrar al conductor la T-mes, que en aquella època aquest titol no es validava a les màquines. Suposo que el conductor estava distret i no ho va veure, però el cotxe encara estava aturat a la parada d´origen de la linia, no estava pas en marxa. A més li vaig saludar, i ell no va dir res. El cotxe era un Mercedes-Benz, concretament el 5610. Jo vaig seure als seients del darrera. Després d´uns gairebé vint minuts en ruta, a l´alçada de la pl. Gala Placidia, el conductor s´atura, posa el fre de mà, s´aixeca, i ve cap a mi.
De molt mala manera, em demana el titol de viatge, i em diu:
"¿Tú, qué?"
i jo li dic:
¿"Yo qué'?'"
i em diu:
"Haber, tu billete"
i jo li dic:
"Te lo he enseñado al subir al coche, creo que sí lo habías visto"
em trec la cartera de la butxaca i li torno a mostrar la T-mes
la seva resposta:
"vale, vale"
Suposo que lo "del coche", el va deixar impresionat. La gent normal no diu "coche" als busos, però els aficionats sí. La seva resposta, aquest "vale, vale", no em va servir. Em va fer pasar molta vergonya davant dels altres usuaris. I li vaig posar una reclamació. La resposta de la companyia, la resposta corporativa de sempre, que agraïen el meu escrit, i que el meu escrit serveix per millorar el servei. Doncs això. Al baixar del cotxe, a la meva parada, la primera parada de General Mitre, això sí, amb molta educació em vaig acomiadar d´ell: "Buenas tardes, buen servicio". I tampoc va dir res, ni un "perdona", un "disculpa", o un "lo siento", quan li vaig mostrar la meva T-mes. És per aquest motiu que li vaig posar la reclamació.
Lo primer que comentes d'aquest individu, doncs s'ha de dir que els temps en que a Europa hi havia una societat d'"alta confiança" ("high-trust society") s'acaben. Bé, a Barcelona com a Espanya això ja sempre ha estat menys present amb molta picaresca i petita criminalitat, però lo que ve ara doncs serà molt més fort que això. A Alemanya per exemple les notícies de violacions en grup s'han tornat completament cotidianes, quan només fa alguns anys això era impensable; a algunes ciutats hi han barris sencers que es recomana evitar-los i algunes escoles suggereixen als pares de no deixar els fills i sobre tot les filles anar sols fins a l'escola.
Tot això és el resultat de l'ideologia progressivista que senzillament nega que aquests comportaments siguin més present en gent originària de certes regions del món, com també promouen l'idea de que la culpa del crim es de la societat i no de l'individu, o sigui que si una persona es criminal (o incívica) això és deu a que ha estat víctima d'injusticies socials que l'han emprenyat a ser així. I sense voler dir que això no tingui influència, evidentment la responsabilitat final resta sobre l'individu.
Per això no veuen problema en deixar entrar tota aquesta gent, i ni tan sols volen posar la mà dura que desgraciadament faria falta com a últim recurs per mantenir l'ordre. Clar que això seria "facha", llavors millor que la societat es torni en una jungla.
És molt trist lo que passa.