437.001 wrote:No: semenfotisme no, saps prou bé (o hauries de saber si coneixes la xarxa ferroviària portuguesa) que ni el traçat, ni la velocitat, ni la situació de les estacions de les línies que passen per l´Alentejo són en molts casos adequats.Guigui wrote:Típic argument de l'estil Renfomentadif: no em rota posar-hi gaire trens, per tant, espero que ningú no agafi aquesta bírria de servei per a justificar-ne el tancament."Segundo a empresa, esta decisão foi motivada pela reduzida procura verificada nestas ligações, o que provoca a sua insustentabilidade económica; com efeito, a média de passageiros na Linha do Leste, por comboio, é de 17, enquanto que no Alentejo é de 4 passageiros.
Os números apontam, na Linha do Leste, uma despesa de 1,78 milhões de euros por ano, enquanto que as receitas atingem cerca de 147 mil euros por ano. No troço entre Beja e a Funcheira, a situação não é muito melhor, uma vez que as despesas amontam aos 605 mil euros por ano, com uma receita anual de apenas 16 mil euros."
Per cert, aquests dies hi ha vaga a la CP.
Suposo que també saps quina és la densitat de població de l´interior de Portugal i en particular de l´Alentejo: molt baixa.
El servei ferroviari no es justificava de cap de les maneres, el bus és molt més efectiu allà.
De fet, desgraciadament, es manté almenys temporalment la línia de Valencia de Alcántara, ja que el Lusitania encara circula.
Espero que el suprimeixin aviat, és un tren que és un pou sense fons: ningú pren el tren per anar d´Espanya a Portugal.
No entenc per què si Itàlia no es talla a tancar el servei ferroviari entre Itàlia i Eslovènia, per què no ho fa Espanya amb Portugal.
Ningú agafa el tren per anar d´Espanya a Portugal.
Perdona pero el Lusitania Tren Hotel es un tren que suele llenarse días consecutivos sobretodo en periodos vacacionales o puentes.
Sobre lo que dices del Alentejo interior, tienes toda la razón, de las vías en activo, solo hay 2 ciudades que se merecen tener tren por potencial : Évora y Beja.