Notícies de l'Aerobús
L'AMB aprova l'adjudicació del servei de l'Aerobús i l'Acord per a la nova mobilitat metropolitana després de la COVID-1
30.06.20 | Tema: Mobilitat i transport
El Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui, dimarts 30 de juny de 2020, l'adjudicació de la concessió del servei públic de l'Aerobús.
Atès que l'empresa més ben classificada finalment es va retirar del concurs, per la impossibilitat de complir la seva oferta en els termes que es va presentar, i en compliment del que disposa l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, es va proposar la segona empresa més ben classificada.
Un cop s'ha comprovat que aquesta empresa proposada com a adjudicatària compleix els requeriments de conformitat que estableix l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, l'AMB ha aprovat avui l'adjudicació de la concessió de l'Aerobús a favor de la UTE ALCALABUS,SL - CASTROMIL, SA - EMPRESA MONFORTE, SAU.
L'AMB recorda que el procediment s'ha realitzat seguint el procés de contractació, a través de concurs públic, de manera clara i transparent, amb tots els requisits legals i amb total transparència.
L'AMB també recorda que la resolució d'aquesta adjudicació permetrà renovar i modernitzar la flota d'autobusos de l'Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica. També es recorda que s'incrementarà la rendibilitat, i així s'ingressaran més diners a l'erari públic, ja que el cànon establert és més elevat que l'actual. El cànon unitari per trajecte venut del nou contracte serà almenys de 3,01 euros, mentre que el cànon que ingressa l'administració actualment és de 2,30 euros.
L'Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l'AMB, està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. de Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. La flota de l'Aerobús és de 30 vehicles. L'any 2019, aquest mitjà de transport específic per als passatgers d'avió va tenir 5.784.717 viatges.
La nova mobilitat després de la COVID-19
Paral•lelament, el Consell Metropolità de l'AMB també ha aprovat avui l'Acord per a la nova mobilitat metropolitana, que ja es va presentar a la premsa el passat mes de maig i se centra en 4 grans eixos i 23 mesures prioritàries. L'acord s'ha treballat amb els 36 ajuntaments metropolitans i altres agents públics i privats.
http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... sa/llistat
El Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui, dimarts 30 de juny de 2020, l'adjudicació de la concessió del servei públic de l'Aerobús.
Atès que l'empresa més ben classificada finalment es va retirar del concurs, per la impossibilitat de complir la seva oferta en els termes que es va presentar, i en compliment del que disposa l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, es va proposar la segona empresa més ben classificada.
Un cop s'ha comprovat que aquesta empresa proposada com a adjudicatària compleix els requeriments de conformitat que estableix l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, l'AMB ha aprovat avui l'adjudicació de la concessió de l'Aerobús a favor de la UTE ALCALABUS,SL - CASTROMIL, SA - EMPRESA MONFORTE, SAU.
L'AMB recorda que el procediment s'ha realitzat seguint el procés de contractació, a través de concurs públic, de manera clara i transparent, amb tots els requisits legals i amb total transparència.
L'AMB també recorda que la resolució d'aquesta adjudicació permetrà renovar i modernitzar la flota d'autobusos de l'Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica. També es recorda que s'incrementarà la rendibilitat, i així s'ingressaran més diners a l'erari públic, ja que el cànon establert és més elevat que l'actual. El cànon unitari per trajecte venut del nou contracte serà almenys de 3,01 euros, mentre que el cànon que ingressa l'administració actualment és de 2,30 euros.
L'Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l'AMB, està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. de Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. La flota de l'Aerobús és de 30 vehicles. L'any 2019, aquest mitjà de transport específic per als passatgers d'avió va tenir 5.784.717 viatges.
La nova mobilitat després de la COVID-19
Paral•lelament, el Consell Metropolità de l'AMB també ha aprovat avui l'Acord per a la nova mobilitat metropolitana, que ja es va presentar a la premsa el passat mes de maig i se centra en 4 grans eixos i 23 mesures prioritàries. L'acord s'ha treballat amb els 36 ajuntaments metropolitans i altres agents públics i privats.
http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... sa/llistat
Re: Notícies de l'Aerobús
Sanció milionària a quatre empreses per la licitació irregular de l’Aerobús
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus
https://www.totbarcelona.cat/economia/s ... bus-90128/El Tribunal Català de la Competència de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha sancionat quatre empreses de transport per coordinar les ofertes en la licitació del servei de l’Aerobús, entre l’aeroport i el centre de Barcelona. Es tracta de Transportes Urbanos y Servicios Generales, SAL (Tusgsal), Transports Ciutat Comtal, SA, (TCC), Serveis Generals de Mobilitat i Transport, SL, (SGMT), la consultora Cinesi SL (CINESI) i Automóviles La Alcoyana, SA, (Vectalia). Segons l’ACCO, les empreses haurien acordat que aquesta darrera presentés una oferta fictícia a l’AMB per explotar el servei amb la finalitat de beneficiar la UTE formada per Tusgsal, TCC i SGMT.
A més, durant 18 mesos no es podran presentar a cap concurs. Concretament, l’acord consistia en què Alcoiana presentava una oferta fictícia o de cobertura per permetre que l’altra –la UTE formada per Tusgsal, TCC i SGMT– en presentés una altra més competitiva “preservant l’aparença de l’existència d’una competència efectiva”. De fet, l’empresa que presenta l’oferta fictícia no té cap intenció de guanyar el concurs ni de competir amb l’altra empresa. Aquesta pràctica es va estendre entre 2017 i 2019.
Segons apunta l’ACCO, l’Alcoiana (Vectalia) va presentar una oferta després d’intercanviar informació amb les empreses que pertanyen a la UTE i que finalment va resultar guanyadora. L’ens recorda que l’article 1.1 de la Llei 15/2017, de 3 de juliol, de defensa de la competència prohibeix els acords entre operadors econòmics i per això ha imposat una sanció de 864.245,42 euros a Tusgsal; de 1.052.162,35 euros a TCC; d’1.494.090,99 euros a SGMT; de 199.090,99 euros a Cinesi i de 478.395,1 euros a L'Alcoiana. A més, també imposa una multa de 22.800 euros al directiu de Tusgsal i SGMT Carles Fàbregas per la seva participació en els fets.
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus
Salvem l'Estació de França!
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de Tusgsal
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... l-tmb.html
Multa de 3,9 millones al cártel que quería falsear el concurso del Aerobús
Una de las empresas que presentó simplemente lo hizo para dar apariencia de competitividad y facilitar la adjudicación a la empresa local
Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.
La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.
El jugoso contrato público del Aerobús llevó a la unión temporal de empresas formada por Tusgsal, su filial Serveis Generals de Mobilitat i Transport y Transports Ciutat Comtal (empresa participada por TMB y Moventia) a acordar la presentación de una oferta de cobertura a través de la compañía Automóviles La Alcoyana. La intrigante presentación de la empresa alicantina, integrada dentro del grupo Vectalia, no pretendía en ningún caso aspirar a prestar el servicio, simplemente trataba de dar apariencia de competitividad y ayudar a ajustar la puntuación en la licitación de manera que facilitase la adjudicación a la UTE local.
La jugada llegó a manos de la Autoritat Catalana de la Competència (Acco) en el verano del 2018 y, dos años después, el organismo ha resuelto que los hechos acreditados “evidencian la existencia de un cártel”, un acuerdo anticompetitivo entre empresas competidoras. Este comportamiento ha sido sancionado con una multa de 3,9 millones a las cuatro empresas de transporte que estaban metidas en el asunto y a la consultoría Cinesi, que intermedió e intercambió información entre las compañías infractoras. El director general de Tusgsal, Carles Fábregas, también ha sido sancionado personalmente.
Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.
La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.
Multa de 3,9 millones al cártel que quería falsear el concurso del Aerobús
Una de las empresas que presentó simplemente lo hizo para dar apariencia de competitividad y facilitar la adjudicación a la empresa local
Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.
La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.
El jugoso contrato público del Aerobús llevó a la unión temporal de empresas formada por Tusgsal, su filial Serveis Generals de Mobilitat i Transport y Transports Ciutat Comtal (empresa participada por TMB y Moventia) a acordar la presentación de una oferta de cobertura a través de la compañía Automóviles La Alcoyana. La intrigante presentación de la empresa alicantina, integrada dentro del grupo Vectalia, no pretendía en ningún caso aspirar a prestar el servicio, simplemente trataba de dar apariencia de competitividad y ayudar a ajustar la puntuación en la licitación de manera que facilitase la adjudicación a la UTE local.
La jugada llegó a manos de la Autoritat Catalana de la Competència (Acco) en el verano del 2018 y, dos años después, el organismo ha resuelto que los hechos acreditados “evidencian la existencia de un cártel”, un acuerdo anticompetitivo entre empresas competidoras. Este comportamiento ha sido sancionado con una multa de 3,9 millones a las cuatro empresas de transporte que estaban metidas en el asunto y a la consultoría Cinesi, que intermedió e intercambió información entre las compañías infractoras. El director general de Tusgsal, Carles Fábregas, también ha sido sancionado personalmente.
Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.
La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
Se le han acabat els "tejemaneges" a Tusgsal i al seu Director General...
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
Resolució de l'ACCO
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus
Pag. 26: "- Carles Fábregas va participar en l’elaboració i presentació de la mateixa oferta, així com Alejandro García i Josep Carles Herrero, tots ells integrats a SGMT/TUSGSAL/TCC i al mateix temps en la preparació de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA, amb ple coneixement de l’existència de l’acord col·lusori. "
Pag. 27: "Així mateix cal destacar la coincidència personal dels membres del Consell d’Administració, de la Junta d’Accionistes i del Comitè de Direcció d’SGMT mostrada al paràgraf LXXII de la proposta de resolució, com ara, de Carles Fábregas i Juan A. Giménez que són membres de tots els esmentats òrgans de govern i Josep Carles Herrero del Consell de Direcció d’SGMT i al mateix temps ocupen càrrecs de direcció o són apoderats de les empreses TUSGSAL i TCC. La integració de les mateixes persones als òrgans de govern d’SGMT, TUSGSAL i TCC també es mostra respecte a Alfonso Suárez, Federico Llobet i Justo Alarcón, (TUSGSAL) i Miquel Martí i Josep Maria Martí (TCC)"
Pag. 27: "Altres evidències són significatives respecte al coneixement que de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA en tenien els càrrecs directius de les empreses matrius d’SGMT, com ara la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (director general de TUSGSAL) i el Sr. Federico Llobet (president del Consell d’administració de TUSGSAL) i el correu intern de TCC de 29 d’octubre de 2018, sobre els tuits realitzats per l’usuari de Twitter el 8 d’agost de 2018. En relació amb la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas i el Sr. Federico Llobet (posterior a la data de presentació d’ofertes el 5 de juny de 2018) on se l’informa de la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (ALCOYANA) en el sentit següent: “Otro tema q comentó y es el que le preocupaba es una previsible vía de la denuncia a la agencia de la competencia. Han pedido un informe a Garrigues para anticipar posibles argumentos. Sería conveniente comentar el tema con los Martí.”. “Els Martí” són els Srs. Miquel (president, conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC) i Josep Maria Martí (conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC). En resposta, el Sr. Federico Llobet (president i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) no qüestiona ni pregunta el seu interlocutor (Carles Fábregas) sobre el motiu de la possible denúncia davant les autoritats de competència en relació amb la licitació de l’Aerobús, ni li sorprèn la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (Vectalia/Alcoyana) sobre la licitació de l’Aerobús, la finalitat de l’informe demanat a un despatx d’advocats per a “anticipar posibles argumentos” o la conveniència de “comentar el tema con los Martí” de TCC, fet sorprenent si no hi ha un coneixement previ pel Sr. Federico Llobet de TUSGSAL de la conducta col·lusòria. La preocupació de TCC per la possible repercussió de les irregularitats en la licitació de l’Aerobús també es fa palesa al correu electrònic intern de TCC de 29 d’octubre de 2018 entre Josep Maria i Miquel Martí, Juan A. Giménez, Josep Carles Herrero i altres persones de TCC: “Aquest tal X porta uns quants tuits en contra nostra, l’estem seguint.”.
Pag. 30: "Conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (TUSGSAL/SGMT) i Federico Llobet (TUSGSAL/SGMT) en què es trasllada una conversa entre Alfonso Suárez (TUSGSAL) i José Luís Romillo (ALCOYANA) sobre la preocupació d’ALCOYANA del fet que hi hagi una denúncia a l’autoritat de competència. "
Pag. 31: "La participació reconeguda de CINESI en la conducta infractora ha estat fonamental per a la consecució i l’èxit de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA. CINESI ha jugat un paper especialment actiu i amb total coneixement en la implementació de l’acord col·lusori"
Pag. 32: "La DG de l’ACCO ha proposat que es declari que a la persona física Carles Fábregas en la seva condició de representant legal i directiu de les empreses TUSGSAL i SGMT se li imposi una sanció en aplicació de l’article 63.2 de l’LDC, per la seva participació en la conducta infractor. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que el Sr. Carles Fábregas ha actuat en tant que representant i directiu de TUSGSAL en diverses fases dels fets recollits en aquest expedient com i) signatura de l’oferta de la UTE conjunta de TUSGSAL, SGMT i TCC, moment en què el Sr. Carles 34 Fábregas signa en nom de TUSGSAL; ii) proporcionar les dades de contacte en presentar l’oferta de la UTE conjunta, atès que proporciona l’adreça electrònica de TUSGSAL; iii) intercanviar informació amb treballadors i/o directius d’ALCOYANA, atès que va proporcionar l’adreça electrònica de TUSGSAL; iv) intercanviar missatges de WhatsApp amb els màxims responsables de l’empresa TUSGSAL, Federico Llobet (president del Consell d’Administració de TUSGSAL i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) relatius a informacions sobre una possible denúncia a l’Autoritat de la Competència proporcionades per Alfonso Suárez (secretari del Consell d’Administració de TUSGSAL i Apoderat de TUSGSAL). En conseqüència, es considera que el Sr. Carles Fábregas exerceix un càrrec directiu i de representació a les empreses TUSGSAL i SGMT en el sentit exigit a l’article 63.2 de l’LDC, de manera que en l’exercici dels seus càrrecs disposa de plena capacitat de decisió i autonomia. Des del punt de vista de la seva participació personal i concreta en la conducta i tal com s’ha observat en el fet acreditat vuitè, el Sr. Carles Fábregas és qui es reuneix i contacta amb ALCOYANA per a la preparació de l’oferta de cobertura i qui dirigeix i instrueix sobre el cànon que s’hauria de fixar per a ALCOYANA per tal que acomplís la seva funció d’oferta d’acompanyament i no despertés sospites. Així mateix, dona instruccions a CINESI (Sr. Alejandro García i Sra. Cinta Viladot) per a la preparació efectiva de l’oferta d’ALCOYANA. Al mateix temps, és una de les persones encarregades de revisar l’oferta de l’UTE TUSGSAL-TCC-SGMT. Per tant, les evidències documentals mostren la participació directa i activa del Sr. Carles Fábregas en l’impuls i preparació de l’oferta de cobertura a presentar per l’empresa ALCOYANA i en la simulació de l’existència d’una competència real en el procediment de licitació en el moment de presentar la seva proposta de licitació, amb ple coneixement del caràcter il·lícit de la conducta."
INCREÏBLE!!!!
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus
Pag. 26: "- Carles Fábregas va participar en l’elaboració i presentació de la mateixa oferta, així com Alejandro García i Josep Carles Herrero, tots ells integrats a SGMT/TUSGSAL/TCC i al mateix temps en la preparació de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA, amb ple coneixement de l’existència de l’acord col·lusori. "
Pag. 27: "Així mateix cal destacar la coincidència personal dels membres del Consell d’Administració, de la Junta d’Accionistes i del Comitè de Direcció d’SGMT mostrada al paràgraf LXXII de la proposta de resolució, com ara, de Carles Fábregas i Juan A. Giménez que són membres de tots els esmentats òrgans de govern i Josep Carles Herrero del Consell de Direcció d’SGMT i al mateix temps ocupen càrrecs de direcció o són apoderats de les empreses TUSGSAL i TCC. La integració de les mateixes persones als òrgans de govern d’SGMT, TUSGSAL i TCC també es mostra respecte a Alfonso Suárez, Federico Llobet i Justo Alarcón, (TUSGSAL) i Miquel Martí i Josep Maria Martí (TCC)"
Pag. 27: "Altres evidències són significatives respecte al coneixement que de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA en tenien els càrrecs directius de les empreses matrius d’SGMT, com ara la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (director general de TUSGSAL) i el Sr. Federico Llobet (president del Consell d’administració de TUSGSAL) i el correu intern de TCC de 29 d’octubre de 2018, sobre els tuits realitzats per l’usuari de Twitter el 8 d’agost de 2018. En relació amb la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas i el Sr. Federico Llobet (posterior a la data de presentació d’ofertes el 5 de juny de 2018) on se l’informa de la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (ALCOYANA) en el sentit següent: “Otro tema q comentó y es el que le preocupaba es una previsible vía de la denuncia a la agencia de la competencia. Han pedido un informe a Garrigues para anticipar posibles argumentos. Sería conveniente comentar el tema con los Martí.”. “Els Martí” són els Srs. Miquel (president, conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC) i Josep Maria Martí (conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC). En resposta, el Sr. Federico Llobet (president i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) no qüestiona ni pregunta el seu interlocutor (Carles Fábregas) sobre el motiu de la possible denúncia davant les autoritats de competència en relació amb la licitació de l’Aerobús, ni li sorprèn la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (Vectalia/Alcoyana) sobre la licitació de l’Aerobús, la finalitat de l’informe demanat a un despatx d’advocats per a “anticipar posibles argumentos” o la conveniència de “comentar el tema con los Martí” de TCC, fet sorprenent si no hi ha un coneixement previ pel Sr. Federico Llobet de TUSGSAL de la conducta col·lusòria. La preocupació de TCC per la possible repercussió de les irregularitats en la licitació de l’Aerobús també es fa palesa al correu electrònic intern de TCC de 29 d’octubre de 2018 entre Josep Maria i Miquel Martí, Juan A. Giménez, Josep Carles Herrero i altres persones de TCC: “Aquest tal X porta uns quants tuits en contra nostra, l’estem seguint.”.
Pag. 30: "Conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (TUSGSAL/SGMT) i Federico Llobet (TUSGSAL/SGMT) en què es trasllada una conversa entre Alfonso Suárez (TUSGSAL) i José Luís Romillo (ALCOYANA) sobre la preocupació d’ALCOYANA del fet que hi hagi una denúncia a l’autoritat de competència. "
Pag. 31: "La participació reconeguda de CINESI en la conducta infractora ha estat fonamental per a la consecució i l’èxit de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA. CINESI ha jugat un paper especialment actiu i amb total coneixement en la implementació de l’acord col·lusori"
Pag. 32: "La DG de l’ACCO ha proposat que es declari que a la persona física Carles Fábregas en la seva condició de representant legal i directiu de les empreses TUSGSAL i SGMT se li imposi una sanció en aplicació de l’article 63.2 de l’LDC, per la seva participació en la conducta infractor. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que el Sr. Carles Fábregas ha actuat en tant que representant i directiu de TUSGSAL en diverses fases dels fets recollits en aquest expedient com i) signatura de l’oferta de la UTE conjunta de TUSGSAL, SGMT i TCC, moment en què el Sr. Carles 34 Fábregas signa en nom de TUSGSAL; ii) proporcionar les dades de contacte en presentar l’oferta de la UTE conjunta, atès que proporciona l’adreça electrònica de TUSGSAL; iii) intercanviar informació amb treballadors i/o directius d’ALCOYANA, atès que va proporcionar l’adreça electrònica de TUSGSAL; iv) intercanviar missatges de WhatsApp amb els màxims responsables de l’empresa TUSGSAL, Federico Llobet (president del Consell d’Administració de TUSGSAL i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) relatius a informacions sobre una possible denúncia a l’Autoritat de la Competència proporcionades per Alfonso Suárez (secretari del Consell d’Administració de TUSGSAL i Apoderat de TUSGSAL). En conseqüència, es considera que el Sr. Carles Fábregas exerceix un càrrec directiu i de representació a les empreses TUSGSAL i SGMT en el sentit exigit a l’article 63.2 de l’LDC, de manera que en l’exercici dels seus càrrecs disposa de plena capacitat de decisió i autonomia. Des del punt de vista de la seva participació personal i concreta en la conducta i tal com s’ha observat en el fet acreditat vuitè, el Sr. Carles Fábregas és qui es reuneix i contacta amb ALCOYANA per a la preparació de l’oferta de cobertura i qui dirigeix i instrueix sobre el cànon que s’hauria de fixar per a ALCOYANA per tal que acomplís la seva funció d’oferta d’acompanyament i no despertés sospites. Així mateix, dona instruccions a CINESI (Sr. Alejandro García i Sra. Cinta Viladot) per a la preparació efectiva de l’oferta d’ALCOYANA. Al mateix temps, és una de les persones encarregades de revisar l’oferta de l’UTE TUSGSAL-TCC-SGMT. Per tant, les evidències documentals mostren la participació directa i activa del Sr. Carles Fábregas en l’impuls i preparació de l’oferta de cobertura a presentar per l’empresa ALCOYANA i en la simulació de l’existència d’una competència real en el procediment de licitació en el moment de presentar la seva proposta de licitació, amb ple coneixement del caràcter il·lícit de la conducta."
INCREÏBLE!!!!
Last edited by Jordi Ferrer Vidal on Friday 07/08/2020 15:43, edited 2 times in total.
Re: Notícies de l'Aerobús
Doncs per a que no faci cap suspicàcia tela amb les altres parts de la oferta, perquè molta diferència amb la resta de competidors en la oferta tècnica i econòmica...“Sobre l’oferta que fa en Singla (consultor extern contractat per a la preparació de l’oferta d’ALCOYANA) per descomptat ell no sap res, però em te una mica
collonit. Crec que haurien d’ofertar un cànon mínim de 2.35, fer-ho per un import inferior canta la Traviata. Hem de vigilar molt amb aquesta oferta, pot aixecar suspicàcies si té alguna coincidència amb la nostra.”
Diferència de la Alcoyana respecte la resta de competidors:
- Oferta tècnica 25,1 punts: -15,8 punts per sota de la darrera oferta
- Oferta econòmica 4,63 punts: -36.02 punts per sota de la darrera oferta
- Total: 29,73 punts - 51,82 punts per sota de la darrera oferta
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
La resolució parla al principi d'unes denúncies per Tweeter
Però per saber una cosa així s'ha d'estar a dins...
Però per saber una cosa així s'ha d'estar a dins...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Notícies de l'Aerobús
Les multes a les empreses em semblen perfectes, però el que no entenc és com és possible que els responsables físics de l'estafa no vagin a la presó. No estan robant quatre duros estan robant milions de diners públics.
Jo com a mínim els posava 20 anys a la presó i els embargava TOTS els béns, i crec que em quedo curt.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Jo com a mínim els posava 20 anys a la presó i els embargava TOTS els béns, i crec que em quedo curt.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
Doncs per si no n'hi havia prou amb el primer, segon expedient a TUSGSAL i TCC pel mateix concurs de l'Aerobús per part de l'ACCO!!!
Incoació de l'expedient sancionador núm. 102/2019 - AEROBÚS 2
De conformitat amb allò que preveu l’article 14 de la Llei 1/2009, de 12 de febrer, de l’Autoritat Catalana de la Competència juntament amb l’article 28 de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de defensa de la competència en relació amb els articles 23 i 28.3 del Reial decret 261/2008, de 22 de febrer, pel qual s’aprova el reglament de defensa de la competència, s’informa que l’Autoritat Catalana de la Competència ha incoat un expedient sancionador contra les societats TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES, S.A.L. i TRANSPORTS CIUTAT COMTAL, S.A.
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... b-incoacio
Incoació de l'expedient sancionador núm. 102/2019 - AEROBÚS 2
De conformitat amb allò que preveu l’article 14 de la Llei 1/2009, de 12 de febrer, de l’Autoritat Catalana de la Competència juntament amb l’article 28 de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de defensa de la competència en relació amb els articles 23 i 28.3 del Reial decret 261/2008, de 22 de febrer, pel qual s’aprova el reglament de defensa de la competència, s’informa que l’Autoritat Catalana de la Competència ha incoat un expedient sancionador contra les societats TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES, S.A.L. i TRANSPORTS CIUTAT COMTAL, S.A.
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... b-incoacio
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
El dimarts que ve, al Consell Metropolità de l'AMB, es preguntarà als responsables de Mobilitat el següent:
"Proposta de resolució que presenta el grup deCiudadans:
-Que el Tribunal Català de Competència de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha sancionat a quatre empreses de transport per coordinar les ofertes en la licitació del servei de l’Aerobús, entre l’aeroport i el centre de Barcelona.
-Que es tracta de:
oTransportes Urbanosy Servicios Generales, SAL (TUSGSAL)
oTransports ciutat Comtal, SL (TCC)
oServeis Generals de Mobilitat i Transport, SL (SGMT)
oConsultora Cinesi, SL (CINESI)
oAutomóviles la Alcoiana, SA (ALCOIANA)
-Que segons la ACCO les empreses haurien acordat que La Alcoiana, presentés una oferta fictícia a l’AMB per tal d’explotar el servei amb la finalitat de beneficiar a la UTE formada per TUSGSAL, TCC i SGMT.
-Que les empreses han estat sancionades en el seu conjunt a pagar 4.000.000 d’euros i a més no podran presentar-se a cap licitació durant un període de 18 mesos.
-Que l’article 1.1. de la Llei 15/2017 de 3 de juliol, en defensa de la competència prohibeix els acords entre operadors econòmics.
-Que la concentració entre operadors en les licitacions públiques, restringeix la competència i elimina els beneficis de la lliure concurrència en els processos de contractació.
-Que una de les empreses sancionades, Transports Ciutat Comtal (TCC) que haurà de pagar 1.052.136 euros està participada per l’AMB a través de TMB.
Per totallò exposat el Grup Metropolità de Ciutadans en base a l’article 43.8 del Reglament Orgànic Metropolità proposa al Consell Metropolità de l’AMB la següent:
]PREGUNTA
-Quines són les acciones que realitzarà AMB / TMB al respecte?
-Si la sanció és ferma, s’assumiran responsabilitats polítiques?
"Proposta de resolució que presenta el grup deCiudadans:
-Que el Tribunal Català de Competència de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha sancionat a quatre empreses de transport per coordinar les ofertes en la licitació del servei de l’Aerobús, entre l’aeroport i el centre de Barcelona.
-Que es tracta de:
oTransportes Urbanosy Servicios Generales, SAL (TUSGSAL)
oTransports ciutat Comtal, SL (TCC)
oServeis Generals de Mobilitat i Transport, SL (SGMT)
oConsultora Cinesi, SL (CINESI)
oAutomóviles la Alcoiana, SA (ALCOIANA)
-Que segons la ACCO les empreses haurien acordat que La Alcoiana, presentés una oferta fictícia a l’AMB per tal d’explotar el servei amb la finalitat de beneficiar a la UTE formada per TUSGSAL, TCC i SGMT.
-Que les empreses han estat sancionades en el seu conjunt a pagar 4.000.000 d’euros i a més no podran presentar-se a cap licitació durant un període de 18 mesos.
-Que l’article 1.1. de la Llei 15/2017 de 3 de juliol, en defensa de la competència prohibeix els acords entre operadors econòmics.
-Que la concentració entre operadors en les licitacions públiques, restringeix la competència i elimina els beneficis de la lliure concurrència en els processos de contractació.
-Que una de les empreses sancionades, Transports Ciutat Comtal (TCC) que haurà de pagar 1.052.136 euros està participada per l’AMB a través de TMB.
Per totallò exposat el Grup Metropolità de Ciutadans en base a l’article 43.8 del Reglament Orgànic Metropolità proposa al Consell Metropolità de l’AMB la següent:
]PREGUNTA
-Quines són les acciones que realitzarà AMB / TMB al respecte?
-Si la sanció és ferma, s’assumiran responsabilitats polítiques?
Re: Notícies de l'Aerobús
El què "sobta" és què tan sols Ciutadans ho pregunti. I la resta de grups polítics?? Tots callats!!Jordi Ferrer Vidal wrote: ↑Wednesday 23/09/2020 10:52 -Quines són les accions que realitzarà AMB / TMB al respecte?
-Si la sanció és ferma, s’assumiran responsabilitats polítiques?
Evidentment, TMB forma part de TCC (33%) i és part responsable de l'oferta fraudulenta. Per beneficiar a companys privats, per cert.
Encara no ha sortit ningú donar explicacions sobre l'afer, i sort que un grup polític ho demanarà.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de l'Aerobús
Finalment s'ha publicat la adjudicació de la nova concessió a UTE Servicio Aerobus (Monbus).
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:ES:HTML
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:ES:HTML
Last edited by sag470 on Wednesday 25/11/2020 22:49, edited 1 time in total.
Re: Notícies de l'Aerobús
Entrada en servei 1 de gener de 2021, si no hi ha problemes administratius?
Re: Notícies de l'Aerobús
Mirant la licitació y el contracte, tenen 9 mesos per l'implantació. Donat que es va formalitzar el 13/10 tenen fins el 13/7 per posar-ho en marxa.
https://www.amb.cat/es/web/amb/seu-elec ... ersion=4.1
Re: Notícies de l'Aerobús
En una entrevista a Raul Lopez, president de Monbus, al diari La Voz de Galicia, dóna la data d'inici el proper 15 de juliol.
Los compromisos medioambientales de Aerobús
El próximo 14 de julio se pondrá en funcionamiento el renovado Aerobús que conectará las dos terminales del Aeropuerto Josep Tarradellas Barcelona – El Prat con el centro de Barcelona.
Con el arranque de este servicio, Monbus quiere seguir demostrando su responsabilidad con el medio ambiente. Por ese motivo se ha comprometido a reducir la mayoría de consumos directamente relacionados con su actividad, principalmente el combustible, así como los indirectamente relacionados, como el mantenimiento de los autobuses o los pertenecientes a la actividad administrativa (papel, agua, electricidad, etc.).
Partiendo de estas premisas, una parte importante de la formación de la plantilla se centra en la sensibilización ambiental, donde se pueden encontrar desde cursos en conducción eficiente para reducir de forma efectiva el gasto de combustible, hasta formaciones en buenas prácticas ambientales que fomenten la minimización de los problemas directamente relacionados con la actividad laboral de sus trabajadores.
Por último, en cuanto al desempeño medioambiental relacionado con el propio transporte de pasajeros, la flota que prestará el servicio se compone de 27 vehículos híbridos y 6 vehículos eléctricos. Estos últimos se pondrán en funcionamiento en los servicios nocturnos, con el objetivo de reducir la contaminación acústica en las calles de Barcelona.
http://www.monbus.es/es/noticias/345/lo ... e-aerobus/
Con el arranque de este servicio, Monbus quiere seguir demostrando su responsabilidad con el medio ambiente. Por ese motivo se ha comprometido a reducir la mayoría de consumos directamente relacionados con su actividad, principalmente el combustible, así como los indirectamente relacionados, como el mantenimiento de los autobuses o los pertenecientes a la actividad administrativa (papel, agua, electricidad, etc.).
Partiendo de estas premisas, una parte importante de la formación de la plantilla se centra en la sensibilización ambiental, donde se pueden encontrar desde cursos en conducción eficiente para reducir de forma efectiva el gasto de combustible, hasta formaciones en buenas prácticas ambientales que fomenten la minimización de los problemas directamente relacionados con la actividad laboral de sus trabajadores.
Por último, en cuanto al desempeño medioambiental relacionado con el propio transporte de pasajeros, la flota que prestará el servicio se compone de 27 vehículos híbridos y 6 vehículos eléctricos. Estos últimos se pondrán en funcionamiento en los servicios nocturnos, con el objetivo de reducir la contaminación acústica en las calles de Barcelona.
http://www.monbus.es/es/noticias/345/lo ... e-aerobus/
Re: Los compromisos medioambientales de Aerobús
De dia no perquè, total, com ja hi ha soroll, no importen uns quants autobusos més fent-ne.sag470 wrote: ↑Saturday 12/06/2021 22:58
Por último, en cuanto al desempeño medioambiental relacionado con el propio transporte de pasajeros, la flota que prestará el servicio se compone de 27 vehículos híbridos y 6 vehículos eléctricos. Estos últimos se pondrán en funcionamiento en los servicios nocturnos, con el objetivo de reducir la contaminación acústica en las calles de Barcelona.
http://www.monbus.es/es/noticias/345/lo ... e-aerobus/
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
NUEVO PALO A TUSGSAL Y TCC POR EL AEROBÚS
Se apunta en la siguiente noticia de Expansión que TUSGSAL y TCC han sido multadas de nuevo con 3,5 millones de euros entre las dos por la colusión y prácticas anticompetentes en el marco de la licitación del Aerobús de 2018!
Link diario Expansión: https://www.expansion.com/catalunya/202 ... b45f6.html
Link ACCO expediente Aerobús 2: http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... b-incoacio
Se apunta en la siguiente noticia de Expansión que TUSGSAL y TCC han sido multadas de nuevo con 3,5 millones de euros entre las dos por la colusión y prácticas anticompetentes en el marco de la licitación del Aerobús de 2018!
Link diario Expansión: https://www.expansion.com/catalunya/202 ... b45f6.html
Link ACCO expediente Aerobús 2: http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... b-incoacio
-
- N3
- Posts: 22
- Joined: Friday 14/10/2016 10:10
Re: Notícies de l'Aerobús
EN EL EXPEDIENTE AEROBÚS 1 YA LES ENCONTRARON MÁS COSAS
Tal y como se refleja en el expediente de Aerobús 1, se dice lo siguiente:
" El 5 de febrer de 2019, la DG de l’ACCO va adreçar a TUSGSAL una provisió per la qual s’acordava la deducció d’un document recavat en la inspecció realitzada a la seva seu per a la seva incorporació a les Diligències prèvies núm. 102/2019, Aerobús 2 (documents núm. 404- 407). En data 15 de febrer es va registrar d’entrada a l’ACCO l’escrit d’al·legacions de TUSGSAL (document núm. 946) prèvia ampliació del termini sol·licitada per a fer-ho (documents núm. 941-945). El 21 de febrer es va acordar mitjançant provisió la deducció del document i la seva incorporació a l’expedient esmentat (documents núm. 950-952). Posteriorment, el 3 d’octubre de 2019, es van adreçar provisions de deducció de determinats documents per a incorporar-los també a les Diligències prèvies núm. 102/2019, Aerobús 2 a les empreses TUSGSAL (documents núm. 1321-1323 i 1327), TCC (documents núm. 1324-1326 i 1350) i SGMT (documents núm. 1318- 1320 i 1336). En data 10 d’octubre es van rebre a l’ACCO les al·legacions de TUSGSAL (document núm. 1349), el 14 d’octubre d’SGMT (documents núm. 1359 i 1360) i el 22 d’octubre de TCC (document núm. 1362). El 7 de novembre de 2019 es va adoptar una provisió de resposta a les al·legacions presentades (document núm. 1384) la qual va ser comunicada a les parts interessades juntament amb la provisió de tancament de la fase d’instrucció i la proposta de resolució."
La misma gente haciendo otra vez lo mismo
Tal y como se refleja en el expediente de Aerobús 1, se dice lo siguiente:
" El 5 de febrer de 2019, la DG de l’ACCO va adreçar a TUSGSAL una provisió per la qual s’acordava la deducció d’un document recavat en la inspecció realitzada a la seva seu per a la seva incorporació a les Diligències prèvies núm. 102/2019, Aerobús 2 (documents núm. 404- 407). En data 15 de febrer es va registrar d’entrada a l’ACCO l’escrit d’al·legacions de TUSGSAL (document núm. 946) prèvia ampliació del termini sol·licitada per a fer-ho (documents núm. 941-945). El 21 de febrer es va acordar mitjançant provisió la deducció del document i la seva incorporació a l’expedient esmentat (documents núm. 950-952). Posteriorment, el 3 d’octubre de 2019, es van adreçar provisions de deducció de determinats documents per a incorporar-los també a les Diligències prèvies núm. 102/2019, Aerobús 2 a les empreses TUSGSAL (documents núm. 1321-1323 i 1327), TCC (documents núm. 1324-1326 i 1350) i SGMT (documents núm. 1318- 1320 i 1336). En data 10 d’octubre es van rebre a l’ACCO les al·legacions de TUSGSAL (document núm. 1349), el 14 d’octubre d’SGMT (documents núm. 1359 i 1360) i el 22 d’octubre de TCC (document núm. 1362). El 7 de novembre de 2019 es va adoptar una provisió de resposta a les al·legacions presentades (document núm. 1384) la qual va ser comunicada a les parts interessades juntament amb la provisió de tancament de la fase d’instrucció i la proposta de resolució."
La misma gente haciendo otra vez lo mismo