Tens tota la raó, lo que fa falta es que la R12 sigui semidirecte entre L'Hospitalet i Manresa.bigcoaster wrote: ↑Saturday 04/04/2020 13:43Estic totalment a favor d'augmentar les circulacions del tram Manrsea-Cervera, però no crec que hagi de ser en forma de serveis de Rodalies, i menys encara serveis de Rodalia del nucli de Lleida. Manresa té relació amb Lleida, però no tanta com per tenir relació de trens de rodalies.Railjet OBB wrote: ↑Saturday 04/04/2020 13:11 No ho acabo d'entendre perquè cap de les propostes es vol portar les rodalies de Lleida a Manresa, es mes que entre Cervera i la capital del Bages també hi han poblacions que també necessiten tren crec jo.
En canvi, si que n'hauria de tenir de regionals, cada 2-3 hores, de regionals de la línia R12. Aquests regionals, haurien de fer parada només a: Barcelona, Sabadell, Terrassa, Manresa, totes les parades fins Cervera, Cervera, Tàrrega, Bellpuig, Mollerussa i Lleida, amb trens regionals, de velocitat màxima superior a 120 km/h.
Dit això, el servei de Rodalies de Lleida no ha d'anar més enllà de Cervera, no només per un tema demogràfic i geogràfic, també per un tema de mitigació de retards, ja que estem parlant de tot via única, i si ens podem estalviar els retards generats a Barcelona, millor, donat que és una línia amb molt pocs trens que vagin fins Bcn.
Proposta servei de rodalia de Lleida
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Proposta servei de rodalia de Lleida
- Attachments
-
- metromapmaker (3).png
- (98.6 KiB) Not downloaded yet
Re: Proposta servei de rodalia de Lleida
Bon dia,
He creat una altra versió de la hipotètica i "ideal" xarxa de rodalia de Lleida, aquest cop en estil "Rodalies de Catalunya".
Les principals actuacions són:
- Construcció d'un nou ramal Almacelles-Alguaire (amb 2 estacions: Aeroport i Alguaire)
- Perllongament de l'actual RL1 fins Alguaire
- Creació dels serveis RL2 (Lleida–Cervera) i RL3 (Lleida–Montblanc)
- Reobertura de 2 antigues estacions (Raïmat i Almacelles)
- Construcció de 5 noves estacions sobre els traçats actuals (Lleida Oest, Lleida–La Bordeta, La Mitjana, Sidamon i Vilagrassa)
- Reanomenació del servei regional Lleida–La Pobla de Segur (de l'actual nomenclatura RL2 a R18)
- No he tingut en compte la creació d'un servei regional Lleida–Tarragona, tot i que podria ser una possibilitat factible
He creat una altra versió de la hipotètica i "ideal" xarxa de rodalia de Lleida, aquest cop en estil "Rodalies de Catalunya".
Les principals actuacions són:
- Construcció d'un nou ramal Almacelles-Alguaire (amb 2 estacions: Aeroport i Alguaire)
- Perllongament de l'actual RL1 fins Alguaire
- Creació dels serveis RL2 (Lleida–Cervera) i RL3 (Lleida–Montblanc)
- Reobertura de 2 antigues estacions (Raïmat i Almacelles)
- Construcció de 5 noves estacions sobre els traçats actuals (Lleida Oest, Lleida–La Bordeta, La Mitjana, Sidamon i Vilagrassa)
- Reanomenació del servei regional Lleida–La Pobla de Segur (de l'actual nomenclatura RL2 a R18)
- No he tingut en compte la creació d'un servei regional Lleida–Tarragona, tot i que podria ser una possibilitat factible
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Proposta servei de rodalia de Lleida
Em sembla una molt bona proposta. Intentaré valorar-ne cada punt per separat.
Pel que fa a la línia de la La Pobla, totalment encertat el canvi de nomenclatura a R18 els regionals, i es deixa RL1 pels Balaguer. També em sembla bé la nova estació al Polígon, que queda millor amb el nom de la Mitjana que no pas polígon. Hauria de venir amb una millora del carrer que l'uneix tant amb el polígon com amb la Mitjana. Off topic- aquell camí asfaltat que voreja la mitjana hauria de tenir carril bici i vorera.
Quant a la línia de Cervera, fora l'estació de Castellnou de Seana, reubicació de la d'Anglesola a Vilagrassa, així s'elimina una estació i Anglesola guanya servei de bus amb Vilagrassa, que li queda igual de lluny que l'actual estació, que està al mig del no res.
Quant a la línia de Valls i Tarragona, molt necessària la parada a la Bordeta, ni que sigui pels regionals. Pel que fa als serveis RL3, no tinc clar que estiguin jutificats. Em limitaria a augmentar els R13 semidirecte i cadenciar-lo amb els R14 de manera que al tram comú els horaris tinguin lògica per anar i venir de Lleida. També necessària la remodelació dels horaris de la R14 per a que tingui sentit la relació Lleida-Tarragona, una relació actualment desaprofitada pel tren però que guanyaria la competència tant del bus com inclús del cotxe.
Pel que fa a la línia cap a Almacelles i Alguaire, crec que no val la pena. Millor gastar-nos els diners en un bon servei de bus exprés al corredor Lleida-Alfarràs i al Lleida-Alpicat-Almacelles. Si l'aeroport tirés, primer provaria un servei de bus. Actualment potser estaria justificat almenys un bus Aeroport- Alguaria poble que anés coordinat amb els altres busos. Aquest servei seria més per la gent que treballa a les diferents empreses que hi ha a l'aeroport, no tant pels viatgers, tot i que s'hauria de provar, tenint en compte que són uns horaris molt concrets i no seria car posar una expedició lligada a cada vol.
Finalment, considero gairebé imprescindible una sèrie de millores a Lleida-Pirineus. La primera, unir amb escales les andandes d'ample ibèric amb la pasarel·la peatonal, ja que milloraria molt el temps d'accès i la proximitat de l'estació per ambdós costats. Segon, reubicació de les parades de bus tant urbà com interurbà que hi ha davant de l'estació. S'hauria de remodelar la plaça de l'estació i centralitzar-les totes en un sol punt generant un intercanviador real, no la cosa actual on ningú troba cap autobus i tots paren on volen.
Pel que fa a la línia de la La Pobla, totalment encertat el canvi de nomenclatura a R18 els regionals, i es deixa RL1 pels Balaguer. També em sembla bé la nova estació al Polígon, que queda millor amb el nom de la Mitjana que no pas polígon. Hauria de venir amb una millora del carrer que l'uneix tant amb el polígon com amb la Mitjana. Off topic- aquell camí asfaltat que voreja la mitjana hauria de tenir carril bici i vorera.
Quant a la línia de Cervera, fora l'estació de Castellnou de Seana, reubicació de la d'Anglesola a Vilagrassa, així s'elimina una estació i Anglesola guanya servei de bus amb Vilagrassa, que li queda igual de lluny que l'actual estació, que està al mig del no res.
Quant a la línia de Valls i Tarragona, molt necessària la parada a la Bordeta, ni que sigui pels regionals. Pel que fa als serveis RL3, no tinc clar que estiguin jutificats. Em limitaria a augmentar els R13 semidirecte i cadenciar-lo amb els R14 de manera que al tram comú els horaris tinguin lògica per anar i venir de Lleida. També necessària la remodelació dels horaris de la R14 per a que tingui sentit la relació Lleida-Tarragona, una relació actualment desaprofitada pel tren però que guanyaria la competència tant del bus com inclús del cotxe.
Pel que fa a la línia cap a Almacelles i Alguaire, crec que no val la pena. Millor gastar-nos els diners en un bon servei de bus exprés al corredor Lleida-Alfarràs i al Lleida-Alpicat-Almacelles. Si l'aeroport tirés, primer provaria un servei de bus. Actualment potser estaria justificat almenys un bus Aeroport- Alguaria poble que anés coordinat amb els altres busos. Aquest servei seria més per la gent que treballa a les diferents empreses que hi ha a l'aeroport, no tant pels viatgers, tot i que s'hauria de provar, tenint en compte que són uns horaris molt concrets i no seria car posar una expedició lligada a cada vol.
Finalment, considero gairebé imprescindible una sèrie de millores a Lleida-Pirineus. La primera, unir amb escales les andandes d'ample ibèric amb la pasarel·la peatonal, ja que milloraria molt el temps d'accès i la proximitat de l'estació per ambdós costats. Segon, reubicació de les parades de bus tant urbà com interurbà que hi ha davant de l'estació. S'hauria de remodelar la plaça de l'estació i centralitzar-les totes en un sol punt generant un intercanviador real, no la cosa actual on ningú troba cap autobus i tots paren on volen.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Proposta servei de rodalia de Lleida
Posats a fer un ramal nou, no seria millor fer-lo a Fraga? Des de el 1864 que es planteja unir Lleida i Fraga per ferrocarril, i inclouria també Soses i Alcarràstorres997 wrote: ↑Sunday 13/09/2020 10:56 Bon dia,
He creat una altra versió de la hipotètica i "ideal" xarxa de rodalia de Lleida, aquest cop en estil "Rodalies de Catalunya".
Les principals actuacions són:
- Construcció d'un nou ramal Almacelles-Alguaire (amb 2 estacions: Aeroport i Alguaire)
- Perllongament de l'actual RL1 fins Alguaire
- Creació dels serveis RL2 (Lleida–Cervera) i RL3 (Lleida–Montblanc)
- Reobertura de 2 antigues estacions (Raïmat i Almacelles)
- Construcció de 5 noves estacions sobre els traçats actuals (Lleida Oest, Lleida–La Bordeta, La Mitjana, Sidamon i Vilagrassa)
- Reanomenació del servei regional Lleida–La Pobla de Segur (de l'actual nomenclatura RL2 a R18)
- No he tingut en compte la creació d'un servei regional Lleida–Tarragona, tot i que podria ser una possibilitat factible
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents