Metro de Madrid

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Metro de Madrid

Post by aim »

Jo vaig anar-hi a finals de l'any passat i recordo haver agafat l'equivalent a una T-10, sense necessitat de tenir targeta recarregable. Ara bé, no sé si aquest any ha canviat.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Metro de Madrid

Post by albert28 »

genissimon wrote: Wednesday 16/09/2020 9:11 Aquest és un dubte tarifari del Metro de Madrid.

Properament hauré de fer un viatge a Madrid i em mouré estrictament per la capital i en metro. Pels viatges que faré, si fos a Barcelona comparia una T-Casual o bé una T-Dia: faré 8 o 10 viatges en un dia o dos. No em mouré de la zona A del Consorcio Regional de Transportes de Madrid (https://www.crtm.es).

Pel que he vist hi ha un abonament turístic d'un dia (8,40€) o una targeta de 10 viatges Metrobús (12,20€) però aquests títols de transports s'han de carregar en una targeta contactless (Targeta Multi) amb un cost addicional de 2,50€.

Això és així o vaig errat?

També tinc preguntes sobre com funciona l'aparcament dissuasiu de l'estadi Wanda Metropolitano, però ho plantejo en el fòrum de transport privat.

Gràcies.
Farà dos anys em vaig agafar la de 10 viatges + el suplement per la targeta contactless. I fa un any vaig tornar a Madrid i vaig recarregar-lo amb 10 viatges i li vaig treure profit.
Last edited by albert28 on Wednesday 16/09/2020 19:29, edited 1 time in total.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Madrid

Post by fgc113 »

Correcte, has de tindre una targeta Multi com a suport i allà recarregar el títol que vulgues.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Metro de Madrid

Post by genissimon »

fgc113 wrote: Wednesday 16/09/2020 19:08 Correcte, has de tindre una targeta Multi com a suport i allà recarregar el títol que vulgues.
Gràcies. Pel que vist, renfe cercanías Madrid funciona igual.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Metro de Madrid

Post by fgc113 »

Sí, necessites també una targeta recarregable (a Renfe costen només 50 cèntims), excepte per al CombinatRodalies, que no sé si encara es ven en format magnètic o si la targeta no té cost.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Metro de Madrid

Post by genissimon »

Gràcies, gràcies a tots.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Metro de Madrid

Post by genissimon »

[quote"3/24, 12 de maig de 2022"]
Madrid redueix la freqüència dels metros per rebaixar la factura de la llum
La reducció del 10% del nombre de trens, amb esperes de fins a 15 minuts en algunes franges, desperta queixes dels usuaris
[...]
[/quote]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Metro de Madrid

Post by 437.001 »

Sembla ser que ja han iniciat les obres de perllongament de la línia 3 del metro entre Villaverde Alto i El Casar, on enllaçarà amb la línia 12 (Metrosur) i la línia C3 (Rodalies).
Sense estacions intermitges (tot i que és un tram prou llarg, però no hi ha gran cosa entremig, només un polígon industrial).

=======================================================

També acaben d'adjudicar el perllongament de la línia 11 entre Plaza Elíptica i Conde de Casal, amb noves estacions a Comillas, Madrid Río (a prop de l'antiga estació de mercaderies de Peñuelas), Palos de la Frontera (enllaç amb la línia 3), Atocha (enllaç amb la línia 1 del metro i totes les línies de Rodalies excepte la C9), i Conde de Casal (enllaç amb la línia 6).

Serà tota una millora per als veïns de l'actual línia 11, que ara no genera massa passatgers perquè deixa massa lluny del centre. També per als veïns de les zones de Comillas i Peñuelas, on fins ara no hi havia metro.
I sobretot, per a qui arribi a Atocha, ja que la connectivitat de l'estació millorarà bastant amb aquesta segona línia de metro.

Més endavant, es planeja portar la línia 11 més enllà de Conde de Casal, cap als districtes de Moratalaz, San Blas-Canillejas, i Ciudad Lineal, però em sembla que encara no tenen massa clar del tot l'itinerari, cada dos per tres canvien d'idea (ara Chamartín, ara Valdebebas, ara per Vinateros, ara per Artilleros...)... :nose

La idea que tenen és que a l'est de Conde de Casal, la línia 11 ha d'actuar com a enllaç amb les línies 9, 2, 7, 5, 4 i 8 per l'est de Madrid.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Metro de Madrid

Post by França451 »

437.001 wrote: Tuesday 14/06/2022 0:41 Sembla ser que ja han iniciat les obres de perllongament de la línia 3 del metro entre Villaverde Alto i El Casar, on enllaçarà amb la línia 12 (Metrosur) i la línia C3 (Rodalies).
Sense estacions intermitges (tot i que és un tram prou llarg, però no hi ha gran cosa entremig, només un polígon industrial).

=======================================================

També acaben d'adjudicar el perllongament de la línia 11 entre Plaza Elíptica i Conde de Casal, amb noves estacions a Comillas, Madrid Río (a prop de l'antiga estació de mercaderies de Peñuelas), Palos de la Frontera (enllaç amb la línia 3), Atocha (enllaç amb la línia 1 del metro i totes les línies de Rodalies excepte la C9), i Conde de Casal (enllaç amb la línia 6).

Serà tota una millora per als veïns de l'actual línia 11, que ara no genera massa passatgers perquè deixa massa lluny del centre. També per als veïns de les zones de Comillas i Peñuelas, on fins ara no hi havia metro.
I sobretot, per a qui arribi a Atocha, ja que la connectivitat de l'estació millorarà bastant amb aquesta segona línia de metro.

Més endavant, es planeja portar la línia 11 més enllà de Conde de Casal, cap als districtes de Moratalaz, San Blas-Canillejas, i Ciudad Lineal, però em sembla que encara no tenen massa clar del tot l'itinerari, cada dos per tres canvien d'idea (ara Chamartín, ara Valdebebas, ara per Vinateros, ara per Artilleros...)... :nose

La idea que tenen és que a l'est de Conde de Casal, la línia 11 ha d'actuar com a enllaç amb les línies 9, 2, 7, 5, 4 i 8 per l'est de Madrid.
Increíble viendo el percal, que hagan primero la segunda fase de la prolongación de la L11 antes que la segunda prolongación de la línea 2. La línea 2 la dejaron preparada en Las Rosas para ir a Estadio Metropolitano y conectar así con la Línea 7. Evidentemente, darse prisa en hacer la 11 con semejante despropósito, que pase por donde pase hará una curva inmensa, con un incremento de tiempo que no tiene pies ni cabeza, sólo significa una cosa: dejar tirada la línea 2 en Las Rosas enterrando el proyecto de llevarla al Estadio del Atleti. Claro, como no es el Bernabéu, pues que le den morcilla.

Otra cosa: me han contado que respecto a la línea 7 se descubrió recientemente la verdad. Me pareció leer algo al respecto hace tiempo, pero no tan específico como lo que voy a contar. El proyecto original de la línea era llevarla a San Fernando, a una estación llamada Jarama, que estaría en un punto que nada tiene que ver con la estación actual, y que nadie sabe dónde estaba. Pero como durante la construcción, había elecciones municipales de por medio, los políticos,l únicamente con el propósito de anotarse un tanto en sus medallas, cambiaron todo el trazado a mitad de obras, haciéndola llegar al Hospital de Coslada, que se estaba construyendo también por entonces. El nuevo trazado desde San Fernando pasaba una zona de acuíferos, o algo así, o bolsas de agua subterráneas. Eso unido a la prisa por acabar loas obras cuanto antes, lo que significa materiales más baratos, supuso hacer pasar la línea por medio de charcos de agua, lo que a largo plazo iba a dar problemas y supuso grietas en algunos edificios. El futuro de la línea está, debido a que ya ni siquiera sirve cortarla cada 2 años para reparar los desperfectos, en cerrar entero MetroEste o dejarlo sólo entre Estadio Metropolitano y La Rambla. No he acabado de entender muy bien por qué no puede llegar hasta la estación de San Fernando, dado que el trazado actual lo permite y el trayecto entre estas estaciones está bien, pero parece que hay un tema de vibraciones y grietas en edificios aquí también. Por lo tanto, el futuro de la línea supone dejar a San Fernando entero y el hospital sin Metro, o eliminar todo MetroEste.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”