El metro fa pudor
Re: El metro fa pudor
Avui he pujat a la L2, i en un comboi s'hi estava perfecte, fresquet, i notaves l'aire, en canvi al tornar e pujat en un de diferent i sense aire o al mínim, amb una calor....
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: El metro fa pudor
Tengo dos preguntas
1-El aire acondicionado de los trenes, ¿es aire acondicionado simple, o climatizado?
2-En caso de ser climatizado, ¿pueden los motoristas regular la temperatura?
Gracias
1-El aire acondicionado de los trenes, ¿es aire acondicionado simple, o climatizado?
2-En caso de ser climatizado, ¿pueden los motoristas regular la temperatura?
Gracias
Re: El metro fa pudor
aquestes preguntes ja son velles. A les sèries noves (5000-6000-9000) l´ aire està configurat per estar amb una diferència d´ uns cinc a deu graus respecte la temperatura exterior. A les altres, la temperatura es fixe, per això hi ha aquest contrast de temperatures entre el tren buit o ple.
I no, el motorista no pot regular la temperatura.
I no, el motorista no pot regular la temperatura.
Re: El metro fa pudor
Moltes gracies, imaginaba que els motoristes si podien regular la temperatura i que d'ells depenia l'aire del tren, pero veig que no es aixi.
-
- N1
- Posts: 7
- Joined: Monday 05/07/2010 13:45
- Location: Sant Andreu - L1
Re: El metro fa pudor
Això va molt a línies. Per exemple, mai no he notat pudor a cap tren de FGC, però gairebé sempre en noto quan pujo a trens de RENFE. Quant a les línies de TMB, sempre noto mala olor (i de vegades excés de suor) a la L1 (sobretot!!) i de vegades a la L3. Rarament a la L2, L4 o L5, la veritat. Però qui sempre agafi la L1 del metro pensarà que el metro de Barcelona és dels més fastigosos d'Europa (o del món, mira què et dic!!), però en canvi, li semblarà un tren exemplar si sempre puja a la L2. Tenim una xarxa de metro ben curiosa. Metros que per dintre són molt diferents i línies que semblen de xarxes de metro diferents si les compares entre si (la L2 podria ser alemanya (netedat, eficàcia i aire fresc); la L1, sense ànims de faltar el respecte, perfectament del metro d'El Caire o de qualsevol país de l'Europa de l'Est, i perdoneu per la comparació, repeteixo).
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: El metro fa pudor
Hola,
Respecto a la climatización y aire acondicionado, siempre recuerdo una vez que estaba esperando en Pza. Cataluña un tren de Renfe y casi me caigo al suelo de la "xafogor" insorpotable y la temperatura propia de crematorio que allí había. Hoy día, años después, la cosa sigue igual de lamentable.
Saludos,
Sergio
Respecto a la climatización y aire acondicionado, siempre recuerdo una vez que estaba esperando en Pza. Cataluña un tren de Renfe y casi me caigo al suelo de la "xafogor" insorpotable y la temperatura propia de crematorio que allí había. Hoy día, años después, la cosa sigue igual de lamentable.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: El metro fa pudor
Hay que reconocer que la humedad tan alta de BCN y su calor estival hacen más necesaria una buena climatización que en otras ciudades.
Que li farem!
Que li farem!
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: El metro fa pudor
Y además, se nota mucho más cuando la gente va en tirantes. Sobretodo los hombres, que con la multitud de pelos en los sobacos, por un poco que sudan, ya se queda el sudor ahí "encorcomido" y no veas que olor desprende, y da igual si se puso desorodante, en fin. La gente no se sabe duchar, o qué? O lo hacen expresamente?
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: El metro fa pudor
Aquest matí anava a la línia 1, dempeus per variar, i m'he hagut de canviar tres cops de lloc al vagó en un trajecte Fabra i Puig-Catalunya perquè el/la personatge que tenia al costat feia una pudor insuportable.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El metro fa pudor
Avui he agafat L1, L5 i L9.
A la L9, com que va buida, l'aire condicionat era correcte, fins i tot un pèl excessiu. En canvi, tant a la L1 com a la L5, on els trens anaven plens, la temperatura interior era totalment excessiva, de manera que tothom que podia es ventava amb vanos, revistes o el que tenia a mà.
Això ja passa de taca d'oli.
A la L9, com que va buida, l'aire condicionat era correcte, fins i tot un pèl excessiu. En canvi, tant a la L1 com a la L5, on els trens anaven plens, la temperatura interior era totalment excessiva, de manera que tothom que podia es ventava amb vanos, revistes o el que tenia a mà.
Això ja passa de taca d'oli.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tornar a les arrels
Jo segueixo pensant que en aquesta societat excessivament tecnificada en què vivim, ens hem oblidat de la manera més bàsica i natural de ventilar un espai interior: les finestres practicables. Sempre són preferibles que l'aire condicionat, per molt corrent d'aire que causin. Us ho diu un que pateix d'una cosa i de l'altra.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tornar a les arrels
A 32 graus a l'ombra i un 70% d'humitat, posa tot el corrent d'aire que vulguis. Et mors de calor, per no parlar del soroll i la brutícia que t'entren a casa.Guigui wrote:Jo segueixo pensant que en aquesta societat excessivament tecnificada en què vivim, ens hem oblidat de la manera més bàsica i natural de ventilar un espai interior: les finestres practicables. Sempre són preferibles que l'aire condicionat, per molt corrent d'aire que causin.
Jo des que tinc aire condicionat a casa no tinc que patir per dormir, per exemple, i puc estar llegint estirat al sofà sense haver d'estar esbufegant i suant. Desgraciadament a la feina no entinc, i estic desitjant sortir d'allà per arribar a casa meva amb l'aire condicionat. T'asseguro que no et canvio el meu aire condicionat pel teu corrent d'aire. Ni de conya!!!
I en quant al metro, el mateix. Els 1000 amb els vidres baixats i els motors a tot drap eren molt ferroviaris, i per rememorar-ho algun dia pot estar fins i tot bé, però per anar a treballar cada dia no t'ho canvio per un metro amb aire condicionat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: El metro fa pudor
Doncs jo al revés que en wefer A la feina estan tot el dia amb l'aire condicionat i a sobre tinc una sortida d'aire al costat del lloc de treball.... per acabar-ho d'arreglar tinc "problemes respiratoris" i no aguanto gens l'aire condicionat, sempre acabo amb el coll fet una me***, així que el que desitjo és acabar de treballar per lliurar-me de l'aire condicionat Si vols fem un canvi de feines? Bé, depèn....
Jo estic amb en Guigui, com l'aire natural res de res! A més, no soporto l'olor "articifial" de l'aire condicionat.
Jo estic amb en Guigui, com l'aire natural res de res! A més, no soporto l'olor "articifial" de l'aire condicionat.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El metro fa pudor
Com bé vaig dir, vaig enviar una queixa a TMB a través de la seva plana web. I me l'han contestat, la qual cosa és d'agraïr:
Això sí, suposo que on diu "substitució" deu voler dir reforma. A part de que això no explica com és que fa 3, 4 i més anys, els mateixos trens tenien l'aire condicionat millor. Però vaja, millor aquesta resposta que res.Senyor Guardiola
Responem a la vostra comunicació en què manifesteu el vostre malestar perquè la temperatura a l’interior dels trens de la línia 1 en què viatjàveu era superior a la desitjable.
En primer lloc, us informem que el vostre comentari ha estat traslladat al departament que gestiona la línia 1 perquè el tingui en consideració.
D’altra banda, cal tenir present que, de forma gradual, es van substituint els trens que circulen a la xarxa de metro. Els combois nous incorporen els darrers avenços tècnics i permeten, entre d’altres funcionalitats, adaptar la temperatura de l’aire condicionat a la temperatura ambient.
Esperem, doncs, que les actuacions específiques en els combois més antics i la renovació de trens contribueixi a donar resposta a les vostres demandes de confort en el desplaçament amb transport públic.
Cordialment,
Rafael Ojeda
Servei d’Atenció al Ciutadà
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: El metro fa pudor
Sobre la qüestió de la manca d'aire condicionat a la L1, mireu-vos aquest article:
http://www.ocu.org/transporte-publico/m ... 507824.htm
Metro: problemas con la climatización
Según una encuesta de la OCU, la climatización falla en las líneas 1, 5 y 6 de metro de Madrid, en la Línea 1 de Barcelona y en la Línea 1 de Valencia. Unas veces por exceso de calor, otras por un aire acondicionado demasiado intenso.
La encuesta de la OCU recoge la opinión de 2.380 usuarios de metro, metro ligero y tranvía de siete ciudades españolas. Usuarios, en general, satisfechos con el sistema de calefacción y aire acondicionado, así como con la ventilación de este tipo de medios de transporte. Sobre todo en las líneas de Sevilla, Tenerife y Palma de Mallorca.
Pero también encontramos usuarios cansados de sufrir las inclemencias de la temperatura excesiva. Y es que en algunos casos los sistemas de aire acondicionado brillan por su ausencia y el aire se vuelve pesado e irrespirable. En otros, funciona con tal potencia que no sabrá si está entrando en el metro o en una cámara frigorífica.
En Barcelona, los pasajeros de las dos compañías de tranvía, Trambesòs (T4, T5 y T6) y Trambaix (T1, T2 y T3), se muestran más contentos con la temperatura que hay en los vagones que los usuarios de las líneas de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona). La Línea 1 de metro fue la peor valorada con diferencia.
La idea se repite en Madrid: los usuarios valoran también mejor la temperatura interior en las líneas de Metro Ligero que en las de metro. Las líneas más "calientes" o "frías", según se mire, son la Línea 6 o Circular, la Línea 1 y la Línea 5.
Los usuarios de Valencia eligieron la Línea 5 como la que tiene mejores condiciones, mientras que la Línea 1 obtuvo la peor valoración.
En cuanto a los pasajeros de Bilbao, la encuesta saca a la luz que están más satisfechos con Euskotran que con las dos líneas de metro de esta ciudad.
http://www.ocu.org/transporte-publico/m ... 507824.htm
Metro: problemas con la climatización
Según una encuesta de la OCU, la climatización falla en las líneas 1, 5 y 6 de metro de Madrid, en la Línea 1 de Barcelona y en la Línea 1 de Valencia. Unas veces por exceso de calor, otras por un aire acondicionado demasiado intenso.
La encuesta de la OCU recoge la opinión de 2.380 usuarios de metro, metro ligero y tranvía de siete ciudades españolas. Usuarios, en general, satisfechos con el sistema de calefacción y aire acondicionado, así como con la ventilación de este tipo de medios de transporte. Sobre todo en las líneas de Sevilla, Tenerife y Palma de Mallorca.
Pero también encontramos usuarios cansados de sufrir las inclemencias de la temperatura excesiva. Y es que en algunos casos los sistemas de aire acondicionado brillan por su ausencia y el aire se vuelve pesado e irrespirable. En otros, funciona con tal potencia que no sabrá si está entrando en el metro o en una cámara frigorífica.
En Barcelona, los pasajeros de las dos compañías de tranvía, Trambesòs (T4, T5 y T6) y Trambaix (T1, T2 y T3), se muestran más contentos con la temperatura que hay en los vagones que los usuarios de las líneas de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona). La Línea 1 de metro fue la peor valorada con diferencia.
La idea se repite en Madrid: los usuarios valoran también mejor la temperatura interior en las líneas de Metro Ligero que en las de metro. Las líneas más "calientes" o "frías", según se mire, son la Línea 6 o Circular, la Línea 1 y la Línea 5.
Los usuarios de Valencia eligieron la Línea 5 como la que tiene mejores condiciones, mientras que la Línea 1 obtuvo la peor valoración.
En cuanto a los pasajeros de Bilbao, la encuesta saca a la luz que están más satisfechos con Euskotran que con las dos líneas de metro de esta ciudad.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fora de l'L1, segons el tren
Almenys en el cas del metro de Barcelona, l'article és massa genèric. Si bé és cert que l'L1 es caracteritza bàsicament per la manca d'aire condicionat, el fred excessiu que es produeix en altres línies va segons els trens, independentment de la sèrie.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El metro fa pudor
Fa dos dies que noto l'aire condicionat dels trens de la sèrie 6000 notablement més baix que dies enrere. Ja abans de pujar al tren es nota per la quantitat de dones abanicant-se que hi ha
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Merd-drops keep falling on my head...
A banda de com és de desagradable el fet en sí, val la pena esmentar com s'hi ha "recreat" la persona que ha triat la URL (adreça) amb què es publicaria la notícia, que, com es pot veure, inclou el·lements prou significatius i que no formen part ni del títol ni del text...
https://elcaso.elnacional.cat/ca/succes ... 7_102.html
VÍDEO: Cascada d'aigües fecals sobre els viatgers de l'Estació de Sants: "Fastigós"
(...)
I en arribar a l'andana ja es pot veure in situ el repulsiu motiu, una fuga constant d'aigües fecals entre les dues vies del metro, una avaria que segons diversos usuaris del transport fa més d'un mes que va començar sense que ningú li hagi posat encara remei.
L'aigua fecal arriba a les escales mullant els usuaris
L'avaria es troba en la transitada estació de Sants de Barcelona, en la Línia 3, en la part de les andanes que donen a la sortida del carrer Numància. "És fastigós. Fa olor d'escombraries podrides", afirma una usuària habitual del metro.
A més, si algú opta per pujar caminant en lloc d'utilitzar les escales mecàniques té moltes opcions de notar com petites gotes d'aigua fecal li cauen al cap i el rostre, una sensació realment fastigosa.
(...)
https://elcaso.elnacional.cat/ca/succes ... 7_102.html
VÍDEO: Cascada d'aigües fecals sobre els viatgers de l'Estació de Sants: "Fastigós"
(...)
I en arribar a l'andana ja es pot veure in situ el repulsiu motiu, una fuga constant d'aigües fecals entre les dues vies del metro, una avaria que segons diversos usuaris del transport fa més d'un mes que va començar sense que ningú li hagi posat encara remei.
L'aigua fecal arriba a les escales mullant els usuaris
L'avaria es troba en la transitada estació de Sants de Barcelona, en la Línia 3, en la part de les andanes que donen a la sortida del carrer Numància. "És fastigós. Fa olor d'escombraries podrides", afirma una usuària habitual del metro.
A més, si algú opta per pujar caminant en lloc d'utilitzar les escales mecàniques té moltes opcions de notar com petites gotes d'aigua fecal li cauen al cap i el rostre, una sensació realment fastigosa.
(...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Merd-drops keep falling on my head...
Fran-Ikarus wrote:Merd-drops keep falling on my head...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.