Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by Fran-Ikarus »

Fran-Ikarus wrote: Thursday 15/10/2020 9:56La notícia, pel que fa a les mesures inicials as transport públic per aquesta "segona onada", és que "no hi ha notícia", és a dir, que es manté el 100% del servei
...o no... o sí... o tot el contrari... Ja es veurà...

https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... id-8157432

Barcelona debería reducir al 30% el aforo del transporte público, según el 'semáforo' de Sanidad
Sanidad ultima con las autonomías un plan de alertas, que sitúa a 5 comunidades en riesgo "extremo", con indicadores y medidas comunes para toda España
Madrid, Castilla y León, Aragón, Navarra y La Rioja, están en la peor situación y Catalunya en la siguiente
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Investigadors del CSIC recomanen silenci al metro

Post by Fran-Ikarus »

https://www.lavanguardia.com/vida/20201 ... metro.html

Investigadores del CSIC recomienda mantener silencio en el metro para prevenir contagios de coronavirus
Los datos indican que con esta medida el riesgo de contagio bajaría mucho
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
EnQuèEtPucAjudar?
N2
N2
Posts: 17
Joined: Wednesday 29/07/2020 19:45

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by EnQuèEtPucAjudar? »

Jo el que no entenc és perquè més de la meitat, per no dir una gran majoria de conductors de busos de TMB, van sense la mascareta tot i portar la mampara de separació?
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by adriaesc »

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by Fran-Ikarus »

https://noticies.tmb.cat/empresa/uitp-i ... -molt-baix

02.11.2020
Redacció
La UITP insisteix: el risc per a la salut al transport públic és molt baix

Un document oficial reivindica el paper responsable dels operadors i demana polítiques fortes de suport a la mobilitat sostenible per remuntar la crisi.

Amb totes les mesures de seguretat implantades, el risc per a la salut al transport públic és molt baix. Aquest és el resum del document que la Unió Internacional de Transport Públic (UITP) ha publicat amb tot el que se sap després de set mesos de crisi sanitària per la Covid-19.

La pandèmia ha demostrat la importància dels serveis de transport públic per mantenir les ciutats en moviment. Durant els períodes de confinament, el transport públic va continuar funcionant per garantir la mobilitat dels treballadors essencials, i en les fases de recuperació s’ha ofert com la millor opció per a una mobilitat sostenible i eficaç que ajudi a reactivar l’economia. I això a pesar de l’estigmatització a què ha estat sotmès sense base sòlida.

Sense coneixement científic
La UITP deixa clar que “malgrat la falta de proves científiques, molts governs han fet crides a evitar el transport públic, amplificades pels mitjans de comunicació, cosa que ha provocat un impacte en la imatge, la reputació i el comportament dels passatgers”. “Els beneficis del transport públic són fonamentals per assolir els objectius estratègics de les ciutats i hem de dir ben clarament que el sector està preparat, compromès i fiable segons els fonaments científics”, sosté el document.

Pel que fa a la seguretat en relació amb la Covid-19, cada cop hi ha més estudis i anàlisis de referents científics, que van des de la sanitat pública francesa fins al Robert Koch-Institut alemany passant per la RSSB i Science Magazine, que mostren “el comportament adequat dels sistemes de transport públic”. La mascareta, la desinfecció contínua de superfícies d’alt contacte i la freqüent renovació de l’aire i una bona ventilació són “essencials” per mantenir aquesta seguretat.

Tots els agents del sector del transport públic representats per la UITP, entre els quals hi ha TMB, es comprometen a restablir la confiança i a tranquil·litzar els passatgers. “El transport públic s’ha pres molt seriosament la pandèmia del coronavirus i ha implementat totes les mesures de neteja, seguretat i organització necessàries”.

Una política de reforç del transport públic
“Ara és el moment de dissenyar solucions audaces i enfortir la formulació de polítiques que fomentin ciutats inclusives, sostenibles i resilients que condueixin a la implementació urgent dels objectius de desenvolupament sostenible”, diu la UITP. Cal fer esforços per “mostrar els avantatges que ofereix el transport públic a les nostres societats, atendre els fets i restablir la confiança dels ciutadans”, continua la declaració. Aquesta hauria de ser una responsabilitat compartida que impliqui les autoritats polítiques, les agències de transport públic i els ciutadans.

El document de la UITP es pot consultar al seu web, en anglès.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
EnQuèEtPucAjudar?
N2
N2
Posts: 17
Joined: Wednesday 29/07/2020 19:45

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by EnQuèEtPucAjudar? »

adriaesc wrote: Monday 02/11/2020 10:49 TMB diu això
https://twitter.com/TMBinfo/status/1321 ... 49986?s=20
Tal como establece la resolución SLT/1648/2020, de 8 de julio, del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, recordamos que _“*Las personas de seis años en adelante están obligadas al uso de mascarilla* en la vía pública, en los espacios al aire libre y en cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público, con independencia del mantenimiento de la distancia física interpersonal de seguridad.”_
TECliège
N3
N3
Posts: 36
Joined: Friday 04/01/2019 23:29

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by TECliège »

"en los espacios al aire libre y en cualquier espacio cerrado de uso público o que se encuentre abierto al público"


Aqui està la clau. Deuen considerar que la mampara fa que no sigui un espai públic, sinó una zona de treball que no esta oberta al públic (com si fos un despatx tancat).

Jo no ho considero així, pero suposo que aquest és el raonament que s'han agafat una mica al límit
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by oscar440 »

Si la mampara estigués hermèticament tancada en semblaria bé la conducció sense mascareta, però es que queda força espai sense tancar entre el lloc de treball del conductor i la mampara no el tapa del tot.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by oscar440 »

Mesures covid, o com portar bé la mascareta:

ImageMESURES COVID per oscar440, en Flickr
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by iFercat »

Per els pesats amargats de "el conductor ha de dur mascareta", tranquils que des d'aquest dilluns també ens obliguen a dur mascareta als conductors.

Dir que no es nomes la mampara el que evita que els passatges es pugin contagiar, sino tambe la mascareta que proteu vosaltres que fa imposible que cap conductor us pugi contagiar de res. Sense contar la ventilacio, la renovacio d'aire etc. El problema es que a molts us fot que a vosaltres us obligin i el conductor en una jornada de 8 horas conduint no l'hagi de dur.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by Renfe445 »

oscar440 wrote: Monday 02/11/2020 22:29 Mesures covid, o com portar bé la mascareta:

ImageMESURES COVID per oscar440, en Flickr
Haurien de posar aquest video també. Ha envellit molt bé!
EnQuèEtPucAjudar?
N2
N2
Posts: 17
Joined: Wednesday 29/07/2020 19:45

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by EnQuèEtPucAjudar? »

iFercat wrote: Tuesday 03/11/2020 0:18 Per els pesats amargats de "el conductor ha de dur mascareta", tranquils que des d'aquest dilluns també ens obliguen a dur mascareta als conductors.

Dir que no es nomes la mampara el que evita que els passatges es pugin contagiar, sino tambe la mascareta que proteu vosaltres que fa imposible que cap conductor us pugi contagiar de res. Sense contar la ventilacio, la renovacio d'aire etc. El problema es que a molts us fot que a vosaltres us obligin i el conductor en una jornada de 8 horas conduint no l'hagi de dur.
Hola. Com a conductor que també ha de dur la mascareta durant moltes hores, només et vull fer una reflexió. I m'agradaria saber el teu, el vostre parer. Imagina, si a partir de demà deixés de ser obligatori portar casc quan anessis en moto, deixés de ser obligatori portar el cinturó de seguretat quan portessis un vehicle, deixés de ser obligatori respectar els senyals i normes de trànsit.... tu o vosaltres per la vostra pròpia seguretat no us posaríeu el casc, el cinturó,...??
Crec que davant d'aquest maleït virus tots som vulnerables i ja per això, decideixo posar-me la mascareta.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by oscar440 »

iFercat wrote: Tuesday 03/11/2020 0:18 Per els pesats amargats de "el conductor ha de dur mascareta", tranquils que des d'aquest dilluns també ens obliguen a dur mascareta als conductors.

Dir que no es nomes la mampara el que evita que els passatges es pugin contagiar, sino tambe la mascareta que proteu vosaltres que fa imposible que cap conductor us pugi contagiar de res. Sense contar la ventilacio, la renovacio d'aire etc. El problema es que a molts us fot que a vosaltres us obligin i el conductor en una jornada de 8 horas conduint no l'hagi de dur.
Vosaltres mateixos. Feu el que vulgueu. Sou vosaltres qui us podeu contagiar i no pas els altres perquè la mampara no us dona la suficient protecció perquè no tapa del tot el vostre lloc de treball. Avui al migdia he agafat un H6 i la conductora anava sense mascareta.

És que resulta una mica paradoxal que molts busos portin vinils publicitaris amb la campanya "amb seguretat i confiança" i que els viatgers pujem al bus i el primer que veiem sigui els conductors sense mascareta doncs no dona ni "seguretat ni confiança". No sé si escolteu els comentaris dels viatgers en aquest sentit i per aquest tema desde el vostre lloc de conducció. La meva crítica del meu anterior missatge era per les mampares cutres que us han posat, haurieu d´haver posat una queixa al comité d´empresa o al sindicat per unes mampares en condicions per tapar tot el vostre lloc de conducció, i així sí que podrieu anar tranquil.lament sense mascareta.

Pensa que quan obriu la porta del vostre costat per pujar els viatgers, es generen uns fluxos d´aire i corrents d´aire que van cap a vosaltres perquè porteu la vostra finestra oberta o una mica oberta, i aquest fluxos d´aire desde l´exterior us estàn entrant al vostre lloc de treball perquè la mampara no us tapa del tot i en conseqüencia no teniu protecció suficient. I si puja un viatger amb la mascareta mal posada amb el nas a l´aire? Molta gent que utilitza la mascareta quirúrgica (la de color blau) i se li va caient del nas tota l´estona i ni se n´adonen, altres se la van pujant tota l´estona per tapar el nas. La millor mascareta és la de color blanc amb peça metalica al nas. I ja per acabar, imagina que en un semàfor en vermell, se t´atura al teu costat una moto o bicicleta amb el motorista o ciclista sense mascareta, tos o estornuts, i tu amb la teva finestra oberta i sense mascareta...

I em sembla que tots podem expresar la nostra opinió en aquest forum desde el respecte, sense qualificar als que no pensen com a nosaltres de "pesats" o "amargats".
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by metring »

oscar440 wrote: Thursday 05/11/2020 21:43
iFercat wrote: Tuesday 03/11/2020 0:18 Per els pesats amargats de "el conductor ha de dur mascareta", tranquils que des d'aquest dilluns també ens obliguen a dur mascareta als conductors.

Dir que no es nomes la mampara el que evita que els passatges es pugin contagiar, sino tambe la mascareta que proteu vosaltres que fa imposible que cap conductor us pugi contagiar de res. Sense contar la ventilacio, la renovacio d'aire etc. El problema es que a molts us fot que a vosaltres us obligin i el conductor en una jornada de 8 horas conduint no l'hagi de dur.
Vosaltres mateixos. Feu el que vulgueu. Sou vosaltres qui us podeu contagiar i no pas els altres perquè la mampara no us dona la suficient protecció perquè no tapa del tot el vostre lloc de treball. Avui al migdia he agafat un H6 i la conductora anava sense mascareta.

És que resulta una mica paradoxal que molts busos portin vinils publicitaris amb la campanya "amb seguretat i confiança" i que els viatgers pujem al bus i el primer que veiem sigui els conductors sense mascareta doncs no dona ni "seguretat ni confiança". No sé si escolteu els comentaris dels viatgers en aquest sentit i per aquest tema desde el vostre lloc de conducció. La meva crítica del meu anterior missatge era per les mampares cutres que us han posat, haurieu d´haver posat una queixa al comité d´empresa o al sindicat per unes mampares en condicions per tapar tot el vostre lloc de conducció, i així sí que podrieu anar tranquil.lament sense mascareta.

Pensa que quan obriu la porta del vostre costat per pujar els viatgers, es generen uns fluxos d´aire i corrents d´aire que van cap a vosaltres perquè porteu la vostra finestra oberta o una mica oberta, i aquest fluxos d´aire desde l´exterior us estàn entrant al vostre lloc de treball perquè la mampara no us tapa del tot i en conseqüencia no teniu protecció suficient. I si puja un viatger amb la mascareta mal posada amb el nas a l´aire? Molta gent que utilitza la mascareta quirúrgica (la de color blau) i se li va caient del nas tota l´estona i ni se n´adonen, altres se la van pujant tota l´estona per tapar el nas. La millor mascareta és la de color blanc amb peça metalica al nas. I ja per acabar, imagina que en un semàfor en vermell, se t´atura al teu costat una moto o bicicleta amb el motorista o ciclista sense mascareta, tos o estornuts, i tu amb la teva finestra oberta i sense mascareta...

I em sembla que tots podem expresar la nostra opinió en aquest forum desde el respecte, sense qualificar als que no pensen com a nosaltres de "pesats" o "amargats".
Aplaudeixo la teva resposta sensata i tant ben raonada.
Granolleri

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by Granolleri »

De Rodalies de Catalunya:
Rodalies de Catalunya wrote:Rodalies de Catalunya ajusta la seva oferta durant aquest cap de setmana

La demanda va caure prop del 80% el cap de setmana passat


Aquest cap de setmana, Rodalies de Catalunya modifica la seva oferta habitual amb motiu de les restriccions de mobilitat vigents a Catalunya de forma coordinada amb el titular del servei.

Recordem que des d'avui divendres a les 6:00 h fins dilluns a les 6:00 h, la mobilitat entre municipis estarà novament restringida a les excepcions de mobilitat permeses. El cap de setmana passat, aquest confinament municipal va suposar una significativa caiguda de la demanda de transport públic, que en el cas de Rodalies va ser de prop del 80%.

La línia R7 (Sant Andreu Arenal – Cerdanyola Universitat) en restar tancada la UAB no prestarà servei els dies 7 i 8 de novembre, els viatgers de la resta d'estacions poden encaminar-se als trens de la línia R4. La línia R8 que comunica Martorell amb Granollers circularà al 50% de la seva oferta habitual dels caps de setmana.

Dissabte dia 7, amb motiu del tancament del parc d'atraccions Port Aventura, el tren de la línia R17 des de Port Aventura - Salou a les 21.10 h fins a Barcelona no circularà.

Supressió de la venda a Cerbere i La Tor de Querol

A petició de la SNCF, els trens de Rodalies de Catalunya de la línia R11 durant aquest cap de setmana finalitzaran el seu recorregut a l’estació de Portbou i els de la línia R3 ho faran a Puigcerdà.

Els nous horaris es podran consultar a través dels canals digitals d'informació i atenció al client de Renfe i Rodalies de Catalunya. Així com als telèfons 900 41 00 41 i 912 320 320.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

FGC Vagons del silenci

Post by 122-042-132 »

Informació El Món Terrassa

FGC estrenarà en els pròxims dies “vagons del silenci”, on demanaran als passatgers que no parlin ni mengin per reduir les possibilitats de contagi, tal com han reclamat diversos experts en els últims dies. En una entrevista aquest dilluns a la SER, el director general de FGC, Pere Calvet, va explicar que fa temps que l’operador treballa en el projecte, que no implica cap transformació més enllà de col·locar senyals especials a les portes.

“Recomanarem als viatgers que no parlin”, va dir Calvet. “Els viatgers no solen parlar, però per exemple per parlar pel mòbil és habitual abaixar-se la mascareta. O per menjar. És una qüestió de solidaritat”. El director general de FGC ha insistit que el transport públic “és segur”, tot i reconèixer que és “difícil fer un seguiment” dels possibles contagis. “Les estadístiques de tot el món demostren que el transport públic no és un focus de contagi important”, va dir.

Preguntat per si el transport públic també hauria de tancar ara que la majoria de sectors econòmics estan paralitzats per la Covid-19, Calvet ha defensat que no es pot comparar un tren amb un restaurant o un teatre. “El transport públic és una part essencial de l’economia del país”, ha defensat, ja que és imprescindible per a la mobilitat de molts serveis essencials. “Distància, mans, mascareta i renovació d’aire és suficient per no tenir brots”, ha assegurat.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by fgc113 »

Per què sempre reduïxen l'oferta de la R8? Entenc que perquè la demanda baixa molt, però això passa a totes les línies i justament la R8 és la que menys trens té, no crec que vaja per una 465 més o menys...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Post by França451 »

No preguntes y lee lo que hay. Durante el confinamiento ya hicieron lo mismo: fuera la r7 y r8 cada dos horas porque sí y punto. Fijate en lo lumbreras que son y por favor, no se me censure por llamarlos lumbreras o iluminados porque es lo que son: llevan todo el santo segundo semestre anunciando por activa y por pasiva que la r3 sólo llega hasta ribes de freser y el resto del servicio hasta puigcerdà se hace por carretera. El bus sustitutorio solo cubre el tramo a Puigcerdà por lo que se entiende que la tor de querol no presta servicio. Cerrar la taquilla de venta de una estación donde no llega la r3 desde hace meses, fíjate lo bien planificados que están.

Respecto a la r8 se dijo en este foro que desde su creación siempre Renfe ha tenido marginada esta línea. No te sorprendas de que a esa y solo a esa le reduzcan el servicio. Respecto a los motivos, bueno. Como ves ahora hay comisiones de "expertos" en todas las áreas que saben todo y se hace como ellos dicen. Pregunta a los "expertos" de Renfe por que cierran la r8 aunque te adelanto que no te van a responder o te llegará un "automensaje" de respuesta con un mensaje pregrabado. Y como la moda ahora es hacer eso, dejar el mensaje de la maquinita y listo, así va el país.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: FGC Vagons del silenci

Post by França451 »

122-042-132 wrote: Friday 06/11/2020 19:30 Informació El Món Terrassa

FGC estrenarà en els pròxims dies “vagons del silenci”, on demanaran als passatgers que no parlin ni mengin per reduir les possibilitats de contagi, tal com han reclamat diversos experts en els últims dies. En una entrevista aquest dilluns a la SER, el director general de FGC, Pere Calvet, va explicar que fa temps que l’operador treballa en el projecte, que no implica cap transformació més enllà de col·locar senyals especials a les portes.

“Recomanarem als viatgers que no parlin”, va dir Calvet. “Els viatgers no solen parlar, però per exemple per parlar pel mòbil és habitual abaixar-se la mascareta. O per menjar. És una qüestió de solidaritat”. El director general de FGC ha insistit que el transport públic “és segur”, tot i reconèixer que és “difícil fer un seguiment” dels possibles contagis. “Les estadístiques de tot el món demostren que el transport públic no és un focus de contagi important”, va dir.

Preguntat per si el transport públic també hauria de tancar ara que la majoria de sectors econòmics estan paralitzats per la Covid-19, Calvet ha defensat que no es pot comparar un tren amb un restaurant o un teatre. “El transport públic és una part essencial de l’economia del país”, ha defensat, ja que és imprescindible per a la mobilitat de molts serveis essencials. “Distància, mans, mascareta i renovació d’aire és suficient per no tenir brots”, ha assegurat.
Respecto a este tema: o sea sí pero no pero da igual. Aquí dicen que hay que guardar silencio pero la comisión Internacional de transporte ya ha dicho -es la tercera vez que leo en este foro esa noticia- que el transporte público no es un foco importante de contagios "en la segunda noticia decía si mal no recuerdo que el nivel de contagios era muy bajo. En qué quedamos entonces? Lo que dije en otro hilo, me encantan los "expertos" que manejan cada distinto tema, porque ninguno se pone de acuerdo en una cosa común. En esta misma noticia hay tres aspectos completamente distintos, a saber:

A/ el nivel de contagios en transporte público no es elevado ni hace necesarias más medidas de las tomadas
B/ hay que guardar silencio en el transporte público para evitar un aumento de contagios
C/ se estudia cerrar el transporte público o reducir su frecuencia para evitar un aumento de contagios

Evidentemente no hay que tener una carrera para ver que ninguna de las tres opciones puede simultanear a las otras. Si elegimos la opción A no podemos aplicar las restantes, y lo mismo pasa si elegimos la B o la C. Por tanto pido a esos "expertos" que se pongan de acuerdo al menos ya que la que se tome finalmente anula las opciones restantes. Lo que no se puede es hacer como en el Parlamento, que cada uno tire de la cuerda para su lado y al resto que le zurzan.

Yendo a la noticia anterior, lo del aparcamiento de Sabadell, explica unas entradas en obras que había en la avenida, entre la Concordia y la Plaza Espanya . Yo pensaba que eran entradas de camiones de las obras de FGC que aún no se habįan eliminado, ahora entiendo su existencia todavía. En el Passeig de Manresa hay otra entrada similar por lo que deduzco otro parking que dé servicio a la estación Plaza Mayor.

Respecto a los precios: en Can feu hay parking gratuito, el precio del mismo es el billete de FGC o la tarjeta de transporte que utilices. No veo por qué razón hay que añadir un precio adicional, eso es sacar cuartos a la gente. Si es un parking disuasorio de transporte público deberįa ser gratuito, como en Can Feu y el billete que vayas a utilizar ya lo cubre. Si vas a aparcar y coges el tren, pongamos a Molleroussa por trabajo que implique estar fuera varias horas o días, me gustaría ver el tarifazo que te van a "clavar" porque esos "servicios" que cubre el parking con sus tarifas van por horas, no por usar otro medio de transporte, con lo cual baratos no van a ser. Aún poniendo 0,50€ la hora sin modificar, en una semana cinco días ocho horas ya es un pago importante.
Como en Plaza Mayor hagan lo mismo vamos frescos.

Respecto a lo de los trenes cada 5 minutos: seguimos empeñados en poner más trenes saturando más Barcelona en vez de poner trenes comarcales que sólo cubran Sabadell y Terrassa. Aquí tenemos una tercera vįa en Can Feu que no se usa y que podría servir para estacionar trenes que sólo cubran el tramo de Sabadell. Quieres más trenes a Barcelona? Tan sencillo como hacer llegar todos los S7 y S6 a Terrassa y Sabadell. No hacen falta meter más trenes hasta Barcelona. En el caso de la S1 hay una tercera vía en Rubí que muchas horas ni se usa. Ahí puedes meter el comarcal de Naciones Unidas que sólo cubra servicio hasta Rubí. En Sabadell hay que cortar en Can Feu o ya sería en Bellaterra, porque llevarlo a Sant Quirze e invertir marcha supone un problema de tiempo a ciertas horas. En cualquier caso los doce minutos de margen actuales tampoco son para llevarse las manos a la cabeza.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”