Noves sobre França
Re: Noves sobre França
Avui el president de la République ha inaugurat la linia d'alta velocitat entre Tours i Bordeus, anomenada LGV SEA (Sud Europe Atlantique). Es tracta d'una linia de 302 km amb una velocitat màxima de 320 km/h i 38 km de ramals que la connecten a la xarxa clàssica. El cost total ha estat d'uns 9.000 M€ i les obres han durat 6 anys.
Els bitllets es posaran a la venda el 15 de març, i després d'una fase d'assajos, el 2 de juliol circularà la primera circulacio comercial.
S'esperen uns 20 milions de passatgers anuals (més del doble que la LAV Madrid-Barcelona).
Els temps de trajecte quedaran reduits de la següent manera :
Paris-Montparnasse a Bordeaux-St-Jean : de 3h14' a 2h04'
Paris-Montparnasse a Toulouse-Matabiau : de 5h27' a 4h09'
Paris-Montparnasse a Hendaye : de 5h49' a 4h31'
Els bitllets es posaran a la venda el 15 de març, i després d'una fase d'assajos, el 2 de juliol circularà la primera circulacio comercial.
S'esperen uns 20 milions de passatgers anuals (més del doble que la LAV Madrid-Barcelona).
Els temps de trajecte quedaran reduits de la següent manera :
Paris-Montparnasse a Bordeaux-St-Jean : de 3h14' a 2h04'
Paris-Montparnasse a Toulouse-Matabiau : de 5h27' a 4h09'
Paris-Montparnasse a Hendaye : de 5h49' a 4h31'
Re: Noves sobre França
Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana, en favor del TGV amb transbord a París i pel doble de preu. I el temps de trajecte és el mateix. Ja han sorgit protestes i un 'Change.org'. Es rumoreja privatització de l'eix convencional:
An suprimit la linha de tren de Niça a Bordèu
La societat francesa de camins de fèrre (SNCF) decidiguèt de suprimir la sola linha dirècta que traversava Occitània. Lo tren istoric apelat “Le Grand Sud”, que jonhiá Niça e Bordèu, via los Arcs, Tolon, Marselha, Tolosa e Agen, desapareguèt lo 10 de decembre passat. Ara lo tren Intercité 4659 que partís de Bordèu a 10h30 aurà son terminus a Marselha e arribarà pas a Niça. Tanben l’Intercité 4760 que partís de Niça a 10h22 aurà son terminus dins la Ciutat Focèa.
La decision de l’SNCF a pas brica agradat als usatgièrs que viatjavan sus aquela linha ni quitament als salariats de la societat que planhon de licenciaments e la privatizacion de la societat. De nombrosas familhas, seniors, estudiants, chaminòts e d’autres an lançat una protèsta en linha sus change.org per recuperar la linha Niça-Bordèu. Ara deuràn cambiar de tren a Marselha, çò qu’alongarà un temps de percors “important a causa de la politica del tot-TGV”, çò dison. [...]
Niça-Bordèu via París
L’aplicacion de l’SNCF recomanda de passar per París. Lo 15 de decembre passat, aquela aplicacion recomandava un trajècte Niça-Bordèu via París en TGV a 138,50 èuros amb un temps de trajècte de 8h56. A París cal cambiar d’estacion en mètro o taxi.
Per contra, abans que la linha foguèsse suprimida, lo trajècte dirècte entre los dos extrèms d’Occitània costava 70 èuros e lo temps de trajècte èra de 9h04. [...]
http://www.jornalet.com/nova/9282/an-su ... a-a-bordeu
An suprimit la linha de tren de Niça a Bordèu
La societat francesa de camins de fèrre (SNCF) decidiguèt de suprimir la sola linha dirècta que traversava Occitània. Lo tren istoric apelat “Le Grand Sud”, que jonhiá Niça e Bordèu, via los Arcs, Tolon, Marselha, Tolosa e Agen, desapareguèt lo 10 de decembre passat. Ara lo tren Intercité 4659 que partís de Bordèu a 10h30 aurà son terminus a Marselha e arribarà pas a Niça. Tanben l’Intercité 4760 que partís de Niça a 10h22 aurà son terminus dins la Ciutat Focèa.
La decision de l’SNCF a pas brica agradat als usatgièrs que viatjavan sus aquela linha ni quitament als salariats de la societat que planhon de licenciaments e la privatizacion de la societat. De nombrosas familhas, seniors, estudiants, chaminòts e d’autres an lançat una protèsta en linha sus change.org per recuperar la linha Niça-Bordèu. Ara deuràn cambiar de tren a Marselha, çò qu’alongarà un temps de percors “important a causa de la politica del tot-TGV”, çò dison. [...]
Niça-Bordèu via París
L’aplicacion de l’SNCF recomanda de passar per París. Lo 15 de decembre passat, aquela aplicacion recomandava un trajècte Niça-Bordèu via París en TGV a 138,50 èuros amb un temps de trajècte de 8h56. A París cal cambiar d’estacion en mètro o taxi.
Per contra, abans que la linha foguèsse suprimida, lo trajècte dirècte entre los dos extrèms d’Occitània costava 70 èuros e lo temps de trajècte èra de 9h04. [...]
http://www.jornalet.com/nova/9282/an-su ... a-a-bordeu
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
Ja feia temps que volien suprimir eixe tram. A més, han reduït les branques de l'IC Marseille - Toulouse/Bordeaux de 12 a 10 cotxes.
Quan el 7 de juliol s'inaugure la LAV Montpellier - Nîmes, els IC pasaran a circular per ella. Sembla que s'afegirà un tren més Toulouse - Marseille, se'n crearà un de nou Bordeaux - Nîmes, alguns pararan també a Marmande i n'hi haurà un Bordeaux - Marseille amb parades només a Toulouse i Bordeaux.
Quan el 7 de juliol s'inaugure la LAV Montpellier - Nîmes, els IC pasaran a circular per ella. Sembla que s'afegirà un tren més Toulouse - Marseille, se'n crearà un de nou Bordeaux - Nîmes, alguns pararan també a Marmande i n'hi haurà un Bordeaux - Marseille amb parades només a Toulouse i Bordeaux.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Noves sobre França
No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.m.h.t. wrote:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana
Re: Noves sobre França
De les dues uniques opcions per anar de BDX a NCE sense agafar un TGV, una ens imposa un enllaç de 2 hores a Marseille-St-Charles. En sentit invers, les dues combinacions diàries ens fan esperar 1 hora a MSC.Granolleri wrote:No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.m.h.t. wrote:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana
La resta de combinacions ens fan passar per Paris, amb l'agravant que no hi ha cap metro directe entre Montparnasse i Gare de Lyon: o bé s'agafa M6+M14 amb canvi a Bercy, o bé el bus 91 que és una de les linies més saturades de Paris intramuros.
"Le TGV, c'est le progrès!"
La linia Marsella-Niça té una saturacio molt important (coexistència de TER omnibus, TER intervilles, Intercités, TGV i mercaderies), i la SNCF vol reduir-ne el trànsit per millorar la regularitat dels TER i els TGV. Recentment també s'han suprimit els intercités de nuit Paris-Niça. I a tot aixo li afegim que Niça és el tercer aeroport de França després dels dos parisencs, ja veiem per on van els tirs.
Re: Noves sobre França
Pas que le TGV, messieurs.Sagrerenc wrote:"Le TGV, c'est le progrès!"
Estan grillats. I menys mal que la capital de França no és Dunkerque...
De tota manera, això ho fan just quan són a punt de passar els Grand Sud a TGV (els Corails ja són una mica prehistòrics), i quan queden mesos per obrir la LGV Manduel-Lattes (variant de Nimes i Montpeller), tot i que de moment sense les estacions de Nimes-Manduel-TGV ni Montpellier-Sud de France-TGV. O sigui que si és cert, i ho passen a TGV, potser (només potser) hi hagués la possibilitat de millors enllaços a Niça transbordant a Aix-TGV o a Avignon-TGV. I si no, TER Marsella-Niça. Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.
Re: Noves sobre França
Correcte, alguns dels TGV que procedents de Paris van més enllà de Marseille no hi paren. Supose que serà perquè passatgers Paris - Marseille no ocupen places d'altres TGV, i de pas es reduïx el temps de trajecte entre 15 i 20 minuts.437.001 wrote:Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Noves sobre França
Comença la major vaga de la història de la SNCF. La Societat Pública es prepara per convertir-se en Societat Anònima (SA) i retirar tots els convenis col·lectius vigents als nous treballadors que ingressin a partir d'ara, perdent tots els drets que fins ara gaudia l'actual plantilla. Molts veuen en això l'avantsala de la privatització. Altres, en veuen la única sortida a una SNFC cada dia més insostenible:
Comença uèi una cauma de tres meses a l’SNCF
D’ara fins al mes de junh lo servici s’arrestarà dos jorns sus cinc. Protèstan contra la lei de reforma de l’SNCF que prepausa la privatizacion e la fin de l’estatut professional
[...] L’intersindicala a causit aquel metòde de protèsta innovant: arrestar lo servici dos jorns sus cinc durant tres meses, çò que fa, en principi, 36 jornadas de cauma. [...] Segon d’estimacions de l’SNCF i aurà plan pauc de trens en circulacion durant las primièras jornadas de cauma e quitament “i aurà de linhas sens gens de circulacion”, çò rapòrta Le Monde, que cita de fonts pròchas de la societat de camins de fèrre. [...]
La lei de reforma de l’SNCF
Lo projècte de lei per un nòu pache ferroviari lo presentèt a l’Assemblada francesa lo primièr ministre Édouard Philippe lo 14 de març passat. Es un tèxt de solament uèch articles, mas los cambiaments que prepausa son prigonds.
D’un latz dobrís la pòrta a transformar l’actuala societat publicat SNCF en una societat anonima. De l’autre, se prevei l’eliminacion de l’estatut professional dels emplegats de la societat pels nòus engatjats qu’aurián pas los avantatges professionals de lors collègas. Legissèm dins l’article primièr: “Es dins aqueste encastre que serà en particular confirmat l’arrèst dels recrutaments dels novèls agents a l’estatut”. [...]
https://www.jornalet.com/nova/9614/come ... es-a-lsncf (occità)
http://www.lemonde.fr/entreprises/artic ... 56994.html (francès)
Comença uèi una cauma de tres meses a l’SNCF
D’ara fins al mes de junh lo servici s’arrestarà dos jorns sus cinc. Protèstan contra la lei de reforma de l’SNCF que prepausa la privatizacion e la fin de l’estatut professional
[...] L’intersindicala a causit aquel metòde de protèsta innovant: arrestar lo servici dos jorns sus cinc durant tres meses, çò que fa, en principi, 36 jornadas de cauma. [...] Segon d’estimacions de l’SNCF i aurà plan pauc de trens en circulacion durant las primièras jornadas de cauma e quitament “i aurà de linhas sens gens de circulacion”, çò rapòrta Le Monde, que cita de fonts pròchas de la societat de camins de fèrre. [...]
La lei de reforma de l’SNCF
Lo projècte de lei per un nòu pache ferroviari lo presentèt a l’Assemblada francesa lo primièr ministre Édouard Philippe lo 14 de març passat. Es un tèxt de solament uèch articles, mas los cambiaments que prepausa son prigonds.
D’un latz dobrís la pòrta a transformar l’actuala societat publicat SNCF en una societat anonima. De l’autre, se prevei l’eliminacion de l’estatut professional dels emplegats de la societat pels nòus engatjats qu’aurián pas los avantatges professionals de lors collègas. Legissèm dins l’article primièr: “Es dins aqueste encastre que serà en particular confirmat l’arrèst dels recrutaments dels novèls agents a l’estatut”. [...]
https://www.jornalet.com/nova/9614/come ... es-a-lsncf (occità)
http://www.lemonde.fr/entreprises/artic ... 56994.html (francès)
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
Nova retallada de servei, aquest cop a la línia Tolosa-Foix-Tor de Querol. La SNCF ha decidit suprimir les parades als petits baixadors entre les 16h i les 20h, cosa que a més fa que 4 baixadors tinguin servei només de matí (doncs ja no tenien servei al vespre).
A això, se li suma la supressió dels supervisors a aquesta línia i a la Tolosa-Montalban:
Mobilizacion contra la fin del servici de qualques estacions ferroviàrias al sud de Tolosa
L’SNCF a decidit de suprimir lo servici de qualques estacions de la linha Tolosa-Fois-la Tor de Querol
Los abitants del sud de Tolosan e tanben de divèrsas comunas del Comtat de Fois se mobilizan contra los cambiaments d’oraris sus la linha del tren regional Tolosa-Fois-la Tor de Querol. Revendican lor mobilitat en tren e vòlon evitar de prene lor veitura.
Los oraris d’aquela linha de tren an cambiat dempuèi diluns passat, 9 de decembre. La societat francesa dels camins de fèrre (SNCF) a decidit de suprimir lo servici de cèrtas estacions d’aquela linha e de la linha de Tolosa-Aush entre 15h55 e 19h57 de faiçon que los trens s’arrestaràn pas que de matin dins las garas de Venèrca, del Vernet e de Pins e Justaret.
Una peticion es estada mesa en linha: https://www.change.org/p/sncf-occitanie ... s-justaret
En mai de tot aquò, l’SNCF a decidit de suprimir los contrarotlaires sus las linhas de Tolosa-Montalban e de Tolosa-Fois. Es lo menaire que deurà sortir del tren per assegurar los prètzfaches de seguretat. Aquela decision a mogut l’indignacion del sindicat Sud-Rail.
https://www.jornalet.com/noticia/10452/ ... -de-tolosa (en occità)
https://www.ladepeche.fr/article/2018/1 ... tanie.html (en francès)
A això, se li suma la supressió dels supervisors a aquesta línia i a la Tolosa-Montalban:
Mobilizacion contra la fin del servici de qualques estacions ferroviàrias al sud de Tolosa
L’SNCF a decidit de suprimir lo servici de qualques estacions de la linha Tolosa-Fois-la Tor de Querol
Los abitants del sud de Tolosan e tanben de divèrsas comunas del Comtat de Fois se mobilizan contra los cambiaments d’oraris sus la linha del tren regional Tolosa-Fois-la Tor de Querol. Revendican lor mobilitat en tren e vòlon evitar de prene lor veitura.
Los oraris d’aquela linha de tren an cambiat dempuèi diluns passat, 9 de decembre. La societat francesa dels camins de fèrre (SNCF) a decidit de suprimir lo servici de cèrtas estacions d’aquela linha e de la linha de Tolosa-Aush entre 15h55 e 19h57 de faiçon que los trens s’arrestaràn pas que de matin dins las garas de Venèrca, del Vernet e de Pins e Justaret.
Una peticion es estada mesa en linha: https://www.change.org/p/sncf-occitanie ... s-justaret
En mai de tot aquò, l’SNCF a decidit de suprimir los contrarotlaires sus las linhas de Tolosa-Montalban e de Tolosa-Fois. Es lo menaire que deurà sortir del tren per assegurar los prètzfaches de seguretat. Aquela decision a mogut l’indignacion del sindicat Sud-Rail.
https://www.jornalet.com/noticia/10452/ ... -de-tolosa (en occità)
https://www.ladepeche.fr/article/2018/1 ... tanie.html (en francès)
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
SNCF: la regió d'Occitània vol reobrir 6 línies de TER el 2022
Carole Delga lluita per obrir 6 línies ferroviàries prioritàries a Occitània abans del 2022:
VÍDEO A L'ENLLAÇ:
https://viaoccitanie.tv/sncf-la-region- ... dici-2022/
Carole Delga lluita per obrir 6 línies ferroviàries prioritàries a Occitània abans del 2022:
- Alès-Besseja
- Rodés-Milhau
- La continuïtat del Tren Groc
- Carcassona-Quilhan
- Montrejau - Comenge
- Nimes-Pònt Sant Esperit
VÍDEO A L'ENLLAÇ:
https://viaoccitanie.tv/sncf-la-region- ... dici-2022/
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
Presentat el 18è i últim tren Regio 2N: "No te res a envejar al TGV!"
El 18è i últim tren Regio 2N s'ha presentat aquest 1 d'agost a Tolosa. El servei ferroviari d'Occitània continua la seva modernització arran del contracte signat per l'antic Consell Regional del Migdia-Pirineus l'any 2013, per un import de 178 milions d'euros.
Més eficient, aquest Bombardier també és més còmode. Els seus 83 metres de longitud i 2 pisos poden allotjar 500 persones, amb 343 places assegudes. Gràcies a diverses solucions innovadores, el tren també consumeix un 30% menys d’energia. L’aire condicionat a bord està regulat segons el nombre de viatgers, i els seus materials són reciclables al 95%.
Aquest TER Regio 2N circularà essencialment a l’estrella de Tolosa: Tolosa-Tarba; Tolosa-Narbona; i aviat també a la Tolosa-Montalban.
Els TER a França presenten una ocupació mitjana del 25%. El 2016, el cost de la SNCF pels francesos va ser de 13.700 milions d'euros, o 204 € per habitant.
https://viaoccitanie.tv/la-18e-et-derni ... r-aux-tgv/ (vídeo a l'enllaç)
El 18è i últim tren Regio 2N s'ha presentat aquest 1 d'agost a Tolosa. El servei ferroviari d'Occitània continua la seva modernització arran del contracte signat per l'antic Consell Regional del Migdia-Pirineus l'any 2013, per un import de 178 milions d'euros.
Més eficient, aquest Bombardier també és més còmode. Els seus 83 metres de longitud i 2 pisos poden allotjar 500 persones, amb 343 places assegudes. Gràcies a diverses solucions innovadores, el tren també consumeix un 30% menys d’energia. L’aire condicionat a bord està regulat segons el nombre de viatgers, i els seus materials són reciclables al 95%.
Aquest TER Regio 2N circularà essencialment a l’estrella de Tolosa: Tolosa-Tarba; Tolosa-Narbona; i aviat també a la Tolosa-Montalban.
Els TER a França presenten una ocupació mitjana del 25%. El 2016, el cost de la SNCF pels francesos va ser de 13.700 milions d'euros, o 204 € per habitant.
https://viaoccitanie.tv/la-18e-et-derni ... r-aux-tgv/ (vídeo a l'enllaç)
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
CAF s'adjudica el nova comanda d'Intercités de la SNCF:
https://twitter.com/GroupeSNCF/status/1 ... 8733679619
https://twitter.com/GroupeSNCF/status/1 ... 8733679619
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
Comença la consulta sobre la reobertura de la línia Nimes - Avinhon - Pònt Sant Esperit
La consulta pública sobre la reobertura del FC del marge dret del Roine s'ha iniciat aquest dimecres, 13 de novembre, a l’auditori Fortin de Pònt de Gard
https://www.concertation-rivedroitedurhone.fr
https://viaoccitanie.tv/transports-debu ... -du-rhone/
La consulta pública sobre la reobertura del FC del marge dret del Roine s'ha iniciat aquest dimecres, 13 de novembre, a l’auditori Fortin de Pònt de Gard
https://www.concertation-rivedroitedurhone.fr
https://viaoccitanie.tv/transports-debu ... -du-rhone/
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
NOVA ESTACIÓ DE NIMES-PÒNT DE GARD
https://www.ter.sncf.com/occitanie/gare ... gare-nimesEl 15 de desembre de 2019, la nova estació "Nimes-Pònt de Gard" obrirà les portes als viatgers i serà atesa diàriament per 43 TER i 23 TGV durant la setmana.
Hi faran parada TER regionals (Montpelhièr, Nimes, Avinhon, Arles, etc.), TGV nacionals (París, Lyon, Estrasburg, Lille, etc.) i TGV internacionals (Barcelona, Madrid, Brussel·les).
A partir d’aquesta data, es tanca el baixador "Manduel Redessan". Els 43 TER s’aturaran a la nova estació "Pònt de Gard".
Amb una superfície de 3.000 m², l'estació tindrà 3 nivells: el nivell inferior donant accés a les vies de la línia clàssica i el nivell superior a les andanes de la línia d’alta velocitat.
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
Ara que Nimes ja té estació a la variant ferroviària, i que Montpeller també n'hi té una, seria esperable que els serveis internacionals (o alguns dels Perpinyà - París) ja passessin per la variant, no? El temps de recorregut s'escurçaria sensiblement, es contribuiria a amortitzar una inversió com és aquesta variant, i tant Nimes com Montpeller continuarien ben servides, si bé és cert que la gent s'hauria de desplaçar fins a les estacions noves.m.h.t. wrote: ↑Friday 13/12/2019 15:07 NOVA ESTACIÓ DE NIMES-PÒNT DE GARD
https://www.ter.sncf.com/occitanie/gare ... gare-nimesEl 15 de desembre de 2019, la nova estació "Nimes-Pònt de Gard" obrirà les portes als viatgers i serà atesa diàriament per 43 TER i 23 TGV durant la setmana.
Hi faran parada TER regionals (Montpelhièr, Nimes, Avinhon, Arles, etc.), TGV nacionals (París, Lyon, Estrasburg, Lille, etc.) i TGV internacionals (Barcelona, Madrid, Brussel·les).
A partir d’aquesta data, es tanca el baixador "Manduel Redessan". Els 43 TER s’aturaran a la nova estació "Pònt de Gard".
Amb una superfície de 3.000 m², l'estació tindrà 3 nivells: el nivell inferior donant accés a les vies de la línia clàssica i el nivell superior a les andanes de la línia d’alta velocitat.
Re: Noves sobre França
Crec recordar que vaig llegir a un fòrum francés (Lineoz) que de moment no estava previst, perquè molts passatgers dels TGV Barcelona - Paris utilitzen les estacions de Montpellier-Saint-Roch i Nîmes, i la SNCF no veu convenient fer-los parar a les estacions noves. En canvi, alguns de Perpinyà sí que utilitzaran la nova línia.dgtxa wrote: ↑Saturday 14/12/2019 21:20Ara que Nimes ja té estació a la variant ferroviària, i que Montpeller també n'hi té una, seria esperable que els serveis internacionals (o alguns dels Perpinyà - París) ja passessin per la variant, no? El temps de recorregut s'escurçaria sensiblement, es contribuiria a amortitzar una inversió com és aquesta variant, i tant Nimes com Montpeller continuarien ben servides, si bé és cert que la gent s'hauria de desplaçar fins a les estacions noves.m.h.t. wrote: ↑Friday 13/12/2019 15:07 NOVA ESTACIÓ DE NIMES-PÒNT DE GARD
https://www.ter.sncf.com/occitanie/gare ... gare-nimesEl 15 de desembre de 2019, la nova estació "Nimes-Pònt de Gard" obrirà les portes als viatgers i serà atesa diàriament per 43 TER i 23 TGV durant la setmana.
Hi faran parada TER regionals (Montpelhièr, Nimes, Avinhon, Arles, etc.), TGV nacionals (París, Lyon, Estrasburg, Lille, etc.) i TGV internacionals (Barcelona, Madrid, Brussel·les).
A partir d’aquesta data, es tanca el baixador "Manduel Redessan". Els 43 TER s’aturaran a la nova estació "Pònt de Gard".
Amb una superfície de 3.000 m², l'estació tindrà 3 nivells: el nivell inferior donant accés a les vies de la línia clàssica i el nivell superior a les andanes de la línia d’alta velocitat.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Noves sobre França
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Noves sobre França
Joan Castex, un Primer Ministre apassionat de la història i la vida del ferrocarril
L'alcalde de Prada de Conflent, a Catalunya, és un apassionat del Tren Groc. I també de la línia de Perpinyà a Vilafranca de Conflent, a la qual ha dedicat un llibre.
L'alcalde de Prada de Conflent, a Catalunya, és un apassionat del Tren Groc. I també de la línia de Perpinyà a Vilafranca de Conflent, a la qual ha dedicat un llibre.
https://www.lefigaro.fr/culture/jean-ca ... l-20200703Creuem uns quants ponts i dinou túnels. No és una metàfora de la vida que espera Joan Castex a Matignon, sinó el trajecte del petit Tren Groc de la Cerdanya que creua els Pirineus, des de la ciutat medieval de Vilafranca de Conflent fins La Torre de Querol, via Oleta i Èvol, Fontpedrosa, Montlluís-La Cabanassa, Font-Romeu i La Guingueta d'Ix.
El nou Primer Ministre coneix de bon troç aquest tren, el primer en beneficiar-se d'un fre aerostàtic. Fins i tot, Castex fou dels primers defensors. El 2015 es va oposar a la seva privatització.
Dos anys després va publicar un llibre a Talaia, editorial de Canet de Rosselló, sobre la línia que enllaça amb aquest trenet "del país dels colors de la sang i l'or", que és Catalunya. A "La ligne de chemin de fer de Perpignan à Villefranche-de-Conflent (Prélude de la ligne de Cerdagne)" ens il·lustra els 41 quilòmetres de ferrocarril, construïts després de nombrosos entrebancs, entre 1863 i 1877, des d'un context nacional.
Al seu llibre, el volum 7 d’una col·lecció titulada «Les carnets du Train Jaune», evoca així la política proactiva del Segon Imperi i l'emergent Tercera República en matèria de desenvolupament ferroviari. I com aquesta política ha pogut modelar el destí i la geografia de la Catalunya Nord.
Salvem l'Estació de França!
Re: Futur servei linia Puigcerdà
Torna a funcionar la línia de tren Tolosa-Foix-La Tor de Querol
El servei de tren liO torna a estar operatiu des del dilluns 31 d’agost
El servei de tren liO torna a estar operatiu des del dilluns 31 d’agost
Des del 15 de juny, la línia electrificada de via única Tolosa - Foix - La Tor de Querol, que dóna servei als departaments de l’Arièja i la Catalunya Nord fins a la frontera espanyola, ha estat tancada per obres.
Durant aquest estiu s'han realitzat nombroses operacions de modernització d’infraestructures en aquest eix per tal de millorar el rendiment de la línia i poder fer funcionar els trens d’última generació en millors condicions.
https://lio.laregion.fr/La-ligne-ferrov ... irculationAquesta obra, que la Regió finança per un import de 12,3 milions d’euros, marca novament el seu compromís a promoure un funcionament eficient de la línia transpirinenca oriental Tolosa - La Tor de Querol.
Salvem l'Estació de França!
Re: Noves sobre França
La cooperativa Railcoop relança la linha ferroviària entre Bordèu e Lyon
Railcoop prepausa tres trens per jorn qu’uniràn Bordèu e Lyon en 6h47 minutas en passant per Liborna, Peireguers, Lemòtges, Sent Superis, Garait, Montluçon, Gatnat, Sant German daus Fossats e Roana
Railcoop prepausa tres trens per jorn qu’uniràn Bordèu e Lyon en 6h47 minutas en passant per Liborna, Peireguers, Lemòtges, Sent Superis, Garait, Montluçon, Gatnat, Sant German daus Fossats e Roana
https://www.jornalet.com/nova/13015/una ... deu-e-lionLa cooperativa carcinòla Railcoop relança la linha ferroviària entre Bordèu e Lyon, que l’aviá abandonada l’SNCF. Railcoop lança aquela linha après constatar que “lo mercat província-província en tren classic rèsta largament inesplechat”, coma a ben dich son president, Dominique Guerrée. De son caire, lo director general, Nicolas Debaisieux, precisa qu’"amb aquesta primièra societat cooperativa d’interès collectiu de França dedicada al ferroviari, volèm facilitar l’implicacion dels ciutadans dins lo tren”.
Salvem l'Estació de França!