Vehicles antics que es poden perdre:
https://twitter.com/mfuentesrail/status ... 0110871552
Patrimoni de FGC en perill
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Patrimoni de FGC en perill
En pocs anys FGC ha passat de ser modèlica pel que fa al material històric a ser pitjor que renfe i la fundición.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Patrimoni de FGC en perill
Si l'ajuntament la conserva i la fa funcionar en esdeveniments que podria organitzar doncs ok.
Ara, si és per tenir-la en un pedestal podrint-se, malament.
Ara, si és per tenir-la en un pedestal podrint-se, malament.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Patrimoni de FGC en perill
La pedestalització de vehicles ferroviaris porta irremeiablement al seu desballestament.
Si és per fer-la córrer de tant en tant, perfecte. Si és per deixar-la estàtica en algun lloc, anem molt malament.
Sakut !!
Si és per fer-la córrer de tant en tant, perfecte. Si és per deixar-la estàtica en algun lloc, anem molt malament.
Sakut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Patrimoni de FGC en perill
Per ara s´ha salvat l'Alstom 706, però què hi ha de l'altre material.
I penso, sobretot, en els dos automotors tipus 400, el 609 i el 413, les populars granotes. No hi ha cap interès per part de les ciutats de Terrassa o Sabadell de quedar-se'n una cada ciutat?, han estat un trens molt emblemàtics que han portat milers i milers de vallesans amunt i avall, i com a mínim un d'ells podria anar al MNACTEC de Terrassa. Serà una llàstima perdre aquest dos exemplars que conserven el disseny més avancat, de la reforma feta els anys 80 del segle XX.
A part ens queda, restaurada en estat d'origen, dels anys 40, la granota històrica. Recuperada a finals d'any, desprès d'una acurada restauració, que ha durat uns 3 anys. I que esperem, un cop superada la pandèmia, tornar-la a gaudir, encara que sigui de Les Planes cap amunt.
També serà una llàstima perdre el cotxe B21 del Cremallera de Núria.
Salut!
I penso, sobretot, en els dos automotors tipus 400, el 609 i el 413, les populars granotes. No hi ha cap interès per part de les ciutats de Terrassa o Sabadell de quedar-se'n una cada ciutat?, han estat un trens molt emblemàtics que han portat milers i milers de vallesans amunt i avall, i com a mínim un d'ells podria anar al MNACTEC de Terrassa. Serà una llàstima perdre aquest dos exemplars que conserven el disseny més avancat, de la reforma feta els anys 80 del segle XX.
A part ens queda, restaurada en estat d'origen, dels anys 40, la granota històrica. Recuperada a finals d'any, desprès d'una acurada restauració, que ha durat uns 3 anys. I que esperem, un cop superada la pandèmia, tornar-la a gaudir, encara que sigui de Les Planes cap amunt.
També serà una llàstima perdre el cotxe B21 del Cremallera de Núria.
Salut!