Sinistralitat a les carreteres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
mfuentesll2
N5
N5
Posts: 125
Joined: Monday 15/01/2018 17:48

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by mfuentesll2 »

Sobre això parlant amb una amiga de Madrid que va vindre al Saló del Manga em va dir que allà a cada cantonada un festiu et trobes controls, jo aqui cada cop que surto a les nits en 2 anys nomès m'he trobat un control i va ser a la N-240 entre Lleida i Borges.
tarragona68
N4
N4
Posts: 43
Joined: Thursday 25/10/2018 13:19

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by tarragona68 »

Ahir per la tarde degut a la pluja vam tindre múltiples accidents a les autovies A-7 i T-11, al Camp de Tarragona.

Dos turismes i un camió han xocat al seu pas per Tarragona, mentre que un cotxe ha patit una sortida de via a la T-11 reusenca.

https://tarragonadigital.com/comarques/ ... -tarragona

A causa de l'impacte, el conductor d'un dels cotxes ha resultat ferit lleu, en patir una fuetada cervical durant la topada, mentre que els quatre ocupants i conductors de l'altre cotxe i del camió han resultat il·lesos.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

El passat dilluns un tràiler va quedar creuat al mig de la C-17 a l'altura de Centelles. A causa de les importants retencions que es van produir, la e12 va ser desviada via Manresa. En aquest accident no es van haver de lamentar persones ferides.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... centelles/
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
tarragona68
N4
N4
Posts: 43
Joined: Thursday 25/10/2018 13:19

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by tarragona68 »

Espectacular accident el que hi ha hagut aquest matí a Reus. Un vehicle s'ha sortit de la carretera T-315 i ha acabat bolcat al marge de la via sense afectar el trànsit. L'ocupant del turisme ha estat traslladat a l'Hospital Sant Joan de la capital del Baix Camp, segons han informat els Bombers de la Generalitat a TarragonaDigital, però no han donat detalls de l'estat de la persona accidentada.

https://tarragonadigital.com/reus/bolca ... bellissens
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... mio-latex/

Tallada la C-17 en sentit sud a l’Ametlla per l’accident d’un camió que portava làtex
El sinistre ha passat minuts abans de les 9 del matí i també provoca cues en sentit nord perquè hi ha un carril tallat. El làtex en estat líquid s’ha escampat per la calçada

Ferran Polo 12/12/2018 | 10:05 l'Ametlla del Vallès

Image
Amb l'impacte ha trencat els separadors de formigó i ha afectat la calçada en sentit nord | Servei Català de Trànsit

L’accident d’un camió que transportava palets amb bidons de làtex en estat líquid i que ha perdut la càrrega talla la calçada en sentit sud de la C-17 a l’Ametlla aquest dimecres des de minuts abans de les 9 del matí. També afecta la circulació en sentit nord perquè amb l’impacte contra el separador de formigó aquest s’ha trencat en diversos trossos i ha quedat ocupant el carril esquerre de la calçada en sentit Vic. A més, part de la fuita també ha afectat els carrils en direcció nord. Amb tot, no ha afectat a cap vehicle que estigués circulant en direcció cap a Vic.

El sinistre ha passat a l’altura del quilòmetre 24, just a l’entrada de l’Ametlla, davant del Centre Comercial Sant Jordi i de la comissaria de la Policia Local del municipi.

Segons el Servei Català de Trànsit, hi ha uns 3,5 quilòmetres de cua en sentit sud i uns 3,5 en sentit nord, segons informa el Servei Català de Trànsit. El conductor del vehicle ha sortit il·lès del sinistre.

Al lloc, hi treballen dues dotacions dels Bombers que miren de contenir la fuita del producte. També s’ha alertat als operaris de manteniment de la carretera. Caldrà una grua de grans dimensions per poder retirar el camió sinistrat.

Els Mossos investigant les causes del sinistre i actuen en els desviaments de trànsit en sentit sud que es fan per el mateix enllaç de l’Ametlla: els vehicles surten de la C-17 cap a la rotonda de la Policia Local i tornen a incorporar-se a la C-17 en sentit sud per l’accés des de l’Ametlla. En sentit nord, també es fan desviaments per l’enllaç amb la carretera de Llerona i l’interior del centre comercial.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
tarragona68
N4
N4
Posts: 43
Joined: Thursday 25/10/2018 13:19

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by tarragona68 »

Un home de 53 anys va morir aquest diumenge a la nit quan circulava en moto per Barcelona. La víctima va caure del vehicle quan circulava en direcció Besòs i estava a punt d'agafar la sortida de Sarrià-Sant Gervasi de la Ronda de Dalt. Com a conseqüència de l'impacte va morir en el mateix lloc en el qual va tenir l'accident, segons ha informat en un comunicat la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Catalunya diari
tarragona68
N4
N4
Posts: 43
Joined: Thursday 25/10/2018 13:19

Les 11 carreteres més perilloses de Catalunya

Post by tarragona68 »

El programa europeu d’avaluació del risc en carretera, també conegut com a EuroRAP, acaba de fer públic el seu informe anual relacionat amb la perillositat de la xarxa viària a tot el territori espanyol. D’entre totes les carreteres que apareixen a la llista, un total d’11 tenen una part localitzada a Catalunya, i també ocupen el seu lloc corresponent al rànquing final.

Més info de la noticía a Catalunya Diari

Finalment, el programa EuroRAP ha determinat que els trams més perillosos de les carreteres de Catalunya són els següents:

N-230, Lleida / Tram: 133,4 - 145,5
N-260, Girona / Tram: 117,3 – 179,5
N-230, Lleida / Tram: 156,2 – 166,7
N-230, Lleida / Tram: 108,4 – 122,9
N-230, Lleida / Tram: 166,7 – 189,6
N-260, Lleida / Tram: 226,4 – 247,1
N-420, Tarragona / Tram: 775,7 – 794,4
N-230, Lleida / Tram: 25,8 – 66,4
N-154, Girona / Tram: 0,0 – 7,8
N-420, Tarragona / Tram: 794,4 – 821,8
N-260, Lleida / Tram: 279,4 – 307,0
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estem tenint un any negre

Post by Guigui »

Una nena de 3 anys i el seu pare moren en un xoc frontal a la C-12, a l'alçada de Xerta
També hi ha una persona ferida crítica, que viatjava asseguda al costat de l'home mort, i un ferit menys greu, que era qui conduia l'altre vehicle
https://www.ccma.cat/324/dos-morts-en-u ... a/2938179/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Tioviejo50
N3
N3
Posts: 32
Joined: Thursday 05/09/2019 16:12

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by Tioviejo50 »

Un altre accident (un més :emprenyat ) a la C-55, la carretera que NO ha volgut desdoblar, parlant clar i català, la Generalitat de Catalunya....en canvi, han estat donant la llauna perque si es desdobles la N-II i la N-340...que ja esta bè que ho facin....pero NO volen desdoblar, per fer negoci amb l'autopista C-16....vergonyós.... :cop

https://www.regio7.cat/fet-divers/2019/ ... 68289.html
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -al-pinos/

SOCIETAT
Milloraran la senyalització al punt negre de la C-17 al Pinós

El Departament de Territori i Sostenibilitat millorarà la senyalització al punt quilomètric 42,8 de la C-17 al Pinós, on el […]

Vicenç Bigas 04/11/2019 | 18:04 Centelles/Seva
Image
Milloraran la senyalització al punt negre de la C-17 al Pinós | Sagi Serra

El Departament de Territori i Sostenibilitat millorarà la senyalització al punt quilomètric 42,8 de la C-17 al Pinós, on el 22 d’octubre es van produir tres accidents en vuit hores amb el resultat de dues noies ferides greus. La coincidència d’aquests sinistres en tan poc espai de temps i sempre en sentit sud ha posat en alerta els tres alcaldes implicats –en aquest punt termenegen Centelles i Seva i és a tocar de l’accés a Aiguafreda–, que s’han posat en contacte amb el director general d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, per mirar de trobar una solució a aquest punt on han perdut la vida diverses persones.

El Departament ja tenia endegat un projecte per reforçar el paviment de la carretera entre Tagamanent i Centelles, que es preveu licitar abans d’acabar l’any. Paral·lelament, es millorarà la senyalització i les balises en aquest tram. De moment, el rètol indicant la proximitat de l’accés a Aiguafreda, que es va endur un dels cotxes sinistrats, no s’ha tornat a reposar. “Els vam dir que ho miressin”, segons l’alcaldessa de Seva, Maria Anna Pineda, perquè es considera que pot confondre en aquell lloc i provocar que alguns conductors agafin equivocadament i a una velocitat inadequada el trencant que en realitat porta al pas inferior per accedir al restaurant.

L’Ajuntament de Seva ha demanat també una millor neteja als voltants d’aquest establiment per evitar que s’hi embassi aigua quan plou, ja que als embornals s’acumulen restes procedents dels camions que s’enduen la runa de la pedrera que hi ha al lateral de la C-17. El pes d’aquesta muntanya de runa provoca un moviment de fricció sobre la infraestructura que fa que apareguin deformacions a l’asfalt uns metres més amunt del Pinós de forma periòdica. Els treballs de conservació que es duran a terme a la carretera ja tenen previst tornar a intervenir a millorar el ferm en aquest punt.

El buidatge de la pedrera es fa a un ritme molt més lent del previst inicialment, després que la runa no es pogués traslladar a la veïna pedrera d’El Fitó, i fins i tot en alguns períodes, com va ser el mes d’agost, s’atura. De tota manera, segons fonts del Departament, continuarà mentre no es comprovi que s’estanca el desplaçament de la muntanya cap a la carretera i en qualsevol cas hi ha totes les alertes activades per si en algun moment es produeix un moviment brusc.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

Es reobre el cas de l'accident d'autobús de Freginals.

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... freginals/

La fiscalia demana quatre anys de presó per al xofer de la Garriga que conduïa l’autocar accidentat a Freginals

L’escrit d’acusació argumenta que va desatendre les normes de seguretat vial conduint cansat i amb son

ACN 02/02/2021 | 10:45 la Garriga


La Fiscalia demana quatre anys de presó per al xofer veí de la Garriga que conduïa l’autocar accidentat a l’autopista AP-7 a l’altura de Freginals (el Montsià) la matinada del 19 de març de 2016 i en el qual van morir tretze persones així com 26 més van resultar ferides.

L’escrit de conclusions argumenta que l’acusat va desatendre “de forma greu” les normes reguladores de la seguretat vial posant-se al volant del vehicle cansat i amb son.

L’autocar traslladava de tornada un grup d’estudiants d’Erasmus de la Universitat de Barcelona que havien visitat la festa de les Falles de València. Diversos testimonis van relatar que conduïa de forma irregular, fent esses i anant d’un costat a l’altre del carril de circulació.

El ministeri públic considera que l’acusat era “conscient” que patia cansament i son en el moment de començar el trajecte des de València una hora i mitja abans. Prova d’això, apunta, és que “va obrir en diverses ocasions la finestreta de la seva posició perquè entrés aire fresc sense adoptar cap altra mesura per evitar la conducció” en aquestes condicions, com hauria estat, detalla, “estacionar el vehicle i descansar durant el temps necessari per garantir una conducció posterior òptima”.

Uns “deures de prevenció i abstenció” que l’acusat va desatendre tot i ser-ne coneixedor, segons Fiscalia, “atesa la seva dilatada experiència com a conductor d’autobusos”. En el moment dels fets l’acusat., que va donar negatiu a les proves d’alcoholèmia i drogues, portava 14 anys treballant de forma indefinida a l’empresa Autocares Alejandro Tours, amb seu a Mollet, com a conductor d’autobús. El vehicle no presentava avaries mecàniques, tenia passada la ITV i durant l’any anterior se li havia fet el manteniment i reparacions ordinàries.

L’escrit d’acusació es remet al registre d’aquest dispositiu i als testimonis dels supervivents a l’hora d’explicar que la conducció de l’acusat va ser “irregular”, fent “esses”, “ziga-zagues” i anant d’una banda a l’altra del carril de circulació i, fins i tot, trepitjant les bandes rugoses de la voravia. També, apunta, va efectuar frenades, acceleracions i desacceleracions de velocitat “injustificades” per les característiques de la via i la circulació, “escassa” en aquell moment.

Segons el tacògraf del vehicle, el sinistre es va produir a les 5:51 hores en un tram de recta i sense condicions atmosfèriques adverses. Mentre circulava de forma constant a 100 km/h, l’autocar va començar a desplaçar-se “de forma constant, progressiva i sense canvis bruscos de direcció cap al marge dret de la via, traspassant la línia contínua rugosa i la zona asfaltada de la voravia arribant a sortint de la calçada” i circulant per la berma prop de 125 metres. Quan es va adonar de la sortida, segons el relat del ministeri públic, l’acusat va fer un canvi de direcció cap a l’esquerra per reincorporar el vehicle a la calçada.

Veient llavors que es dirigia cap a la mitjana, va intentar frenar i girar a la dreta, perdent el control, impactant contra la mitjana i bolcant lateralment. El vehicle va recórrer 21 metres sobre la tanca de protecció lateral fins ocupar bona part de la calçada del sentit sud, per on circulava correctament un turisme amb dos ocupants que no van poder evitar la col·lisió.

Cap de les 13 víctimes mortals no duia cordat el cinturó de seguretat

Arran de l’accident van perdre la vida 13 dels 59 ocupants del vehicle. Cap d’elles no duia cordat el cinturó de seguretat i la majoria ocupaven, principalment, la part posterior del vehicle. Les víctimes mortals van ser set noies italianes -tres de 22 anys, dos de 21 anys, una de 23 i una altra de 25-, dues noies alemanyes de 20 i 25 anys, una noia francesa de 24 anys, una uzbeka de 20 anys, una austríaca de 24 anys i una romanesa de 23.

El ministeri públic acusa el conductor de 13 delictes d’homicidi per imprudència greu i 26 delictes de lesions per imprudència greu pels quals demana 4 anys de presó; 6 anys de privació del dret a conduir vehicles a motor i ciclomotors, amb la pèrdua del permís de conduir, i 6 anys d’inhabilitació especial per a l’exercici de la professió de conductor professional.

La companyia asseguradora GES ha indemnitzat totalment, per la via civil, els perjudicats directes de les 13 víctimes mortals del sinistre, per la qual cosa els familiars només mantenen l’exercici de la via penal, segons detalla la fiscalia. La companyia també ha indemnitzat o consignat judicialment almenys més de mig milió d’euros a diversos ferits.

Tot i això, en concepte de responsabilitat civil, la fiscalia sol·licita que l’acusat, la companyia asseguradora com a responsable civil directa i l’empresa com a responsable civil subsidiària, paguin l’import que determinin els informes sanitaris a aquells afectats que no han renunciat a rebre una indemnització.

La investigació judicial de l’accident s’ha allargat durant gairebé cinc anys. La causa s’ha arxivat en tres ocasions per part de diferents instructors que han passat el jutjat número 3 d’Amposta. Els recursos de les acusacions particulars i Fiscalia, però, han permès que el procediment segueixi endavant, sobretot després que l’octubre de 2019 l’Audiència de Tarragona decidís reobrir el cas i ordenés a la jutge que iniciés el procediment abreujat. L’òrgan encarregat de jutjar el cas serà un dels dos jutjats penals de Tortosa.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by genissimon »

Regió-7, 13 d'abril de 2022 wrote: Un mort i quatre ferits, dos d'ells en estat crític, en un accident entre quatre vehicles a la C-16, a Bagà
La víctima és un veí de Terrassa de 64 anys · L'accés al Túnel del Cadí ha quedat totalment restringit durant quatre hores
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

Les velocitats a les que van molts en aquella carretera, fa feredat. No descarto la instal·lació d'un radar de tram properament. Seria la manera de fer respectar la velocitat, més en situacions de pluja, com sembla que va passar aquest dia.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by genissimon »

El principal problema, entre cometes, és que gairebé no hi ha llocs per poder avançar vehicles més lents des del tram de tres carrils entre Berga i Cercs fins al tram de tres carrils al nord de Bagà. Total uns 16 Km. Però en sentit sud, el tram és des de la sortida del Túnel del Cadí fins al nucli de Cercs, uns 20 kms. Tenint en compte que el Servei Català de Trànsit clausura els carrils per a vehicles lents en dies d'afluència de trànsit, el tram sense poder avançar va des del Túnel del Cadí a l'inici/final de l'autovia al sud de Berga, uns 27 kms.

Si s'hi afegeix la frisança que tenen alguns per avançar a qualsevol preu i que alguns revolts entre Bagà i el Túnel del Cadí són complicats a velocitat per sobre del límit legal (de 90 Km/h), ja tens el còctel necessari per a què hi hagi accidents. Aquesta carretera entre Bagà i el Túnel del Cadí hi hauria d'haver un radar de tram. Però no amb la limitació a 60 Km/h com el que hi havia instal·lat i que mai va entrar en servei entre l'antiga central tèrmica de Cercs i el nucli de La Rodonella, uns 2 km.

Com es pot veure a les imatges enllaçades aquí sota el límit genèric entre Bagà i el Túnel del Cadí és de 90 Km/h, però hi ha una recomanació a 70 Km/h en cas de pluja.

Imatge del google streetview de la senyalització de la C-16 al tram de Bagà cap al Túnel del Cadí (sentit nord)
Imatge del google streetview de la senyalitació de la C-16 al tram del Túnel del Cadí cap a Bagà (sentit sud)

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by genissimon »

Les tres notícies fan referència al mateix punt de la xarxa viària de l'Alt Empordà:
Diari de Girona, 19 de maig de 2022 wrote: Un accident a l'N-260 a Ordis deixa tres ferits, un d'ells crític
S'ha produït un xoc entre dos cotxes en un encreuament polèmic
[...]
Diari de Girona, 20 de maig de 2022 wrote: Mor la dona implicada en l'accident d'ahir a l'N-260 a Ordis
Dos homes encara resten ingressats al Trueta, un d'ells es troba greu a l'UCI
[...]
Diari de Girona, 19 de maig de 2022 wrote: L'Estat construirà un pas elevat a l'encreuament de l'N-260 cap a Ordis
ERC ha rebut el compromís que el projecte constructiu, amb uns 5 milions d'inversió, es licitarà abans que acabi l'any
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by UT440_132M »

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... p-7-110-km

El Govern vol limitar la velocitat de l'AP-7 a 110 km/h
Trànsit impulsa un paquet de mesures per rebaixar la mortalitat de l'autopista amb més controls policials, però sense restriccions als transportistes

per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 3 de juny de 2022 a les 17:55 |

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en marxa un paquet de mesures per reduir la sinistralitat a l'AP-7, la via que concentra més mortalitat el 2022 amb 13 persones que hi han perdut la vida. El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha anunciat més radars, estàtics i dinàmics; un reforç de la inspecció des de l'helicòpter i més controls específics a vehicles com els de transport de mercaderies i de viatgers.

També demana a l'Estat que redueixi el límit de velocitat a l'AP-7 a 110 km/h. L'inici de les mesures coincideix amb el pont de la segona Pasqua, quan uns 480.000 vehicles sortiran de l'àrea metropolitana entre les 15 h de divendres i les 15 h de dissabte. El conseller fa una crida a la "prudència" i "compliment de les normes".



Un total de 71 persones han mort a les carreteres catalanes des de principis d'any i 13 d'aquestes han perdut la vida a l'AP-7, segons el balanç de sinistralitat fins al 31 de maig. Davant d'aquesta realitat, el conseller creu que tant el Departament d'Interior com la societat han de "reaccionar".

Elena s'ha mostrat "especialment" preocupat per la sinistralitat a l'AP-7, amb un 40% més de mobilitat, sobretot des que es van alliberar els peatges. "No ens podem permetre seguir amb aquest ritme d'accidents, de mortalitat i de tragèdies", alerta Elena. La situació preocupa encara més a les portes d'un pont i de l'estiu, quan l'AP-7 és una via molt utilitzada.


Segona Pasqua

El Servei Català de Trànsit espera una mobilitat elevada pel pont de la segona Pasqua, amb uns 480.000 vehicles que es mobilitzaran a l'àrea metropolitana de Barcelona durant l'operació sortida de divendres a la tarda i al llarg de dissabte al matí. La previsió de retorn de dilluns a la tarda és d'uns 290.000 vehicles. També cal tenir en compte que aquest cap de setmana té lloc el Gran Premi de Motociclisme al Circuit de Catalunya, que mobilitzarà uns 100.000 aficionats al llarg dels tres dies.



Elena demana "prudència" i "autocontrol" de cara al pont, perquè no hi hagi cap persona que mori a la carretera. "Qualsevol víctima és una tragèdia que destrossa entorns i famílies", ha incidit.

En el dispositiu del pont, hi treballaran un total de 1.347 agents dels Mossos d'Esquadra, que faran 1.075 controls (258 controls d'alcoholèmia i drogues, 177 controls de seguretat passiva, 134 controls de PREMOT -motocicletes-, 231 controls de distraccions, 172 controls de velocitat i 103 controls de transports).

Les destinacions cap a les zones costaneres seran les que registrin més afluència de vehicles. Segons les previsions, els principals problemes de mobilitat poden produir-se al tram nord de l'AP-7, de Sant Celoni a la Roca del Vallès, i al tram sud, a Vilafranca del Penedès.

També hi pot haver circulació densa a les vies d'accés a localitats costaneres com l'N-340 al Vendrell i Torredembarra; la C-32, tant en el tram de Vilassar de Mar com en el de Sant Boi de Llobregat i Sitges; a la C-31 a Santa Cristina d'Aro o a la C-65 a Llagostera.
Trànsit habilitarà mesures especials de circulació, com per exemple carrils addicionals en sentit contrari a l'habitual en algunes vies en l'operació tornada de dilluns.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by genissimon »

Diari de Girona, 7 de juny de 2022 wrote: «L'AP-7 ha tocat sostre els caps de setmana»
El Servei Català de Trànsit reconeix que el model de mobilitat actual no dona sortida als trajectes de dispersió de l'àrea metropolitana a les zones de vacances
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...

Post by genissimon »

Regió-7, 8 de juliol de 2022 wrote: L’AP-7 concentra el 20% dels morts en accident de trànsit a Catalunya
De les 81 persones que enguany han perdut la vida a la carretera, en 17 casos ha estat a l’AP-7
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by genissimon »

Ahir l'AP-7 va estar gairebé 12 hores tancada al trànsit en sentit Nord a Hostalric (concretament, al T.M. de Fogars de La Selva). Un tràiler va tenir un accident i va bolcar interceptant els tres carrils i el voral de la calçada sentit Nord. Es van fer desviaments per la C-35 des de Sant Celoni, via incapaç d'absorbir el trànsit de l'AP-7. Totes les vies de la zona van quedar col·lapsades (C-60, C-32, N-II, ...) durant hores i hores.

Desgraciadament, el conductor del camió morí en l'accident.

Des d'aquí vull enviar la més gran de les felicitacions a la gestió de les administracions responsables (noti's el to irònic-sarcàstic).

Això en època Acesa-Abertis no passava. Perdoneu, però algú ho havia de dir. Sembla que tinguin ganes que els usuaris vulguem que tornin els peatges.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Sinistralitat a les carreteres

Post by iFercat »

Hi ha una certa intencio de demonmiotzar la AP7 y carregarsela per aprt de les administraicons.
COm lo de limitar la velocitat, molts d'aquests morts poc o re tenen a veure amb anar a 120. Molts han sigut atropellaments, el camio accidentat ahir dubto que poges arribar a 120 per exemple.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”