Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.
R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.
RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.
Espero les vostres opinions.
R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.
RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.
Espero les vostres opinions.
- Attachments
-
- metromapmaker (13).png
- (84.18 KiB) Not downloaded yet
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Ampliació de la meva proposta anterior per crear una xarxa de rodalies a la província de Tarragona.Railjet OBB wrote: ↑Friday 04/09/2020 17:01 Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.
R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.
RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.
Espero les vostres opinions.
RT1 l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2 l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3 Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4 Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.
RT5 Salou-Port Aventura - Tarragona.
Espero que us agradi i que podem debatre la meva proposta.
- Attachments
-
- metromapmaker (14).png
- (185.62 KiB) Not downloaded yet
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Jo faria anar una línia cap a Mora/Flix. Encara que no visqui gaire gent a la zona, hi ha moltes petites estacions servides per la R15 per a les quals estaría bé disposar d'un tren cada dues hores que fes el recorregut fins Tarragona.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 06/09/2020 17:05Ampliació de la meva proposta anterior per crear una xarxa de rodalies a la província de Tarragona.Railjet OBB wrote: ↑Friday 04/09/2020 17:01 Tinc una nova proposta per les línies R14 i RT1.
R14 Express: Lleida - Vila-seca - Barcelona Estació de França (Per via UIC), només tindria 2 trens d'anada i tornada.
RT1 Camp de Tarragona - Tarragona Ciutat - Sitges.
Espero les vostres opinions.
RT1 l'Espluga del Francolí - Tarragona - Sitges.
RT2 l'Espluga del Francolí - Valls - Vilafranca del Penedès.
RT3 Tarragona - Tortosa - Vinarós.
RT4 Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona.
RT5 Salou-Port Aventura - Tarragona.
Espero que us agradi i que podem debatre la meva proposta.
A la RT2 no li veig massa sentit, estaría millor recuperar el servei de la R13 pre-AVE
Sobre la RT3, mai m'han agradat els serveis que fan mil maniobres per entra i sortir de Tortosa. Cal establir un enllaç sud per al ramal de Tortosa.
La RT4 entraria a Camp per l'enllaç actual canviant d'ample o per la Reus-Roda reoberta?
La RT5 (ara RT2) la suprimiria directament, Transporta aire. Que esperin al tramvia. Caldria potenciar la R17 quan el parc estigui obert
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Fa temps vaig fer una xarxa de rodalies per els Pirineus i ara he fet una Xarxa de línies regionals que connecten Barcelona amb els Pirineus.Railjet OBB wrote: ↑Thursday 14/05/2020 18:50 Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
R20 Aeroport T1 - La Seu d'Urgell - Encamp Enllaç (Via Manresa).
R21 Barcelona Sants - Vielha - Luchon (Via Manresa).
R22 Barcelona Sants - La Seu d'Urgell - Puigcerda (Via Manresa).
R3B Puigcerda - Andorra Pirineus - Encamp Enllaç.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
- Attachments
-
- metromapmaker (18).png
- (244.51 KiB) Not downloaded yet
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Per completar les propostes de regionals cap als Pirineus, hi afegiria dos elements:
1) Línia d'Alta velocitat/altes prestacions BCN-CatCentral.
Amb un nou túnel per Collserola d'ample UIC amb tres vies (?). Podria acabar a Glòries o a La Sagrera.
Tindria serveis exprés que pararien només a Igualada, Manresa (veure punt 2) i a algun intercanviador del Vallès (Terrassa o Cerdanyola) i alguns intercanviadors urbans a BCN (per connectar amb quasi totes les línies del metro).
2) Estació central de Catalunya a Manresa.
Aquesta inclouria connexions amb:
- Línia exprés BCN-Manresa-Igualada en UIC.
- Trentram a Solsona i a Berga, en ample UIC i que podria compartir infraestructura amb els nous regionals proposats.
-Eix Transversal ferroviari (i mentrestant, EixBus).
- Estació d'autobusos urbans i interurbans.
- Línia FGC L-A
- Línia R4 i R12 o RL4.
-
Aquesta seria un node de mobilitat que atorgaria un servei de gran qualitat als ciutadans del Bages i l'Anoia (com si tinguessin AVANT) i faria que les futures extensions de la xarxa (cap als Pirineus o d'altres) fossin competitives envers el vehicle privat ja que el que no es pot pretendre és que algú que vingui d'Andorra, de Cervera o de Berga i vulgui anar a BCN s'hagi de menjar les mil parades i corbes del traçat decimonònic actual (tant en FGC com en Renfe).
D'altra banda, es crearia un TP en xarxa i menys radial a l'AMB.
-
1) Línia d'Alta velocitat/altes prestacions BCN-CatCentral.
Amb un nou túnel per Collserola d'ample UIC amb tres vies (?). Podria acabar a Glòries o a La Sagrera.
Tindria serveis exprés que pararien només a Igualada, Manresa (veure punt 2) i a algun intercanviador del Vallès (Terrassa o Cerdanyola) i alguns intercanviadors urbans a BCN (per connectar amb quasi totes les línies del metro).
2) Estació central de Catalunya a Manresa.
Aquesta inclouria connexions amb:
- Línia exprés BCN-Manresa-Igualada en UIC.
- Trentram a Solsona i a Berga, en ample UIC i que podria compartir infraestructura amb els nous regionals proposats.
-Eix Transversal ferroviari (i mentrestant, EixBus).
- Estació d'autobusos urbans i interurbans.
- Línia FGC L-A
- Línia R4 i R12 o RL4.
-
Aquesta seria un node de mobilitat que atorgaria un servei de gran qualitat als ciutadans del Bages i l'Anoia (com si tinguessin AVANT) i faria que les futures extensions de la xarxa (cap als Pirineus o d'altres) fossin competitives envers el vehicle privat ja que el que no es pot pretendre és que algú que vingui d'Andorra, de Cervera o de Berga i vulgui anar a BCN s'hagi de menjar les mil parades i corbes del traçat decimonònic actual (tant en FGC com en Renfe).
D'altra banda, es crearia un TP en xarxa i menys radial a l'AMB.
-
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Buenas,jmroig wrote: ↑Saturday 14/11/2020 14:32 Per completar les propostes de regionals cap als Pirineus, hi afegiria dos elements:
1) Línia d'Alta velocitat/altes prestacions BCN-CatCentral.
Amb un nou túnel per Collserola d'ample UIC amb tres vies (?). Podria acabar a Glòries o a La Sagrera.
Tindria serveis exprés que pararien només a Igualada, Manresa (veure punt 2) i a algun intercanviador del Vallès (Terrassa o Cerdanyola) i alguns intercanviadors urbans a BCN (per connectar amb quasi totes les línies del metro).
2) Estació central de Catalunya a Manresa.
Aquesta inclouria connexions amb:
- Línia exprés BCN-Manresa-Igualada en UIC.
- Trentram a Solsona i a Berga, en ample UIC i que podria compartir infraestructura amb els nous regionals proposats.
-Eix Transversal ferroviari (i mentrestant, EixBus).
- Estació d'autobusos urbans i interurbans.
- Línia FGC L-A
- Línia R4 i R12 o RL4.
-
Aquesta seria un node de mobilitat que atorgaria un servei de gran qualitat als ciutadans del Bages i l'Anoia (com si tinguessin AVANT) i faria que les futures extensions de la xarxa (cap als Pirineus o d'altres) fossin competitives envers el vehicle privat ja que el que no es pot pretendre és que algú que vingui d'Andorra, de Cervera o de Berga i vulgui anar a BCN s'hagi de menjar les mil parades i corbes del traçat decimonònic actual (tant en FGC com en Renfe).
D'altra banda, es crearia un TP en xarxa i menys radial a l'AMB.
-
Entiendo que sea una linea de AV pero no entiendo el tema IGUALADA, para que vamos a dar la vuelta por terrassa? por mucha AV que sea, entiendo que tenemos una LAV hasta Martorell y que por KM seria absurdo dar la vuelta.
Si tu idea es que alguien de Igualada deba ir a Manresa para llegar a BCN por terrassa pues yo no lo veo por mucha AV que sea esa linea.
La propuesta no es mala por que es hacer nuevos km de vias ferroviarias con el añadido de la rapidez, pero el problema son los trazados que propones.
Saludos!!!
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
De 250 a 200 km/h no hi ha massa diferència en temps. però si en rampes i radis de corba permesos.
Amb criteris d'AV se'm fa una inversió faraònica (difícil en l'actual context). Una racionalització faria més assumible l'execució a mitjà / llarg termini.
Amb criteris d'AV se'm fa una inversió faraònica (difícil en l'actual context). Una racionalització faria més assumible l'execució a mitjà / llarg termini.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Gràcies per les aportacions. Accepto esmenes: A 200km/h, i sense tram Igd-Manresa.
En tot cas, aquest tram serviria no tant per anar a BCN sinó per connectar Igualada a l'ETF i a les línies del Pirineu...
En tot cas, aquest tram serviria no tant per anar a BCN sinó per connectar Igualada a l'ETF i a les línies del Pirineu...
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Entenc que per a l'establiment de línies noves cal rendibilitzar-les al màxim. Com a norma general, cal pensar en línies mixtes (passatgers i mercaderies) d'ample normal (UIC o 1435mm) amb plataforma apta per a doble via electrificada, tot i que es comenci instal·lant via única i, segons el cas, sense electrificar. Les grans estacions estarien fora dels nuclis urbans, on hi ha espai per a maniobrar els trens de mercaderies que per rendibilitat han de ser llargs (~1000m), però amb antenes per arribar i sortir dels nuclis urbans on només passarien els trens de viatgers, potser tipus tren-tram i amb parades als nuclis urbans. Aquestes antenes poden ser amb requeriments inferiors pel que fa a a radis de corba i pendents. A l'estil de com la línia d'alta velocitat arriba i surt de Lleida. A les línies principals, els pendents no haurien de superar el 15 ‰, els radis de corba aptes per a 200 Km/h per als trens de viatgers però amb els peralts adequats per a que puguin circular els trens de mercaderies, a 100 o 120 Km/h. Entre els trens de mercaderies hi incloc necessàriament els trens de camions acompanyats, les autopistes rodants.
Això costa diners? sí, molts. Per això s'han de planificar molt i molt bé i projectar i executar amb cura per a que no hi hagi imprevistos i desviacions de pressupost. També cal deixar clar on sí convé una nova línia ferroviària i on potser no.
També caldria estudiar un pla per migrar tota la xarxa ferroviària a ample UIC o 1435mm i electrificada a 25 KVca de cara a millorar la interoperabilitat.
Salut !!
Això costa diners? sí, molts. Per això s'han de planificar molt i molt bé i projectar i executar amb cura per a que no hi hagi imprevistos i desviacions de pressupost. També cal deixar clar on sí convé una nova línia ferroviària i on potser no.
També caldria estudiar un pla per migrar tota la xarxa ferroviària a ample UIC o 1435mm i electrificada a 25 KVca de cara a millorar la interoperabilitat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Tinc una nova proposta d'FGC per Catalunya:
Secció Barcelona:
RB1: Sant Vicenç de Calders - Vilanova i la Geltrú - La Torrassa - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - El Clot Aragó - La Sagrera TAV - Mataró - Maçanet Massanes
RB2: Sant Vicenç de Calders - Vilafranca del Penedès - Martorell Central - Sant Feliu de Llobregat - Cornellà Centre - La Torrassa - Barcelona Sants - Passeig de Gràcia - El Clot Aragó - La Sagrera TAV - Sant Andreu Comtal - Montcada i Reixac - Granollers Centre - Maçanet Massanes
RB3: L'Hospitalet de Llobregat (Rambla Just Oliveras) - Barcelona Sants - Passeig de Gràcia - El Clot Aragó - Sant Andreu Comtal - (ramal de les Aigües) - Montcada Bifurcació - Vic
RB4: Aeroport T1 - La Torrassa - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - La Sagrera Meridiana - Sant Andreu Arenal - Montcada Bifurcació - Montcada i Reixac Manresa - estacions de Sabadell - estacions de Terrassa - Manresa Centre
RB5: Cerdanyola Universitat - Montcada i Reixac Manresa - Montcada Bifurcació - Sant Andreu Arenal
RB6: Martorell Central - Sant Cugat - Cerdanyola Universitat - Granollers Centre
Metro del Vallès (línia 1): Plaça de Catalunya - Sant Cugat del Vallès - Terrassa Nacions Unides
Metro del Vallès (línia 2): Plaça de Catalunya - Sant Cugat del Vallès - Sabadell Parc del Nord
Metro del Baix Llobregat (línia 1): Plaça Espanya - Martorell Enllaç - Manresa Baixador
Metro del Baix Llobregat (línia 2): Plaça Espanya - Martorell Enllaç - Igualada
Bus 1: Manresa Alta - Berga
Bus 2: Sant Andreu Arenal - Moià
Secció Tarragona:
RT1: Tarragona - Reus
RT2*: L'Hospitalet de l'Infant - PortAventura - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - L'Arboç
Bus 1: Tarragona - Tortosa - Amposta
Bus 2: Tarragona - Valls - Montblanc
*Des de l'Hospitalet de l'Infant a PortAventura és tramvia i des de PortAventure a L'Arboç és tren.
Secció Lleida:
Tren dièsel: Lleida Pirineus - Balaguer - Tremp - La Pobla de Segur
Bus 1: Almacelles - Lleida Pirineus - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
Bus 2: Lleida Pirineus - Les Borges Blanques
Bus 3: Lleida Pirineus - La Seu d'Urgell
Bus 4: Lleida Pirineus - Solsona
Secció Girona:
RG1: Maçanet Massanes - Girona - Figueres
Bus 1: Puigcerdà - Ripoll - Olot - Banyoles - Girona - Santa Coloma de Farners
Bus 2: Girona - Palafrugell/La Bisbal d'Empordà
Secció Barcelona:
RB1: Sant Vicenç de Calders - Vilanova i la Geltrú - La Torrassa - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - El Clot Aragó - La Sagrera TAV - Mataró - Maçanet Massanes
RB2: Sant Vicenç de Calders - Vilafranca del Penedès - Martorell Central - Sant Feliu de Llobregat - Cornellà Centre - La Torrassa - Barcelona Sants - Passeig de Gràcia - El Clot Aragó - La Sagrera TAV - Sant Andreu Comtal - Montcada i Reixac - Granollers Centre - Maçanet Massanes
RB3: L'Hospitalet de Llobregat (Rambla Just Oliveras) - Barcelona Sants - Passeig de Gràcia - El Clot Aragó - Sant Andreu Comtal - (ramal de les Aigües) - Montcada Bifurcació - Vic
RB4: Aeroport T1 - La Torrassa - Barcelona Sants - Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - La Sagrera Meridiana - Sant Andreu Arenal - Montcada Bifurcació - Montcada i Reixac Manresa - estacions de Sabadell - estacions de Terrassa - Manresa Centre
RB5: Cerdanyola Universitat - Montcada i Reixac Manresa - Montcada Bifurcació - Sant Andreu Arenal
RB6: Martorell Central - Sant Cugat - Cerdanyola Universitat - Granollers Centre
Metro del Vallès (línia 1): Plaça de Catalunya - Sant Cugat del Vallès - Terrassa Nacions Unides
Metro del Vallès (línia 2): Plaça de Catalunya - Sant Cugat del Vallès - Sabadell Parc del Nord
Metro del Baix Llobregat (línia 1): Plaça Espanya - Martorell Enllaç - Manresa Baixador
Metro del Baix Llobregat (línia 2): Plaça Espanya - Martorell Enllaç - Igualada
Bus 1: Manresa Alta - Berga
Bus 2: Sant Andreu Arenal - Moià
Secció Tarragona:
RT1: Tarragona - Reus
RT2*: L'Hospitalet de l'Infant - PortAventura - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - L'Arboç
Bus 1: Tarragona - Tortosa - Amposta
Bus 2: Tarragona - Valls - Montblanc
*Des de l'Hospitalet de l'Infant a PortAventura és tramvia i des de PortAventure a L'Arboç és tren.
Secció Lleida:
Tren dièsel: Lleida Pirineus - Balaguer - Tremp - La Pobla de Segur
Bus 1: Almacelles - Lleida Pirineus - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
Bus 2: Lleida Pirineus - Les Borges Blanques
Bus 3: Lleida Pirineus - La Seu d'Urgell
Bus 4: Lleida Pirineus - Solsona
Secció Girona:
RG1: Maçanet Massanes - Girona - Figueres
Bus 1: Puigcerdà - Ripoll - Olot - Banyoles - Girona - Santa Coloma de Farners
Bus 2: Girona - Palafrugell/La Bisbal d'Empordà
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Tinc una nova proposta ferroviària fora de Barcelona (n'envio una altra, per corregir-la):
Secció Tarragona:
RT1 (Rodalies): Tarragona - Reus
RT2 (Rodalies): Port Aventura - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - L'Arboç
BT1 (Autobús): Port Aventura - (antic traçat RT2) - Tortosa - Amposta
BT2 (Autobús): Tarragona - Valls - Montblanc
Secció Lleida:
BL1 (Autobús): Lleida P. - Balaguer - La Seu d'Urgell
BL2 (Autobús): Lleida P. - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
BL3 (Autobús): Tremp - Lleida P. - Les Borges Blanques
Secció Girona:
RG1 (Autobús): Girona - Figueres
BG1 (Autobús): Girona - Banyoles - Olot - Ripoll - Puigcerdà
BG2 (Autobús): Santa Coloma de Farners - Girona - Palafrugell/La Bisbal d'Empordà
Secció Central:
BM1 (Autobús): Manresa Centre - Berga
BM2 (Autobús): Solsona - Manresa Centre - Moià - Vic
Secció Tarragona:
RT1 (Rodalies): Tarragona - Reus
RT2 (Rodalies): Port Aventura - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - L'Arboç
BT1 (Autobús): Port Aventura - (antic traçat RT2) - Tortosa - Amposta
BT2 (Autobús): Tarragona - Valls - Montblanc
Secció Lleida:
BL1 (Autobús): Lleida P. - Balaguer - La Seu d'Urgell
BL2 (Autobús): Lleida P. - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
BL3 (Autobús): Tremp - Lleida P. - Les Borges Blanques
Secció Girona:
RG1 (Autobús): Girona - Figueres
BG1 (Autobús): Girona - Banyoles - Olot - Ripoll - Puigcerdà
BG2 (Autobús): Santa Coloma de Farners - Girona - Palafrugell/La Bisbal d'Empordà
Secció Central:
BM1 (Autobús): Manresa Centre - Berga
BM2 (Autobús): Solsona - Manresa Centre - Moià - Vic
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Les propostes d'autobusos tenen el seu fil específicBacon and X wrote: ↑Sunday 17/01/2021 17:07 Tinc una nova proposta ferroviària fora de Barcelona (n'envio una altra, per corregir-la):
Secció Tarragona:
RT1 (Rodalies): Tarragona - Reus
RT2 (Rodalies): Port Aventura - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - L'Arboç
BT1 (Autobús): Port Aventura - (antic traçat RT2) - Tortosa - Amposta
BT2 (Autobús): Tarragona - Valls - Montblanc
Secció Lleida:
BL1 (Autobús): Lleida P. - Balaguer - La Seu d'Urgell
BL2 (Autobús): Lleida P. - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
BL3 (Autobús): Tremp - Lleida P. - Les Borges Blanques
Secció Girona:
RG1 (Autobús): Girona - Figueres
BG1 (Autobús): Girona - Banyoles - Olot - Ripoll - Puigcerdà
BG2 (Autobús): Santa Coloma de Farners - Girona - Palafrugell/La Bisbal d'Empordà
Secció Central:
BM1 (Autobús): Manresa Centre - Berga
BM2 (Autobús): Solsona - Manresa Centre - Moià - Vic
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
1.- On és el fil de propostes per autobusos?
2.- Tenia la intenció de proposar en un mateix missatge autobusos i trens.
3.- Com puc adjuntar un missatge per respondre?
2.- Tenia la intenció de proposar en un mateix missatge autobusos i trens.
3.- Com puc adjuntar un missatge per respondre?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Respostes
1. Al subfòrum d'autobusos.
2. Els temes que afecten trens i autobusos al mateix temps van al subfòrum de transport general.
3. Vas al missatge que vols citar i prems al botó de cita (símbol de cometes).
2. Els temes que afecten trens i autobusos al mateix temps van al subfòrum de transport general.
3. Vas al missatge que vols citar i prems al botó de cita (símbol de cometes).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Una cosa vull comentar-vos el següent...
Com ja sabeu la majoria, tinc un mapa ferroviari fet amb el Google My Maps que l'acostumo a modificar... l'he tornat a editar per diferenciar els transports ferroviaris (de passatgers) ja existents amb les futures infraestructures que han sortir per part d'administracions o plans de diferents entitats o empreses.
Almenys de les noves infraestructures (algunes infraestructures ja existeixen però no es fan ús) que s'han especulat, o estudiat, o redactat, o s'ha dit que es farien o s'activarien son les següents que recapitulo...
Per Tarragona
- TRAMCamp (Tren-tramvia de Cambrils-Salou-TGN y Cambrils-Salou-Reus)
- Ramal de La Boella-Vila-seca
Per Barcelona
- Ramal Aeroport
- L3 Zona Universitària-Sant Feliu Centre
- T3 Consell Comarcal-Quatre Camins
- T3 Laureà Miró
- TRAM Diagonal
- T4 Sant Adrià-Badalona
- L1 Hospital de Bellvitge-El Prat
- Línia Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària
- Variant FGC a Sant Boi
- L12 Reina Elisenda-Finestrelles
- L9/L10 tram central
- L10 viaducte (+ L10 ampliació)
- L4 La Pau-La Sagrera
- L3 Trinitat Nova-Vella
- L1 Fondo-Badalona
- Ramal de les Aigües
- Túnel Turó de Montcada
- TRAMVallès (Tramvia UAB - Cerdanyola - Ripollet - Montcada)
- L8 Espanya-Gràcia
- L2 Sant Antoni-Aeroport T1
Aquestes són les ampliacions o noves infraestructures que es farien que encara no existeixen... Us agrairia que em digueu quina m'he deixat o puc ficar en el meu mapa perquè segur que hi han més propostes de noves infraestructures que m'he deixat (com el LOF o el TRAMGavarres per posar exemples) ja sigui perquè no han sigut redactats o han sigut més que abandonats o bé per ser propostes antigues o poc conclouents...
Com ja sabeu la majoria, tinc un mapa ferroviari fet amb el Google My Maps que l'acostumo a modificar... l'he tornat a editar per diferenciar els transports ferroviaris (de passatgers) ja existents amb les futures infraestructures que han sortir per part d'administracions o plans de diferents entitats o empreses.
Almenys de les noves infraestructures (algunes infraestructures ja existeixen però no es fan ús) que s'han especulat, o estudiat, o redactat, o s'ha dit que es farien o s'activarien son les següents que recapitulo...
Per Tarragona
- TRAMCamp (Tren-tramvia de Cambrils-Salou-TGN y Cambrils-Salou-Reus)
- Ramal de La Boella-Vila-seca
Per Barcelona
- Ramal Aeroport
- L3 Zona Universitària-Sant Feliu Centre
- T3 Consell Comarcal-Quatre Camins
- T3 Laureà Miró
- TRAM Diagonal
- T4 Sant Adrià-Badalona
- L1 Hospital de Bellvitge-El Prat
- Línia Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària
- Variant FGC a Sant Boi
- L12 Reina Elisenda-Finestrelles
- L9/L10 tram central
- L10 viaducte (+ L10 ampliació)
- L4 La Pau-La Sagrera
- L3 Trinitat Nova-Vella
- L1 Fondo-Badalona
- Ramal de les Aigües
- Túnel Turó de Montcada
- TRAMVallès (Tramvia UAB - Cerdanyola - Ripollet - Montcada)
- L8 Espanya-Gràcia
- L2 Sant Antoni-Aeroport T1
Aquestes són les ampliacions o noves infraestructures que es farien que encara no existeixen... Us agrairia que em digueu quina m'he deixat o puc ficar en el meu mapa perquè segur que hi han més propostes de noves infraestructures que m'he deixat (com el LOF o el TRAMGavarres per posar exemples) ja sigui perquè no han sigut redactats o han sigut més que abandonats o bé per ser propostes antigues o poc conclouents...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Respostes
Segur que hi ha un subfòrum del transport general on hi hagi trens i autobusos?
Re: Respostes
Sí, aquí: https://www.transport.cat/viewforum.php?f=8Bacon and X wrote: ↑Monday 25/01/2021 12:35Segur que hi ha un subfòrum del transport general on hi hagi trens i autobusos?
Transport en general / Transporte en general
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Respostes
Crec que seria millor buscar un tema i no un subfòrum, ja que me n'apareixen molts de temes i no tinc clar quin escollir-ne.Miquel wrote: ↑Monday 25/01/2021 18:04Sí, aquí: https://www.transport.cat/viewforum.php?f=8Bacon and X wrote: ↑Monday 25/01/2021 12:35Segur que hi ha un subfòrum del transport general on hi hagi trens i autobusos?Transport en general / Transporte en general
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
-
- N2
- Posts: 15
- Joined: Thursday 22/11/2018 14:13
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Tinc una altra proposta ferroviària, però per "corregir" les dues anteriors:
Província de Barcelona (fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona):
-Línies de Rodalies existents
-R5a (tren lleuger): Manresa Alta - Sallent - Berga
-R5b (tren lleuger): Manresa Alta - Súria
-Bus Manresa - Moià - Vic (bus elèctric amb la mateixa capacitat del tren lleuger) (no sé si és possible)
Província de Tarragona:
-RT1 (tren): Reus - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - Arboç, l'
-RT2 (tren lleuger): Tarragona - PortAventura - Cambrils Estació - Hospitalet de l'Infant, l' - Tortosa - Amposta
-RT3 (tren lleuger): Tarragona - Reus - Valls - Montblanc
Província de Lleida:
-RL1 (tren lleuger): Lleida P. - Balaguer - Tremp - Pobla de Segur, la
-RL2 (tren lleuger): Almacelles - Lleida P. - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
-RL3 (tren lleuger): Borges Blanques, les - Lleida P. - Balaguer - Solsona
-RL4 (tren lleuger): Lleida P. - Balaguer - Seu d'Urgell, la
Província de Girona:
-RG1 (tren): Girona - Figueres
-RG2 (tren lleuger): Puigcerdà - Ripoll - Olot - Banyoles - Girona - Palafrugell/Bisbal d'Empordà, la
-RG3 (tren lleuger): Girona - Santa Coloma de Farners
Província de Barcelona (fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona):
-Línies de Rodalies existents
-R5a (tren lleuger): Manresa Alta - Sallent - Berga
-R5b (tren lleuger): Manresa Alta - Súria
-Bus Manresa - Moià - Vic (bus elèctric amb la mateixa capacitat del tren lleuger) (no sé si és possible)
Província de Tarragona:
-RT1 (tren): Reus - Tarragona - Sant Vicenç de Calders - Arboç, l'
-RT2 (tren lleuger): Tarragona - PortAventura - Cambrils Estació - Hospitalet de l'Infant, l' - Tortosa - Amposta
-RT3 (tren lleuger): Tarragona - Reus - Valls - Montblanc
Província de Lleida:
-RL1 (tren lleuger): Lleida P. - Balaguer - Tremp - Pobla de Segur, la
-RL2 (tren lleuger): Almacelles - Lleida P. - Mollerussa - Tàrrega - Cervera
-RL3 (tren lleuger): Borges Blanques, les - Lleida P. - Balaguer - Solsona
-RL4 (tren lleuger): Lleida P. - Balaguer - Seu d'Urgell, la
Província de Girona:
-RG1 (tren): Girona - Figueres
-RG2 (tren lleuger): Puigcerdà - Ripoll - Olot - Banyoles - Girona - Palafrugell/Bisbal d'Empordà, la
-RG3 (tren lleuger): Girona - Santa Coloma de Farners
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
És una idea d'un projecte antic... però que tard o d'hora ha de ser necessari tant per Espanya com per Andorra. Antigament s'especulava de fer ferrocarril per Andorra o bé des de La Pobla de Segur o des de un recorregut de la R3 per Puigcerdà o Urtx-Alp ideant una nova bifurcació.
Lògicament parlo de llarg termini perquè s'ha de remodelar la R3 i desdoblar trams d'aquest servei i alhora l'orografia d'aquests territoris són molt complexos... però en relació al tren per Andorra quin servei veieu més adient, l'ampliació d'FGC o la creació d'un ramal de la R3?
Lògicament parlo de llarg termini perquè s'ha de remodelar la R3 i desdoblar trams d'aquest servei i alhora l'orografia d'aquests territoris són molt complexos... però en relació al tren per Andorra quin servei veieu més adient, l'ampliació d'FGC o la creació d'un ramal de la R3?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4