Entenc que els trens de l'R11, que fins ara estacionaven indistintament a les vies 12, 13 i 14 (crec recordar), ja no tindran vies d''estacionament?
Els enviaran a Bellvitge? o al Prat, on sobren vies?
Reordenació de vies a Sants Renfe
Re: Reordenació de vies a Sants Renfe
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Reordenació de vies a Sants Renfe
Suposo que sí com feien abans, però jo no ho he vist ja que no he pogut passar-hi. En tot cas, ara mateix està per sortir el 15007 cap a Figueres per la via 13!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Reordenació de vies a Sants Renfe
Al Prat i a Gavà.
Bellvitge, mentre durin les obres del Corredor Mediterrani entre Rubí/El Papìol/Castellbisbal, i Sant Vicenç de Calders, millor no remenar-la gaire...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reordenació de vies a Sants Renfe
Des de l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, l'any 2008, l'estació de Sants s'ha anat quedant cada cop més petita. Aquest estiu ha fregat el col·lapse. La incorporació de noves companyies a la ruta entre Madrid i la ciutat catalana i a noves rutes amb França ha comportat un augment de viatgers, que s'amunteguen als controls d'accés. Adif s'ha vist obligada a obrir-ne de nous per acomodar-los.
Més competència, més passatgers
Fa quinze anys, només Renfe operava l'alta velocitat entre Madrid i Barcelona. Ara, amb la liberalització ferroviària, s'ha obert la competència a noves marques, algunes low-cost. Des de Sants hi operen els trens AVE, Avant i Avlo, de Renfe; els francesos Ouigo i InOui, els hispanoitalians d'Iryo, i alguns trens de llarg recorregut que fan part del trajecte en les mateixes vies d'alta velocitat.
Cada pocs minuts surt un tren. En total, hi ha més de 140 sortides diàries que han d'operar en mitja dotzena de vies i han convertit l'estació barcelonina en un formiguer, amb llargues cues i aglomeracions de persones i equipatges en molt poc espai.
L'augment dels passatgers que trien el tren per viatjar podria ser una bona notícia per l'èxit d'un mitjà de transport sostenible. Però està ofegant l'estació, inaugurada el 1979, que, segons Joan Carles Salmerón, director de Terminus, Centre d'Estudis del Transport, paga els errors que es van cometre quan s'hi va incorporar l'alta velocitat:
"Fa quinze anys, quan es va obrir la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, es va fer una mala planificació. No es va pensar a fer una nova estació, es van aprofitar només sis vies de les que ja existien a l'estació de Sants."
Sis vies amb les andanes corresponents que han d'absorbir una quarantena de trens circulant diàriament, amb tots els passatgers que transporten, i també tots els serveis que requereixen els combois, afegeix Salmeron:
"No només és un problema de viatgers, sinó també de la gestió dels trens: l'aparcament, el lloc on es netegen, on es fa la inversió de marxa. Ja no n'hi caben més i molts trens de Madrid a Barcelona han d'anar a aparcar a Figueres, perquè a Sants no hi tenen lloc."
Aquesta situació no tindrà una solució definitiva fins que, entre finals del 2025 o principis del 2026, s'habiliti la futura estació de la Sagrera per a oferir tots aquests serveis logístics que permetran descongestionar el tap de Sants.
més informació:
https://www.ccma.cat/catradio/catalunya ... WP_F4_CE24_
Molt optimiste el periodista o En Salmerón. Salut!
Més competència, més passatgers
Fa quinze anys, només Renfe operava l'alta velocitat entre Madrid i Barcelona. Ara, amb la liberalització ferroviària, s'ha obert la competència a noves marques, algunes low-cost. Des de Sants hi operen els trens AVE, Avant i Avlo, de Renfe; els francesos Ouigo i InOui, els hispanoitalians d'Iryo, i alguns trens de llarg recorregut que fan part del trajecte en les mateixes vies d'alta velocitat.
Cada pocs minuts surt un tren. En total, hi ha més de 140 sortides diàries que han d'operar en mitja dotzena de vies i han convertit l'estació barcelonina en un formiguer, amb llargues cues i aglomeracions de persones i equipatges en molt poc espai.
L'augment dels passatgers que trien el tren per viatjar podria ser una bona notícia per l'èxit d'un mitjà de transport sostenible. Però està ofegant l'estació, inaugurada el 1979, que, segons Joan Carles Salmerón, director de Terminus, Centre d'Estudis del Transport, paga els errors que es van cometre quan s'hi va incorporar l'alta velocitat:
"Fa quinze anys, quan es va obrir la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, es va fer una mala planificació. No es va pensar a fer una nova estació, es van aprofitar només sis vies de les que ja existien a l'estació de Sants."
Sis vies amb les andanes corresponents que han d'absorbir una quarantena de trens circulant diàriament, amb tots els passatgers que transporten, i també tots els serveis que requereixen els combois, afegeix Salmeron:
"No només és un problema de viatgers, sinó també de la gestió dels trens: l'aparcament, el lloc on es netegen, on es fa la inversió de marxa. Ja no n'hi caben més i molts trens de Madrid a Barcelona han d'anar a aparcar a Figueres, perquè a Sants no hi tenen lloc."
Aquesta situació no tindrà una solució definitiva fins que, entre finals del 2025 o principis del 2026, s'habiliti la futura estació de la Sagrera per a oferir tots aquests serveis logístics que permetran descongestionar el tap de Sants.
més informació:
https://www.ccma.cat/catradio/catalunya ... WP_F4_CE24_
Molt optimiste el periodista o En Salmerón. Salut!
Re: Reordenació de vies a Sants Renfe
Justament Sants és una estació massa petita i Terminal és una estació massa gran. Haurien de pensar en alguna cosa...
frankrodriguez.net
signatura
signatura