Traçat alternatiu per la R1.
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Traçat alternatiu per la R1.
El tren ha de passar per la costa? Proposen reactivar el trasllat de l'R1 del Maresme
Els geòlegs asseguren que d'aquí 20 anys l'avançament del mar farà del tot inviable que continuï a tocar del mar.
L'R1, la línia de Rodalies que va de Barcelona a Mataró, és la més antiga de tot l'Estat. Es va construir ara fa 172 anys. Es va decidir fer-la arran de la costa per estalviar-se expropiacions i perquè en aquell moment les poblacions costaneres no tenien gaire interès en la seva façana marítima. Però les coses han canviat, i molt.
Després del Gloria, s'ha fet més evident que mai que el traçat d'aquesta infraestructura, que utilitzen cada dia milers de persones, en relativament pocs anys estarà cobert pel mar.
Ara, l'R1 ja no és només una barrera per a una població que té el mar com a principal espai de passeig, sinó que els experts avisen que ja no és una infraestructura segura, i tant ells com els alcaldes en demanen el trasllat amb certa urgència.
Joan Manuel Vilaplana, geòleg membre grup Risknat UB i Observatori Georisc, del Col·legi de Geòlegs:
En un escenari de futur d'increment del nivell del mar, que les onades arribaran amb més força i més endintre, el soscavament d'aquesta escullera sobre la qual circula el tren pot fallar, i si coincideix amb un pas d'un comboi pot haver hi un accident.
Jo diria que en el termini dels propers vint o trenta anys això hauria d'estar absolutament solucionat, si no, sí que entrarem en una situació d'un risc realment preocupant.
Això ha fet que es desenterri el projecte de traslladar-la terra endins, un nou trajecte que aniria en bona part soterrat, i que ja està redactat i aprovat.
Es va redactar i aprovar fa deu anys, però va quedar en un calaix i fa cua perquè algun dia li arribi el torn de convertir-se en realitat. Aquest és el dibuix:
Josep Maria Carrera, arquitecte coordinador Pla Territorial 2010 i responsable del trajecte alternatiu R1:
Estaria bé tenir-ho preparat tot perquè això es pogués desenvolupar, això vol dir un pacte territorial, on ha de ser l'estació de cada municipi, com ha de passar, com afecta determinats camps de conreu o no els afecta, si passa tot soterrat o no passa tot soterrat, vull dir, hi ha una discussió molt important a fer i a pactar.
Vidres d'estacions trencats, inundacions i sorra a les vies.
Cada vegada que hi ha temporal, la regressió d'algunes platges es fa evident, i hi ha inundacions en algunes estacions i es trenquen vidres, per l'efecte de les onades i la presència de sorra a les vies. Ara, també sabem que tota la zona de primera línia de la costa és inundable.
El motiu és que, des de fa uns anys, per mandat d'una directiva europea, els estats estan obligats a fer pública aquesta informació i a actuar en conseqüència. En el cas del Maresme, la inundabilitat afecta, en primer terme, la línia de tren; després, la nacional i algunes cases situades a primera línia.
Mentre no es decideix traslladar l'R1 fora de la costa, s'han d'anar fent obres per reforçar les esculleres que separen les vies del mar; unes obres que costen diners. La inversió per traslladar tota la línia passaria dels mil milions, però si els temporals com el Gloria es repeteixen, probablement és l'opció més raonable.
https://www.ccma.cat/324/el-tren-ha-de- ... a/2991695/
Els geòlegs asseguren que d'aquí 20 anys l'avançament del mar farà del tot inviable que continuï a tocar del mar.
L'R1, la línia de Rodalies que va de Barcelona a Mataró, és la més antiga de tot l'Estat. Es va construir ara fa 172 anys. Es va decidir fer-la arran de la costa per estalviar-se expropiacions i perquè en aquell moment les poblacions costaneres no tenien gaire interès en la seva façana marítima. Però les coses han canviat, i molt.
Després del Gloria, s'ha fet més evident que mai que el traçat d'aquesta infraestructura, que utilitzen cada dia milers de persones, en relativament pocs anys estarà cobert pel mar.
Ara, l'R1 ja no és només una barrera per a una població que té el mar com a principal espai de passeig, sinó que els experts avisen que ja no és una infraestructura segura, i tant ells com els alcaldes en demanen el trasllat amb certa urgència.
Joan Manuel Vilaplana, geòleg membre grup Risknat UB i Observatori Georisc, del Col·legi de Geòlegs:
En un escenari de futur d'increment del nivell del mar, que les onades arribaran amb més força i més endintre, el soscavament d'aquesta escullera sobre la qual circula el tren pot fallar, i si coincideix amb un pas d'un comboi pot haver hi un accident.
Jo diria que en el termini dels propers vint o trenta anys això hauria d'estar absolutament solucionat, si no, sí que entrarem en una situació d'un risc realment preocupant.
Això ha fet que es desenterri el projecte de traslladar-la terra endins, un nou trajecte que aniria en bona part soterrat, i que ja està redactat i aprovat.
Es va redactar i aprovar fa deu anys, però va quedar en un calaix i fa cua perquè algun dia li arribi el torn de convertir-se en realitat. Aquest és el dibuix:
Josep Maria Carrera, arquitecte coordinador Pla Territorial 2010 i responsable del trajecte alternatiu R1:
Estaria bé tenir-ho preparat tot perquè això es pogués desenvolupar, això vol dir un pacte territorial, on ha de ser l'estació de cada municipi, com ha de passar, com afecta determinats camps de conreu o no els afecta, si passa tot soterrat o no passa tot soterrat, vull dir, hi ha una discussió molt important a fer i a pactar.
Vidres d'estacions trencats, inundacions i sorra a les vies.
Cada vegada que hi ha temporal, la regressió d'algunes platges es fa evident, i hi ha inundacions en algunes estacions i es trenquen vidres, per l'efecte de les onades i la presència de sorra a les vies. Ara, també sabem que tota la zona de primera línia de la costa és inundable.
El motiu és que, des de fa uns anys, per mandat d'una directiva europea, els estats estan obligats a fer pública aquesta informació i a actuar en conseqüència. En el cas del Maresme, la inundabilitat afecta, en primer terme, la línia de tren; després, la nacional i algunes cases situades a primera línia.
Mentre no es decideix traslladar l'R1 fora de la costa, s'han d'anar fent obres per reforçar les esculleres que separen les vies del mar; unes obres que costen diners. La inversió per traslladar tota la línia passaria dels mil milions, però si els temporals com el Gloria es repeteixen, probablement és l'opció més raonable.
https://www.ccma.cat/324/el-tren-ha-de- ... a/2991695/
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Como dije por aquí https://www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&p=287289, creo que la R 1 es la candidata perfecta para implementar el modelo Karlsruhe. Se podría aprovechar la N II o la C 31.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Sobretot, eh! Ben soterrat i amagat a terra. Que no es vegi que hi ha tren, que fa lleig!un nou trajecte que aniria en bona part soterrat
De debò, no entenc quina mania tenen en aquest país els polítics, ciutadans i/o enginyers en soterrar el tren el màxim possible a tot arreu. Tant els molesta?
Pel que fa al canvi de traçat (de la costa a l'interior), es farà el mateix amb els centenars d'habitatges i altres edificis construïts a primera línia de mar (per no dir en terreny guanyat al mar...)? O amb els ports esportius que, com hem vist, destrossen el litoral i impedeixen el normal desenvolupament de les platges (un exemple ben clar és el que va passar fa poc al port del Masnou després del temporal Gloria)?
En tot cas, i a molt llarg termini, si han d'acabar desviant el traçat per l'interior, que no cometin el mateix error que al Camp de Tarragona amb el TramCamp i, com a mínim, aprofitin bona part de la infraestructura existent i la transformin a tren-tram.
Demano impossibles, ho sé, i més amb aquests polítics...
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Disculpa però per desgracia la línia del Maresme esta condemnada a la desaparició per culpa del canvi climàtic, a la llarga la línia R1 necessita una alternativa urgent ja que el mar mediterrani esta guanyant terreny i llavors tampoc es podrà construir un tren-tram com demanes perquè no hi haurà terreny per fer-ho.Funikram wrote: ↑Friday 21/02/2020 16:45Sobretot, eh! Ben soterrat i amagat a terra. Que no es vegi que hi ha tren, que fa lleig!un nou trajecte que aniria en bona part soterrat
De debò, no entenc quina mania tenen en aquest país els polítics, ciutadans i/o enginyers en soterrar el tren el màxim possible a tot arreu. Tant els molesta?
Pel que fa al canvi de traçat (de la costa a l'interior), es farà el mateix amb els centenars d'habitatges i altres edificis construïts a primera línia de mar (per no dir en terreny guanyat al mar...)? O amb els ports esportius que, com hem vist, destrossen el litoral i impedeixen el normal desenvolupament de les platges (un exemple ben clar és el que va passar fa poc al port del Masnou després del temporal Gloria)?
En tot cas, i a molt llarg termini, si han d'acabar desviant el traçat per l'interior, que no cometin el mateix error que al Camp de Tarragona amb el TramCamp i, com a mínim, aprofitin bona part de la infraestructura existent i la transformin a tren-tram.
Demano impossibles, ho sé, i més amb aquests polítics...
Aixi es la crua realitat de la línia R1 i del Maresme en general.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Traçat alternatiu per la R1.
El tram de Mataró-Malgrat de Mar no caldria fer el mateix? També aquest tram està a la vora del mar i quan el traçat R1 sigui un no res i el canvi climàtic repercuteixi tant la infraestructura com els habitatges d'aquesta zona què es suposa que s'ha de fer.
Fins i tot no ser-hi exactament en la vora de mar, el cas del pont entre Blanes i Maçanet ha sigut afectat per el temporal Glòria.
Fins i tot no ser-hi exactament en la vora de mar, el cas del pont entre Blanes i Maçanet ha sigut afectat per el temporal Glòria.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Em fa molta gràcia aquesta preocupació per l'afectació del canvi climàtic a la R1, assegurant que haurà de desaparéixer d'on és, però no en canvi totes les altres infraestructures, passeigs marítims o edificis del mateix estil que hi ha al llarg de tota la costa catalana. I oi que ningú es planteja treure-ls? Doncs això. La R1 està allà perquè al seu moment es va creure que era la millor opció, i ara per ara, amb tots els problemes que té la xarxa i totes les inversions que necessita, l'últim que s'ha de fer és soterrar la R1 desenes de quilòmetres.Railjet OBB wrote: ↑Friday 21/02/2020 17:15Disculpa però per desgracia la línia del Maresme esta condemnada a la desaparició per culpa del canvi climàtic, a la llarga la línia R1 necessita una alternativa urgent ja que el mar mediterrani esta guanyant terreny i llavors tampoc es podrà construir un tren-tram com demanes perquè no hi haurà terreny per fer-ho.Funikram wrote: ↑Friday 21/02/2020 16:45Sobretot, eh! Ben soterrat i amagat a terra. Que no es vegi que hi ha tren, que fa lleig!un nou trajecte que aniria en bona part soterrat
De debò, no entenc quina mania tenen en aquest país els polítics, ciutadans i/o enginyers en soterrar el tren el màxim possible a tot arreu. Tant els molesta?
Pel que fa al canvi de traçat (de la costa a l'interior), es farà el mateix amb els centenars d'habitatges i altres edificis construïts a primera línia de mar (per no dir en terreny guanyat al mar...)? O amb els ports esportius que, com hem vist, destrossen el litoral i impedeixen el normal desenvolupament de les platges (un exemple ben clar és el que va passar fa poc al port del Masnou després del temporal Gloria)?
En tot cas, i a molt llarg termini, si han d'acabar desviant el traçat per l'interior, que no cometin el mateix error que al Camp de Tarragona amb el TramCamp i, com a mínim, aprofitin bona part de la infraestructura existent i la transformin a tren-tram.
Demano impossibles, ho sé, i més amb aquests polítics...
Aixi es la crua realitat de la línia R1 i del Maresme en general.
A la mateixa notícia de TV3 diuen que les obres de la nova escollera al sud de Matraró costaran 13 milions. Desplaçar la R1 -i soterrerar-la- un porró de quilòmetres ja us podeu imaginar el que costarà. I no és de l'ordre de 1000 milions com diuen a TV3, sinó de l'ordre de 10.000 milions, com la L9.
Si algú en aquest país creu que el lloc de tota la xarxa que més necessita aquest 10.000 milions és la R1, i per soterrar-la, és que no coneix molt bé les problemàtiques de la xarxa. A més a més, us recordo que soterrar o desplaçar la línia no farà guanyar ni un bri de capacitat a la R1, ni reduirà un sol minut de trajecte, encara potser el fa més lent al no poder agafar tanta velocitat entre estacions.
Sincerament, és l'obra megalòmana que ens ha tocat evitar a la nostra generació, juntament amb els soterraments de l'Hospitalet o Montcada. Sisplau, gastem-nos els (pocs) diners que tenim en coses que de veritat millorin la xarxa. Quin dia parlarem de duplicacions (R1, R2), quadriplicacions (R1, R2, R4), enllaços entre línies (R2-R3 i R2-R1), o línies que falten com la Cervera-Martorell, per exemple? I això només parlant de Rodalies, que si hi sumem metro, tram i FGC tindríem una llista ben llarga.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Exactament. La R1 molesta perquè és un ferrocarril. Ara, no parlem d'eliminar la N-II per exemple (o fins i tot fer passar la R1 per on va la carretera ara i guanyar uns metres). La realitat (i causa per la que ploren) és senzillament per la zona de bany.bigcoaster wrote: ↑Friday 21/02/2020 19:16 Em fa molta gràcia aquesta preocupació per l'afectació del canvi climàtic a la R1, assegurant que haurà de desaparéixer d'on és, però no en canvi totes les altres infraestructures, passeigs marítims o edificis del mateix estil que hi ha al llarg de tota la costa catalana. I oi que ningú es planteja treure-ls? Doncs això. La R1 està allà perquè al seu moment es va creure que era la millor opció, i ara per ara, amb tots els problemes que té la xarxa i totes les inversions que necessita, l'últim que s'ha de fer és soterrar la R1 desenes de quilòmetres.
A la mateixa notícia de TV3 diuen que les obres de la nova escollera al sud de Matraró costaran 13 milions. Desplaçar la R1 -i soterrerar-la- un porró de quilòmetres ja us podeu imaginar el que costarà. I no és de l'ordre de 1000 milions com diuen a TV3, sinó de l'ordre de 10.000 milions, com la L9.
Si algú en aquest país creu que el lloc de tota la xarxa que més necessita aquest 10.000 milions és la R1, i per soterrar-la, és que no coneix molt bé les problemàtiques de la xarxa. A més a més, us recordo que soterrar o desplaçar la línia no farà guanyar ni un bri de capacitat a la R1, ni reduirà un sol minut de trajecte, encara potser el fa més lent al no poder agafar tanta velocitat entre estacions.
Sincerament, és l'obra megalòmana que ens ha tocat evitar a la nostra generació, juntament amb els soterraments de l'Hospitalet o Montcada. Sisplau, gastem-nos els (pocs) diners que tenim en coses que de veritat millorin la xarxa. Quin dia parlarem de duplicacions (R1, R2), quadriplicacions (R1, R2, R4), enllaços entre línies (R2-R3 i R2-R1), o línies que falten com la Cervera-Martorell, per exemple? I això només parlant de Rodalies, que si hi sumem metro, tram i FGC tindríem una llista ben llarga.
Si a les platges del Maresme no es pogués banyar la gent, o tingués un estat que no fos atractiva per anar a fer-hi res, no dirien ni piu. Si ens hem de posar seriosos, potser que comencem a mirar quan i com tirem a terra la façana litoral (perquè això va de tot, i no del que ens molesta) per a poder traslladar carretera i ferrocarril (ampliat) prou metres endins. El que no podem pretendre és gastar-nos una quantitat indecent de diners per a una nova línia de 40Km soterrada, i deixar la resta igual. I el dia que una onada s'emporti cotxes i/o un parell d'edificis per davant, ja li posarem les culpes a algú.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Traçat alternatiu per la R1.
La R1 será empassada per el mar i aixo es va veure amb la DANA Gloria, les estacions de Premia de Mar sera engolida per el mar mediterrani com la resta de les estacions properes al mar.Miquel wrote: ↑Saturday 22/02/2020 11:52Exactament. La R1 molesta perquè és un ferrocarril. Ara, no parlem d'eliminar la N-II per exemple (o fins i tot fer passar la R1 per on va la carretera ara i guanyar uns metres). La realitat (i causa per la que ploren) és senzillament per la zona de bany.bigcoaster wrote: ↑Friday 21/02/2020 19:16 Em fa molta gràcia aquesta preocupació per l'afectació del canvi climàtic a la R1, assegurant que haurà de desaparéixer d'on és, però no en canvi totes les altres infraestructures, passeigs marítims o edificis del mateix estil que hi ha al llarg de tota la costa catalana. I oi que ningú es planteja treure-ls? Doncs això. La R1 està allà perquè al seu moment es va creure que era la millor opció, i ara per ara, amb tots els problemes que té la xarxa i totes les inversions que necessita, l'últim que s'ha de fer és soterrar la R1 desenes de quilòmetres.
A la mateixa notícia de TV3 diuen que les obres de la nova escollera al sud de Matraró costaran 13 milions. Desplaçar la R1 -i soterrerar-la- un porró de quilòmetres ja us podeu imaginar el que costarà. I no és de l'ordre de 1000 milions com diuen a TV3, sinó de l'ordre de 10.000 milions, com la L9.
Si algú en aquest país creu que el lloc de tota la xarxa que més necessita aquest 10.000 milions és la R1, i per soterrar-la, és que no coneix molt bé les problemàtiques de la xarxa. A més a més, us recordo que soterrar o desplaçar la línia no farà guanyar ni un bri de capacitat a la R1, ni reduirà un sol minut de trajecte, encara potser el fa més lent al no poder agafar tanta velocitat entre estacions.
Sincerament, és l'obra megalòmana que ens ha tocat evitar a la nostra generació, juntament amb els soterraments de l'Hospitalet o Montcada. Sisplau, gastem-nos els (pocs) diners que tenim en coses que de veritat millorin la xarxa. Quin dia parlarem de duplicacions (R1, R2), quadriplicacions (R1, R2, R4), enllaços entre línies (R2-R3 i R2-R1), o línies que falten com la Cervera-Martorell, per exemple? I això només parlant de Rodalies, que si hi sumem metro, tram i FGC tindríem una llista ben llarga.
Si a les platges del Maresme no es pogués banyar la gent, o tingués un estat que no fos atractiva per anar a fer-hi res, no dirien ni piu. Si ens hem de posar seriosos, potser que comencem a mirar quan i com tirem a terra la façana litoral (perquè això va de tot, i no del que ens molesta) per a poder traslladar carretera i ferrocarril (ampliat) prou metres endins. El que no podem pretendre és gastar-nos una quantitat indecent de diners per a una nova línia de 40Km soterrada, i deixar la resta igual. I el dia que una onada s'emporti cotxes i/o un parell d'edificis per davant, ja li posarem les culpes a algú.
La solució passa per fer uns viaductes paral·lels a la C-32 perquè la R1 arribi al Maresme sense fer cap tipus de túnels, crec que els unics túnels que es podrien fer serie a les poblacions de Badalona i Mataró (ha Mataró fa uns 20 anys que estava projectat fer tres noves estacions subterrànies als barris de Pla d'en Boet, al Nou Parc Central i Rocafonda).
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Traçat alternatiu per la R1.
La R1 no serà engolida pel mar, igual que els túnels no són engolits per les muntanyes sota les que passen, igual que les preses no són engolides per l'aigua que retenen i igual que les piles dels ponts no són engolides per l'aigua que les rodeja.Railjet OBB wrote: ↑Saturday 22/02/2020 12:31 La R1 será empassada per el mar i aixo es va veure amb la DANA Gloria, les estacions de Premia de Mar sera engolida per el mar mediterrani com la resta de les estacions properes al mar.
La solució passa per fer uns viaductes paral·lels a la C-32 perquè la R1 arribi al Maresme sense fer cap tipus de túnels, crec que els unics túnels que es podrien fer serie a les poblacions de Badalona i Mataró (ha Mataró fa uns 20 anys que estava projectat fer tres noves estacions subterrànies als barris de Pla d'en Boet, al Nou Parc Central i Rocafonda).
La R1, com tantes infraestructures -totes- lluita contra la natura, i si els efectes d'aquesta l'afecten massa, el que s'ha de fer és protegir-la millor. Igual que quan una zona és molt propensa a esllavissades s'hi construeix una visera als punts problemàtics, no es desvia la carretera amb un túnel al llarg de tot el vessant entre Rialp i Llavorsí, per posar un exemple.
El cas de la R1 és paradigmàtic del cas del ferrocarril al nostre país. Enlloc de parlar de com millorar-lo, augmentar-ne la capacitat o fer-lo més ràpid, ens passem el dia batallant per defensar cada km de línia ferroviària, perquè pel que es veu inclús la R1 -amb més de 100.000 usuaris diaris- s'ha de defensar. Jo en començo a estar fart, sincerament. Ens passem els dies proposant com millorar la xarxa, perquè hi ha moltes millores necessàries i possibles (de les quals per cert, potser només el tercer túnel és equiparable al que es vol fer a la R1) i al final no només els alcaldes hi estan en contra, sinó que també els mitjans de comunicació i inclús els propis usuaris. No sé quin procés de desinformació s'ha seguit però és el mateix que el que ha portat a la pèrdua del tren a Salou i Cambrils.
El que s'ha de fer entendre és que en un món on els diners fossin infinits i amb una xarxa perfecta, no seria insensat pensar en tocar la R1, però en l'actualitat, amb tot el que hem de fer per millorar no només Rodalies sinó tota la xarxa de transport públic en general, no s'ha ni de parlar d'obres megalòmanes que no aporten ni un sol tren més de capacitat ni un sol minut de trajecte menys.
Escoltes a tothom qui usa el cotxe dir: "Jo deixaria el cotxe a casa si hi hagués un millor transport públic" i és veritat que la xarxa ha de millorar -tot i que no tothom qui ho diu pot dir-ho en propietat-, però resulta que la forma de millorar el TP és gastant-nos desenes de milers de milions d'euros en no augmentar la capacitat, la comoditat o el temps de trajecte a una sola línia de Rodalies?
Després del tancament de la Salou-Vandellós pensava que no es podia caure més avall, i que l'opinió pública i els mitjans haurien après, i a partir d'aquell moment hi hauria un canvi. Però no. Ha estat tot el contrari. A Tarragona parlant de treure les mercaderies de l'única línia que en permet el seu pas enlloc de remediar la desestructurada xarxa que els ha quedat, a la R1 demanant soterrar la línia enlloc de desdoblar els molts km de via única que té (spoiler: genera més incidències i minuts de retard la via única de la R1 que un temporal) o de posar més trens i més llargs -vegi's Arc de Triomf-, la Gene volguent gestionar una llançadora a l'aeroport del Prat sabent que empitjorarà el servei de Rodalies als seus ciutadans enlloc de deixar de tocar els pebrots a Renfe i treballar plegats, i tants altres exemples que podem trobar.
A veure si podem aconseguir que més gent vegi el ferrocarril com un bé i no com una molèstia.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Esteu exagerant una mica diria jo aquesta vegada...
Primer que la notícia només posa en manifest el fet de tornar a pensar en aquesta idea de fer una variant a la R1 per part dels que tenen el càrrec les infraestructures, i en aquest cas per evitar la pèrdua de l'actual servei per culpa del canvi climàtic, a més es una idea, UNA IDEA, no han parlat ni de treure el traçat (perquè ja ho faria el mar per la inundació quan passi el temps) ni tampóc de construir res ARA MATEIX, i ja alguns usuaris us esteu exaltant, i no, no es perdria el traçat del tren actual per qüestions polítiques com heu manifestat posant com exemple el cas de Salou-Vandellòs, segons les fonts de la notícia, es veu que parts del municipi de Premià de Mar, apart del tren, també afectaria les possibles inundacions la carretera N-II i les zones residencial de la costa. ja que diu...
I en relació al que tractaria en el fil corresponent, jo encara no entenc això. Perquè aquest aspecte pensen en una variant de Badalona-Mataró però per Mataró-Malgrat de Mar no? També està a la vora del mar, i la notícia indicava precísament que el tren de la costa tindria el problema de no ser una infraestructura segura...
Primer que la notícia només posa en manifest el fet de tornar a pensar en aquesta idea de fer una variant a la R1 per part dels que tenen el càrrec les infraestructures, i en aquest cas per evitar la pèrdua de l'actual servei per culpa del canvi climàtic, a més es una idea, UNA IDEA, no han parlat ni de treure el traçat (perquè ja ho faria el mar per la inundació quan passi el temps) ni tampóc de construir res ARA MATEIX, i ja alguns usuaris us esteu exaltant, i no, no es perdria el traçat del tren actual per qüestions polítiques com heu manifestat posant com exemple el cas de Salou-Vandellòs, segons les fonts de la notícia, es veu que parts del municipi de Premià de Mar, apart del tren, també afectaria les possibles inundacions la carretera N-II i les zones residencial de la costa. ja que diu...
Segon, no diu de fer-ho ara mateix, que a vegades veig que llegiu les notícies en calent, només diu que segons els geòlegs, que dels aspectes entorn a com funciona la Terra ho sabrien millor, argumenten que d'aquí a 20 anys la infraestructura no seria segura... I només escric el que segons indica la notícia (tot i que el terme de que el tren sigui una "barrera per a una població que té al mar" no el defenso).El motiu és que, des de fa uns anys, per mandat d'una directiva europea, els estats estan obligats a fer pública aquesta informació i a actuar en conseqüència. En el cas del Maresme, la inundabilitat afecta, en primer terme, la línia de tren; després, la nacional i algunes cases situades a primera línia.
Tercer, si de moment no es té pensar ni planificar un altre cop, ni licitar, ni executar la idea de la variant que seria així en l'actualitat... segons la notícia, el que s'hauria de començar a fer és reforçant les esculleres per evitar els aconteixements com el cas del temporal Glòria, que ni ser a la vora del mar ha afectat el pont de Blanes, que no és la primera vegada que va passar.Després del Gloria, s'ha fet més evident que mai que el traçat d'aquesta infraestructura, que utilitzen cada dia milers de persones, en relativament pocs anys estarà cobert pel mar.
Ara, l'R1 ja no és només una barrera per a una població que té el mar com a principal espai de passeig, sinó que els experts avisen que ja no és una infraestructura segura, i tant ells com els alcaldes en demanen el trasllat amb certa urgència.
Joan Manuel Vilaplana, geòleg membre grup Risknat UB i Observatori Georisc, del Col·legi de Geòlegs:
"En un escenari de futur d'increment del nivell del mar, que les onades arribaran amb més força i més endintre, el soscavament d'aquesta escullera sobre la qual circula el tren pot fallar, i si coincideix amb un pas d'un comboi pot haver hi un accident."
"Jo diria que en el termini dels propers vint o trenta anys això hauria d'estar absolutament solucionat, si no, sí que entrarem en una situació d'un risc realment preocupant."
I en relació al que tractaria en el fil corresponent, jo encara no entenc això. Perquè aquest aspecte pensen en una variant de Badalona-Mataró però per Mataró-Malgrat de Mar no? També està a la vora del mar, i la notícia indicava precísament que el tren de la costa tindria el problema de no ser una infraestructura segura...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N6
- Posts: 168
- Joined: Thursday 08/08/2019 8:03
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Has vist les destrosses que ha fet el Gloria per el Maresme?bigcoaster wrote: ↑Sunday 23/02/2020 17:43La R1 no serà engolida pel mar, igual que els túnels no són engolits per les muntanyes sota les que passen, igual que les preses no són engolides per l'aigua que retenen i igual que les piles dels ponts no són engolides per l'aigua que les rodeja.Railjet OBB wrote: ↑Saturday 22/02/2020 12:31 La R1 será empassada per el mar i aixo es va veure amb la DANA Gloria, les estacions de Premia de Mar sera engolida per el mar mediterrani com la resta de les estacions properes al mar.
La solució passa per fer uns viaductes paral·lels a la C-32 perquè la R1 arribi al Maresme sense fer cap tipus de túnels, crec que els unics túnels que es podrien fer serie a les poblacions de Badalona i Mataró (ha Mataró fa uns 20 anys que estava projectat fer tres noves estacions subterrànies als barris de Pla d'en Boet, al Nou Parc Central i Rocafonda).
La R1, com tantes infraestructures -totes- lluita contra la natura, i si els efectes d'aquesta l'afecten massa, el que s'ha de fer és protegir-la millor. Igual que quan una zona és molt propensa a esllavissades s'hi construeix una visera als punts problemàtics, no es desvia la carretera amb un túnel al llarg de tot el vessant entre Rialp i Llavorsí, per posar un exemple.
El cas de la R1 és paradigmàtic del cas del ferrocarril al nostre país. Enlloc de parlar de com millorar-lo, augmentar-ne la capacitat o fer-lo més ràpid, ens passem el dia batallant per defensar cada km de línia ferroviària, perquè pel que es veu inclús la R1 -amb més de 100.000 usuaris diaris- s'ha de defensar. Jo en començo a estar fart, sincerament. Ens passem els dies proposant com millorar la xarxa, perquè hi ha moltes millores necessàries i possibles (de les quals per cert, potser només el tercer túnel és equiparable al que es vol fer a la R1) i al final no només els alcaldes hi estan en contra, sinó que també els mitjans de comunicació i inclús els propis usuaris. No sé quin procés de desinformació s'ha seguit però és el mateix que el que ha portat a la pèrdua del tren a Salou i Cambrils.
El que s'ha de fer entendre és que en un món on els diners fossin infinits i amb una xarxa perfecta, no seria insensat pensar en tocar la R1, però en l'actualitat, amb tot el que hem de fer per millorar no només Rodalies sinó tota la xarxa de transport públic en general, no s'ha ni de parlar d'obres megalòmanes que no aporten ni un sol tren més de capacitat ni un sol minut de trajecte menys.
Escoltes a tothom qui usa el cotxe dir: "Jo deixaria el cotxe a casa si hi hagués un millor transport públic" i és veritat que la xarxa ha de millorar -tot i que no tothom qui ho diu pot dir-ho en propietat-, però resulta que la forma de millorar el TP és gastant-nos desenes de milers de milions d'euros en no augmentar la capacitat, la comoditat o el temps de trajecte a una sola línia de Rodalies?
Després del tancament de la Salou-Vandellós pensava que no es podia caure més avall, i que l'opinió pública i els mitjans haurien après, i a partir d'aquell moment hi hauria un canvi. Però no. Ha estat tot el contrari. A Tarragona parlant de treure les mercaderies de l'única línia que en permet el seu pas enlloc de remediar la desestructurada xarxa que els ha quedat, a la R1 demanant soterrar la línia enlloc de desdoblar els molts km de via única que té (spoiler: genera més incidències i minuts de retard la via única de la R1 que un temporal) o de posar més trens i més llargs -vegi's Arc de Triomf-, la Gene volguent gestionar una llançadora a l'aeroport del Prat sabent que empitjorarà el servei de Rodalies als seus ciutadans enlloc de deixar de tocar els pebrots a Renfe i treballar plegats, i tants altres exemples que podem trobar.
A veure si podem aconseguir que més gent vegi el ferrocarril com un bé i no com una molèstia.
Has vist com les onades entraven a l'estació de Premia de Mar i com destrossava el mobiliari d'aquesta estació?
Ningú en aquesta noticia ha dit de fer lo mateix que ha Tarragona, només han tret del calaix una proposta de fa 10 anys i res mes.
Hi han obres com el nou túnel de Pajares que han costat lo seu i no et parlo del euro-túnel que uneix França amb el Regne Unit.
Si es volia millorar la R1 perquè es va regalar el ramal de l'aeroport a la R2 (sense ànims d'ofendre a ningú), perquè es van eliminar els trens semi directes que no feien parades a les estacions de Montgat, Mongat Nord i Cabrera de Mar.
Es mes aquests experts en geologia saben mes que tots nosaltres i nomes diuen que l'actual infraestructura no pot aguantar més temporals com el Gloria.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Doncs la via porta allà 172 anys i fins ara ha resistit, serà que en quasi 200 anys no hi han hagut temporals com els d'araRailjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Has vist les destrosses que ha fet el Gloria per el Maresme?bigcoaster wrote: ↑Sunday 23/02/2020 17:43La R1 no serà engolida pel mar, igual que els túnels no són engolits per les muntanyes sota les que passen, igual que les preses no són engolides per l'aigua que retenen i igual que les piles dels ponts no són engolides per l'aigua que les rodeja.Railjet OBB wrote: ↑Saturday 22/02/2020 12:31 La R1 será empassada per el mar i aixo es va veure amb la DANA Gloria, les estacions de Premia de Mar sera engolida per el mar mediterrani com la resta de les estacions properes al mar.
La solució passa per fer uns viaductes paral·lels a la C-32 perquè la R1 arribi al Maresme sense fer cap tipus de túnels, crec que els unics túnels que es podrien fer serie a les poblacions de Badalona i Mataró (ha Mataró fa uns 20 anys que estava projectat fer tres noves estacions subterrànies als barris de Pla d'en Boet, al Nou Parc Central i Rocafonda).
La R1, com tantes infraestructures -totes- lluita contra la natura, i si els efectes d'aquesta l'afecten massa, el que s'ha de fer és protegir-la millor. Igual que quan una zona és molt propensa a esllavissades s'hi construeix una visera als punts problemàtics, no es desvia la carretera amb un túnel al llarg de tot el vessant entre Rialp i Llavorsí, per posar un exemple.
El cas de la R1 és paradigmàtic del cas del ferrocarril al nostre país. Enlloc de parlar de com millorar-lo, augmentar-ne la capacitat o fer-lo més ràpid, ens passem el dia batallant per defensar cada km de línia ferroviària, perquè pel que es veu inclús la R1 -amb més de 100.000 usuaris diaris- s'ha de defensar. Jo en començo a estar fart, sincerament. Ens passem els dies proposant com millorar la xarxa, perquè hi ha moltes millores necessàries i possibles (de les quals per cert, potser només el tercer túnel és equiparable al que es vol fer a la R1) i al final no només els alcaldes hi estan en contra, sinó que també els mitjans de comunicació i inclús els propis usuaris. No sé quin procés de desinformació s'ha seguit però és el mateix que el que ha portat a la pèrdua del tren a Salou i Cambrils.
El que s'ha de fer entendre és que en un món on els diners fossin infinits i amb una xarxa perfecta, no seria insensat pensar en tocar la R1, però en l'actualitat, amb tot el que hem de fer per millorar no només Rodalies sinó tota la xarxa de transport públic en general, no s'ha ni de parlar d'obres megalòmanes que no aporten ni un sol tren més de capacitat ni un sol minut de trajecte menys.
Escoltes a tothom qui usa el cotxe dir: "Jo deixaria el cotxe a casa si hi hagués un millor transport públic" i és veritat que la xarxa ha de millorar -tot i que no tothom qui ho diu pot dir-ho en propietat-, però resulta que la forma de millorar el TP és gastant-nos desenes de milers de milions d'euros en no augmentar la capacitat, la comoditat o el temps de trajecte a una sola línia de Rodalies?
Després del tancament de la Salou-Vandellós pensava que no es podia caure més avall, i que l'opinió pública i els mitjans haurien après, i a partir d'aquell moment hi hauria un canvi. Però no. Ha estat tot el contrari. A Tarragona parlant de treure les mercaderies de l'única línia que en permet el seu pas enlloc de remediar la desestructurada xarxa que els ha quedat, a la R1 demanant soterrar la línia enlloc de desdoblar els molts km de via única que té (spoiler: genera més incidències i minuts de retard la via única de la R1 que un temporal) o de posar més trens i més llargs -vegi's Arc de Triomf-, la Gene volguent gestionar una llançadora a l'aeroport del Prat sabent que empitjorarà el servei de Rodalies als seus ciutadans enlloc de deixar de tocar els pebrots a Renfe i treballar plegats, i tants altres exemples que podem trobar.
A veure si podem aconseguir que més gent vegi el ferrocarril com un bé i no com una molèstia.
Has vist com les onades entraven a l'estació de Premia de Mar i com destrossava el mobiliari d'aquesta estació?
Ningú en aquesta noticia ha dit de fer lo mateix que ha Tarragona, només han tret del calaix una proposta de fa 10 anys i res mes.
Hi han obres com el nou túnel de Pajares que han costat lo seu i no et parlo del euro-túnel que uneix França amb el Regne Unit.
Si es volia millorar la R1 perquè es va regalar el ramal de l'aeroport a la R2 (sense ànims d'ofendre a ningú), perquè es van eliminar els trens semi directes que no feien parades a les estacions de Montgat, Mongat Nord i Cabrera de Mar.
Es mes aquests experts en geologia saben mes que tots nosaltres i nomes diuen que l'actual infraestructura no pot aguantar més temporals com el Gloria.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Si. Has vist com va quedar la via entre Lleida i l'Espluga de Francolí? També diries que "el que està clar és que amb el temps la via desapareixerà"? No, perquè és un tema de que no estava prou ben defensada, és a dir, no estava defensada amb els estàndards de l'any 2020, sinó amb els de fa 150 anys. I la R1 està defensada amb amb mesures de fa ja molts anys, per tant, desactualitzades, i ja en el seu moment no eren les millors, sinó les que es van poder fer amb els pocs diners que es volen dedicar al manteniment i millora.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Has vist les destrosses que ha fet el Gloria per el Maresme?
Has vist com les onades entraven a l'estació de Premia de Mar i com destrossava el mobiliari d'aquesta estació?
El que vull dir amb això és que la tècnica permet fer front a aquestes adversitats perfectament, una altra cosa és que degut a la desinversió alguns elements de protecció de l'infraestructura es troben desfasats. El que s'ha de fer és invertir diners en protegir la infraestructura degudament, igual que es fa a tot arreu.
Fa 10 anys se'n van fer moltes de propostes, i de tots tipus. En general, tot el que es plantejava costava molts diners, perquè en aquella època ens crèiem capaços econòmicament. En el dia d'avui, la realitat econòmica és que podem fer coses, però que no costin molts diners.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Ningú en aquesta noticia ha dit de fer lo mateix que ha Tarragona, només han tret del calaix una proposta de fa 10 anys i res mes.
I al tanto amb el túnel de Pajares, perquè no només ha costat molts diners la seva construcció sinó que també costarà molts diners el seu manteniment. Almenys el túnel de Pajares és una millora significativa a la línia, reduint temps de trajecte, costos d'energia i augmentant capacitat.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Hi han obres com el nou túnel de Pajares que han costat lo seu i no et parlo del euro-túnel que uneix França amb el Regne Unit.
No sé per quin motius, però si no m'equivoco va anar lligat a la desaparició de la via exclusiva Aeroport-Sants, que al seu torn va anar lligada a l'arribada de l'AVE a Sants, i ja se sap com va ser l'arribada de l'AVE, que allí hi va tenir alguna cosa a veure tothom. A més també va ser quan es va canviar la configuració de la R2 a tres sublínies pel que l'Aeroport va passar a ser la terminal de la R2 Nord. Crec que no va ser tant un tema polític sinó operatiu el fet que la R1 deixés d'arribar a l'Aeroport.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Si es volia millorar la R1 perquè es va regalar el ramal de l'aeroport a la R2 (sense ànims d'ofendre a ningú), perquè es van eliminar els trens semi directes que no feien parades a les estacions de Montgat, Mongat Nord i Cabrera de Mar.
Pel que fa als semidirectes, es van eliminar perquè els alcaldes dels pobles on no paraven van demanar molt que hi fessin parada. I segurament també és va fer per un tema de capacitat i fiabilitat de la línia, mirant-ho des d'un punt de vista operatiu, ja que sense terceres o quartes vies és complicat gestionar semidirectes en una línia amb tant tràfic.
Són experts en geologia, no en enginyeria civil, que són coses molt diferents, tot i que solen anar lligades. El cas de la R1 no és tant de geologia, com ho seria l'esllavissada de la C13, és més un tema d'enginyeria marítima (rama de l'enginyeria civil). Igual que es defensen els ports, s'haurà de defensar la R1. I s'ha de tenir en compte que el mar mediterrani és bastant tranquil comparat amb altres mars i oceans del món, pel que defensar la R1 és viable, i a un cost molt menor al de fer una nova línia.Railjet OBB wrote: ↑Sunday 23/02/2020 19:48Es mes aquests experts en geologia saben mes que tots nosaltres i nomes diuen que l'actual infraestructura no pot aguantar més temporals com el Gloria.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Rescato aquest tema arran del documental sobre el canvi climàtic que han emès aquest diumenge al 30 minuts.
Cap al final del programa, surt un geòleg de la UB parlant del perill que suposa el traçat de la R1 per la costa del Maresme. El mar s'està menjant la costa i, en el futur, hi pot haver una desgràcia, segons ell. Proposa que es tregui el tren d'allà per evitar tragèdies, sense aprofundir en quins traçats alternatius s'haurien de fer, si és que es fan. I poc més, tampoc li han donat gaire més espai al tema.
https://twitter.com/30minuts/status/1355994577208025088
Jo crec que, sense negar l'evident problema del canvi climàtic i el que suposa en el retrocés de la costa i l'augment del nivell del mar, es parla molt del tren i poc de la carretera N-II o dels apartaments i hotels a quasi primera línia (que entenc que també estan "en perill"). Tampoc sé quina és l'alternativa i si seria assumible econòmica i tècnicament (soterrar desenes de quilòmetres? Traçat per l'interior i allunyat dels grans nuclis de població?).
Què en penseu?
P.D. No sóc del Maresme i de fet no hi he estat mai, de manera que tampoc conec molt bé el territori, però em preocupen les propostes que es fan alegrement d'eliminar traçats ferroviaris molt transitats i essencials sense alternatives a punt (ehem Salou-Cambrils ehem).
Cap al final del programa, surt un geòleg de la UB parlant del perill que suposa el traçat de la R1 per la costa del Maresme. El mar s'està menjant la costa i, en el futur, hi pot haver una desgràcia, segons ell. Proposa que es tregui el tren d'allà per evitar tragèdies, sense aprofundir en quins traçats alternatius s'haurien de fer, si és que es fan. I poc més, tampoc li han donat gaire més espai al tema.
https://twitter.com/30minuts/status/1355994577208025088
Jo crec que, sense negar l'evident problema del canvi climàtic i el que suposa en el retrocés de la costa i l'augment del nivell del mar, es parla molt del tren i poc de la carretera N-II o dels apartaments i hotels a quasi primera línia (que entenc que també estan "en perill"). Tampoc sé quina és l'alternativa i si seria assumible econòmica i tècnicament (soterrar desenes de quilòmetres? Traçat per l'interior i allunyat dels grans nuclis de població?).
Què en penseu?
P.D. No sóc del Maresme i de fet no hi he estat mai, de manera que tampoc conec molt bé el territori, però em preocupen les propostes que es fan alegrement d'eliminar traçats ferroviaris molt transitats i essencials sense alternatives a punt (ehem Salou-Cambrils ehem).
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Crec que el fet que les converses es focalitzin en el tren quan es parla de l'afectació del canvi climàtic al Maresme, és degut a la nostra visió actual del què és possible fer en l'àmbit del transport i de les infraestructures. M'explico:
- Carretera: com a alternativa a la N-II hi ha la C-32, que passa més a l'interior (a més: em sona que estan a punt d'anul·lar el peatge, si no ho han fet ja). I si no és suficient per absorbir tot el trànsit de la N-II, ara mateix a ningú li estranyaria si es plantegés ampliar carrils a la C-32, o bé fins i tot fer-ne una de nova que travessés tot el Maresme. Si realment s'hi invertís de forma prioritària i d'urgència, en pocs anys es tindria a punt.
- Apartaments i habitatges arran de mar: si hi ha una indústria estrella en aquest país, és la de la construcció. Per tant, cap problema en fer nous barris més a l'interior, si calgués; ben al contrari, encara seria ben rebut i altament celebrat per les nostres relits econòmiques i polítiques.
- Ferrocarril: deixant de banda l'alta velocitat, quants anys fa que no es construeix cap línia important de tren? M'ho hauria d'estudiar, però potser estem parlant de fa entre 50 i 100 anys? Per tant, ara mateix ens costa molt de concebre que es puguin fer línies de tren noves (excepte els participants d'aquest fòrum), ja que només estem acostumats a curtes ampliacions de línia, noves estacions en línies ja existents, o com a molt a renovacions de línies ja construïdes fa dècades.
Crec que aquesta és la nostra percepció actual. Assumim que es poden fer carreteres, barris i fins i tot ciutats noves sense cap problema, però que el tren és impossible. Òbviament d'aquí a uns anys això pot haver canviat, pels motius que sigui, però de moment ho creiem així. Per tant, quan pensem en les infraestructures del Maresme afectades per la potencial pujada del nivell del mar, el primer que pensem com a pràcticament irreemplaçable és en el tren, i d'aquí el fet que l'anomenem primer en aquestes converses.
- Carretera: com a alternativa a la N-II hi ha la C-32, que passa més a l'interior (a més: em sona que estan a punt d'anul·lar el peatge, si no ho han fet ja). I si no és suficient per absorbir tot el trànsit de la N-II, ara mateix a ningú li estranyaria si es plantegés ampliar carrils a la C-32, o bé fins i tot fer-ne una de nova que travessés tot el Maresme. Si realment s'hi invertís de forma prioritària i d'urgència, en pocs anys es tindria a punt.
- Apartaments i habitatges arran de mar: si hi ha una indústria estrella en aquest país, és la de la construcció. Per tant, cap problema en fer nous barris més a l'interior, si calgués; ben al contrari, encara seria ben rebut i altament celebrat per les nostres relits econòmiques i polítiques.
- Ferrocarril: deixant de banda l'alta velocitat, quants anys fa que no es construeix cap línia important de tren? M'ho hauria d'estudiar, però potser estem parlant de fa entre 50 i 100 anys? Per tant, ara mateix ens costa molt de concebre que es puguin fer línies de tren noves (excepte els participants d'aquest fòrum), ja que només estem acostumats a curtes ampliacions de línia, noves estacions en línies ja existents, o com a molt a renovacions de línies ja construïdes fa dècades.
Crec que aquesta és la nostra percepció actual. Assumim que es poden fer carreteres, barris i fins i tot ciutats noves sense cap problema, però que el tren és impossible. Òbviament d'aquí a uns anys això pot haver canviat, pels motius que sigui, però de moment ho creiem així. Per tant, quan pensem en les infraestructures del Maresme afectades per la potencial pujada del nivell del mar, el primer que pensem com a pràcticament irreemplaçable és en el tren, i d'aquí el fet que l'anomenem primer en aquestes converses.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Traçat alternatiu per la R1.
El peatge de la C-32 Nord de Montgat a Tordera a mans d'Abertis s'acaba, si la covid no ho impedeix, el 31 d'agost de 2021.geekest_cat wrote: ↑Monday 01/02/2021 11:42 Crec que el fet que les converses es focalitzin en el tren quan es parla de l'afectació del canvi climàtic al Maresme, és degut a la nostra visió actual del què és possible fer en l'àmbit del transport i de les infraestructures. M'explico:
- Carretera: com a alternativa a la N-II hi ha la C-32, que passa més a l'interior (a més: em sona que estan a punt d'anul·lar el peatge, si no ho han fet ja). I si no és suficient per absorbir tot el trànsit de la N-II, ara mateix a ningú li estranyaria si es plantegés ampliar carrils a la C-32, o bé fins i tot fer-ne una de nova que travessés tot el Maresme. Si realment s'hi invertís de forma prioritària i d'urgència, en pocs anys es tindria a punt.
[...]
Si es fa una línia nova per a la R1, sisplau que es faci en doble via de Mataró a Maçanet i en quàdruple via de Mataró a Barcelona, i que es recuperin els trens sense parades de Mataró a Badalona i de Badalona al Clot.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Traçat alternatiu per la R1.
Trobo que haurien de fer el nou traçat (si s'arriba a fer algun dia) pels laterals de la Autopista que passarà a ser Autovia a partir de l'estiu, d'aquesta manera serviria tant als municipis de sota l'autopista com als de sobre com Alella, Tiana, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils i Cabrera de Mar (Dalt) i a la línia actual posar-hi un Tren-Tram amb més parades ?
Re: Traçat alternatiu per la R1.
El problema més gran que hi ha amb la R1, és que desviar-la del front marítim entre Sant Adrià i Malgrat, és una cosa extraordinàriament cara de fer.
Són molts quilòmetres, més de 50, que en bona part s'haurien de fer soterrats sí o sí.
A més, si s'hagués de fer amb la R1 per raons climàtiques, segurament també s'hauria de fer amb la R2 (tram Vilanova-Cubelles).
I clar, també amb les carreteres.
Seria un merder considerablement més gran que la L9/L10.
No serien dos euros, no...
Són molts quilòmetres, més de 50, que en bona part s'haurien de fer soterrats sí o sí.
A més, si s'hagués de fer amb la R1 per raons climàtiques, segurament també s'hauria de fer amb la R2 (tram Vilanova-Cubelles).
I clar, també amb les carreteres.
Seria un merder considerablement més gran que la L9/L10.
No serien dos euros, no...