Seguiment de 3000 i 4000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Bon dia a tots,

Enceto aquest fil amb la intenció de seguir els 3000 i 4000, i poder posar-se davant la possibilitat de desballestament; i evitar que ens guanyin com amb els 1000 i 1100.

Ahir vaig anar en el 4065, 4084, 4088, 4029 (i 4020), 3065 i 4045; vaig veure el 4013, 4064, 4036, 4056, 4060, 4080, 4052, 4025 (i 4076), 4001, 4092, i 4072.
Avui he anat en el 4088, 3045, 4093, 4004, 3061, 4061 i 4020 (i 4029); i he vist el 4049, 4037, 4025 (i 4076), 4084, 3044, 4044 (Malauradament buit amb el 4041 grafitejat), 4092, 4060, 4053, 4016 i 4077.

Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
447orange
N2
N2
Posts: 18
Joined: Saturday 31/12/2016 2:12

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by 447orange »

M1171-M1172-M1169... wrote:Bon dia a tots,

Enceto aquest fil amb la intenció de seguir els 3000 i 4000, i poder posar-se davant la possibilitat de desballestament; i evitar que ens guanyin com amb els 1000 i 1100.

Ahir vaig anar en el 4065, 4084, 4088, 4029 (i 4020), 3065 i 4045; vaig veure el 4013, 4064, 4036, 4056, 4060, 4080, 4052, 4025 (i 4076), 4001, 4092, i 4072.
Avui he anat en el 4088, 3045, 4093, 4004, 3061, 4061 i 4020 (i 4029); i he vist el 4049, 4037, 4025 (i 4076), 4084, 3044, 4044 (Malauradament buit amb el 4041 grafitejat), 4092, 4060, 4053, 4016 i 4077.

Sandy
4041
Last edited by 447orange on Thursday 11/04/2019 22:35, edited 1 time in total.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Aviam, no en feu alarma. Als 3000 i 4000 tenen encara 3-5 anys de vida per davant i per tant no en poden desballestar cap, ja que no hi ha pas trens per fer relleu! :)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

M1171-M1172-M1169... wrote:Enceto aquest fil amb la intenció de seguir els 3000 i 4000, i poder posar-se davant la possibilitat de desballestament; i evitar que ens guanyin com amb els 1000 i 1100.
Evitar què? :roll:
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Platanito »

M1171-M1172-M1169... wrote:Bon dia a tots,

Enceto aquest fil amb la intenció de seguir els 3000 i 4000, i poder posar-se davant la possibilitat de desballestament; i evitar que ens guanyin com amb els 1000 i 1100.
Que ens guanyi qui a què? :roll:
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

El 4044 va passar sense passatge per Urquinaona en sentit Hospital de Bellvitge per allà a les 12:30 aprox. i en aquell moment pensava que l'acabaven de pintar i el portaven al túnel de rentat de Santa Eulàlia.
La idea no és veure si els desballesten, sinó evitar que puguin ser desballestats, i havent llegit els fils dels 1000 i 1100; em donava la sensació que el següent cop hauríem d'actuar abans. El que em va alarmar fou un document on ja "feien comanda" de trens nous, i ja veia una comanda paral·lela pel desballestament perquè no s'en conservi cap. Preferiria discutir-ho ara, quan encara van bé, que deixar-ho fins que TMB ja hagi fet acords amb empreses de desballestament i ja comencin a marxar els 3000 i 4000.

Avui he anat en el 4037, 3017 i 4061 i he vist el 4008, 4052, 4076 (i 4025), 4068, 3032, 3040, 3060, 4048, 4096, 4004, 4080 i uns quatre més sense identificar.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Aviam. Quan arribin els trens nous, es desballestaran els 3000 i 4000. I en principi se'n guardaria un de cada. Suposo que un dels que no tenen amiant.

No hi ha lloc on mantenir totes dues sèries sense servei, ja que els trens nous venen a rellevar-los. Dit això, a dia d'avui circulen tots els trens de les dues sèries, i així seguirà durant uns anys! :D
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

M1171-M1172-M1169... wrote:em donava la sensació que el següent cop hauríem d'actuar abans
Si alguna cosa va quedar clara del relleu dels 1000-1100, és que anotar plaques (que els 3000-4000 ja ni tenen!) en circulació no serveix absolutament per a res, de cara a la preservació d'una unitat de la sèrie retirada.

És igual "actuar" més d'hora o més tard, perquè aquesta "actuació" no és tal.

De fet, ni tan sols pertànyer al Consell Assessor serveix per a res, en aquest sentit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Platanito »

Miquel wrote:Aviam. Quan arribin els trens nous, es desballestaran els 3000 i 4000. I en principi se'n guardaria un de cada. Suposo que un dels que no tenen amiant.
Un cotxe, o un parell de cotxes motors amb cabina de cada? Perque una composició sencera va a ser que no...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Només ho dic per evitar-ne la pèrdua total; naturalment, com més en quedin, millor.

Avui no he pogut fer la L3 per falta de temps, però he vist el 3060.
La L1, en canvi, ha estat molt bé, i he anat en el 4052, 4045, 4061 i 4044 (en servei altre cop, i molt net); i he vist el 4053, 4092, 4084, 4008, 4088, 4004, 4013 i 4037.

Per cert, fa molt de temps que no veig el 4009-4012, 4017, 4028, 4032 i 4073; si algú sap on són o què els hi passa perdria un pes que tinc a sobre.

Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Renfe445 »

Cal fer un seguiment tan exhaustiu? Per evitar la pèrdua total com tu dius no serveix de res anar dient "ei avui he vist aquest tren"…
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by metring »

Renfe445 wrote:Cal fer un seguiment tan exhaustiu? Per evitar la pèrdua total com tu dius no serveix de res anar dient "ei avui he vist aquest tren"…
Totalment d'acord, quan arribi l'època en què comenci la retirada d'aquestes sèries el fil tindrà tot el sentit, ara per ara, no fa falta. Tanquem i reobrim quan calgui?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Renfe445 »

metring wrote:Totalment d'acord, quan arribi l'època en què comenci la retirada d'aquestes sèries el fil tindrà tot el sentit, ara per ara, no fa falta. Tanquem i reobrim quan calgui?
Tanca'l, si us plau.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Parejas de 3000 y 4000 no correlativas

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui he vist (crec) el 4017-4028, feia molt de temps que no els veia.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

Avui m'han enviat un parell de fotos del 3013 grafitejat per dins i fora, i amb bona part dels elements del pupitre de control de la cabina desmuntats, juntament amb el missatge de que (suposo que la resta del tren també) ha causat baixa.

Recordem que va ser el primer 3000 reformat, l'any 2007:
Miquel wrote: Saturday 30/06/2007 9:47 El 3000 reformat(3013-3036) li falta poc per sortir a circul·lar, si tot va de marevelles en 2 o 3 setmanes començarà correr per la línia.
...arran d'un accident que també va causar, per primer cop des de les circulacions dels trens "mixtes" 2000-3000 (amb motiu de l'estrena dels 2000 al 1992), que circulessin trens 3000 trencant la seqüència original:
Miquel wrote: Friday 29/08/2008 17:14 No es cert, al accident van col·lisionar el 3013-3016 i el 3033-3036, arran d'aquell fet FMB, va decidir o tenia en ment reformar els 3000. Per fer-ho van desglossar el tren en 2 dels 10 cotxes implicats, els 5 del centre (els més tocats) van ser 1 i dels altres 5 en van fer 1, ja que no van estar gaire danyats.
La composició 3013-3014-3035-R3309-3036 va ser retirat amb camió cap al Triangle per guardarlo, l´altre unitat va ser la 3033-3034-3015-3304-3016, la van retocar una mica i va tornar a córrer.
Tradinsa, es va ocupar de la Reforma de trens, i es va endur el 3000 accidentat a Lleida, i fins al Gener-Febrer del 2007 no va arribar al Triangle, un cop muntat el van pintar i el van dur a Sant Genis, allá va estar uns mesos en proves, ja que donava molts problemes (jo hi era present a la cotxera), peró fins al Juliol no va sortir a córrer.
Amb aixó es va evitar perdre un tren 3000.
...no sense dificultats ("problemes de joventut de la reforma"?), com deia el nostre "cronista particular del 3013-3036" Miquel l'any 2009:
Miquel wrote: Wednesday 06/05/2009 17:22 Mira, el que buscavem, segurament ha tingut els mateixos problemes que el 1º reformat (3013-3036), ja que va estar molt de temps corregint problemes que no paraven d'aparèixer.
...i que va "donar positiu" per amiant al 2019, portant (ja des de llavors?) molt de temps sense circular:
Miquel wrote: Friday 19/10/2018 7:05 Continuem per aquí doncs.

Pel que llegeixo per tw. Han donat positius més cotxes.

Sèrie 3000:
M-3013, M-3014
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Les fotos no les he vist, però malauradament aquesta UT porta uns 2 anys (més o menys) apartada al Triangle. Fa temps em van dir que li van anar a fer alguna cosa, crec que era una revisió i es van trobar amb l'amiant pel mig i allà va quedar.

L'any passat encara tenia alguna esperança de que la poguessin recuperar, però amb l'anunci dels 7000, i que es van incorporar els 2 nous 5000 ja vaig imaginar-me que no la tornariem a veure.
Suposo que ha quedat com a UT donant de peces per a la resta de la sèrie.

La resta de 3000 en principi són tots vius, però com que treballo des de casa i amb les restriccions doncs no agafo el metro cada dia, pel que no puc fer el seguiment que m'agradaria. Darrerament les dues primeres UT no eren correlatives, hi havia un tren format per la UT 3005-3006+3003-3301-3004. Però visualment no he pogut veure si el doble de 3001-3002 circula amb el triple del 3007-3302-3008 o està apartada.

A L1 caldria estar atents, doncs crec que també tenien alguns cotxes mig KO l'any passat, i amb l'arribada dels 10 6000 probablement caigui ja algun 4000 amb amiant de forma oficial, si es que no n'hi ha cap ja de baixa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Jo ahir vaig veure el 3004-3005.
A la L1 ara hi ha 34 trens en línia? (excloent els que no surten)
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui he vist el 4012-4077, em semblava que no l'havia vist abans, però pot ser que sí.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

Fa uns dies vaig pujar (amb gran alegria meva) al 3001-3004, i em va sorprender una mica no ja la brutícia exterior (que és crònica i generalitzada), sinó que al cotxe 3003 les restes de les "croquetes" grans anteriorment ubicades cap a la zona central del lateral es veiessin perfectament, a la vegada que les actuals "croquetes", una mica més petites i cap als extrems del lateral.

Diria que a cap dels altres 4 cotxes del tren passa això (si més no, del lateral que vaig poder veure). Malgrat sigui només al 3003, la imatge no és gens bona, la veritat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

Miquel wrote: Monday 08/03/2021 19:38Darrerament les dues primeres UT no eren correlatives, hi havia un tren format per la UT 3005-3006+3003-3301-3004. Però visualment no he pogut veure si el doble de 3001-3002 circula amb el triple del 3007-3302-3008 o està apartada.
Ara va correlatiu, 3001..3004 (veure el meu anterior missatge)

...perquè imagino que no han canviat les calques (com van començar a canviar, en els últims temps dels 1100, les plaques)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”