Notícies de Tusgsal

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

Pla de Renovació Flota (2022-2028)
> Any 2022:
  • 33 estàndards híbrids
  • 2 micros híbrids
> Any 2023:
  • 17 estàndards elèctrics
  • 9 articulats híbrids "endollables"
  • 3 micros híbrids
> Any 2024:
  • 17+4 estàndards híbrids
  • 16 estàndards elèctrics
  • 15 articulats elèctrics (M28)
  • 6 articulats híbrids "endollables"
> Any 2025:
  • 17 estàndards híbrids
> Any 2028:
  • 15 midis híbrids
  • 10 midis elèctrics
  • 8 estàndards elèctrics

Electrificació total de la M28 amb articulats amb pantògraf l'any 2024.

Electrificació parcial de les línies B7 i B80 (2022), B3 i B22 (2023) i total de la M6 (2024). S'entén, doncs, que les línies B3, B7 i B80 tornaran a usar estàndards.

A partir del 2028, s'introdueixen midis elèctrics a les línies M1, B5, B14 i B18.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Renfe445 »

Sempre i quan no es quedi cap línia pel camí... :twisted:
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Notícies de Tusgsal

Post by adriaesc »

L’ACCO considera que la licitació del servei de transport públic col·lectiu urbà de viatgers diürn i nocturn a Barcelona a l’àmbit nord de l’AMB, és restrictiva de la competència

Després d'una primera anàlisi de la documentació relativa a aquesta licitació, l'ACCO considera que el disseny de la mateixa limita de manera molt significativa la capacitat dels operadors eventualment interessats de poder-s'hi presentar. Cal recordar que, de la manca de competència i de concurrència d’operadors en una licitació pública, no només en resultarà perjudicat el funcionament competitiu del mercat, sinó també la pròpia Administració Pública licitadora (i, per tant, els contribuents) que amb molta probabilitat pagarà un preu més elevat.


Enllaç
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

No es podia saber. :twisted: Unificar ambdues concessions (diürna i nocturna) ho trobo un error considerable. El mateix han fet amb les concessions de Mohn, i em sembla igual una bestiesa.

No sé en què pensen els de l'AMB creant aquestes concessions gegants. Una cosa és que una mateixa empresa s'emporti més d'una (legítim), però concentrar tantes línies en un sol concurs és anti-competitiu.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

El Consell Metropolità ha acordat SUSPENDRE la licitació

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... es&type=cn
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Renfe445 »

No sé si ja ho he dit però veient les especificacions del contracte, més concretament, els recorreguts de les línies, em sembla que segueixen estant plenes de pegats que porten 20 anys obsolets (fins i tot incorporant encara més pegats). A més que no consideren les línies de TMB (H 10, H 14, V 33, 60). D’acord que son concessions diferents però em sembla que això pot provocar errades de planificació greus.

Penso que s’ha de començar des de 0.
Jordi Ferrer Vidal
N3
N3
Posts: 22
Joined: Friday 14/10/2016 10:10

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Jordi Ferrer Vidal »

Ja sabem el que ha passat. TUSGSAL ha presentat recurs per poder incloure que sigui obligatori presentar cotxeres a l'oferta (clar, ells les tenen amb la nova nau que van comprar i amb les Guixeres), ja que per ells això es un avantatge.Volen tornar a formar bronca com amb el Nitbús del 2012. També pretenen blindar que tota la cúpula directiva sigui subrogada, com si no en tingessin prou havent enfonsat a l'empresa en un cas de colusió en el cas Aerobús... Això és de pena, i mentrestant a seguir xupant del bote...
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

ℹ️ Estrenats avui els Solaris Urbino 18 a les línies B25 i M28.

Així doncs, la B25 ja pot portar articulats en laborables.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

La parada d’autobusos de Can Ruti serà ampliada

https://www.eltotbadalona.cat/la-parada ... -ampliada/

Image

Es guanyarà espai a tocar de l'accés per tal que la M19 pugui dur articulats i deixar la rotonda lliure d'estacionament.

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

Ja estan circulant en buit els nous MAN Lyon's City :ok

Avistat aquest matí el 702 fent ruta per Can Ruti. Aquí és on TUSGSAL "homologa" els seus cotxes. :)

Potser la setmana vinent ja els tenim en servei :roll:
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Renfe445 »

La pujada de Can Ruti, la rampa de Pajares de TUSGSAL. xD
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

Dit i fet!! Ja són en servei els MAN Lion's City a les línies B2, B4 i B20. :anim

Ja només falten per sortir els Volvo 7900 18m, que s'havien d'assignar a la M19 però encara no és possible.
Salvem l'Estació de França!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Vox »

m.h.t. wrote: Monday 26/04/2021 19:43 Dit i fet!! Ja són en servei els MAN Lion's City a les línies B2, B4 i B20. :anim

Ja només falten per sortir els Volvo 7900 18m, que s'havien d'assignar a la M19 però encara no és possible.
Just venia a comentar que n'havia vist un avui a la B4.

Se sap ja quins autobusos retiraran/vendran/passaran pel martell?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Miquel »

m.h.t. wrote: Monday 26/04/2021 19:43 Dit i fet!! Ja són en servei els MAN Lion's City a les línies B2, B4 i B20. :anim

Ja només falten per sortir els Volvo 7900 18m, que s'havien d'assignar a la M19 però encara no és possible.
Han d'adaptar els terminals. Suposo que a Barcelona finalment anirà a Basses d'Horta - Granja Vella?
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

Vox wrote: Monday 26/04/2021 23:04 Se sap ja quins autobusos retiraran/vendran/passaran pel martell?
Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua Magnus, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.

Enviats a ferralla: els 4 Iveco Daily, un CityClass (accidentat) i el Castrosua Tempus. :|

Image
Last edited by m.h.t. on Tuesday 27/04/2021 22:18, edited 2 times in total.
Salvem l'Estació de França!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Vox »

Gràcies!
m.h.t. wrote: Tuesday 27/04/2021 19:20
Vox wrote: Monday 26/04/2021 23:04 Se sap ja quins autobusos retiraran/vendran/passaran pel martell?
Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.

Enviats a ferralla: els 4 Iveco Daily, un CityClass (accidentat) i el Castrosua Tempus. :|

Image
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by David.F.C.M.B.1000 »

Es una lastima vayan a desguazar el 552 "Castrosua Tempus Hibrido" :( , es un bus que practicamente a circulado poco y creo que podrian venderlo ya que podria dar servicio en algun pueblo o ciudad pequeña donde no suba mucha gente, aunque tambien puedo entender en parte que lo desguacen por la poca cantidad de espacio - asientos que tiene y tambien segun vi cuando circulaba por la B31 que lo tenian que retirar a cocheras porque se le acababa la bateria en poco tiempo..., saludos.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Renfe445 »

Los tempus han dado tantos problemas que una empresa pequeña no puede mantenerla.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Adolescent barceloní »

m.h.t. wrote: Tuesday 27/04/2021 19:20Posats a la venda: 15 Irisbus CityClass (Ivecazos), 4 midis Scania Castrosua CS40 (els que quedaven), 3 midis MAN Castrosua Magnus, 2 midis Heuliez GX-127 i un MAN Lion's City.
Una petita anotació, el MAN estàndard al qual es refereix el llistat de l'AMB (7819DSN) es tracta del 334, un MAN amb carrosseria Castrosua City Versus, BKB de DOTs, i amb fila de 1 seient enlloc de 2 al costat portes (cosí germà del 335 que es va cremar fa uns anys), i no pas d'un MAN Lion's City (els primers que van arribar a Tusgsal eren matrícula FGW).

Enviar el Tempus a desballestament era quelcom que es veia a venir, portava molts anys aturat i això haurà afectat greument a les bateries del sistema híbrid de ben segur.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Granolleri

Re: Notícies de Tusgsal

Post by Granolleri »

David.F.C.M.B.1000 wrote: Tuesday 27/04/2021 21:03 Es una lastima vayan a desguazar el 552 "Castrosua Tempus Hibrido" :( , es un bus que practicamente a circulado poco y creo que podrian venderlo ya que podria dar servicio en algun pueblo o ciudad pequeña donde no suba mucha gente
Les persones que vivim fora de les grans ciutats també tenim dret a tenir autobusos nous, i no xatarra ex-AMB.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”