Sabadell ressuscita la idea d’una Àrea Metropolitana del Vallès
El transport és un dels motius que alineen la CUP i els empresaris
Els empresaris i la CUP aliats donant continuïtat a una proposta que fa dos anys Ciutadans va portar al Parlament. No és ciència-ficció. O, almenys, no a Sabadell, on l’Ajuntament de la Crida, propera a la CUP, assumeix la responsabilitat de liderar de la mà de la plataforma Fem Vallès la creació d’una unitat administrativa que uneixi el Vallès Occidental i l’Oriental per tal que es coordinin en les més diverses àrees. Però -aclareix l’alcalde, Maties Serracant-“no cal que hi hagi una centralitat”, ni de Sabadell ni de cap altre municipi.
El transport és segurament l’àmbit on els vallesans es veuen més perjudicats per la seva condició de tenir només alguns municipis integrats en l’òrgan de decisió de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), creat per donar una resposta conjunta a les necessitats de les ciutats que envolten la capital. El fet que, prenent Barcelona com a referència, s’obligui a pagar un canvi de zona entre Sabadell i Terrassa tot i que només els separen 10 quilòmetres n’és un exemple. [...]
En la mateixa línia, la gestió del sòl agroforestal, la gestió de residus, la formació professional adequada al territori, l’habitatge o el turisme podrien beneficiar-se d’aquesta unitat administrativa, que coordinaria els 62 municipis, on viuen 1.300.000 vallesans repartits en 39 municipis i 403.000 habitants a l’Oriental i 39 localitats i 904.240 habitants a l’Occidental. [...]
Fredor en alguns municipis
Avui, però, és un projecte aparcat. Malgrat els estudis per defensar l’Àrea Vallès i el consens entre entitats, el Govern diu que no hi ha cap previsió de crear-la. Els ajuntaments es mostren també cauts o poc entusiastes. “L’important són els acords en aspectes específics i no crear una nova administració”, subratlla a l’ARA l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. Els ajuntaments de Ripollet i Terrassa prefereixen no posicionar-se sobre la qüestió, encara, tot i que reconeixen contactes amb el govern de Sabadell. Barberà prefereix esperar “a una trobada entre tots els ajuntaments” abans de prendre partit, i Cerdanyola ho veu “amb bons ulls” però creu que “cal aprofundir-hi”.
https://www.ara.cat/societat/Sabadell-r ... 88220.html
Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
Salvem l'Estació de França!
Re: Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
Espera espera espera…
No existe la AMTU?
No existe la AMTU?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més que una AM"TU"
La "TU" d'AMTU significa "transport urbà" i abasta, per tant, un àmbit molt més limitat que la proposta d'àrea metropolitana del Vallès, tal i com ho diu l'article.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
El que realment s'hauria de fer és que l'ATM que ja existeix deixés de limitar-se a establir només les tarifes i actués com el que és, l'Autoritat del Transport Metropolità. Així es coordinarien tots els serveis molt millor i es podrien integrar realment sota una mateixa imatge i la integració deixaria de ser només tarifària, això és el que manca a tota l'RMB. No és tant complicat fer les coses bé, però queda molt millor dir que vols crear una àrea metropolitana alternativa en comptes de fer pressió a l'ATM per establir numeració única de línies, format d'horaris, àrees d'intercanvi ben definides i clares... Entre els dos Vallès calen millors connexions tant ferroviàries com de bus, estan al costat i viuen d'esquena l'un de l'altre, només unes poques línies de bus amb mala freqüencia tret de l'e13 i la R8 els uneixen però la gent fa servir el cotxe, AP7+C58, molt més ràpid degut a aquesta deixadesa.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Re: Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
De El Punt Avui
El Punt Avui wrote: La parcialitat de l’ATM
MANEL LARROSA - ARQUITECTE I URBANISTA, VOCAL DE FEMVALLÈS
Partint de les dades del 1996 al 2019 de l’ATM, en el gràfic adjunt es veu com creix i evoluciona la demanda de Rodalies i FGC; mentrestant, el metro va enrere amb el pas del temps. Les xifres són prou eloqüents. Hem de tenir en compte que la demanda encara seria molt més gran a la perifèria metropolitana si l’oferta ferroviària fos superior.
El metro, doncs, tot i augmentar un 51% el nombre d’estacions, ha crescut el mateix en nombre de viatgers (53%). Créixer físicament, doncs, no ha significat més intensitat de captació. En la direcció contrària, a FGC, l’augment d’un 23% del nombre d’estacions ha servit per doblar el nombre d’usuaris, i Renfe, perdent alguna estació, ha augmentat un 45% el nombre de viatgers. Si, a més, tenim en compte que el metro és com la cabina dels germans Marx, molta gent entrant i sortint però pocs quilòmetres recorreguts per usuari. L’evolució del nombre d’estacions indica l’esforç d’inversió, per la qual cosa aquesta simple comparació hauria de ser suficient per situar les prioritats inversores a l’escala regional. Mentrestant, l’ATM fa dues dècades que concentra la inversió en el metro de Barcelona, i vol continuar fent-ho fins al 2030. Un fet realment espectacular, perquè la rodalia alimenta el metro a causa de la concentració de llocs de treball a la capital. El cas del metro és escandalós, perquè si bé hi va haver un increment del rendiment fins al 2008, des de llavors la mitjana de viatgers recula; malgrat això, es preveu incrementar el nombre d’estacions en 29 més, sovint doblades en dues línies, per tal de fer “malla”. Si el 1996 cada estació servia una mitjana de 2,54 milions d’usuaris, el 2008 es va arribar als 3,01 milions, un 18% més, però des de llavors s’ha reculat a la posició d’inici, 2,57 milions el 2019. Una inèrcia condemnada a continuar baixant. Les ampliacions fins al 2008 van ser positives, però les posteriors són barroques, sobretot si ho comparem amb la falta d’oferta a la perifèria regional (Vallès, Bages, Osona...).
Hom es pot preguntar per què hi ha aquest biaix tan fort en la decisió de les inversions. La resposta és política i tècnica. Política, pel pes de Barcelona i de l’AMB, que fa que la Generalitat se supediti del tot a les seves exigències en el marc de la construcció d’una supercapital amb una regió que es deixa de banda. I succeeix tot i canviar els colors polítics a banda i banda de la plaça de Sant Jaume! El segon fet és tècnic: argumenten que no troben ni demanda ni rendiment a la perifèria i que només se’n troba als llocs densament poblats, com si l’experiència d’FGC i de Renfe no demostrés el contrari.
Per no trobar rendiment ni demanda fora, fan com en un símil hidràulic: pots afegir una nova canonada al centre d’una xarxa i sempre contindrà aigua, simplement perquè el líquid emplena tot buit, i si el lloc era relativament dens, molt millor. Si en comptes d’aigua ho fas amb viatgers, llavors tampoc res queda buit, encara que sigui a la baixa, però tant els fa, perquè queden corpresos del seu autoengany de rendiment. No estenen les canonades, només les emboliquen al centre.
El seu bloqueig polític i mental a l’hora de cercar nous usuaris suburbans fa que acabin computant l’estalvi de temps dels que ja hi són servits al centre i, a força de sumar i capitalitzar minuts, acaben justificant només la inversió central. És un mètode aparentment rigorós i econòmicament exigent, però pervers, perquè només serveix per fer créixer l’oferta central i menysprear la perifèrica. A la resta de capitals (de Madrid a París i més enllà), les anàlisis econòmiques es fan, però no són tan absurdes, perquè s’apliquen sobretot per incorporar usuaris fins llavors ignorats. L’ATM i la Generalitat, per ser justes, haurien de capgirar les proporcions de la seva inversió al metro respecte a Rodalies. Particularment, els 8.000 milions de la Generalitat previstos fins al 2030. Una inversió d’aquesta magnitud demana rigor, anàlisi independent i uns objectius sòlids que avui són molt desequilibrats. Altrament, continuarem presoners d’una tècnica irracional i d’una política discriminatòria que clama al cel. Les inversions previstes per l’ATM no suporten una anàlisi independent. El centre s’afarta de pressupost i al mateix temps cauen engrunes per als perifèrics al crit que aquests no tenen gana o no saben menjar.
L’actuació de l’ATM està mancada d’equitat, perspectiva de país, sentit de regió, rigor de planificació, voluntat metropolitana i eficiència econòmica. El populisme polític sempre mirarà amb interès el melic del metro, però la política solvent atendria la major càrrega de demanda de Rodalies.
Re: Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
Aprofitant que el de Granollers ha reflotat un fil, la suposada Àrea Metropolitana del Vallès no és la AMTU? Ja ho tenen fàcil, no fa falta fer res més!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Àrea Vallès: proposen l'Àrea Metropolitana del Vallès
La veritat es que una àrea metropolitana pel Vallès serviria sobretot per cohesionar, donar sensació de ciutat, d'unitat, més enllà de ser satèl·lit de la de Barcelona, que també tingui entitat pròpia. Això si, millorant molt les connexions, haurien de ser com entre barris de Barcelona o quasi, sino serà una àrea metropolitana tercermundista.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org