Reordenació de línies TMB a Nou Barris

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Reordenació de línies TMB a Nou Barris

Post by Fran-Ikarus »

L'hegemonia de les línies de la NXB ha "relegat" una mica aquest tema, però en aquesta notícia d'avui, "amagat" pel protagonisme dels canvis a les 80-81-82-83...

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-reform ... arris-nord

TMB reformula els busos 80, 81 i 82 i fulmina el 83, a Nou Barris
Les quatre línies actuals (fins ara gestionades per l'empresa Sagalés) passaran a ser de gestió pública al maig i es convertiran en les línies 180 i 182, i se'n modificaran dues més

...l'escurçament de la 62, amb l'eufemisme "adequació per adaptar el recorregut a la demana existent":
A més, també es farà una adequació de la línia 62, per oferir un recorregut més adaptat a la demanda existent.

A banda de la 62, ignoro quina és l'altra que justifica la part "se'n modificaran dues més", del titular (el text no en parla de més, i diria que no hi ha video). Si algú ho sap, ho pot afegir aquí.
Last edited by Fran-Ikarus on Monday 22/03/2021 8:40, edited 1 time in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by Adolescent barceloní »

Entenc que l'altra línia a la que es refereixen és la 199, el bus a la demanda de Torre Baró, que ampliarà recorregut i parades per servir els trams que deixa de servir la 83 quan desaparegui.
TMB NotíciesNova línia 180 (Trinitat Nova - Vallbona), amb millors intervals que la 80 i la 81.
Nova línia 182 (Pl. de la República - Torre Baró), amb millors intervals que la 82.
Ampliació del servei de bus a demanda als sectors de Torre Baró Nord, Llerona-Balenyà i Vallbona Nord, i connexió directa amb l’intercanviador de Trinitat Nova, com a alternativa a la 83.
Millora dels intervals de la línia 62 amb un recorregut més adaptat a la demanda existent.

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... rar-servei
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: 62 escurçada

Post by França451 »

Fran-Ikarus wrote: Wednesday 10/03/2021 10:01 L'hegemonia de les línies de la NXB ha "relegat" una mica aquest tema, però en aquesta notícia d'avui, "amagat" pel protagonisme dels canvis a les 80-81-82-83...

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-reform ... arris-nord

TMB reformula els busos 80, 81 i 82 i fulmina el 83, a Nou Barris
Les quatre línies actuals (fins ara gestionades per l'empresa Sagalés) passaran a ser de gestió pública al maig i es convertiran en les línies 180 i 182, i se'n modificaran dues més

...l'escurçament de la 62, amb l'eufemisme "adequació per adaptar el recorregut a la demana existent":
A més, també es farà una adequació de la línia 62, per oferir un recorregut més adaptat a la demanda existent.

A banda de la 62, ignoro quina és l'altra que justifica la part "se'n modificaran dues més", del titular (el text no en parla de més, i diria que no hi ha video). Si algú ho sap, ho pot afegir aquí.
Veamos. Lo que hacen es fusionar 80 y 81 en una única línea, si he entendido bien la noticia: cada 20 minutos, sube por Vía Julia y baja por Roquetes en todos los servicios. Prou.
La 182 será la antigua 082, saldrá de Llucmajor en vez de Virrei Amat y pasará cada 15 minutos. No sé si eso son tres coches o 4.

La 199debe ser un fracaso estrepitoso y para obligar a la gente a usarla por la fuerza de cargan la 83 y me temo que adaptar la 62 o significa recortarle la parte de CM o quitarle por el otro extremo: dejarla tirada en algún punto como la Monumental o Clot. Si suben la D50 a Can Cuiàs me callo porque sería una"mejora relativa". Pero si no, sinceramente dejar Nou Barris nord en manos del bus ese a demanda que no sirve para nada... Eso fue un estorbo. Una línea convencional hacen recorrido fijo, pasa a una hora y tarda lo que tarda. Con el rollo esedelbus a demanda recoges a un tío en una casa, le llevas directo a un sitio y le acostumbras a que en dos segundos llegue a dónde te pida. Es un taxi pero a precio de tarjeta ATM. Lo que provoca es que a quien no pueda tener acceso a la apli o le surja un imprevisto tiene que ir andando a donde sea porque El bus no va a pasar. Y no vale eso de que el vecino pida recoger por dos al menos eso me pareció entender. En cualquier caso quitar líneas usando como excusa los buses a demanda solo significa que estos son un fracaso y que quieren forzarte a usarlos.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: 62 escurçada

Post by adriaesc »

França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57 La 182 será la antigua 082, saldrá de Llucmajor en vez de Virrei Amat y pasará cada 15 minutos. No sé si eso son tres coches o 4.
En seran dos, suposo. Actualment n'hi ha dos i té una freqüència de 20 minuts. El tram que retallen és d'uns 5 minuts, per tant, amb aquesta retallada diuen oferir millor freqüència però sense posar-hi diners.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: 62 escurçada

Post by Adolescent barceloní »

França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57La 199debe ser un fracaso estrepitoso
França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57Lo que provoca es que a quien no pueda tener acceso a la apli o le surja un imprevisto tiene que ir andando a donde sea porque El bus no va a pasar. Y no vale eso de que el vecino pida recoger por dos al menos eso me pareció entender. En cualquier caso quitar líneas usando como excusa los buses a demanda solo significa que estos son un fracaso y que quieren forzarte a usarlos.
Tot el contrari! El servei del Meu Bus ha estat tot un èxit. No cal tenir aplicacions, amb fer una trucada a un telèfon gratuït també es pot efectuar la reserva. A més, la valoració de les persones que el fan servir és molt alta. De fet, alguns cops que l'he vist he notat que cada cop té més persones usuàries del servei. I en alguns casos, inclús els conductors s'aturen a davant de les portes de les cases en cas d'usuaris habituals.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Citaro
N5
N5
Posts: 93
Joined: Saturday 10/11/2018 0:28

Re: 62 escurçada

Post by Citaro »

Adolescent barceloní wrote: Wednesday 10/03/2021 23:44
França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57La 199debe ser un fracaso estrepitoso
França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57Lo que provoca es que a quien no pueda tener acceso a la apli o le surja un imprevisto tiene que ir andando a donde sea porque El bus no va a pasar. Y no vale eso de que el vecino pida recoger por dos al menos eso me pareció entender. En cualquier caso quitar líneas usando como excusa los buses a demanda solo significa que estos son un fracaso y que quieren forzarte a usarlos.
Tot el contrari! El servei del Meu Bus ha estat tot un èxit. No cal tenir aplicacions, amb fer una trucada a un telèfon gratuït també es pot efectuar la reserva. A més, la valoració de les persones que el fan servir és molt alta. De fet, alguns cops que l'he vist he notat que cada cop té més persones usuàries del servei. I en alguns casos, inclús els conductors s'aturen a davant de les portes de les cases en cas d'usuaris habituals.
Valoración como usuario será excelente, como chofer es una ops! mierda pinchada en un palo. Es un nido de problemas y conflictos.
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: 62 escurçada

Post by iFercat »

França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57
Fran-Ikarus wrote: Wednesday 10/03/2021 10:01 L'hegemonia de les línies de la NXB ha "relegat" una mica aquest tema, però en aquesta notícia d'avui, "amagat" pel protagonisme dels canvis a les 80-81-82-83...

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-reform ... arris-nord

TMB reformula els busos 80, 81 i 82 i fulmina el 83, a Nou Barris
Les quatre línies actuals (fins ara gestionades per l'empresa Sagalés) passaran a ser de gestió pública al maig i es convertiran en les línies 180 i 182, i se'n modificaran dues més

...l'escurçament de la 62, amb l'eufemisme "adequació per adaptar el recorregut a la demana existent":
A més, també es farà una adequació de la línia 62, per oferir un recorregut més adaptat a la demanda existent.

A banda de la 62, ignoro quina és l'altra que justifica la part "se'n modificaran dues més", del titular (el text no en parla de més, i diria que no hi ha video). Si algú ho sap, ho pot afegir aquí.
Veamos. Lo que hacen es fusionar 80 y 81 en una única línea, si he entendido bien la noticia: cada 20 minutos, sube por Vía Julia y baja por Roquetes en todos los servicios. Prou.
La 182 será la antigua 082, saldrá de Llucmajor en vez de Virrei Amat y pasará cada 15 minutos. No sé si eso son tres coches o 4.

La 199debe ser un fracaso estrepitoso y para obligar a la gente a usarla por la fuerza de cargan la 83 y me temo que adaptar la 62 o significa recortarle la parte de CM o quitarle por el otro extremo: dejarla tirada en algún punto como la Monumental o Clot. Si suben la D50 a Can Cuiàs me callo porque sería una"mejora relativa". Pero si no, sinceramente dejar Nou Barris nord en manos del bus ese a demanda que no sirve para nada... Eso fue un estorbo. Una línea convencional hacen recorrido fijo, pasa a una hora y tarda lo que tarda. Con el rollo esedelbus a demanda recoges a un tío en una casa, le llevas directo a un sitio y le acostumbras a que en dos segundos llegue a dónde te pida. Es un taxi pero a precio de tarjeta ATM. Lo que provoca es que a quien no pueda tener acceso a la apli o le surja un imprevisto tiene que ir andando a donde sea porque El bus no va a pasar. Y no vale eso de que el vecino pida recoger por dos al menos eso me pareció entender. En cualquier caso quitar líneas usando como excusa los buses a demanda solo significa que estos son un fracaso y que quieren forzarte a usarlos.
Joder cada vez que hablas sube el pan :)
La 199 ha sido un exito rotundo se usa muchisimo y continuamente.
Eso si como dice citaro para el conductor es una mierda de linia, sobretodo con todo el uso que se le esta dando.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: 62 escurçada

Post by fgc113 »

Citaro wrote: Thursday 11/03/2021 12:21
Adolescent barceloní wrote: Wednesday 10/03/2021 23:44
França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57La 199debe ser un fracaso estrepitoso
França451 wrote: Wednesday 10/03/2021 10:57Lo que provoca es que a quien no pueda tener acceso a la apli o le surja un imprevisto tiene que ir andando a donde sea porque El bus no va a pasar. Y no vale eso de que el vecino pida recoger por dos al menos eso me pareció entender. En cualquier caso quitar líneas usando como excusa los buses a demanda solo significa que estos son un fracaso y que quieren forzarte a usarlos.
Tot el contrari! El servei del Meu Bus ha estat tot un èxit. No cal tenir aplicacions, amb fer una trucada a un telèfon gratuït també es pot efectuar la reserva. A més, la valoració de les persones que el fan servir és molt alta. De fet, alguns cops que l'he vist he notat que cada cop té més persones usuàries del servei. I en alguns casos, inclús els conductors s'aturen a davant de les portes de les cases en cas d'usuaris habituals.
Valoración como usuario será excelente, como chofer es una ops! mierda pinchada en un palo. Es un nido de problemas y conflictos.
¿Por qué motivo?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: 62 escurçada

Post by iFercat »

fgc113 wrote: Tuesday 16/03/2021 19:03
Citaro wrote: Thursday 11/03/2021 12:21
Adolescent barceloní wrote: Wednesday 10/03/2021 23:44

Tot el contrari! El servei del Meu Bus ha estat tot un èxit. No cal tenir aplicacions, amb fer una trucada a un telèfon gratuït també es pot efectuar la reserva. A més, la valoració de les persones que el fan servir és molt alta. De fet, alguns cops que l'he vist he notat que cada cop té més persones usuàries del servei. I en alguns casos, inclús els conductors s'aturen a davant de les portes de les cases en cas d'usuaris habituals.
Valoración como usuario será excelente, como chofer es una ops! mierda pinchada en un palo. Es un nido de problemas y conflictos.
¿Por qué motivo?
Pues que no paras, la gente te trata como un taxi, te exije que pases primero a por el y le dejes primero, se quejan por todo, si les dicen que tienen que espeerar X minutos y ven el bus pasar por otro lado se quejan, etc etc etc

Resumen: Se piensan que es un servicio de xofer privado exclusivo para el que lo pide.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: 62 escurçada

Post by Renfe445 »

iFercat wrote: Wednesday 17/03/2021 0:40 Pues que no paras, la gente te trata como un taxi, te exije que pases primero a por el y le dejes primero, se quejan por todo, si les dicen que tienen que espeerar X minutos y ven el bus pasar por otro lado se quejan, etc etc etc

Resumen: Se piensan que es un servicio de xofer privado exclusivo para el que lo pide.
Dónde quedan aquellas reivindicaciones colectivas para mejorar el servicio público? :riure
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by m.h.t. »

La 62 s'escurça a Pl. Glòries, per augmentar freqs. sense posar-hi més cotxes. Adéu a la conversió a D40, pel que veiem. :|

En resum: ens han venut una retallada històrica com una "millora del servei". :boig3
Last edited by m.h.t. on Wednesday 17/03/2021 20:27, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by Renfe445 »

m.h.t. wrote: Wednesday 17/03/2021 20:16 La 62 s'escurça a Pl. Glòries, per augmentar freqs. sense posar-hi més cotxes.


Home si es posen a escurçar tindria més sentit que acabés a Sagrera com la 96... :nose
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by iFercat »

Renfe445 wrote: Wednesday 17/03/2021 20:19
m.h.t. wrote: Wednesday 17/03/2021 20:16 La 62 s'escurça a Pl. Glòries, per augmentar freqs. sense posar-hi més cotxes.


Home si es posen a escurçar tindria més sentit que acabés a Sagrera com la 96... :nose


I on li veus el sentit al que dius? On esta el sentit de que dos linies des de ciutat emridiana fagin el amteix recorregut?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by Renfe445 »

La línia 96 no recorre el circuit de Ciutat Meridiana…
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by premixero »

De todas maneras es mejor Glories que Sagrera ya que te acerca a un centre comercial y por tanto polo de atracción además en su paso por Meridiana también intercambiaría con la línea 2 del metro en Clot
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by Renfe445 »

Y en Sagrera tienes línea 1, línea 5, renfe, etc. Especialmente la línea 1 te acerca a Clot, Glòries, etc.

Además que no tienes que esperar mucho al metro porque te llega uno enseguida y es más rápido que el autobús!
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by premixero »

hombre, si te pones así desde Torre Baro ya tienes la renfe que te lleva al metro o al centro.....
De lo que se trata de de causar las menos molestias y si es verdad que la mayoría del pasaje lo usa para ir a Glories, pues en un sitio que tiene cantidad de transbordos posibles para seguir camino sin alterar a la mayoría del pasaje.
Ahora lo bueno sería que la frecuencia fuese de 10 minutos los laborables y 15 los sábados.
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by iFercat »

Renfe445 wrote: Friday 19/03/2021 10:00 La línia 96 no recorre el circuit de Ciutat Meridiana…
A ver por favor, no es tan dificil de interpretar enserio.

Des de ciudad meridiana (cuando el 62 sale a la carretera ) hacen el mismo recorrido tanto 62 como 96 hasta sagrera.

I a la inversa, hacen el mismo recorrido hasta que el 62 se mete en vallbona (exceptuando la entrada al tramo final de la meridiana, que cada uno la hace por un sitio distinto , paseo santa coloma vs trinitat)

En serio, no creia que tubiera que explicar algo tan obvio, por cierto he conducido ambas linias, sea bastante bien por donde van.
Granolleri

Re: Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Post by Granolleri »

El 62 es pot suprimir sencer perfectament.

-De Ciutat Meridiana a l'Estació de Torre del Baró ja hi ha la línia 11 de metro i el busos 76 i D50
-De Torre Baró a Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) ja hi ha el 96, 97, el 76 parcialment a part de Rodalies
-De Fabra i Puig a Plaça Catalunya ja hi ha la línia 1 de metro.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reordenació de líniies TMB a Nou Barris

Post by Renfe445 »

El millor que es pot fer és veure quines són les tendències de mobilitat majoritàries i crear una sub-xarxa feta de tal manera que tothom quedi ben satisfet, en lloc de posar pegats per aquí i per allà. Vaja, fer una cosa desde 0.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”