Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by França451 »

metring wrote:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by Miquel »

França451 wrote:
metring wrote:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?
Va funcionar. Però com que cal prémer cada 5 segons(?), i hi ha el temps d'avís, en el que si no prems, ja et frena. La conductora pel que sembla va perdre la consciència just als darrers metres, pel que no hi havia un espai de temps suficient com per a poder aturar el tren de forma automàtica amb l'home mort.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Home mort

Post by Javi M »

Miquel wrote:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Home mort

Post by Miquel »

Javi M wrote:
Miquel wrote:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.
He llegit ja tantes xifres diferents sobre això aquests dies, que ja no recordo quin era el cert.

Per exemple, aquí (https://beteve.cat/mobilitat/conductora ... ant-adria/) diu que el sistema s'activa cada 12 segons. Cosa que realment dubto.

Penso que hi ha un temps A que és el cicle de temps màxim sense prémer i sense que salti l'alarma de l'home mort. I hi ha un temps B que és el cicle de temps en el que el tren espera resposta després de l'alarma i en cas de no prémer, activa el fre (que hauria de ser inferior al primer, però amb prou marge humà per a donar resposta).
Suposo que la suma dels dos temps és el que fa que doni aquests segons més grans que es veuen per la premsa. (uns cops he vist 8 segons, aquest 12, etc).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un autocar causa un accident al Trambesòs

Post by Guigui »

Set ferits lleus en l’accident entre un tramvia i un autocar amb turistes a Sant Martí

El SEM i la Guàrdia Urbana s'han desplaçat fins al lloc del sinistre, a prop de la parada de Fluvià

https://beteve.cat/mobilitat/accident-t ... es-ferits/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by m.h.t. »

Col·lisió T5 a St. Adrià (Torrassa/Olímpic). Només danys materials:

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2230517346
Salvem l'Estació de França!
Sokjo
N5
N5
Posts: 145
Joined: Tuesday 14/08/2012 11:23
Location: Sabadell

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by Sokjo »

Bon dia companys, avui, entrant a Barcelona (6:30h aprox.) per la Gran Via, m'ha semblat veure un vehicle fosc creuat sobre les vies del Tram dins del túnel que va paral·lel a la GV, el poc que he pogut veure, eren llums blaus dins del túnel i un parell d'agents de la GUB. He buscat per Twitter si TRAM en deia res, però no he trobat info, algú en sap quelcom?
ferranbiosca
N1
N1
Posts: 7
Joined: Tuesday 19/04/2022 17:28

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by ferranbiosca »

Accident del tram T4 a l'av Diagonal davant el centre comercial glòries sentit Ciutadella Vila Olímpica. Ha creuat una ambulància que ha creat per un carrer i el tram ha xocat. A veure que passa amb carrers com Aragó, Marina, Pg Sant Joan de cara al tram fins a Verdaguer.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by França451 »

No va a pasar nada en esas calles. Lo que tienen que hacer los servicios de emergencia es tener más cuidado cuando haya vías del tram. Se ha dicho y repetido que el tram a cierta velocidad no puede frenar en seco y se va a llevar por delante lo que pille porque no puede frenar en seco, necesita una distancia de frenado. No vamos a hacer de esto una montaña de arena ni a chillar con las obras de la diagonal, que ya sé que al periodismo le encanta hacer mucho ruido. Ha tenido la mala suerte de que una ambulancia a toda pastilla no ha visto las vías del tranvía y ha pasado, y como que el tranvía no puede frenar en seco se la ha llevado por delante. Le podía haber pasado a cualquier vehículo de emergencias en activo, como ellos no pueden frenar y el tranvía tampoco, accidente al canto. Pero nada más, no vamos ahora a especular con las obras de prolongación a Verdaguer por esto.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by metring »

França451 wrote: Saturday 04/03/2023 17:51 No va a pasar nada en esas calles. Lo que tienen que hacer los servicios de emergencia es tener más cuidado cuando haya vías del tram. Se ha dicho y repetido que el tram a cierta velocidad no puede frenar en seco y se va a llevar por delante lo que pille porque no puede frenar en seco, necesita una distancia de frenado. No vamos a hacer de esto una montaña de arena ni a chillar con las obras de la diagonal, que ya sé que al periodismo le encanta hacer mucho ruido. Ha tenido la mala suerte de que una ambulancia a toda pastilla no ha visto las vías del tranvía y ha pasado, y como que el tranvía no puede frenar en seco se la ha llevado por delante. Le podía haber pasado a cualquier vehículo de emergencias en activo, como ellos no pueden frenar y el tranvía tampoco, accidente al canto. Pero nada más, no vamos ahora a especular con las obras de prolongación a Verdaguer por esto.
+1.000. Muy cansinos los que en twitter aprovechan la mínima ocasión para despotricar del tranvía y tirar porquería sobre Colau, como si no hubieran accidentes con otros vehículos (Hace muy poco, un patinete contra un bus, coches que vuelcan...) y no ponen el grito en el cielo. Pesados!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by Renfe445 »

La veritat no feu cap retweet ni seguiu ni respongueu a aquesta gent perquè el que volen és atenció dels mitjans a les xarxes socials. Block.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Post by sag470 »

Avui el Trambaix ha sigut un xou. La T4 anava per Gran Via direcció Ciutadella i han allargat la T6 a Ciutadella. Crec que han deixat sense servei el tram de la Diagonal direcció Glòries i sense servei també el tram de la Gran Via direcció Besós.

Crec que tot ha sigut per l'avaria d'un comboi a Glòries.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atropellament mortal

Post by Guigui »

Un home mor atropellat pel Trambesòs a la zona de Diagonal Mar, a Barcelona
Els serveis d'emergència s'han desplaçat a la zona i l'acompanyant de la víctima ha rebut atenció psicològica
https://www.ccma.cat/324/un-home-mor-at ... a/3232710/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”