Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
El 31/12/2019 acaba la concesión de l'autopista Ap-7 entre Cambrils i Alacant. Tambe Ap-4 a Andalucia i alguna mes que no recordo
El 31/8/2021 la resta de l'Ap7 catalana, l'Ap-2 i crec C33 C32 a Mataró.
L'estat ja ha dit que les que caduquen aquest any treuran el peatge, com ha passat fa uns mesos a l'Ap-1 entre Burgos i Vitoria
L'Ap7 i l'Ap2 tenen un sistema de peatge tancat entre Martorell, Valencia i Saragossa.
Que pasarà quan acabi la concesió apartir de Cambrils? Posara un nou peatge a Cambrils? Ja l'haurien de començar ja com a minim a projectar
Seguirant les estacions de peatge al sur de Cambirils pero tindran un cost 0€ pels tram lliure de peatges?
El 31/8/2021 la resta de l'Ap7 catalana, l'Ap-2 i crec C33 C32 a Mataró.
L'estat ja ha dit que les que caduquen aquest any treuran el peatge, com ha passat fa uns mesos a l'Ap-1 entre Burgos i Vitoria
L'Ap7 i l'Ap2 tenen un sistema de peatge tancat entre Martorell, Valencia i Saragossa.
Que pasarà quan acabi la concesió apartir de Cambrils? Posara un nou peatge a Cambrils? Ja l'haurien de començar ja com a minim a projectar
Seguirant les estacions de peatge al sur de Cambirils pero tindran un cost 0€ pels tram lliure de peatges?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Fins concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Els Estats en sí mateixos generalment no parlen d'aquestes qüestions, parlen els Governs (certa dialèctica cala, es vulgui o no...). Ho havia dit un Govern (diré millor un Gobierno, per a evitar ambigüitats), però, és clar, ves a saber quin Gobierno hi haurà a finals d'any, i l'any vinent... i què n'opinará "llavors":
"El PP ja havia insistit que les concessions no es renovarien a mesura que anessin finalitzant però deixava per a més endavant el debat sobre la gestió futura, sense aclarir si pensaven tornar a licitar-les en millors condicions o deixar-les sota gestió pública"
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 18701.html
"El PP ja havia insistit que les concessions no es renovarien a mesura que anessin finalitzant però deixava per a més endavant el debat sobre la gestió futura, sense aclarir si pensaven tornar a licitar-les en millors condicions o deixar-les sota gestió pública"
https://www.diaridegirona.cat/comarques ... 18701.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Fins concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Ahir vaig pasar per la Ap-7 entrre Salou i Cambrils i poc abans on acaba la concesió d'Acesa han començat un obres als costat de l'autopista.davida wrote: Que pasarà quan acabi la concesió apartir de Cambrils? Posara un nou peatge a Cambrils? Ja l'haurien de començar ja com a minim a projectar
Seguirant les estacions de peatge al sur de Cambirils pero tindran un cost 0€ pels tram lliure de peatges?
Sembla que alla volen contruir el peatge del tram de l'Ap-7 que quedara encara de pagamente desde el 31/12/2019 al 31/8/2021.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Fins concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Les obres del nou peatge troncal de Salou ja són visibles: https://apps.sentinel-hub.com/sentinel- ... ates=falsedavida wrote:Ahir vaig pasar per la Ap-7 entrre Salou i Cambrils i poc abans on acaba la concesió d'Acesa han començat un obres als costat de l'autopista.davida wrote: Que pasarà quan acabi la concesió apartir de Cambrils? Posara un nou peatge a Cambrils? Ja l'haurien de començar ja com a minim a projectar
Seguirant les estacions de peatge al sur de Cambirils pero tindran un cost 0€ pels tram lliure de peatges?
Sembla que alla volen contruir el peatge del tram de l'Ap-7 que quedara encara de pagamente desde el 31/12/2019 al 31/8/2021.
-
- N3
- Posts: 32
- Joined: Thursday 05/09/2019 16:12
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
El preocupant de la finalització a l'estiu 2021 de la concessió a Martorell, es que la B40 (Abrera-Terrassa) ó l'enllaç Ap7-A2 no estigui encara enllestit...sincerament m'ho espero tot del govern central....indiferentment que governi Sánchez, Rivera ó un marcià de Marte....sempre tindran excuses per justificar el NO acabament de unes obres importants però petites i curtes en kilometratge....que si Crisi, que si canvi de govern....mesquí, miserable no, el seguent....fins i tot ampliar la concessió fins el 2030 son capaços....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
L'enllaç A-2 amb B-30 és la nova Sagrada Família de Catalunya. Això sí, en estreta competència amb el desdoblament de la N-II i l'estació de la Sagrera... entre molts altres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
En pocs dies acaba la concesió de la Ap-7 de Cambrils a la circumvalació d'Alacant.
Suposo que el peatge al limit de la concesió de Acesa i Aumar ja esta quasi acabat.
A veure com aumenta el trafic a l'autopista per la seva gratuita, just en el moment que s'inagura la variant ferroviaria del Corredor Mediterrani.
Suposo que el peatge al limit de la concesió de Acesa i Aumar ja esta quasi acabat.
A veure com aumenta el trafic a l'autopista per la seva gratuita, just en el moment que s'inagura la variant ferroviaria del Corredor Mediterrani.
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Pel que tinc entès (si hi ha algun error corregiu-me, si us plau), les dates de finalització de concessió de les diferents autopistes amb peatge de Catalunya són les següents (aprofito també per fer un breu resum dels trams gratuïts actuals):
31/12/2019:
AP-7 Sud (entre Vila-seca i Alacant)
En aquest cas, crec que ja s'està construint un nou peatge troncal al punt quilomètric 258,3 (és a dir, la sortida de Vila-seca quedarà dins la zona de pagament). Cal recordar, però, que el tram Vila-seca - Torredembarra és gratuït, i entenc que ho continuarà sent també a partir del 2020 (per poder aplicar aquesta gratuïtat, cal sortir i entrar a Vila-seca i posteriorment a Torredembarra, o viceversa).
31/08/2021:
AP-7 Nord (entre Vila-seca i la Jonquera)
Fins que no s'alliberi, hem de recordar que hi tenim 3 trams gratuïts (que requereixen entrar i sortir entre les sortides indicades per poder-nos-en beneficiar). Aquests són:
- Entre Vila-seca i Torredembarra. Ja comentat. L'estalvi és de 3,20€.
- Entre Vilafranca Sud i Sant Sadurní. És important saber que a Vilafranca Centre i a Vilafranca Nord, ambdues sortides situades dins d'aquest tram, només s'hi pot sortir si es va en sentit sud i entrar si es va en sentit nord. L'estalvi és de 1,30€.
- Entre Fornells de la Selva i Vilademuls. En sentit nord, el que s'ha de fer és sortir a Riudellots (sortida 8) per agafar l'A-2 fins a Fornells, on comença el tram gratuït de l'AP-7, i més endavant, agafar la sortida de Vilademuls, des d'on anirem per la N-II fins a Orriols per tornar a agafar l'AP-7. En sentit sud, l'itinerari seria agafar la sortida 5 (l'Escala) per anar per la N-II fins la pròxima rotonda d'accés a l'AP-7 (propera a Fellines), i tornar a circular per l'AP-7 fins la sortida de Fornells, des d'on anirem per l'A-2 fins a Riudellots, on es pot tornar a agafar l'AP-7. En tots dos sentits, l'estalvi màxim (si es fa el tram sencer) és de 3,80€.
A més, també cal destacar el tram entre Martorell i la Roca del Vallès. Les sortides/entrades dins d'aquest tram són d'accés lliure (sense peatge), però si es fa el tram sencer, ja es paga implícitament a través dels dos peatges troncals ubicats en aquestes dues localitats.
AP-2 (entre Saragossa i l'enllaç amb l'AP-7 al Vendrell)
Aquesta autopista no té cap tram gratuït.
C-32 Nord (entre Montgat i Blanes)
Actualment compta amb 3 trams gratuïts:
- La Ronda de Mataró (entre les sortides de Mataró Sud / N-II i de Mataró Nord / N-II). Aquest tram gratuït ja està implícit, és a dir, no cal sortir i tornar a entrar ni fer cap pirueta estranya.
- Entre Arenys de Mar i Calella. Ídem, ja que es troba entre dos peatges troncals (el d'Arenys i el de Santa Susanna).
- Entre Malgrat i Blanes. Es tracta de l'últim tram de l'autopista, el qual és gratuït perquè l'últim peatge troncal és el de Santa Susanna.
C-33 (entre Barcelona i l'enllaç amb l'AP-7 a Montmeló)
Actualment aquesta autopista d'enllaç no té cap tram gratuït, ja que sí o sí es passa pel peatge troncal de la Llagosta (1,66€).
I ja a més llarg termini:
2037:
Túnel del Cadí (a la C-16). Actualment val 12,08€.
Túnel del Vallvidrera (també a la C-16). Actualment val 4,34€ en hora punta i 3,86€ en hora vall.
2039:
C-32 Sud o autopista Pau Casals (tram de la C-32 entre Castelldefels i el Vendrell)
Aquí hi trobem 2 trams gratuïts, les sortides/entrades que hi ha dins dels quals són totalment lliures (sense peatges):
- Entre l'enllaç amb la C-31 al Prat de Llobregat i l'inici dels túnels del Garraf (els quals valen 6,93€ i es paguen al peatge troncal de Vallcarca).
- Entre la sortida de Sitges Nord / C-31 Barcelona i la de Vilafranca / Manresa.
C-16 (entre Sant Cugat i Manresa)
31/12/2019:
AP-7 Sud (entre Vila-seca i Alacant)
En aquest cas, crec que ja s'està construint un nou peatge troncal al punt quilomètric 258,3 (és a dir, la sortida de Vila-seca quedarà dins la zona de pagament). Cal recordar, però, que el tram Vila-seca - Torredembarra és gratuït, i entenc que ho continuarà sent també a partir del 2020 (per poder aplicar aquesta gratuïtat, cal sortir i entrar a Vila-seca i posteriorment a Torredembarra, o viceversa).
31/08/2021:
AP-7 Nord (entre Vila-seca i la Jonquera)
Fins que no s'alliberi, hem de recordar que hi tenim 3 trams gratuïts (que requereixen entrar i sortir entre les sortides indicades per poder-nos-en beneficiar). Aquests són:
- Entre Vila-seca i Torredembarra. Ja comentat. L'estalvi és de 3,20€.
- Entre Vilafranca Sud i Sant Sadurní. És important saber que a Vilafranca Centre i a Vilafranca Nord, ambdues sortides situades dins d'aquest tram, només s'hi pot sortir si es va en sentit sud i entrar si es va en sentit nord. L'estalvi és de 1,30€.
- Entre Fornells de la Selva i Vilademuls. En sentit nord, el que s'ha de fer és sortir a Riudellots (sortida 8) per agafar l'A-2 fins a Fornells, on comença el tram gratuït de l'AP-7, i més endavant, agafar la sortida de Vilademuls, des d'on anirem per la N-II fins a Orriols per tornar a agafar l'AP-7. En sentit sud, l'itinerari seria agafar la sortida 5 (l'Escala) per anar per la N-II fins la pròxima rotonda d'accés a l'AP-7 (propera a Fellines), i tornar a circular per l'AP-7 fins la sortida de Fornells, des d'on anirem per l'A-2 fins a Riudellots, on es pot tornar a agafar l'AP-7. En tots dos sentits, l'estalvi màxim (si es fa el tram sencer) és de 3,80€.
A més, també cal destacar el tram entre Martorell i la Roca del Vallès. Les sortides/entrades dins d'aquest tram són d'accés lliure (sense peatge), però si es fa el tram sencer, ja es paga implícitament a través dels dos peatges troncals ubicats en aquestes dues localitats.
AP-2 (entre Saragossa i l'enllaç amb l'AP-7 al Vendrell)
Aquesta autopista no té cap tram gratuït.
C-32 Nord (entre Montgat i Blanes)
Actualment compta amb 3 trams gratuïts:
- La Ronda de Mataró (entre les sortides de Mataró Sud / N-II i de Mataró Nord / N-II). Aquest tram gratuït ja està implícit, és a dir, no cal sortir i tornar a entrar ni fer cap pirueta estranya.
- Entre Arenys de Mar i Calella. Ídem, ja que es troba entre dos peatges troncals (el d'Arenys i el de Santa Susanna).
- Entre Malgrat i Blanes. Es tracta de l'últim tram de l'autopista, el qual és gratuït perquè l'últim peatge troncal és el de Santa Susanna.
C-33 (entre Barcelona i l'enllaç amb l'AP-7 a Montmeló)
Actualment aquesta autopista d'enllaç no té cap tram gratuït, ja que sí o sí es passa pel peatge troncal de la Llagosta (1,66€).
I ja a més llarg termini:
2037:
Túnel del Cadí (a la C-16). Actualment val 12,08€.
Túnel del Vallvidrera (també a la C-16). Actualment val 4,34€ en hora punta i 3,86€ en hora vall.
2039:
C-32 Sud o autopista Pau Casals (tram de la C-32 entre Castelldefels i el Vendrell)
Aquí hi trobem 2 trams gratuïts, les sortides/entrades que hi ha dins dels quals són totalment lliures (sense peatges):
- Entre l'enllaç amb la C-31 al Prat de Llobregat i l'inici dels túnels del Garraf (els quals valen 6,93€ i es paguen al peatge troncal de Vallcarca).
- Entre la sortida de Sitges Nord / C-31 Barcelona i la de Vilafranca / Manresa.
C-16 (entre Sant Cugat i Manresa)
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... -covid-19/
L’Estat obre la porta a allagar la concessió de l’AP-7 fins a 99 dies més per compensar l’impacte de la Covid-19
El govern espanyol diu que, per ara, no ha rebut cap petició de les concessionàries
ACN 15/07/2020 | 10:27 La Roca del Vallès
El govern espanyol permetrà prorrogar la concessió a les autopistes que acreditin pèrdues derivades de la crisi del coronavirus, va publicar el BOE el 8 de juliol. Afecta el tram de l’AP-7 al Vallès Oriental amb el peatge de la Roca. La data final de la concessió és el 31 d’agost de 2021.
Amb tot, fons del govern han aclarit que, per ara, no ha rebut de moment cap petició per allargar l’explotació de les autopistes per part de cap empresa concessionària després de la publicació d’aquest real decret llei. En cap cas, l’Estat pagaria diners sinó que oferiria estendre el contracte un màxim de 99 dies, el període equivalent de l’estat d’alarma.
Limitacions a la concessió
La compensació en cap cas es podrà demanar si el marge brut d’explotació durant la vigència de l’estat d’alarma va ser positiu. L’Estat no pagarà a les concessionàries una quantitat de diners per compensar les pèrdues, sinó que els permetrà allargar el contracte les jornades necessàries per assolir aquests diners, amb un màxim de 99 dies, els que va durar l’estat d’alarma a Espanya. Per calcular-ho, es considerarà un creixement dels ingressos del 2% respecte als del 2019.
La compensació haurà de permetre assolir un marge d’explotació zero pel període de l’estat d’alarma, o la diferència entre l’aconseguit aquest any i el de l’any anterior, segons quina quantitat sigui més baixa, estipula el BOE.
El BOE avisa que per calcular les pèrdues “no es consideraran els ingressos i despeses d’inversió o finançament, les moratòries o condonacions pactades pel concessionari, ni els salaris dels treballadors en ERTO”. Tampoc es permetrà incloure en el marge brut d’explotació les amortitzacions ni provisions acreditades per les activitats d’explotació de la concessió.
A Catalunya, l’any vinent acaba la concessió de l’AP-7 de la Jonquera a Tarragona, i la de l’AP-2.
Crítiques del sector empresarial i del RACC
El Consell General de Cambres de Catalunya, la patronal CECOT i el RACC han manifestat aquest dilluns la seva “absoluta oposició” a la possibilitat que el govern espanyol prorrogui les concessions de les autopistes de peatge per compensar la caiguda d’ingressos provocada per la crisi del coronavirus.
A través d’un comunicat, les diferents agrupacions han assenyalat que la decisió “minvaria significativament la competitivitat del teixit productiu” davant un escenari de reactivació econòmica que es presenta “llarg i dur”. “El cost dels peatges fa que el camí faci més pujada”, apunten. Alhora, les asseguren que les dues vies afectades –l’AP-7 entre Cambrils i La Jonquera i l’AP-2 entre El Vendrell i Lleida- “estan amortitzades amb escreix”.
En el mateix comunicat, les Cambres, la CECOT i el RACC recorden que el ministre de Transports, José Luis Ábalos, ja va descartar aquesta mesura el passat mes d’abril. Ara que la pròrroga de les concessions torna a ser objecte de debat, les agrupacions admeten que estan “sorpreses”. “Si finalment aquesta pròrroga a les concessionàries tira endavant, l’Estat demostraria més sensibilitat cap a aquestes grans concessionàries que cap als ciutadans i el teixit empresarial, majoritàriament format per pimes”, asseguren. “Això constituiria un greuge que s’afegiria al que històricament ha vingut patint Catalunya en l’àmbit dels peatges”, afegeixen.
Finalment, les organitzacions recorden que ja van enviar una carta al ministre Ábalos el passat 30 d’abril en relació a aquesta qüestió, una missiva que “no va tenir cap resposta”.
L’Estat obre la porta a allagar la concessió de l’AP-7 fins a 99 dies més per compensar l’impacte de la Covid-19
El govern espanyol diu que, per ara, no ha rebut cap petició de les concessionàries
ACN 15/07/2020 | 10:27 La Roca del Vallès
El govern espanyol permetrà prorrogar la concessió a les autopistes que acreditin pèrdues derivades de la crisi del coronavirus, va publicar el BOE el 8 de juliol. Afecta el tram de l’AP-7 al Vallès Oriental amb el peatge de la Roca. La data final de la concessió és el 31 d’agost de 2021.
Amb tot, fons del govern han aclarit que, per ara, no ha rebut de moment cap petició per allargar l’explotació de les autopistes per part de cap empresa concessionària després de la publicació d’aquest real decret llei. En cap cas, l’Estat pagaria diners sinó que oferiria estendre el contracte un màxim de 99 dies, el període equivalent de l’estat d’alarma.
Limitacions a la concessió
La compensació en cap cas es podrà demanar si el marge brut d’explotació durant la vigència de l’estat d’alarma va ser positiu. L’Estat no pagarà a les concessionàries una quantitat de diners per compensar les pèrdues, sinó que els permetrà allargar el contracte les jornades necessàries per assolir aquests diners, amb un màxim de 99 dies, els que va durar l’estat d’alarma a Espanya. Per calcular-ho, es considerarà un creixement dels ingressos del 2% respecte als del 2019.
La compensació haurà de permetre assolir un marge d’explotació zero pel període de l’estat d’alarma, o la diferència entre l’aconseguit aquest any i el de l’any anterior, segons quina quantitat sigui més baixa, estipula el BOE.
El BOE avisa que per calcular les pèrdues “no es consideraran els ingressos i despeses d’inversió o finançament, les moratòries o condonacions pactades pel concessionari, ni els salaris dels treballadors en ERTO”. Tampoc es permetrà incloure en el marge brut d’explotació les amortitzacions ni provisions acreditades per les activitats d’explotació de la concessió.
A Catalunya, l’any vinent acaba la concessió de l’AP-7 de la Jonquera a Tarragona, i la de l’AP-2.
Crítiques del sector empresarial i del RACC
El Consell General de Cambres de Catalunya, la patronal CECOT i el RACC han manifestat aquest dilluns la seva “absoluta oposició” a la possibilitat que el govern espanyol prorrogui les concessions de les autopistes de peatge per compensar la caiguda d’ingressos provocada per la crisi del coronavirus.
A través d’un comunicat, les diferents agrupacions han assenyalat que la decisió “minvaria significativament la competitivitat del teixit productiu” davant un escenari de reactivació econòmica que es presenta “llarg i dur”. “El cost dels peatges fa que el camí faci més pujada”, apunten. Alhora, les asseguren que les dues vies afectades –l’AP-7 entre Cambrils i La Jonquera i l’AP-2 entre El Vendrell i Lleida- “estan amortitzades amb escreix”.
En el mateix comunicat, les Cambres, la CECOT i el RACC recorden que el ministre de Transports, José Luis Ábalos, ja va descartar aquesta mesura el passat mes d’abril. Ara que la pròrroga de les concessions torna a ser objecte de debat, les agrupacions admeten que estan “sorpreses”. “Si finalment aquesta pròrroga a les concessionàries tira endavant, l’Estat demostraria més sensibilitat cap a aquestes grans concessionàries que cap als ciutadans i el teixit empresarial, majoritàriament format per pimes”, asseguren. “Això constituiria un greuge que s’afegiria al que històricament ha vingut patint Catalunya en l’àmbit dels peatges”, afegeixen.
Finalment, les organitzacions recorden que ja van enviar una carta al ministre Ábalos el passat 30 d’abril en relació a aquesta qüestió, una missiva que “no va tenir cap resposta”.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Per fi arribem al 2021 on s'eliminaran els peatges de l'AP7, AP2 y per mi el que més m'afecta el de la C33.
Una alegria que durarà poc perquè sembla qeu en 4 dies ens posaran peatge per km a totes les autovies d'Espanya.
Una alegria que durarà poc perquè sembla qeu en 4 dies ens posaran peatge per km a totes les autovies d'Espanya.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Diari de Girona, 9 de març de 2021 wrote: Ábalos garanteix que no allargarà la concessió de l'AP-7 a partir de l'agost
Tot i això, el ministre no aclareix com es finançarà la infraestructura un cop hagi quedat en mans de l'Estat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Indemnitzar" per complir contracte
La Moncloa donarà una indemnització milionària a Abertis per la retirada de peatges de l’AP-7
La indemnització es remunta a un conveni signat el 2006 entre el Ministeri de Foment espanyol —llavors dirigit per Magdalena Álvarez— i Abertis
https://www.vilaweb.cat/noticies/monclo ... ssio-ap-7/
La indemnització es remunta a un conveni signat el 2006 entre el Ministeri de Foment espanyol —llavors dirigit per Magdalena Álvarez— i Abertis
https://www.vilaweb.cat/noticies/monclo ... ssio-ap-7/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Ves per on, ara que s'acaben les concessions, a Catalunya, tindrem peatges a tutti pleni, d'això s'en diu, cornuts i pagar el beure!!!!!. Salut!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
La meva opinió és que els pressupostos de l'Estat (i/o els de la Generalitat) no suporten més despesa si no s'incrementen els ingressos.
I per incrementar els ingressos només hi ha dues maneres: augmentar la pressió fiscal (més impostos, com el de les emissions de CO2 dels cotxes) o bé eliminar el frau fiscal (*).
* També incloc en aquest apartat treure les generoses bonificacions fiscals que fan que algunes empreses, precisament les que generen més beneficis, percentualment paguin molt menys en impostos que les no tan grans.
Dit això, jo crec que s'hauria d'implementar la vinyeta a l'estil de Suïssa o, si voleu, amb possibilitat d'adquirir-la per períodes inferiors a l'any. Que tothom que circuli per una via d'alta capacitat (autovia o autopista) hagi d'haver pagat la vinyeta, independentment d'on estigui matriculat el vehicle que condueix. Un pagament, per als vehicles de fins a 3500 Kg de MMA, d'uns 50 € anuals. uns 20 € trimestrals o uns 10 mensuals serviria, crec, per finançar les despeses de manteniment d'aquestes vies d'alta capacitat. Per als vehicles de més de 3500 Kg i de menys de 16 Tm de MMA, les quantitats podrien ser el doble (100, 40 i 20 €) i per als de més de 16 Tm de MMa, el triple (150, 60 i 30 €). Caldria, però, estudiar en quins punts concrets de la xarxa d'autovies no es pot implementar aquest peatge perquè no hi ha via alternativa.
Salut !!
I per incrementar els ingressos només hi ha dues maneres: augmentar la pressió fiscal (més impostos, com el de les emissions de CO2 dels cotxes) o bé eliminar el frau fiscal (*).
* També incloc en aquest apartat treure les generoses bonificacions fiscals que fan que algunes empreses, precisament les que generen més beneficis, percentualment paguin molt menys en impostos que les no tan grans.
Dit això, jo crec que s'hauria d'implementar la vinyeta a l'estil de Suïssa o, si voleu, amb possibilitat d'adquirir-la per períodes inferiors a l'any. Que tothom que circuli per una via d'alta capacitat (autovia o autopista) hagi d'haver pagat la vinyeta, independentment d'on estigui matriculat el vehicle que condueix. Un pagament, per als vehicles de fins a 3500 Kg de MMA, d'uns 50 € anuals. uns 20 € trimestrals o uns 10 mensuals serviria, crec, per finançar les despeses de manteniment d'aquestes vies d'alta capacitat. Per als vehicles de més de 3500 Kg i de menys de 16 Tm de MMA, les quantitats podrien ser el doble (100, 40 i 20 €) i per als de més de 16 Tm de MMa, el triple (150, 60 i 30 €). Caldria, però, estudiar en quins punts concrets de la xarxa d'autovies no es pot implementar aquest peatge perquè no hi ha via alternativa.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Despeses d'estat
Exacte. Que deixin de fer regalets com el que ens ocupa, com el de TP Ferro, o com el del Castor... Curiosament, tots ells amb un tal Florentino pel mig.genissimon wrote: ↑Thursday 06/05/2021 13:18 La meva opinió és que els pressupostos de l'Estat (i/o els de la Generalitat) no suporten més despesa si no s'incrementen els ingressos.
Són aquests paràsits els que ens mantenen tan lluny d'aquells països que tenim per més avançats, gairebé com si fos una fatalitat. És tota aquesta camarilla de sangoneres que fa brandar el discurs de "comunisme o llibertat" i altres animalades, mentre anorreen intel·lectualment la gent a través dels seus mitjans submisos, qui ens manté en aquesta misèria material i mental.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Opino el mateix. En el meu cas no tinc alternativa a la C-17, però si estaria disposat a pagar aquesta vinyeta. El que no em sembla bé es que ens vagin agravant amb cada vegada més impostos, per mantenir a aquesta colla de vividors, i els amiguets endollats cobrant despropòsits per no moure un dit.genissimon wrote: ↑Thursday 06/05/2021 13:18 La meva opinió és que els pressupostos de l'Estat (i/o els de la Generalitat) no suporten més despesa si no s'incrementen els ingressos.
I per incrementar els ingressos només hi ha dues maneres: augmentar la pressió fiscal (més impostos, com el de les emissions de CO2 dels cotxes) o bé eliminar el frau fiscal (*).
* També incloc en aquest apartat treure les generoses bonificacions fiscals que fan que algunes empreses, precisament les que generen més beneficis, percentualment paguin molt menys en impostos que les no tan grans.
Dit això, jo crec que s'hauria d'implementar la vinyeta a l'estil de Suïssa o, si voleu, amb possibilitat d'adquirir-la per períodes inferiors a l'any. Que tothom que circuli per una via d'alta capacitat (autovia o autopista) hagi d'haver pagat la vinyeta, independentment d'on estigui matriculat el vehicle que condueix. Un pagament, per als vehicles de fins a 3500 Kg de MMA, d'uns 50 € anuals. uns 20 € trimestrals o uns 10 mensuals serviria, crec, per finançar les despeses de manteniment d'aquestes vies d'alta capacitat. Per als vehicles de més de 3500 Kg i de menys de 16 Tm de MMA, les quantitats podrien ser el doble (100, 40 i 20 €) i per als de més de 16 Tm de MMa, el triple (150, 60 i 30 €). Caldria, però, estudiar en quins punts concrets de la xarxa d'autovies no es pot implementar aquest peatge perquè no hi ha via alternativa.
Salut !!
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Un aspecte que m'oblidava de la vinyeta és que és un ingrés finalista: tot el que l'administració recapta amb la vinyeta va destinat al manteniment de les vies on per circular s'ha de pagar la vinyeta. En
alguns països, com Suïssa, a més es destinen excedents a fomentar i millorar el transport públic. Els ingressos per la vinyeta no podrien anar per a altres finalitats que no fossin aquestes.
alguns països, com Suïssa, a més es destinen excedents a fomentar i millorar el transport públic. Els ingressos per la vinyeta no podrien anar per a altres finalitats que no fossin aquestes.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Llevat que es puguin destinar a un altre ámbit... Si hi ha una llei diu que s'han de destinar a mobilitat i transports públics, en qualsevol moment pot venir una altra que digui que es destinen a rescatar els bancs, per posar un exemple... Per això serveixen les disposicions addicionals a les lleis de pressupostos, que poc ténen que veure amb els pressupostos. Però tb es pot fer per qualsevol altre tipus de llei. I si no, em remeto a la taxa judicial, que havia de servir per finançar la justíciagenissimon wrote: ↑Friday 07/05/2021 13:18 Un aspecte que m'oblidava de la vinyeta és que és un ingrés finalista: tot el que l'administració recapta amb la vinyeta va destinat al manteniment de les vies on per circular s'ha de pagar la vinyeta. En
alguns països, com Suïssa, a més es destinen excedents a fomentar i millorar el transport públic. Els ingressos per la vinyeta no podrien anar per a altres finalitats que no fossin aquestes.
Perdoneu per l'off topic jurídic, però algunes coses s'han de puntualitzar
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Final concessions autopistes Ap-7 Ap-2 ...
Jo he estat pagant durant 14 anys el peatge de Mollet uns 400 cops a l'any, així que evidentment signaria allà on calgués pagar una vinyeta anual de 40€.
Ara, què us aposteu a que no serà ben bé això?
Ara, què us aposteu a que no serà ben bé això?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan