Bones, vull mostrar una idea basant-me en la idea original de la L12 més el perllongament que hi ha redactat de la L3 i una proposta de perllongar la L5 cap a Sant Boi. La idea és l'alternativa de tenir un transport ferroviari tipus metro als municipis del Delta. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 74645&z=12
La L12: El perllongament des de Finestrelles-Reina Elisenda serà tal com és, després considero que tenint en compte que la L12 actual i la L3 tenen el mateix ample de via (UIC, 1.435 mm) es poden aprofitar totes dues infraestructures en una sola, com la mateixa funcionalitat que té el metro de Palma.
Després de Pont d'Esplugues que enllaçaria amb el TRAM i la L3 acabant el túnel mixte, el faria parar sota el carrer d'Àngel Guimerà continuant així per la zona de l'Hospital Moisès Broggi i TV3, com que la L3 para a l'Hospital, en el cas de la L12 faria parar al costat dels estudis de TV3.
Més endavant faria parar fent un intercanviador a l'estació de Sant Joan Despí com ho faria la L3, la idea és fer un traçat alternatiu per els municipis d'Esplugues i Sant Joan Despí diferenciant-lo del TRAM i de la L3 per més varietat de mobilitat i més rapidessa.
Continuaria tal com es va proposar la part del recorregut de Sant Boi-Castelldefels, passant i parant per Molí Nou-Pl. de la Generalitat-Catalunya-Torre de la Vila, passant i parant per Torre Roja, el Parc Torrent Ballester, i faria parar no en la Plaça Catalunya de Gavà però a prop de la Plaça Catalunya de Gavà per tenir accessos entre els municipis de Viladecans i Gavà.
La zona de Castelldefels es faria tal i com es va proposar en la idea original, parant per Canyars, l'estació de Castelldefels, per la UPC d'allà i l'estació de la Platja.
La L3: No hi ha molt a dir, si la fan tal com volen fer... doncs pasaria per Esplugues, Sant Just, Sant Joan Despí i Sant Feliu... el que no sé si fer-la acabar a la plaça Pere Dot com ho mostren o fer-ho acabar per l'estació de Sant Feliu per tenir un intercanviador amb el TRAM, l'estació de RENFE i el suposat metro L3, tal com és a Cornellà.
La L5: Per garantir connexió al centre de Sant Boi, aquesta antiga idea seria perllongar la L5 que acaba a Cornellà fent passar per l'estació de Sant Boi, però en aquest cas és extendre-ho fins la Plaça Catalunya de Sant Boi per a que tingui enllaç amb la suposada L12 per garantir la connectivitat de les estacions als municipis del Delta amb el centre de Sant Boi.