T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Un dia amb la T-Mobilitat
ATENCIÓ ATENCIÓ! Ladrillo inside!
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 2893230085
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3265647620
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4251579406
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3991782401
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 5761544192
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3671999488
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 9487759373
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 0992473102
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 5301872641
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4438846467
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 2336506883
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4895307778
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 2893230085
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3265647620
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4251579406
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3991782401
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 5761544192
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 3671999488
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 9487759373
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 0992473102
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 5301872641
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4438846467
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 2336506883
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 4895307778
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
La validació de sortida a Rodalies funciona bé, o jo com a mínim no he tingut cap problema.
Jo de moment, a banda d'algun error de lectura puntual que se soluciona tornant a passar el títol, els problemes els veig als busos de TB, ja que molts cops porten les màquines en pausa o fora de servei.
Jo de moment, a banda d'algun error de lectura puntual que se soluciona tornant a passar el títol, els problemes els veig als busos de TB, ja que molts cops porten les màquines en pausa o fora de servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Jo la vaig estar provant a:
Rodalies Renfe: sempre be
FGC: Sempre be
Tramvia: Sempre be
Metro: Normalment be, només a Provençana no hi havia cap màquina engegada.
Bus: Als de TMB tots be, als Baixbus la majoria no funcionava, Soler Sauret 4 de 4 no funcionava, Tusgsal 2 de 2 no funcionava.
Avui últim dia, a veure que tal.
Rodalies Renfe: sempre be
FGC: Sempre be
Tramvia: Sempre be
Metro: Normalment be, només a Provençana no hi havia cap màquina engegada.
Bus: Als de TMB tots be, als Baixbus la majoria no funcionava, Soler Sauret 4 de 4 no funcionava, Tusgsal 2 de 2 no funcionava.
Avui últim dia, a veure que tal.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Final de trajecte per a la T-Mobilitat Primer Contacte
Per no tornar a fer un brick inside, deixo només el primer missatge del fil i la resta ja us apanyeu.
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 85153?s=20
https://twitter.com/frankrodIII/status/ ... 85153?s=20
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Avui:
2 d'Autos Castellbisbal, els dos urbans de Castellbisbal: Màquines apagades.
2 de Sarbus: Perfecte, tant a un urbà de Sant Cugat com al B8.
1 cop al "Parc And Ride" de Sant Cugat (un altre bus urbà, portat per TCC): Màquines apagades.
2 de Sagalés, Barcelona-Montcada i viceversa: Màquines apagades.
A RENFE (3 cops) i metro (2 cops) perfecte, i en canvi avui a 3 de 6 autobusos TMB estàven apagades.
2 d'Autos Castellbisbal, els dos urbans de Castellbisbal: Màquines apagades.
2 de Sarbus: Perfecte, tant a un urbà de Sant Cugat com al B8.
1 cop al "Parc And Ride" de Sant Cugat (un altre bus urbà, portat per TCC): Màquines apagades.
2 de Sagalés, Barcelona-Montcada i viceversa: Màquines apagades.
A RENFE (3 cops) i metro (2 cops) perfecte, i en canvi avui a 3 de 6 autobusos TMB estàven apagades.
Last edited by Ecomobisostrans on Thursday 01/07/2021 23:49, edited 3 times in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
A aquests primers operadors que has indicat, has provat en diferents cotxes? Estaria fantàstic que si fan una segona prova que en lloc de ser 4 dies que sigui una o dues setmanes per tal que diferents voluntaris repartits per tota l'Àrea Metropolitana ens doni temps a posar la targeta a prova en el major nombre de vehicles i estacions possibles, cadascun dels voluntaris especialitzats en una àrea o operador en particular.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
En el Park And Ride he provat a un sol cop, en els altres a dos, ho he editat perque quedi més clar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N4
- Posts: 64
- Joined: Sunday 10/04/2016 16:40
- Location: Terrassa
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Pel que dieu, allà on més problemes hi ha és als autobusos, i sobretot als interurbans. Suposo que a mesura que es vagin reportant aquests errors, s'anirà pressionant als operadors perquè recordin tenir-les sempre activades.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Seran proves amb Androids que tinguin NFC, així que els burgesos que tenim un iPhone ens haurem d’esperar.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
I a no ser que es vuylgin esforzar i arribar a acords amb apple pq funcioni amb apple pay crec que tardara temps en estar per iOS
Per cert la emva experiencia com a conductor durant tots els dies de probes.
Nomes 1 persona va intentar validar amb la T-Mobilitat, les maquines no funcionaben (Una amb la pantalla en engre i l'altre en pausa) el passatger em va preguntar i li vaig dir que no funcionaben i em va contestar (creient que no sabia de que anava el tema) que noems en aquest bus que en altre si.
Ja li vaig especificar que si, que se que estan de probes i que ja ahvia intentar activarles pero sense exit (entenc que com la majoria de conductors no sabien molt be com anava el tema debia pensar que jo tampoc )
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
A TUSGSAL per exemple van fer uns quants cursos sobre la nova T-Mobilitat, de fet a molts dels busos que he pujat els conductors ja veien que validava amb el nou invent i ho veien com quelcom normal.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Com us ha anat als qui us heu baixat l'app de proves? Jo trobo que costa força que detecti correctament el mòbil i validi, a la primera dona força errors...
- DavidVazGuijarro
- N5
- Posts: 88
- Joined: Thursday 05/01/2017 7:27
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Jo porto 48 validacions a bus (tusgsal) i de moment cap problema, i metro de moment tot ok, amb 3 validacions. Continuare provant aquesta nit...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Us transcric parts del correu que vaig enviar a primercontacte(a)t-mobilitat.cat amb la meva experiència durant la setmana passada amb la T-Mobilitat física contactless:
Comentar-vos que als autobusos de TMB, de 5 que he fet servir durant les proves només he pogut validar la T-Mobilitat en un d'ells. Comentar-vos també que cap dels busos de TMB que he fet servir disposa del nou SAE-SVV que sí està muntat als busos de l'AMB, i que tampoc cap d'ells té la màquina de consulta.
Pel que fa al metro TMB, en moltes estacions només hi havia una validadora activa, però hi he pogut validar sense problema. A les MAE he pogut consultar dades sobre la targeta apropant-la al lector, aquí l'experiència ha estat satisfactòria entenent que el que apareix és una pantalla de testing.
Quant als busos AMB, més enllà de que vaig haver de donar explicacions a algun conductor que no coneixia això de la T-Mobilitat o que no sabia de les proves, l'experiència ha estat totalment satisfactòria. A Tusgsal, a tots els busos com a mínim una de les validadores funcionava, i gairebé a tots també estava activa la màquina de consulta.
Pel que fa a FGC, he pogut validar sense problema i amb totes les validadores funcionant correctament.
No he pogut provar-ho a Rodalies ni al TRAM.
En resum, l'experiència ha estat satisfactòria, si bé és cert que es veu que al sistema encara li queda bastantes setmanes. Un plaer haver pogut participar d'aquestes proves, quedant a l'espera de futures proves com la que encetareu aquesta setmana amb la validació des del mòbil.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Es a dir: una xapussa com el cap d'un pí. Ja és veia venir: moltes màquines no funcionavan O anava malament, apagadas i tot això. Com voleu qui vagi la nova tarjeta si l'infraestructura té més ulls que un colador? Aquí passa com en tot. Es fa formació als empleats dels companyies, això s'ha fet bé. Ara: com no és obligatori, desprès els empleats es van preocupar molt poc de tenir tot a punto. Alguns si han fet, per altres passen. Si fossin obligatori, altre gall cantaria. És un problema de informaciò i de logística.
Como bien dices, Juanjo, queda mucho por hacer aún. Sospecho que quienes organizaron la idea de poner ahora la T mobilitat sean jóvenes: como dicen por aquí, "aún les falta un hervor". (Sin ánimo de ofender, que conste, es sólo una observación al aire). Pues igual que este proyecto. La diferencia es que este proyecto ya se había visto que no estaba listo aún. Entonces los resultados de la prueba, a nivel de funcionamiento, las máquinas que funcionaban, en general, bien, pero a nivel de número de máquinas que van, y que cogen la tarjeta, si contamos el global de la compañía, pues pinchan. Y el conjunto de transportes también.
Oye, que por mí podemos hacer como los madrileños, que lo implantaron a medias y mal y durante dos añitos les pusieron tibios. Si queréis que demos una imagen de seguir queriendo hacerlo todo rápido y mal, como el FGC de Sabadell Parc, pues hale. Y si de verdad queréis que demos una imagen de que esto va a funcionar si no cien por cien, al menos casi el cien por cien, esperaros un par de añitos a que los garbanzos se acaben de hacer, y que cuando se ponga en serio, funcione todo y esté al menos, listo. Y con todos los conductores bien informados, porque dedo de que muchos ni saben ,qué es eso de la t mobilitat... Haceros mirar un poquito cómo se ha formado e informado, anda. Es que se nota ,que aún no está.
Como bien dices, Juanjo, queda mucho por hacer aún. Sospecho que quienes organizaron la idea de poner ahora la T mobilitat sean jóvenes: como dicen por aquí, "aún les falta un hervor". (Sin ánimo de ofender, que conste, es sólo una observación al aire). Pues igual que este proyecto. La diferencia es que este proyecto ya se había visto que no estaba listo aún. Entonces los resultados de la prueba, a nivel de funcionamiento, las máquinas que funcionaban, en general, bien, pero a nivel de número de máquinas que van, y que cogen la tarjeta, si contamos el global de la compañía, pues pinchan. Y el conjunto de transportes también.
Oye, que por mí podemos hacer como los madrileños, que lo implantaron a medias y mal y durante dos añitos les pusieron tibios. Si queréis que demos una imagen de seguir queriendo hacerlo todo rápido y mal, como el FGC de Sabadell Parc, pues hale. Y si de verdad queréis que demos una imagen de que esto va a funcionar si no cien por cien, al menos casi el cien por cien, esperaros un par de añitos a que los garbanzos se acaben de hacer, y que cuando se ponga en serio, funcione todo y esté al menos, listo. Y con todos los conductores bien informados, porque dedo de que muchos ni saben ,qué es eso de la t mobilitat... Haceros mirar un poquito cómo se ha formado e informado, anda. Es que se nota ,que aún no está.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Aviam, està clar que el sistema no està llest del tot, però és que el que estem fent és participar a una prova. El que estem provant ara no té per què ser el resultat final, i precisament aquestes proves es fan per posar a prova (valgui la redundància) la infraestructura. El que estem provant ara mateix és que les validacions es comptabilitzin correctament, que les validadores funcionin com toca... Si una validadora no està ben configurada o ben connectada al sistema, s'ha de reportar la incidència perquè significa que aquell sistema no està ben configurat o ben connectat.
Pel que fa als empleats: els treballadors "a peu de carrer" (conductors de bus, agents d'atenció al client de metro, etc) no tenen cap control sobre les validadores, ja que com m'ha comentat algun conductor i tal com he llegit també per aquí al fòrum, en fer login al SAE automàticament les validadores s'activen. En tot cas, la responsabilitat és del departament encarregat de tenir a punt el sistema i no pas del personal a peu de carrer.
Pel que fa a empleats no informats sobre tot això, en empreses grans és normal considero, potser aquella persona no ha rebut el díptic o no ha vist el missatge a la intranet en cas que ho hagin comunicat per allà també.
Pel que fa als empleats: els treballadors "a peu de carrer" (conductors de bus, agents d'atenció al client de metro, etc) no tenen cap control sobre les validadores, ja que com m'ha comentat algun conductor i tal com he llegit també per aquí al fòrum, en fer login al SAE automàticament les validadores s'activen. En tot cas, la responsabilitat és del departament encarregat de tenir a punt el sistema i no pas del personal a peu de carrer.
Pel que fa a empleats no informats sobre tot això, en empreses grans és normal considero, potser aquella persona no ha rebut el díptic o no ha vist el missatge a la intranet en cas que ho hagin comunicat per allà també.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Quien sea, Juanjo, pero sino lo ponen a punto, no puedes implantarlo ya. Claro que la prueba ha servido, para ver qué agujeros hay y dónde se ha pinchado. Si no digo que no se hagan pruebas, por hacer pruebas, que se hagan todas las que haga falta, pero implantarlo ya, no. Es que hay gente que ya quiere tirarse a la piscina, por modernizarse o por correr, y todavía no está. Entonces, si no está, no está. Pruebas?: Todas las que quieras, pero de ahí a ponerlo en marcha ya, pues NO.Adolescent barceloní wrote: ↑Tuesday 06/07/2021 12:10 Aviam, està clar que el sistema no està llest del tot, però és que el que estem fent és participar a una prova. El que estem provant ara no té per què ser el resultat final, i precisament aquestes proves es fan per posar a prova la infraestructura.
Pel que fa als empleats: els treballadors "a peu de carrer" (conductors de bus, agents d'atenció al client de metro, etc) no tenen cap control sobre les validadores, ja que com m'ha comentat algun conductor i que també he llegit per aquí al fòrum, en fer login al SAE automàticament les validadores s'activen. En tot cas, la responsabilitat és del departament encarregat de tenir a punt el sistema.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Ahir Renfe i metro funcionaven les validadores però al Nitbus Tusgsal (N4 i N6 en marxa però no validaven) ni Nitbus BaixBus (N15 en mode pausa) funcionaven.
A Tusgsal directament em diu que validi el bitllet al entrar.
Us esteu trobant aquesta situació? És casualitat o entre cometes ja passen de que estiguin en marxa?
Espero les proves serveixin per al menys testejar la estabilitat de les validadores que estiguin sempre operatives.
A Tusgsal directament em diu que validi el bitllet al entrar.
Us esteu trobant aquesta situació? És casualitat o entre cometes ja passen de que estiguin en marxa?
Espero les proves serveixin per al menys testejar la estabilitat de les validadores que estiguin sempre operatives.
Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya
Bueno, ahir les proves ja s'havien acabat, oi?albert28 wrote: ↑Sunday 11/07/2021 13:54 Ahir Renfe i metro funcionaven les validadores però al Nitbus Tusgsal (N4 i N6 en marxa però no validaven) ni Nitbus BaixBus (N15 en mode pausa) funcionaven.
A Tusgsal directament em diu que validi el bitllet al entrar.
Us esteu trobant aquesta situació? És casualitat o entre cometes ja passen de que estiguin en marxa?
Espero les proves serveixin per al menys testejar la estabilitat de les validadores que estiguin sempre operatives.
De totes formes, en busos sembla ser que és una loteria.
El metro de Barcelona amb motoristes!