...i quanta gent porta mascareta (i ben posada) a aquelles hores, tambéwefer wrote: ↑Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
La manera com estan fetes les línies de NitBus fa que les persones que no vivim al centre triguem, per exemple, 45 minuts en NitBus per un trajecte de 10 minuts en metro. Si volem evitar accidents i que la gent pugui tenir esbarjo, amb NitBus no n'hi ha prou. La perifèria també existim i NitBus no és per a nosaltres.wefer wrote: ↑Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Amb una millora dels NitBus, fent línies que calquin el metro, n'hi hauria més que suficient i estalviaríem diners que es podrien dedicar a coses més importants.
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Home, el NitBus òbviament trigarà més en arribar a la teva destinació perquè no pot anar a 80 km/h sota terra, sense parar en semàfors ni tenir trànsit davant teu. Però tampoc ho exageraria tant, home si vius a Montcada puc entendre si et queixes que la N3 faci tota la volta per Ciutat Meridiana, però al final de tot és una qüestió personal, per tot el que he vist últimament em fa la sensació que totes les queixes són per falta d'empatia per la resta de ciutadans, recordem que el transport públic es de tots i quan fan canvis, algú li pot semblar malament però el veí que tens dos blocs amunt li sembla bé.
La perifèria ja fa temps que va deixar de ser perifèria i es pot veure perfectament com ha canviat el servei, només mira com es plantejava el nitbus l'any 91 i ara!
La perifèria ja fa temps que va deixar de ser perifèria i es pot veure perfectament com ha canviat el servei, només mira com es plantejava el nitbus l'any 91 i ara!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
El tema es que existe una cosa llamada N0 Portal de la Pau-Colom, que nadie conoce y pocos usan. También es cierto que cuando estaba viviendo en Encants, para llegar a María Cristina antes de las 5:30 no podía coger el N0 de las 4:40 en Padilla sentido Mitre-Sants, ya que siempre siempre siempre llegaba tarde a Diagonal-Numancia y en el mejor de los casos tenía cinco minutos justos para llegar al bus de Igualada. Descubrí que cogiendo el N7, que baja hasta Plaza y vuelve a subir, llegaba antes. No recuerdo si el N7 llegaba a María Cristina o me dejaba también en Numancia. Ahora no recuerdo si cogía N1 y en Aribau-Gran Vía trasbordaba, creo al N7 o a otro, sé que por Sagrada Família estando un poco antes de la hora de paso del N0 por Padilla, llegaba antes a María Cristina y podía cazar el Monbus de las 5:30. Esa experiencia y alguna otra me valieron para darme cuenta de que el N0 va pisando huevos, y como decía el ex compañero alf, circula por Mitre siguiendo el clásico barcelonés: Parada+semáforo en rojo, por lo que desde el Hospital de Sant Pau iba contando las paradas donde no subía ni bajaba nadie, que es donde el bus cazaba el semáforo en verde y pasaba.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Y todo esto se puede resumir en una frase: falta de información.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol
Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol
Les portes dels trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixaran d’obrir-se automàticament a partir de l’1 de juliol. L’empresa pública ha explicat que ha pres aquesta decisió “d’acord amb els requeriments de les autoritats sanitàries del transport”.
L’obertura automàtica de les portes per part dels maquinistes és una de les mesures que va prendre FGC arran de la pandèmia del coronavirus. L’objectiu era evitar que “el passatge no hagi de tocar les botoneres”.
FGC també recorda que la mascareta continua sent obligatòria als trens i estacions.
Coronavirus a Catalunya, en directe
https://beteve.cat/mobilitat/portes-tre ... ronavirus/
Les portes dels trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixaran d’obrir-se automàticament a partir de l’1 de juliol. L’empresa pública ha explicat que ha pres aquesta decisió “d’acord amb els requeriments de les autoritats sanitàries del transport”.
L’obertura automàtica de les portes per part dels maquinistes és una de les mesures que va prendre FGC arran de la pandèmia del coronavirus. L’objectiu era evitar que “el passatge no hagi de tocar les botoneres”.
FGC també recorda que la mascareta continua sent obligatòria als trens i estacions.
Coronavirus a Catalunya, en directe
https://beteve.cat/mobilitat/portes-tre ... ronavirus/
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol
He entrat al tema per escriure que al metro (si més no a la L2, que és gairebé l'únic que he utilitzat últimament) ja fa uns dies que han deixat d'obrir-les automàticament, i trobo aquesta informació d'FGC.
Bé, potser al metro n'hagin publicat una de similar a Internet (no ho he mirat), però pel que fa a les estacions i trens m'ho he trobat "empíricament" (amb gran sorpresa els dos primers cops, i assumint ja a partir del tercer que devien haver pres aquesta decisió). Pel que porto vist en aquests trajectes recents, molta gent s'ho està trobant igualment per sorpresa.
Per què aquests canvis no els incorporen al bucle de la megafonia, intercalats amb els sempiterns sobre carteristes?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
A la línia 1 alguns trens encara obren portes automàticament, però la majoria ja no.
Doncs justament ho fan, ho he escoltat a unes quantes estacions de la línia 1.Fran-Ikarus wrote: ↑Sunday 04/07/2021 10:53 Pel que porto vist en aquests trajectes recents, molta gent s'ho està trobant igualment per sorpresa.
Per què aquests canvis no els incorporen al bucle de la megafonia, intercalats amb els sempiterns sobre carteristes?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Es curioso, el tema de TMB. Durante toda la pandemia cada vez que salía del bus picaba el botoncito. Supongo que es por dos motivos:Ecomobisostrans wrote: ↑Sunday 04/07/2021 14:01 Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.
1: en ningún lugar visible de los que he visto se anunciaba que en buses con puertas de botón no se pícara, porque se abrían solas. Eso tendría que haberse informado, porque yo hasta hoy no me había enterado de que se abrían solas.
Y 2, derivado de eso y por la costumbre de picar el botoncito, yo picaba y sigo picando para salir. Si hay botón, en su momento se me enseñó que había que picar para salir, así que yo pico.
Asimismo en el Metro se informó en su momento que no se pícara, y que las puertas abrirían solas y por ese motivo, cuando se implantó eso dejé de picar. Y si ahora ha cambiado, pues toca picar.
Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Pues entonces ya no tendrá sentido porque ahora el usuario vuelve a abrir la puerta, cosa lógica para el aire acondicionado de los trenes.França451 wrote: ↑Tuesday 06/07/2021 12:44
Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Es que aviam, ningú et pot dir això ja que aquests trens es retiren principalment per l'edat de tall dels clàssics 35 anys en que TMB considera que un tren és ferro, i evidentment l'amiant ha contribuït a tenir l'excusa perfecta per tirar-ho endavant sense cap oposició.França451 wrote: ↑Tuesday 06/07/2021 12:44Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.Ecomobisostrans wrote: ↑Sunday 04/07/2021 14:01 Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.
El tema palanqueta francament és indiferent, i la sentència dels 2000, 3000 i 4000 ja existia abans de l'arribada del virus.
És més, als 2100 no es pot obrir tampoc, i per si fos poc, als seus germans petits de la sèrie 500 tampoc, i que per més inri, tot i que les portes d'andana de L11 s'obren automàticament, les portes del tren les has d'obrir tu manualment amb la palanca. I així seguirà un bon grapat d'anys suposo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
La xarxa de #metrobcn tornarà a tancar a les 2 de la matinada els dissabtes. S’adapta el funcionament del suburbà a la limitació d’obertura de l’hostaleria, la cultura i els locals d’oci fins a les 0.30 hores com a màxim
http://ow.ly/1QcL50FuR93
http://ow.ly/1QcL50FuR93
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Doncs sí:wefer wrote: ↑Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... t-12054833
Des d’aquest cap de setmana
El metro de Barcelona torna a funcionar la nit de dissabte a diumenge
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
No tinc dades oficials pero jo crec que hi havia abans del Covid mes pasatgers al metro la nit de dissabte a diumenge de 3h a 5h que un diumenge al matí de 6h a 8h.
Curiosamente un diumenge de 6h a 8h no funcionen la majoria de lines d'autobús de TMB i les que circulen ho fan amb freqüencies superiors al Nitbus.
Curiosamente un diumenge de 6h a 8h no funcionen la majoria de lines d'autobús de TMB i les que circulen ho fan amb freqüencies superiors al Nitbus.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Això encara que sigui "off tòpic" es una de las coses que s'hauria de revisar, doncs cada línia te el seu horari i no permet fer transbordaments entre las pròpies línies de bus segons a quines hores.Curiosamente un diumenge de 6h a 8h no funcionen la majoria de lines d'autobús de TMB i les que circulen ho fan amb freqüencies superiors al Nitbus.
Tindrien que funcionar totes amb el mateix horari, com el metro de 5 a 24, i aquesta hora enllaçar amb las del Nitbus de 24 a 5.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Tornem a l'horari nocturn restringit:
Barcelona retira las ampliaciones de los horarios del transporte público por el toque de queda
ATM ha rectificado su oferta de movilidad
El toque de queda avalado este jueves por el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) ha llevado a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) de Barcelona a anular los servicios habituales de metro durante las noches de los días 25 y 31 de diciembre.
En un comunicado, la ATM ha informado de que esta es una de las medidas adoptadas para adaptar el horario del transporte público a las restricciones decretadas por el Govern en Cataluña.
Así, el servicio de metro finalizará a las 2:00 horas los días 25 y 31 de diciembre y también en las madrugadas de sábado a domingo, cuando suele funcionar toda la noche. El mismo horario se aplicará a los servicios de tranvía y Ferrocarriles de la Generalitat (FGC).
Barcelona retira las ampliaciones de los horarios del transporte público por el toque de queda
ATM ha rectificado su oferta de movilidad
El toque de queda avalado este jueves por el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) ha llevado a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) de Barcelona a anular los servicios habituales de metro durante las noches de los días 25 y 31 de diciembre.
En un comunicado, la ATM ha informado de que esta es una de las medidas adoptadas para adaptar el horario del transporte público a las restricciones decretadas por el Govern en Cataluña.
Así, el servicio de metro finalizará a las 2:00 horas los días 25 y 31 de diciembre y también en las madrugadas de sábado a domingo, cuando suele funcionar toda la noche. El mismo horario se aplicará a los servicios de tranvía y Ferrocarriles de la Generalitat (FGC).
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
La proporció de gent sense mascareta al metro, a certes hores, és tan alta (si més no en la L2, la més habitual en el meu cas), que ahir em vaig preguntar si és que ja havia decaigut l'obligació de portar-ne, al transport públic, i se m'havia passat la notícia, però acabo de comprovar que no és així.
Als autobusos és molt més excepcional trobar algú que vagi sense mascareta, tot i que si passem a valorar portar-la col·locada correctament o no, la cosa ja canvia una mica també.
Als autobusos és molt més excepcional trobar algú que vagi sense mascareta, tot i que si passem a valorar portar-la col·locada correctament o no, la cosa ja canvia una mica també.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Potser la gent ja no té ganes d'obeïr una llei absurda?
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Per molt absurda que et sembli, aquesta llei està per complir-la.
I em sembla molt bé el que ha fet el conductor, no hi ha excuses per no ser persones responsables i cíviques. Després ens queixem d'altres bretolades... Posem-hi una mica de seny, si us plau.