Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Post by metring »

Des d'un temps ençà, s'estan fent diverses propostes per tal de donar valor històric a instal·lacions de l'antiga línia Ripoll-Sant Joan de les Abadesses. Fins i tot, s'ha arribat a proposar un tren turístic, ara per ara força difícil de dur a terme, tenint en compte que la infraestructura ferroviària està desmantellada. Aquí hem trobat una sèrie de propostes apart:

https://twitter.com/agustimas/status/12 ... 66786?s=20

https://twitter.com/agustimas/status/12 ... 86240?s=20

https://twitter.com/agustimas/status/12 ... 91394?s=20
Granolleri

Re: Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Post by Granolleri »

Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Post by Renfe445 »

Granolleri wrote: Sunday 26/07/2020 5:18 Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.
És el que anava a dir, si hi ha oportunitat de fer obra ferroviària que sigui per millorar el servei regular!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Post by wefer »

Sant Joan de les Abadesses és un poblet de 3000 habitants que no justifica una línia de ferrocarril.
De fet històricament mai es va justificar el trànsit de viatgers. La línia es va fer únicament per servir les mines, mai per servir la població.

Més val esforçar-se en millorar i mantenir moltes altres línies catalanes que sí haurien de tenir un bon servei ferroviari. Posem que parlo de Banyoles, o d'Olot, o de la Palamós i Palafrugell, o de Salou, o de...

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk

User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses

Post by 122-042-132 »

Un petit tresor: Memòria històrica

Mines, ciment i tren, un patrimoni per descobrir

Les mines de Surroca i Ogassa, i el ferrocarril de Sant Joan de Les Abadesses

https://www.youtube.com/watch?v=A_yfK4NdxIQ&t=378s

Potser el fet que el tèxtil sigui el tipus d’indústria que s'ha vist desaparèixer fa menys temps al Ripollès, i que la tinguem més present, fa que se’n parli menys o d’una manera més vaga de la importància que varen tenir les mines d’Ogassa, les fàbriques de ciment, i el ferrocarril, que varen convertir Sant Joan de les Abadesses en un punt estratègic en les comunicacions del país durant una bona època. De fet, el tèxtil, la metal·lúrgia, la mineria i el ferrocarril es necessitaven i estaven relacionats els uns amb els altres, principalment perquè compartien infraestructures de transport i energia, i aprofitaven sinergies laborals, però també culturals i socials.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”