Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

NOU SERVEI A LA DEMANDA TAD PLA DE L'ESTANY

Post by sag470 »

Benvolguts usuaris,

A partir del proper dilluns 2 de desembre entra en funcionament el nou servei a la demanda TAD Gironès.

Aquest servei que només funciona si hi ha demanda prèvia, això vol dir que per a poder utilitzar-lo cal realitzar primer una reserva indicant la parada d’origen i la de destí. Aquestes reserves es poden realitzar mitjançant l’APP de TAD - TEISA en qualsevol moment o via telefònica (de dilluns a divendres feiners de 8 h a 20 h).

Les reserves s’han de realitzar amb, com a mínim, 15 minuts d’antelació de l’hora estipulada de sortida de la primera parada de la línia. Un cop entrats en aquest període, s’enviarà als usuaris que hagin realitzat una reserva la posició del vehicle així com els horaris de sortida i arribada definitius. Un cop iniciada la ruta, es podrà seguir en tot moment la ubicació del bus mitjançant l’aplicació.

Un servei sostenible, inclusiu, intermodal i tecnològic per seguir aprop teu.

Grup TEISA

http://www.teisa-bus.com/ca/actualitat/ ... tany/1/574
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by sag470 »

NOUS HORARIS TAD GIRONÈS

19/05/2020

Benvolguts usuaris/es,

A partir del proper 20/05 el servei a la demanda del Gironès disposarà de nous horaris així com tres noves parades:

- Institut Narcís Xifra
- Canet d’Adri – Can Colomer d’Adri
- Canet d’Adri – La Vidella d’Adri

Poden consultar els nous horaris a l’enllaç de més informació.

Gràcies per la seva confiança.

Més Informació

http://www.teisa-bus.com/ca/actualitat/ ... ones/1/624
El Yisus 712
N5
N5
Posts: 82
Joined: Monday 23/03/2020 22:07

TAD Shotl

Post by El Yisus 712 »

Hola! Unes cosetes sobre Shotl i TaD de Catalunya...

Els serveis de Shotl a Sant Cugat (L5 TAD Can cortes Can borrull)(L10 TAD Can Trabal Buscarons)(CB TAD Can Mates Can Barata) ja tenen parades dignes d'un transport urbà o segueixen amb nomes ratlles grogues de parada de bus al asfalt?

El mapa de la app de Shotl funciona amb el TaD mes aprop de la teva ubicació, oi?

El TaD del Berguedà Bagà-Gisclareny entre d'altres estan ja operatius?

Perque nomes em surten les linies de TaD de Sant Celoni i no altres a la app de Sagalés on Demand?

Aqui us deixo videos:
Shotl:
https://youtu.be/krSXgLmr7gI
https://youtu.be/EtR2OT56gBg
https://youtu.be/-jfNjY4cDUw
Shotl-ElMeuBus:
https://youtu.be/OMJwNdJubxg
BerguedàTaD:
https://youtu.be/tWNKx0dxLKw
https://youtu.be/hYK1jVfi8Ms
SagalésOnDemand:
https://youtu.be/7cRJ7MGN_JQ
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by sag470 »

Surt a concurs el sistema a demanda de TMB pels pròxims 2+1+1+1 anys.

Al plec surt la gran aposta per elMeuBus que arribarà a 13 zones i 40 cotxes.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 9&lawType=
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by sag470 »

Sembla pasar-nos per alt. Igualada té TAD amb dues línies desde Sta.Margarida i Vilanova fins les Comes.
https://lescomes.elmeubus.com/
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Prova pilot de Transport a la Demanda, Clic.cat, per atendre la mobilitat laboral del polígon Les Comes amb Igualada, Vi

Post by sag470 »

sag470 wrote: Monday 15/02/2021 16:28 Sembla pasar-nos per alt. Igualada té TAD amb dues línies desde Sta.Margarida i Vilanova fins les Comes.
https://lescomes.elmeubus.com/
Més informació:

El director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha presentat avui als representants dels municipis d’Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui, la prova pilot de dos nous serveis de transport a la demanda Clic.cat que s’implementen al polígon Les Comes a partir del 15 de març. A la presentació telemàtica d’avui també han assistit representants empresarials de l’Anoia i el polígon, de l’ATM de Barcelona i de l’operador del servei, S.A. Masats Transports Generals (Direxis).

Les línies que es presenten avui són:
    TAD1: Sta. Margarida de Montbuí -Igualada - Polígon Les Comes
      TAD2: Vilanova del Camí - Igualada - Polígon Les Comes

      Recorregut línies TAD1 i TAD2

      En el cas de les línies TAD1 i TAD2, que es presenten avui, l’objectiu és connectar en transport públic sostenible els polígons industrials amb els municipis adjacents i evitar l’ús del vehicle privat oferint una alternativa eficient, còmode i segura. Els horaris encara són provisionals i s’ajustaran a la demanda de la majoria dels treballadors del polígon. Per aconseguir-ho, la Unió d’Empresaris de l’Anoia està realitzant enquestes a les empreses per a determinar el millor horari del servei.

      Des de l’any 1991 la Generalitat de Catalunya ha implantat serveis de transport a la demanda amb la col·laboració dels ajuntaments i consells comarcals. El novembre passat es va presentar la marca Clic.cat que respon a un model de transport a la demanda basat en la digitalització que facilita i agilitza l’accés als serveis del conjunt de la ciutadania. El director de Transports i Mobilitat, David Saldoni ha valorat que “a dia d’avui disposem de 235 línies que donen servei a 736 nuclis de població”. “El cas de les dues línies que presentem avui és el resultat d’una demanda dels empresaris, que ens han fet arribar a través de la Unió d’Empresaris de l’Anoia (UEA) i l’Associació d’Empresaris del Polígon Industrial les Comes (AEPIC) i del territori, que DTES ha traduït en mesures concretes per fomentar la mobilitat laboral en transport públic garantint la cohesió territorial i l’equitat de la ciutadania”, ha expressat Saldoni. En aquest sentit, el transport a la demanda, contribueix a garantir aquesta equitat, alhora que promou una mobilitat sostenible.

      Clic.cat: digitalització que facilita i agilitza l’accés als serveis

      Els serveis de transport a la demanda es caracteritzen perquè només es presten si hi ha un requeriment previ per part dels usuaris de manera que s’eviten els recorreguts ineficients i s’ofereix un servei molt ajustat a les necessitats reals dels usuaris.

      Tradicionalment, el sistema de reserva dels serveis de transport a la demanda s’ha fet a través d’una trucada telefònica prèvia, però des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha treballat en els darrers anys en la digitalització del sistema. Així, per a millorar la gestió i l’accés als serveis de transport a la demanda, actualment també hi ha aplicacions a iOs i Android que agilitzen i faciliten l’accés als serveis escurçant substancialment el temps necessari per a fer la reserva prèvia.

      En el cas dels nous serveis TAD1 i TAD2, les persones usuàries podran descarregar-se l’aplicació, desenvolupada per Direxis, El meu bus o fer la reserva al web www.lescomes.elmeubus.com.

      L’any 2019 un total de 59.200 viatgers van fer us dels serveis de transport a la demanda el que suposa un increment del 15,6% pel que fa al nombre de viatgers respecte l’any 2018.

      Els serveis de transport a la demanda es presten amb vehicles adequats a les necessitats de mobilitat existents, habitualment amb vehicles de menys de nou places de forma que s’eviten els desplaçaments ineficients i es redueixen les emissions al prestar-se només aquells serveis que han estat prèviament contractats.

      Pel que fa les tarifes, els primers viatges seran gratuïts per tal que els ciutadans que treballen al polígon puguin provar el servei. A partir d’aquí, el bitllet senzill costarà 1,7€, que és el mateix preu del bitllet senzill a Igualada, i a partir de 10 viatges, el preu es reduirà a 1,1€/viatge.

      Aquest sistema de gestió del transport a la demanda amb la marca Clic.cat es vol estendre al conjunt de serveis de Catalunya i a aquells nous serveis que s’implementin en el futur.

      https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... de-montbui
      Granolleri

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by Granolleri »

      Les línies interurbanes del Baix Montseny, que havien passat a funcionar a la demanda a causa del Covid-19, han tornat a la normalitat des del passat dia 22, i per tant, ja no cal demanar-les per fer-les servir.

      https://twitter.com/sagalesbus/status/1 ... 07843?s=20
      User avatar
      sag470
      N9
      N9
      Posts: 1902
      Joined: Friday 28/12/2007 16:49

      Comença el nou servei de transport a demanda a l'Alta Segarra

      Post by sag470 »

      Dijous, 27 de maig de 2021 a les 00:00

      El nou servei de transport a demanda ha començat a funcionar a l'Alta Segarra. Per a utilitzar-lo, només cal fer una reserva a l'aplicació Clic.cat, indicant la parada d'origen i la destinació a la qual es vol arribar.

      A través de l'app, les persones usuàries poden reservar viatges entre els següents municipis: Calaf, Sant Martí Sesgueioles, Pujalt, Prats de Rei, Castellfollit, Calonge de Segarra, i Igualada. No obstant això, el sistema no permet reservar desplaçaments entre dos punts dins de la ciutat d'Igualada ni tampoc viatges que coincideixin amb les expedicions de la línia regular de bus entre Igualada i Calaf.

      El vehicle que dona el servei és una furgoneta de 7 places, que està adaptada per a poder portar persones amb mobilitat limitada i que puguin necessitar una cadira de rodes. L'horari de funcionament és de dilluns a divendres, de 09.00 h a 13.00 h i de 17.00 a 20.30 h, i també els dissabtes de 10.00 h a 14.00 h. Els viatges entre municipis de la Mancomunitat de l'Alta Segarra tenen un cost de 3 €, mentre que els desplaçaments entre aquestes poblacions i Igualada tenen un preu de 5 €.

      El servei, que funcionarà com a prova pilot durant sis mesos, ha estat impulsat des de l'Ajuntament de Calaf i la Mancomunitat de l'Alta Segarra, juntament amb l'empresa Shotl, el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i el Departament de Territori i Sostenibilitat en el marc de l'estratègia SmartCatalonia.

      http://www.altasegarra.cat/actualitat/n ... garra.html
      User avatar
      Ecomobisostrans
      N10
      N10
      Posts: 3713
      Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
      Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
      Location: Barcelona
      Contact:

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by Ecomobisostrans »

      M'ajudeu clicant i compartint el post, a veure si veient moviment es dignen a posar bus a la gossera?
      https://www.facebook.com/FerranVeganSpi ... 5241197044

      Mira que portem d'anys insistint, i es veu que a la última reunió els van dir que si, que estava aprovat, però tot de paraula... a veure si ara que s'estan posant de moda els busos a demanda ho vegin més fàcil i per fi ho compleixin.
      campbell
      N5
      N5
      Posts: 120
      Joined: Tuesday 16/06/2015 18:12
      Location: Beverly Sants

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by campbell »

      Tenint en compte que ja de fa temps hi ha la intenció de traslladar el caacb a una altre ubicació, a uns terrenys que ja té comprats l'ajuntament al terme municipal de Montcada i Reixac, no recordo a quina part exactament..
      User avatar
      Ecomobisostrans
      N10
      N10
      Posts: 3713
      Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
      Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
      Location: Barcelona
      Contact:

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by Ecomobisostrans »

      Ui pero per això si que falta... vet a saber quant! Millor que posin bus que sinó estarem encara un munt d'anys així.
      El Yisus 712
      N5
      N5
      Posts: 82
      Joined: Monday 23/03/2020 22:07

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by El Yisus 712 »

      Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.
      ferran6420
      N6
      N6
      Posts: 283
      Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by ferran6420 »

      El Yisus 712 wrote: Friday 09/07/2021 13:24 Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.
      L'A6 ja fa parada allà.
      El Yisus 712
      N5
      N5
      Posts: 82
      Joined: Monday 23/03/2020 22:07

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by El Yisus 712 »

      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25
      El Yisus 712 wrote: Friday 09/07/2021 13:24 Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.


      L'A6 ja fa parada allà.
      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25
      El Yisus 712 wrote: Friday 09/07/2021 13:24 Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.
      L'A6 ja fa parada allà.
      Si vens de Lesseps no pots baixar fins a Vista Rica. Si vas a Lesseps pots pujar només fins a Vista Rica.
      User avatar
      genissimon
      N10
      N10
      Posts: 3183
      Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
      Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by genissimon »

      Regió-7, 30 de juliol de 2021 wrote: El Transport a la Demanda arribarà a petits pobles del Berguedà els caps de setmana
      El servei permet desplaçar a les persones de les àrees menys rurals sense línia de bus regular
      [...]
      Reposició del Tramvia Blau.
      Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
      Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
      Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
      Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
      ferran6420
      N6
      N6
      Posts: 283
      Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by ferran6420 »

      El Yisus 712 wrote: Sunday 25/07/2021 23:56
      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25
      El Yisus 712 wrote: Friday 09/07/2021 13:24 Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.


      L'A6 ja fa parada allà.
      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25
      El Yisus 712 wrote: Friday 09/07/2021 13:24 Abans tenien el T2. Una bona solució seria fer passar l'A6 cada hora i permetessin fer parada allà. A més la gent de Sant Cugat estarà molt agraïda.
      L'A6 ja fa parada allà.
      Si vens de Lesseps no pots baixar fins a Vista Rica. Si vas a Lesseps pots pujar només fins a Vista Rica.
      Si que es pot, al no tenir altra opció de transport ho permeten (lògic perque no hi ha competència alguna)
      El Yisus 712
      N5
      N5
      Posts: 82
      Joined: Monday 23/03/2020 22:07

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by El Yisus 712 »

      ferran6420 wrote: Friday 24/09/2021 15:21
      El Yisus 712 wrote: Sunday 25/07/2021 23:56
      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25

      L'A6 ja fa parada allà.
      ferran6420 wrote: Monday 12/07/2021 16:25

      L'A6 ja fa parada allà.
      Si vens de Lesseps no pots baixar fins a Vista Rica. Si vas a Lesseps pots pujar només fins a Vista Rica.
      Si que es pot, al no tenir altra opció de transport ho permeten (lògic perque no hi ha competència alguna)
      Si, es veritat. Ho he vist. Si els horaris fossin més accessibles...
      User avatar
      albert28
      N9
      N9
      Posts: 2185
      Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by albert28 »

      El Yisus 712 wrote: Tuesday 05/10/2021 18:15
      ferran6420 wrote: Friday 24/09/2021 15:21
      El Yisus 712 wrote: Sunday 25/07/2021 23:56 Si vens de Lesseps no pots baixar fins a Vista Rica. Si vas a Lesseps pots pujar només fins a Vista Rica.
      Si que es pot, al no tenir altra opció de transport ho permeten (lògic perque no hi ha competència alguna)
      Si, es veritat. Ho he vist. Si els horaris fossin més accessibles...
      Que un operador tingui un web accessible i un disseny amable de cara al usuari hauria de ser de compliment obligat... :x
      User avatar
      m.h.t.
      N9
      N9
      Posts: 2223
      Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
      Location: Badalona

      Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

      Post by m.h.t. »

      TMB suprimeix la línia 110 de bus

      La posada en servei de l'L10 Sud de metro ha fet canviar els hàbits de mobilitat de les persones que utilitzaven la línia

      La inauguració de les 3 darreres estacions de l’L10 Sud de metro el novembre de 2021 va portar a molts passatgers que utilitzaven la línia 110 de bus (d'Avinguda Carrilet a Zona Franca) a utilitzar el metro com a opció per arribar a la zona industrial (que compta amb sis estacions de metro), una opció que ha anat creixent entre els passatgers amb el final de les restriccions per la pandèmia. [...] Per tant, el divendres 2 de setembre serà l’últim dia que la línia estarà en funcionament.
      https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ona-franca


      Els grans damnificats: els treballadors veïns de Bellvitge... Un trajecte de 5 minuts ara serà una volta d'uns 20 min. amb transbord. :osti
      Salvem l'Estació de França!
      Post Reply

      Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”