Troben amiant a les UT 442

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
escursso
N5
N5
Posts: 122
Joined: Sunday 06/07/2008 18:57
Location: Tiana
Contact:

Troben amiant a les UT 442

Post by escursso »

Al fer la una reparació d'una unitat, han detectat que aquests trens porten components amb amiant. A veure que passa ara amb ells.

http://ferroguia.es/alertan-del-peligro ... omponente/

Salutacions.
User avatar
robertotlh
N7
N7
Posts: 324
Joined: Thursday 15/10/2015 14:47

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by robertotlh »

Jo optaria per la mateixa solució que va optar FGC fa uns anys. Llogar material suís de segona mà per mantenir el servei mentre es licita nou material per la línia
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by Ganz »

robertotlh wrote:Jo optaria per la mateixa solució que va optar FGC fa uns anys. Llogar material suís de segona mà per mantenir el servei mentre es licita nou material per la línia
El problema, llavors, és que és molt probable que el material suís també porti amiant. Cal no oblidar que les 442 estan basades directament de les Be 4/4 del LEB, a Lausanne, per exemple...

En el cas que no es pogués desamiantar la unitat per ser massa complicat, realment la millor opció seria, al meu parer, comprar material nou per la línia i enviar una 442 al museu. Per tal de preservar l'atractiu turístic de la línia, comprar a Stadler material derivat de les ABDeh 8/8 comprades recentment pel BOB (Interlaken), amb finestres practicables, adaptades a PMR, amb furgó i amb un cert grau de comfort podria ser una opció a tenir present...
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by sag470 »

A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by ortegote »

sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by genissimon »

ortegote wrote:
sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.
Que no facin provatures com quan, als anys 60 del segle XX, van provar un automotor Naval (*) a la línia i la cosa, de ben poc, no acaba en tragèdia.

* Un dels unificats de la línia Catalans, de les línies del País Basc o dels de Linares.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by ortegote »

genissimon wrote:
ortegote wrote:
sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.
Que no facin provatures com quan, als anys 60 del segle XX, van provar un automotor Naval (*) a la línia i la cosa, de ben poc, no acaba en tragèdia.

* Un dels unificats de la línia Catalans, de les línies del País Basc o dels de Linares.

Salut !!
Buenas,
No probaron uno, tuvieron 6 automotores matriculados del 3006 al 3011 y debido a esos problemas de Freno solo los usaron en el tramo de Navacerrada a Los Cotos.
Saludos.
mfuentesll2
N5
N5
Posts: 125
Joined: Monday 15/01/2018 17:48

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by mfuentesll2 »

A les 442 ara s'hi han de sumar les 470 i les 448 (i suposo que la 444 de Mora pero son pures suposicions). La presència en si no suposa un perill pel passatger, el problema es a l'hora de fer el manteniment si es manipula l'element que el conté. Suposo que a les properes R que es passin les tindran més temps per substituir les resistències que el contenen i descontaminar.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Troben amiant a les UT 442

Post by Fran-Ikarus »

Han arribat avui imatges de cotxes 442 sent desballestats (bé, més aviat caldria dir "engolits a mossegades", com per exemple els 1000/1100)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”