Reforma de la sèrie 2000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by fgc113 »

Miquel wrote:
Renfe445 wrote:
Miquel wrote:Sí. Però no se, si el mecanisme de la porta s'avaria, la part electrònica falla o volen provar o ves a saber, imagino que necessiten posar la clau de quadre per activar el mecanisme original. Imagino que pot anar per allà la cosa.
Yo creo que tiene pinta de ser banco de pruebas para que en un futuro se puedan sustituir todas las palancas por botones.
No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.

En tot cas, ja veurem com surt de tallers la UT 2017-2020, que segurament deu ser ja a Sant Genís. Si aquesta, i a mitjans d'any la 2013-2016 no porten el botó a totes les portes, jo crec que podrem descartar totalment que tinguin pas cap intenció de fer-ho.
La substitució de les palanques per botons es farà només a les portes adaptades (les dels extrems de cada tren) per a acomplir la llei d'accessibilitat.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Posts: 293
Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
Location: barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by David.F.C.M.B.1000 »

Renfe445 wrote:
Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante :roll:
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

David.F.C.M.B.1000 wrote:alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante :roll:
En el caso de los 3000 y 4000 serían más puertas ya que son trenes de dos y tres coches. Y tienen que durar muchos años más, hombre. :)
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by davroca5 »

David.F.C.M.B.1000 wrote:
Renfe445 wrote:
Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante :roll:
Tal y como esta la cosa, con un mejor mantenimiento te duran 10 años más. Son buenos trenes.
Salut!
#volemL9
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vida útil

Post by Guigui »

La reforma dels trens se sol fer a la meitat de la vida útil prevista. Si els 2000 van començar a circular el 1992, podeu comptar que aguantaran uns 25 anys més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Avui he vist la 2017-2020 ja en servei! No duia pas el canvi en les portes d'accés a PMR, pel que imagino que els botons a la 2021-2024 és una prova pilot.

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei.
2013-2016: En Reforma
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

La unitat 2001-2004 ha estat vinilada completament als laterals amb publicitat de Spotify!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:La unitat 2001-2004 ha estat vinilada completament als laterals amb publicitat de Spotify!
¡Están por todos los lados estos del Spotify! :o :o :o

¡No tienen suficientes abonados al Premium!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Doncs aquesta tarda he vist ja en servei la unitat 2013-2016, pel que tots els trens de la sèrie 2000 han estat reformats.

Una reforma que ha anat també de banc de proves en diferents unitats, el desbloqueig de portes i botons d'obertura a les portes PMR.

Del desbloqueig, al final s'ha instal·lat a tota la sèrie. I sobre els botons, aquest tren ja s'ha estrenat també amb aquests posats, i addicionalment també se li ha posat a la unitat 2009-2012. Pel que la prova sembla ser que ha sortit correctament i suposo que s'anirà instal·lant als 3 trens que falten en els propers mesos.
El metro de Barcelona amb motoristes!
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by davroca5 »

Moltes gràcies per la info, Miquel!
Salut!
#volemL9
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

De res, un plaer portar-vos novetats de tota la reforma de 3000 (en el seu dia) i 2000 de L3!

Ara ja m'he quedat """sense feina""", com a mínim fins que els 3000 aguantin! xD

Mentrestant, estaré al tanto del tema botons, així que actualitzo llista de nou. :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Miquel wrote:De res, un plaer portar-vos novetats de tota la reforma de 3000 (en el seu dia) i 2000 de L3!

Ara ja m'he quedat """sense feina""", com a mínim fins que els 3000 aguantin! xD

Mentrestant, estaré al tanto del tema botons, així que actualitzo llista de nou. :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
Cuando se empiecen a reformar los 2100 (espero que nunca pase) :D estarás en nómina otra vez. :)

También quiero decir que han hecho un trabajo realmente bueno con el botón. Estéticamente queda como si fuera algo muy provisional, pero el funcionamento es excelente, muy fluido, es como si hubieran salido las puertas así de fábrica.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Renfe445 wrote:Estéticamente queda como si fuera algo muy provisional, pero el funcionamento es excelente, muy fluido, es como si hubieran salido las puertas así de fábrica.
Eso sí, probablemente un 95% largo de personas lo percibirán, en base a la parte en negrita, como "una chapuza". Así somos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Actualitzo llista, amb un quart tren amb el botonet.

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR] <--
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Unes petites novetats.

Les UT 2013-2016 i la 2017-2020 han estat les primeres 2000 reformades a les que se les hi ha posat el vinil vermell a les portes. Imagino que caurà a la resta de la sèrie en les properes setmanes.

Francament, 3000, 4000 i 2000 semblava que s'havien quedat al marge d'aquest canvi, probablement pel poc temps de vida que els hi queden, tot i que com suposo que els 2000 es retiraran dels darrers, probablement hagin començat per aquests per acabar d'aprofitar la inversió per aquest any i poc que els hi queda.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

I avui he vist les UT 2001-2004 i 2021-2024 ja amb portes vermelles. Vist com de ràpid van, suposo que els altres dos trens, si no les tenen ja, deuen ser a punt. Estré atent aviam si això acaba esquitxant els 3000.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by M1171-M1172-M1169... »

No crec que 3000 i 4000 ho rebin, el que sí que cal fotografiar molt és el 2160, amb portes vermelles mantenint el blanc original.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by M1171-M1172-M1169... »

El 2008 també té mapes nous.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by M1171-M1172-M1169... »

M1171-M1172-M1169... wrote: Wednesday 25/05/2022 23:53 El 2008 també té mapes nous.
Ara ja els tenen tots.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”