A partir de dilluns 2 de març s’amplia l’oferta del bus d’altes prestacions (e12) que uneix Barcelona amb Vic
Aquesta línia va experimentar un augment del 4,67% en el nombre de viatgers l’any 2019
El Departament de Territori i Sostenibilitat incrementa l’oferta en el corredor Vic-Barcelona que realitza el bus exprés.cat e12. Així, es creen dues noves expedicions d’anada i tornada a les 19.40h i 20.40 des de Vic i a les 20.45h i 21.45h des de Barcelona (Sagrera) de dilluns a divendres feiners, excepte el mes d’agost. Dissabtes feiners es creen 3 noves freqüències des de Vic en sentit Barcelona (7.00h, 10.00h i 12.00h) i les seves corresponents tornades (8.00h, 11.00h i 13.00h). I diumenges i festius es creen 4 noves expedicions des de Vic en sentit Barcelona (14.00, 16.00h, 17.45h i 20.30h) i les seves corresponents tornades (15.35h, 17.05h, 18.50h i 21.50h).
Aquesta línia d’altes prestacions ha crescut en un 4,67% el nombre de viatgers durant l’any 2019, arribant a transportar 592.207 persones.
Amb aquestes noves expedicions, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua avançant en el seu compromís de millora de la mobilitat a la zona de baixes emissions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ZBE) en vigor des de l’1 de gener de 2020.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -barcelona
Exprés.cat
Re: Exprés.cat
A partir de dilluns 2 de març s’amplia l’oferta del bus d’altes prestacions que uneix Barcelona amb Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona
Gràcies a aquest increment, la freqüència de pas mitjana entre Barcelona i Cerdanyola els dies lectius passa a ser de 15 minuts
El Departament de Territori i Sostenibilitat incrementa l’oferta en el corredor entre Barcelona, Cerdanyola i la UAB amb 15 noves expedicions d’anada i 16 de tornada els dies lectius. A més, també creix l’oferta de serveis del mes d’agost amb 30 noves expedicions per sentit, per a la primera setmana d’agost, i 3 noves expedicions per sentit, per a la resta dels dies feiners del mes d’agost. Per últim, també augmenta el nombre d’expedicions en cap de setmana amb 1 nova expedició per sentit dissabtes feiners i 8 noves expedicions per sentit diumenges i festius.
Aquests nous horaris impliquen la incorporació de 2 nous vehicles amb targeta ambiental. Aquesta nova oferta suposa passar a disposar d’una freqüència mitjana entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès de 15 minuts els dies lectius.
La línia entre Barcelona i la UAB va transportar 1.103.095 viatgers l’any 2019, xifra que suposa un increment del 20,75% respecte l’any anterior.
D’aquesta manera, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua avançant en el seu compromís de millora de la mobilitat a la zona de baixes emissions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ZBE) en vigor des de l’1 de gener de 2020.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -exprescat
Gràcies a aquest increment, la freqüència de pas mitjana entre Barcelona i Cerdanyola els dies lectius passa a ser de 15 minuts
El Departament de Territori i Sostenibilitat incrementa l’oferta en el corredor entre Barcelona, Cerdanyola i la UAB amb 15 noves expedicions d’anada i 16 de tornada els dies lectius. A més, també creix l’oferta de serveis del mes d’agost amb 30 noves expedicions per sentit, per a la primera setmana d’agost, i 3 noves expedicions per sentit, per a la resta dels dies feiners del mes d’agost. Per últim, també augmenta el nombre d’expedicions en cap de setmana amb 1 nova expedició per sentit dissabtes feiners i 8 noves expedicions per sentit diumenges i festius.
Aquests nous horaris impliquen la incorporació de 2 nous vehicles amb targeta ambiental. Aquesta nova oferta suposa passar a disposar d’una freqüència mitjana entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès de 15 minuts els dies lectius.
La línia entre Barcelona i la UAB va transportar 1.103.095 viatgers l’any 2019, xifra que suposa un increment del 20,75% respecte l’any anterior.
D’aquesta manera, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua avançant en el seu compromís de millora de la mobilitat a la zona de baixes emissions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ZBE) en vigor des de l’1 de gener de 2020.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -exprescat
Nova e5 Almacelles - Lleida
Horaris e5Departament de Territori, Generalitat de Catalunya wrote: Entra en funcionament la línia de bus exprés.cat entre Almacelles i Lleida (e5)
És la cinquena línia de la xarxa exprés.cat a la demarcació de Lleida i la 41a a tot Catalunya
La nova línia incorpora 10 serveis nous en total de dilluns a divendres feiners, de tal forma que s’oferiran 14 anades i 14 tornades
La Generalitat de Catalunya reforça el servei d’autobús entre Almacelles i Lleida i l’incorpora, a partir de l’11 de gener, a la xarxa d’altes prestacions exprés.cat. Serà l’e5, la cinquena línia de la xarxa exprés.cat a la demarcació de Lleida i la 41a a tot Catalunya. La transformació de l’actual línia que comunica Almacelles i Lleida en exprés.cat comporta un increment de l’oferta –de dilluns a divendres feiners i en dissabtes feiners–, i un conjunt de millores de gestió, servei i velocitat comercial.
Oferta: Es reforcen totes les franges horàries de dilluns a divendres feiners entre Almacelles i Lleida, tot incrementant el servei amb 10 noves expedicions en total, de manera que l’oferta actual passa a ser de 14 expedicions per sentit. En dissabtes no festius, s’incorporen 5 expedicions noves fins assolir-ne 10 en total, cinc d’anada i cinc de tornada.
Velocitat comercial: L’e5 estableix serveis ràpids entre Almacelles i Lleida.
La línia forma part de la integració tarifària de Lleida.
Intermodalitat: Ofereix connexions amb serveis de transport urbà i altres autobusos interurbans.
Vehicles totalment accessibles, amb premsa i servei de Wi-Fi gratuïts a bord.
La nova línia exprés.cat té una imatge diferenciada.
Re: Exprés.cat
Des d'avui la línia e13 Sabadell-Granollers-Mataró recupera els seus horaris anteriors a la pandèmia.
Re: Exprés.cat
Nova e6 Lleida - Les Borges Blanques
Departament Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Generalitat de Catalunya wrote:
El Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori reforça la mobilitat en transport públic per carretera a les Garrigues amb un nou servei exprés.cat (e6) i quatre noves línies a la demanda del Clic.cat. La transformació de l’actual línia de bus que comunica la capital de les Garrigues i Lleida en exprés.cat comporta un increment de l’oferta i un conjunt de millores de gestió, servei, velocitat comercial i intermodalitat.
En aquest sentit, es reforcen totes les franges horàries de dilluns a divendres feiners entre les Borges Blanques i Lleida, amb un total de 33 expedicions entre les 6.15 hores del matí i les 22.30 hores de la nit. Són 17 expedicions entre les Borges Blanques i Lleida, i 16 de Lleida a les Borges Blanques. Els dissabtes hi haurà 7 expedicions, 4 direcció Lleida i 3 de tornada. I els diumenges i festius hi haurà quatre expedicions: dos en cada sentit.
Els horaris s’han dissenyat de forma que es millora la coordinacio amb els serveis ferroviaris d’alta velocitat a Lleida per anar a Barcelona.
L’e6 estableix serveis ràpids per l’N-240, entre les Borges Blanques i Lleida, a l’estació de Renfe i la d’autobusos, amb una única parada a Juneda. La línia, que forma part de la integració tarifària de Lleida, compta amb vehicles totalment accessibles, amb premsa i servei de Wi-Fi gratuïts a bord i la imatge del servei de bus exprés als autobusos i les parades.
Re: Exprés.cat
Mentrestant a la línia de tren entre les Borges i Lleida... Res...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Exprés.cat
Ni tampoc a la de Cervera...
Entre setmana només amb la 447 de reserva i el 448 de Saragossa que es tira mig dia aparcat a Lleida (arriba a quarts de 9 del matí i marxa a quarts de 6 de la tarda) ja es podria fer bastants serveis. Altra cosa serien els torns de maquinista.
Però com que serem el conillet d'Índies de la Gencat per fer provatures amb FGC...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Exprés.cat
Regió-7, 23 de maig de 2024 wrote: La Generalitat preveu connectar Manresa, Berga i Igualda amb busos exprés
El Departament de Territori vol ampliar fins a la vuitantena les línies del servei Expres.cat
També es contempla crear les rutes Berga-Barcelona i Igualada-Terrassa
ACN
Barcelona 23 MAI 2024 17:33 Actualitzada 23 MAI 2024 17:35
El Departament de Territori preveu doblar en els pròxims anys les línies Expres.cat amb 38 noves línies i arribar fins a la vuitantena. Entre elles, es contempla l'e25 (Berga-Barcelona), l'e26 (Berga-Manresa), l'e27 (Manresa-Igualada), l'e29 (Vilanova-Vilafranca-Igualada), l'e30 (Martorell – Terrassa per la B-40) i l'e31 (Igualada-Terrassa per la B-40).
La nova organització ve determinada per l'estudi 'Caracterització i concreció de l'evolució de la xarxa Exprés.cat, implementació dels nous serveis i definició del material mòbil necessari' i ha tingut en compte les necessitats del territori a partir del seu volum de població que en pot fer ús, els seus recorreguts, el tipus dia via, el temps de viatge i si hi ha una alternativa en tren. Exprés.cat és una xarxa de busos més directes, amb menys parades, més freqüències de pas i amb una velocitat comercial més elevada.
El document recull la proposta de crear 21 línies noves, convertir-ne 16 més que estan en servei i perllongar una línia ja existent (e13 fins a Terrassa).
A més de les esmentades que afecten a la Catalunya central, a Barcelona també es vol habilitar les línies e35 (Premià de Dalt-Barcelona), l'e36 (Pineda de Mar-Calella-Barcelona), l'e38 (Teià -El Masnou-Barcelona) i l'e42 (Lloret de Mar-Blanes-Barcelona).
A les comarques de Girona, es tractaria de la línia e7 (Blanes – Lloret de Mar), e8 (Blanes – Girona, tot i que tant podria ser nova o l' L0167 reconvertida); e9 (Girona-Flaçà-La Bisbal d'Empordà-Palafrugell), e10 (Girona-Sant Feliu de Guíxols) i e11 (Figueres-L'Escala-Torroella).
A les demarcacions de Lleida i Tarragona, serien les línies e2.2 (Lleida – Torrefarrera-Rosselló, que es dividiria de l'e2, que passaria a ser e2.1); l'e7 (Balaguer – Lleida), l'e13 (Montblanc-Tarragona), l'e14 (Valls – La Bisbal- El Vendrell-Calafell), l'e70 (Lleida-Montblanc-Tarragona) i l'e72 (Lleida-Tortosa).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.