fgc113 wrote: ↑Wednesday 01/09/2021 22:18
D'acord, teniu raó. Aleshores si a un bus no funciona la validadora, què hauria de fer el conductor? Hi ha algun equivalent als bescanvis dels títols magnètics? I dic bus perquè ja seria mala sort que en una estació no funcionara cap validadora.
La màquina blava que té el conductor serveix per validar per defecte però pot habilitar el mode consulta, així que per qualsevol problema se el conductor ho té tot cobert.
Aixo no es aixis a totes les companyies, a TMB per exemple no es disposa d'aquest sistema.
A TMB si no va cap validadora previa comprobacio que es te la targeta de la tmobilitat sel deixa pasar (no hi ha manera de saber si la targeta esta validada o no)
En altres companyies he llegit que es dona un bitllet de T-incidencia , lo que nose es si ho comproben amb el pupitre o no l'estat de la targeta o el donen directament.
Avui comença la marxa en blanc de la T-Mobilitat, a l'hora que ja hi ha nova aplicació per al mòbil, aquest cop també per a I-Phone, i ja es poden provar els títols "convencionals" versió T-Mobilitat. Aquest és el compte de Twitter que ha començat també avui:
Lo que ara la gent s'està adonant de com està mal feta la T-Mobilitat. Per exemple, que no pots compartir el suporten físic i móvil alhora, són dos suports diferents (per tant, és com si pagues doble per tenir ambdues coses).
Una cosa és la fallida del sistema mòbil, que pot passar de tant en tant (més enllà de si és evitable o no), i una altra és trigar anys i panys a fer un nyap, quan l'Oyster londinenca en fa 15 (o més?) que funciona i permet des del seu inici coses que la T-Mobilitat ni tan sols té previstes, com l'adaptació automàtica a la modalitat tarifària més econòmica en funció de l'ús real.
I ja ni parlem de la integració tarifària efectiva a tots els nivells. On s'és vist que, dues dècades després, cada operador encara faci la guerra pel seu compte amb un reguitzell d'aplicacions diferents?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
En iPhone segueixen treballant... al menys quan apropes l'aparell a una validadora et surt el Wallet conforme vols pagar amb targeta. Suposo que estan esperant que Apple autoritzi tot això.
Renfe445 wrote: ↑Tuesday 05/10/2021 12:07
Guigui, tens la T-mobilitat per si un cas?
Per a quin cas? Per a passar la T-70/90 a la meva filla o la seva mare quan jo no la necessito? O vice-versa, que alguna d'elles me la passi a mi?
L'únic que fa, a més de substituir el suport en paper per un d'electrònic, es convertir tots els títols en unipersonals. Per aquesta sonada bírria s'han gastat tants milions?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Veig un error el fet que el suport físic i el suport mòbil siguin dues targetes diferents, com han comentat altres companys per aquí o per xarxes. El més lògic seria poder validar indistintament amb el mòbil o amb el suport físic.
Quin canvi exactament suposarà la T-Mobilitat, a part del fet de passar de la targeta de cartró a la targeta sense contacte? L'ideal seria poder carregar-li un abonament (mensual, trimestral, semestral o anual) o carregar-li saldo, però ara per ara no veig que això hagi de passar en un futur proper.
Per cert, comentar que a dia d'avui veig la implantació molt verda encara. A mi, per exemple, la recàrrega del suport em falla més que no pas funciona, des que vaig adquirir el suport sense contacte quan va començar la fase anterior de les proves.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Jo veig aquest període de proves adreçat a un perfil de gent on tant li fa tenir el suport actual o el modern i està disposat a anar donant la turra per comprovar que el sistema funciona.
A mi personalment m'agrada el sistema, a part que t'estàs estalviant vint euros aproximadament, comences a conèixer com funciona tot l'entrellat i treus conclusions per poder explicar als teus amics o familiars quan sigui el moment d'estrenar el nou invent.
Al final de tant esperar doncs és alguna cosa, tu.
La londinenca. En aquest cas, demanar ajuda a TFL per a copiar (evidentment, no piratejar) un sistema tarifari flexible per a l'usuari, fent solament els ajustaments que la idiosincràsia de Barcelona exigeixi. Sense invents, amb costos, temps i experiència de desenvolupament ja superat. Això ho podríem tenir des de fa deu anys, pel cap baix.
La vienesa. Seguir amb suport en paper, però només amb dos tipus de bitllet: senzill (i derivats, com targeta d'x bitllets senzills) i abonament (diari, setmanal, mensual, anual), multiplicat per les zones a recórrer. Validadores sense barrera i controls aleatoris massius. Efectes col·laterals positius: baix cost de manteniment, i calen molts llocs de treball. Però sembla que a Barcelona i àrea metropolitana només ens han governat conservadors de dretes que no volen sentir a parlar de mà d'obra.
Què tenim? Un invent per a vendre al món que som modernets, però que fins ara només ha omplert les butxaques de les Caixes (perdó "Caisas") i Indres d'aquest món, que tantes nàusees provocaven a certs partits que ara governen a l'ajuntament de Barcelona. Més d'una dècada després d'anunciar-se (i fer veure que s'hi posaven), encara no tenim pràcticament res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Renfe445 wrote: ↑Tuesday 05/10/2021 12:35
En iPhone segueixen treballant... al menys quan apropes l'aparell a una validadora et surt el Wallet conforme vols pagar amb targeta. Suposo que estan esperant que Apple autoritzi tot això.
Això te bona pinta, saps si faran possible que es faci servir el mode "Express Transit"?
Quickly pay for rides with Apple Pay using Express Transit on your iPhone and Apple Watch without having to wake or unlock your device, or open an app. You don't even need to validate with Face ID, Touch ID, or your passcode.
Seria molt bona noticia i el primer a Espanya que ho té... de fet a Europa crec que nomès està disponible a 3-5 llocs (Londres, Finlàndia i Bielorússia).
Ni idea. Això sí en Guigui ha posat sobre la taula el punt que hauríem d'estar recordant constantment, el tema de les "caisas" i indres... mare meva indra el lío que està fotent amb el software també. Portes giratòries i més merdes al voltant.
Jo aniria per la via vienesa però utilitzant el producte que tenim contactless. Hi ha aspectes de la tarificació actual com són els abonaments que això és tarifa plana, llavors clar a tu no t'interessa anar pagant cada cop que valides que això és el que passa amb la tarificació "oysteriana".
Renfe445 wrote: ↑Tuesday 05/10/2021 16:21
Jo aniria per la via vienesa però utilitzant el producte que tenim contactless. Hi ha aspectes de la tarificació actual com són els abonaments que això és tarifa plana, llavors clar a tu no t'interessa anar pagant cada cop que valides que això és el que passa amb la tarificació "oysteriana".
Això es pot solucionar amb límits de pagament. Per exemple, que et cobren cada viatge a preu de viatge unitari de T-Casual fins que arribes a un consum equivalent al preu d'una T-Usual. I que cada mes es reinicie, així es com funciona la TuiN de Metrovalència.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.