Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by genissimon »

Reus Digital, 26 d'octubre de 2021 wrote: Pallarès: «L'estació intermodal, si no està connectada amb el tren-tramvia, no té sentit»
La delegada del Govern al Camp de Tarragona demana fixar-se en les execucions i no en les previsons dels PGE
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
robertotlh
N7
N7
Posts: 324
Joined: Thursday 15/10/2015 14:47

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by robertotlh »

genissimon wrote: Tuesday 26/10/2021 9:23
Reus Digital, 26 d'octubre de 2021 wrote: Pallarès: «L'estació intermodal, si no està connectada amb el tren-tramvia, no té sentit»
La delegada del Govern al Camp de Tarragona demana fixar-se en les execucions i no en les previsons dels PGE
[...]
I la forma més fàcil de fer-ho és fer la Intermodal al nus de Vilaseca. A Madrid ja se n'han adonat, aquí seguim discutint sobre el sexe dels àngels i marejant la perdiu.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by metring »

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -vila-seca

Ferrocarrils licita el projecte constructiu del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils i Vila-seca


El document, amb un termini màxim de redacció de 18 mesos, definirà tècnicament les actuacions per implantar el primer tram del tramvia, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca
S’està redactant l’estudi informatiu del segon tram, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes, així com la connexió entre Vila-seca i Tarragona
Tot el sistema tindrà un traçat independent de la xarxa ferroviària d’Adif en servei, cosa que permet adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a licitació la redacció del projecte constructiu del primer tram del tramvia del Camp de Tarragona, entre Cambrils i Vila-seca. El document definirà tècnicament les actuacions necessàries per a la implantació d’un sistema de tramvia, de 14,60 quilòmetres de longitud, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca. Amb el projecte s’assoleix un doble objectiu: es recupera un mode de transport públic pel corredor de l’antiga xarxa de rodalies i s’elimina l’efecte barrera de la infraestructura fora de servei mitjançant la integració urbana de la solució tramviària. La licitació és per un import d’1,9 milions i un termini màxim de redacció de 18 mesos.

Per al tramvia del Camp de Tarragona s’ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d’Adif en servei, cosa que permet adoptar l’ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a Ferrocarrils a l’hora d’adquirir el material mòbil i gestionar el servei. Durant la redacció del projecte constructiu que es licita, s’analitzarà el sistema d’energia, amb l’objectiu de disposar d’un sistema sense catenària als àmbits densament poblats.

El pressupost previst per a la implantació del tramvia entre Cambrils i Vila-seca, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil, és de 150 milions.

En paral·lel, s’està redactant l’estudi informatiu de la resta de la xarxa tramviària, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes, així com la connexió entre Vila-seca i Tarragona, també mitjançant traçats independents de la xarxa d’Adif i amb les mateixes característiques que el primer tram pel que fa a l’aplicació d’un sistema sense catenària en els trams més urbans.

Actualment, el 90% de la mobilitat al Camp de Tarragona és interna i la quota modal global del transport públic és del 18%. L’objectiu principal de la nova xarxa és fer créixer la quota modal del transport públic fins al 25% mitjançant l’establiment de serveis ràpids per a la mobilitat interurbana, accessibles als centres i als barris de les ciutats i connectors dels pols estratègics d’activitat d’aquest àmbit, per a la mobilitat tant de residents com de visitants. La demanda estimada és de 9 milions de viatges anuals, un cop estigui plenament en servei la xarxa i tenint en compte els desenvolupaments previstos i l’aplicació de mesures de promoció del transport públic i la mobilitat activa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by metring »

Ara entenem la pressa per tancar la línia, arrencar les vies, enderrocar impunement l'estació de Cambrils, etcètera, etcètera...

https://twitter.com/ap7GratuitaJa/statu ... 5GVf46J4tQ
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by Renfe445 »

Que no us faci estrany veure que s'investigui d'aquí a uns anys un altre "Caso Malaya"...
Benadav
N1
N1
Posts: 7
Joined: Tuesday 27/12/2022 10:36

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Post by Benadav »

https://www.diaridetarragona.com/movil/ ... BB14266986

La estación intermodal entre Reus y Vila-seca empezará a construirse en 2026
La ministra de Transportes, Raquel Sánchez, ha indicado que la nueva estación permitirá una mejor conexión con Rodalies, con el aeropuerto y con el futuro tranvía de titularidad autonómica.

La estación intermodal entre Reus y Vila-seca empezará a construirse en 2026.

La ministra de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma), Raquel Sánchez, ha anunciado este viernes que el estudio informativo de la nueva estación intermodal en el Camp de Tarragona se someterá a información pública antes de finalizar este año 2023. La futura infraestructura estará en Vila-seca y muy cerca, al sur, del Aeropuerto de Reus.

Raquel Sánchez ha informado sobre el estado de los trabajos y ha ratificado el compromiso de comenzar las obras de la nueva estación intermodal a principios de 2026. En la nueva estación convergerán diversos modos de transporte, puesto que su ubicación permite dotar de conexión con alta velocidad al Aeropuerto de Reus y mejorar las conexiones con Rodalies, además de encajar con futuros proyectos de otras administraciones, como el tranvía “TramCamp” de la Generalitat.

La estación intermodal entre Reus y Vila-seca empezará a construirse en 2026.

Así lo ha comunicado en la presentación del proyecto que se ha celebrado hoy, en la sede de la Subdelegación del Gobierno en Tarragona, donde han asistido el secretario general de Infraestructuras, Xavier Flores; el subdelegado del Gobierno, Santiago Castellà; el vicepresidente segundo de la Diputació de Tarragona, Joan Josep García, el director Serveis Territorial en Tarragona de la Generalitat, Xavier Villacampa, así como otros representantes públicos de la zona. Estaban el alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, el de La Canonja, Roc Muñoz; la concejala Teresa Pallarès, como representante de Reus, y el alcalde Pere Segura, de Vila-seca.

La titular de Mitma ha destacado “la importancia de escuchar al territorio y el diálogo entre administraciones para avanzar en las mejoras de las infraestructuras y llegar a las mejores soluciones”.

Así, Raquel Sánchez ha expuesto la situación actual de esta actuación, cuyo estudio informativo está en curso por parte del Ministerio y se aprobará antes de finalizar el año.

Por su parte, el Ayuntamiento de Reus y el de Vila-seca han reivindicado que la estación intermodal de Tarragona sea una infraestructura que «conecte el territorio» a través de Cercanías, tranvía y el Alta Velocidad. Así lo ha manifestado Teresa Pallarès y Pere Segura, en la presentación.

La demanda total prevista en la nueva estación es de más 1.850.000 viajeros anuales en ambos sentidos
Está previsto que a finales de este año se pase a información pública la redacción del proyecto, que contará con una inversión superior a los 30 millones de euros el desarrollo de las obras. La ministra ha afirmado que cuentan con el consenso del territorio en cuanto a la ubicación de la estación, la cual se espera que reciba 1,8 millones de pasajeros el año.

Características de la nueva estación intermodal

La ubicación de la nueva estación en el área del Camp de Tarragona, al norte de la ciudad de Vila-seca, goza de una buena accesibilidad en vehículo privado y cuenta con excelentes conexiones con el Corredor Mediterráneo, con el transporte público en las líneas RT1, R14 y R15, así como con el proyecto de la futura línea de tranvía.

La estación intermodal entre Reus y Vila-seca empezará a construirse en 2026.

Además, la proximidad con el Aeropuerto de Reus permitirá una adecuada intermodalidad entre los transportes aéreo y ferroviario, con una reducción en los tiempos de acceso a la red de alta velocidad para los 240.000 habitantes de las ciudades de Reus y Tarragona y resto de usuarios.

La demanda total prevista en la nueva estación es de más 1.850.000 viajeros anuales en ambos sentidos, para lo que se plantea una estación de 4 vías y dos andenes. Esta actuación se enmarca en la estrategia del Ministerio de potenciar el transporte ferroviario a través de la mejora de las infraestructuras, los servicios, la explotación o la gestión, que permitan contribuir al crecimiento de este modo.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”