En principi no. Com a mínim des de el 23 de març que van junts de nou. Si el voleu identificar fàcilment, el 3004 duu encara (si no els han retirat) els marcs marrons en els indicadors del costat d'obertura de portes.Fran-Ikarus wrote: ↑Monday 12/04/2021 14:03Ara va correlatiu, 3001..3004 (veure el meu anterior missatge)
...perquè imagino que no han canviat les calques (com van començar a canviar, en els últims temps dels 1100, les plaques)
Seguiment de 3000 i 4000
Re: Seguiment de 3000 i 4000
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
(Ho copio en diversos temes perquè penso que és interessant, per aquells membres que els segueixin per separat)
I al de seguiment de 3000 i 4000, que consti que la licitació parla de desballestar 42 trens, amb la qual cosa (18 3'000 i 24 4000) no en quedaria cap:
https://twitter.com/transportcat/status ... 7295629314
Hi cap, la possibilitat, de que dins dels 42 trens hi comptin el 1100 M-M, la qual cosa deixaria 41 desballestats, entre 3000 i 4000, i per tant d'una de les dues sèries no se'n salvaria cap unitat.
Jo, a priori, apostaria perquè tinguessin pensat deixar un 4000, i que pel que fa als 3000 tinguin al cap que "ja deixaran un 2000 o 2100, que són si fa no fa el mateix", però ves a saber què en pensen, realment
A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000
I al de seguiment de 3000 i 4000, que consti que la licitació parla de desballestar 42 trens, amb la qual cosa (18 3'000 i 24 4000) no en quedaria cap:
https://twitter.com/transportcat/status ... 7295629314
Hi cap, la possibilitat, de que dins dels 42 trens hi comptin el 1100 M-M, la qual cosa deixaria 41 desballestats, entre 3000 i 4000, i per tant d'una de les dues sèries no se'n salvaria cap unitat.
Jo, a priori, apostaria perquè tinguessin pensat deixar un 4000, i que pel que fa als 3000 tinguin al cap que "ja deixaran un 2000 o 2100, que són si fa no fa el mateix", però ves a saber què en pensen, realment
A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Ara TMB diu que està, ehem, "previst" preservar un 3000 i un 4000.
En respuesta a
@SigerSystem
Bon dia. La Fundació TMB vetlla per la preservació del patrimoni històric del transport públic preservant un vehicle de cada sèrie que es retira. De la sèrie 1100 #metrobcn s’ha preservat un tren amb tres cotxes. I el mateix està previst amb les sèries 3000 i 4000. Salutacions.
2:11 p. m. · 7 may. 2021·Twitter Web App
En respuesta a
@SigerSystem
Bon dia. La Fundació TMB vetlla per la preservació del patrimoni històric del transport públic preservant un vehicle de cada sèrie que es retira. De la sèrie 1100 #metrobcn s’ha preservat un tren amb tres cotxes. I el mateix està previst amb les sèries 3000 i 4000. Salutacions.
2:11 p. m. · 7 may. 2021·Twitter Web App
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.Fran-Ikarus wrote: ↑Friday 07/05/2021 8:21
A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000
Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).
I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions.
A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de 3000 i 4000
El més greu es que quan retiraran les 2000 aquestes tindran només 5-7 anys desde la seva reforma (2016-2018, crec).Miquel wrote: ↑Saturday 08/05/2021 12:30Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.Fran-Ikarus wrote: ↑Friday 07/05/2021 8:21
A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000
Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).
I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions.
A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.
Per altra banda imagino que ja està prevista una 2a comanda amb més 7000 per substituir les 2000. Però hauria de fer-se... Quasi que ja.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Certament sí, ni als 10 anys arribaria.
M'he fitxat ara en les dates de retirada dels trens, i la del darrer 3000 està prevista per la setmana 16 del 2022 (mitjans d'abril), i la propera, que seria la del primer 2000 retirat seria a la setmana 44 del mateix any (finals d'octubre).
Hi ha una diferència de mig any aproximadament, potser ja li han demanat a Alstom l'ampliament i no han dit res? Entenc que la retirada d'un tren probablement coincideixi amb l'entrega d'una nova unitat.
De totes formes ja veurem, els 2 primers 3000's actius que es retiren, ho haurien de fer aquest setembre, i com a mínim de cara a la galeria del nou tren no se n'ha vist gran cosa, més enllà de que a l'octubre passat havien muntat una maqueta de fusta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N5
- Posts: 112
- Joined: Saturday 21/12/2013 14:01
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Vox wrote: ↑Saturday 08/05/2021 15:57El més greu es que quan retiraran les 2000 aquestes tindran només 5-7 anys desde la seva reforma (2016-2018, crec).Miquel wrote: ↑Saturday 08/05/2021 12:30Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.Fran-Ikarus wrote: ↑Friday 07/05/2021 8:21
A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000
Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).
I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions.
A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.
Per altra banda imagino que ja està prevista una 2a comanda amb més 7000 per substituir les 2000. Però hauria de fer-se... Quasi que ja.
A principis d'any es va signar una ampliació de la comanda de la S/7000 (8 trens més)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Jo ja he començat aquell "procés mental" que, quan agafo la L3, em fa "desitjar" que arribi un 3000 i no pas un 5000 o 2000 (si bé, en aquest últim cas, veurem com van les coses). I amb la L1 em passarà igual amb els 4000 vs 6000, és clar, només que l'utilitzo molt menys sovint.
De moment, ahir el 3017-3020 (iupi!)
De moment, ahir el 3017-3020 (iupi!)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Jo des de fa molts anys que tinc el “procés mental” de voler veure 4000, al menys des d’abans que reformessin el darrer tren.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Doncs ja ho tindriem! Gràcies! (de fet em sonava si aquesta ampliació de comanda).victorromo99 wrote: ↑Sunday 09/05/2021 13:54
A principis d'any es va signar una ampliació de la comanda de la S/7000 (8 trens més)
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Donada la reforma a mi això no crec que em passi. Les veig més 2007 que 1986Fran-Ikarus wrote: ↑Monday 10/05/2021 11:38 Jo ja he començat aquell "procés mental" que, quan agafo la L3, em fa "desitjar" que arribi un 3000 i no pas un 5000 o 2000 (si bé, en aquest últim cas, veurem com van les coses). I amb la L1 em passarà igual amb els 4000 vs 6000, és clar, només que l'utilitzo molt menys sovint.
De moment, ahir el 3017-3020 (iupi!)
Quasi que em concentro més en 2100 sense reformar (encara recordo quan les 2100 eren les més modernes de BCN) o les 500 que mai agafo
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Desballestament suspès
Atenció!!
El desballestament dels 3000 i 4000 queda temporalment suspès, sembla que els nous trens trigaran més de l'esperat https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
https://twitter.com/transportcat/status ... 7244768261
El desballestament dels 3000 i 4000 queda temporalment suspès, sembla que els nous trens trigaran més de l'esperat https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=
https://twitter.com/transportcat/status ... 7244768261
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Hem de fer el possible per salvar aquests trens, el 1100 podria retornar a la L4 i permetre tenir més trens en qualsevol moment. Ja pensava que el 3013-3036 seria el primer en caure, fa moltíssim temps que no el veig.
Ja fa molt de temps que espero 3000 o 2000 a la L3, 4000 a la L1 i 2100 no reformat a la L4 (esperança inútil per tornar a veure-hi el 1100 també).
Sandy
Ja fa molt de temps que espero 3000 o 2000 a la L3, 4000 a la L1 i 2100 no reformat a la L4 (esperança inútil per tornar a veure-hi el 1100 també).
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
No sé si algú ho havia dit, però torna a estar correlatiu el 3021-3024.
Caldrà passar molt per la L3 i L1.
Sandy
Caldrà passar molt per la L3 i L1.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Per primer cop en molt de temps he agafat el 4028-4017, que conserva encara els fluorescents. Espero que puguem gaudir d'aquests trens el màxim de temps possible, ja que van ser un canvi radical quan van aparèixer (com ho van ser també els 1000 i 1100 en un altre sentit). Els primers blancs i amb aire acondicionat, termòmetres lluminosos, megafonia i altres noves incorporacions que van dur.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Adjudicat el desballestament de la totalitat de les sèries 2000, 3000 i 4000, i dos cotxes 1100:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
En total, 30 cotxes 2000, 87 cotxes 3000, 117 cotxes 4000 i 2 cotxes 1100.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
En total, 30 cotxes 2000, 87 cotxes 3000, 117 cotxes 4000 i 2 cotxes 1100.
Salvem l'Estació de França!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Escàndol majúscul. No podem permetre que es faci desaparèixer d'aquesta manera els trens que fa tants anys que han demostrat ser tan fiables i estimats. El 1100 s'ha de salvar, i els 3000, 4000 i 2000 també (i més quan alguns no fa ni 5 anys que van ser reformats). El 13 de desembre com a molt tard hem d'estar a punt.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
I a una UTE amb un nom relament ad-hoc:
"UTE 42 Trens IDES DEMOL"
Per les xifres donades, entenc que pensen conservar una composició M-R-M de 3000 i una M-R-M de 4000, i cap de 2000 "perquè s'assembla molt a la de 3000", interpreto.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Justa la fusta, la idea d'ara és desar composicions triples, i clar, el 2000 doncs no. Veurem que passa en un futur, però s'hauria d'evitar.Fran-Ikarus wrote: ↑Saturday 13/11/2021 11:05I a una UTE amb un nom relament ad-hoc:
"UTE 42 Trens IDES DEMOL"
Per les xifres donades, entenc que pensen conservar una composició M-R-M de 3000 i una M-R-M de 4000, i cap de 2000 "perquè s'assembla molt a la de 3000", interpreto.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
El 2000 no pot continuar circulant en M-R-M, com ho va fer al seu debut a L3 i L5, enganxat a M-M de 3000?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan