Seguiment de 3000 i 4000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Els trens s'haurien de mantenir sencers, ocasionalment retornar un 2000 a condició original (per anar un M-R-M acoblat a un M-M de 3000) hauria d'estar considerat també, però sempre sense perdre cotxes de forma permanent. La idea de només conservar trens de tres cotxes és una excusa per no treure'ls a la línia, ja que llavors diran que no té prou capacitat i mai els veurem més. Mirant el contracte jo crec que no només no es conserva cap 3000, 4000 ni 2000, sinó que poden perillar l'M-R-M del 1100, el 100, el 400 i el 300 suposadament preservats segons TMB. No podem perdre tot això.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Renfe445 »

Estaria maco tenir el 3001-3002 acoblat al 2001-2301-2002, amb la megafonia original extra ràpida. :D
593Dromedario wrote: Friday 20/03/2009 21:08 Molt bona, metring :) . Aquesta setmana, des que em vaig llegir aquest fil sobre el Sonabloc, li he prestat més atenció als timbres. La sorpresa ha estat que avui, en un Civia (463-208M), he provat la nova "Megafonia Barrufet" :D . En realitat hi ha hagut un error en la velocitat de reproducció, que ha fet que tant el timbre com la veu anessin més de pressa i considerablement més agudes.
metring wrote: Friday 20/03/2009 21:48 Juaaa, jua, jua, què bo!!!!!!!!! Això em recorda quan van estrenar els 2000 a la L3, durant els jocs olímpics, la megafonia també anava depressa quan anunciaven el nom de l'estació xD
i després es podria conservar un tren de dos i un de tres de la sèrie 4000 i es deixa el taller de santa eulàlia com cotxera d'històrics.

Tan de bo es pugués retornar aquell "especial diumenges".
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Renfe445 wrote: Saturday 13/11/2021 16:30 Tan de bo es pugués retornar aquell "especial diumenges".
Jo crec que els trens històrics que tenen els "mateixos" sistemes de conducció haurien de mantenir-se en servei, ja que permetrien una millora de freqüències no possible de la manera que TMB opera i veure trens antics a on pertoca veure'ls.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Renfe445 »

Home en festius no crec que sigui un gran problema la freqüència.
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Els festius haurien de sortir tots, no només els que són fàcils de conduir (1100, 3000, 4000, 2000 i algun 2100 a la L2, amb megafonia original tots).
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

M1171-M1172-M1169... wrote: Saturday 13/11/2021 13:54Mirant el contracte jo crec que no només no es conserva cap 3000, 4000 ni 2000
m.h.t. wrote: Friday 12/11/2021 18:23En total, 30 cotxes 2000, 87 cotxes 3000, 117 cotxes 4000 i 2 cotxes 1100. :|
No és qüestió de creences, sinó de xifres.

Segons això, si existeixen 90 (5*16) cotxes 3000/3300 i 120 (5*24) cotxes 4000/4300, i se'n desballesten 87 i 117 respectivament, és obvi que es conserven 3 cotxes (suposadament sengles composicions M-R-M) de cadascuna de les dues sèries.

Dels 2000, doncs sí, si de 30 (5*6) cotxes 2000/2300 se'n desballesten els 30, evidentment no en queda cap.
Last edited by Fran-Ikarus on Sunday 14/11/2021 12:57, edited 1 time in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote: Saturday 13/11/2021 12:46 El 2000 no pot continuar circulant en M-R-M, com ho va fer al seu debut a L3 i L5, enganxat a M-M de 3000?
Antigament ho van fer, així que no veig per què no podria. A no ser que amb els anys s'hagués posat un element propi als cotxes motors intermedis. Però vaja, al final és voluntat de fer les coses, segurament que tècnicament impossible no ho es pas.

En tot cas, no crec que la voluntat de l'empresa sigui fer-los circular un cop retirats malauradament...
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

M1171-M1172-M1169... wrote: Friday 03/12/2021 2:26 Avui he passat pel costat del Triangle pensant que veuria el 1100 M-R-M (això em semblava en algunes fotos recents) i no l'he vist (crec que no he sapigut d'on eren les fotos); el que sí que he vist és un 3000 M-R-M a la via extrem costat Besòs, i no crec que fos el 3035 (potser sí que ho era i no l'he reconegut).
Sandy
Ara he vist una foto d'en Llop que confirma que vaig veure el 3014 (amb la resta del tren darrere). Està bastant exposat al clima a la via on està, però des de lluny semblava en millor estat que a la foto d'en Llop.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

No se si s'ha comentat, però no ho he trobat. Però des de fa un temps que tenim 2 trens de la sèrie 3000 donats de baixa.

Un ja fa uns anys que ho està i ja s'havia comentat, el 3013-3036 (que va ser el primer 3000 a reformar-se), i l'altre és el 3005-3008 que fa mesos que no se'l veu tampoc. El primer se sap que està al Triangle, del segon ho desconec. És de suposar que un cop portin els primers 7000, aquests dos 3000 són els primers que marxin.

La resta de 3000, així com tots els 2000 se suposa que segueixen circulant. No obstant, vaig fent seguiment cada dia doncs és la meva línia i fa com 3 setmanes que no pesco el 3001-3004, ni el 3009-3012. Però vaja, imagino que ha estat mala sort doncs si no faltarien masses trens a la línia (Actualment n'hi ha 28 <16 3000, 6 2000 i 6 5000>).

A L1 que jo tingui controlat, està de baixa des de fa temps el 4073-4074-4031-4308-4032.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Miquel wrote: Friday 18/03/2022 17:37 No se si s'ha comentat, però no ho he trobat. Però des de fa un temps que tenim 2 trens de la sèrie 3000 donats de baixa.

Un ja fa uns anys que ho està i ja s'havia comentat, el 3013-3036 (que va ser el primer 3000 a reformar-se), i l'altre és el 3005-3008 que fa mesos que no se'l veu tampoc. El primer se sap que està al Triangle, del segon ho desconec. És de suposar que un cop portin els primers 7000, aquests dos 3000 són els primers que marxin.

La resta de 3000, així com tots els 2000 se suposa que segueixen circulant. No obstant, vaig fent seguiment cada dia doncs és la meva línia i fa com 3 setmanes que no pesco el 3001-3004, ni el 3009-3012. Però vaja, imagino que ha estat mala sort doncs si no faltarien masses trens a la línia (Actualment n'hi ha 28 <16 3000, 6 2000 i 6 5000>).
Crec que ha estat mala sort, ja que el 3001 el vaig veure el dimarts i el 3009 el vaig agafar ahir. Jo estic passant per la L3 cada dia també per passar el màxim d'hores possibles amb els 3000 abans que desapareguin (amb la falsa esperança que s'ho repensin).
Miquel wrote: Friday 18/03/2022 17:37 A L1 que jo tingui controlat, està de baixa des de fa temps el 4073-4074-4031-4308-4032.
El 4073-4032 és l'únic que no he vist recentment, també hi passo bastant per la L1.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

El 4036 ha rebut mapes nous, això no m'ho esperava gens. M'hauré de fixar en un 3000 a veure si en tenen.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui el 3033 tenia el tirador d'emergència (llum taronja) encès, seguidament hi ha hagut una aturada breu del servei.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

M1171-M1172-M1169... wrote: Wednesday 25/05/2022 23:52 El 4036 ha rebut mapes nous, això no m'ho esperava gens. M'hauré de fixar en un 3000 a veure si en tenen.
Sandy
Ha aparegut alguna foto d'un 3000 en gòndola, segurament el 3005 que ja feia temps que no es veia, segur que no era el 3013 ja que els logos eren en les posicions normals. El 3001 l'he vist avui, per tant encara hi és, com també el 3041, afectat per corrosió notable. El 4025 té mapes nous també, no sé perquè no ho he mirat al 3045 i això que m'hi he passat una bona estona!
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Els 3000 no tenen cap mapa nou, en canvi els 4000 crec que tots els que he agafat sí que els tenen com també tots els 2000. A part del 3005-3008 i 3013-3036 encara tenim tots els 3000 en funcionament.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Fran-Ikarus »

M1171-M1172-M1169... wrote: Wednesday 25/05/2022 23:52 El 3001 l'he vist avui, per tant encara hi és
Jo l'he agafat, ara no estic segur si aquesta setmana o l'anterior
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Ahir es va veure la UT 3053-3056 en un camió, així que molt segurament ha estat 3r 3000 donat de baixa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Crec que no el veia des de l'octubre o fins i tot abans, deu haver tingut un problema gros.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

De moment a part de les ara tres baixes de 3000 (3005-3008, 3013-3036 i 3053-3056) crec que encara hi són tots, encara no he identificat el 3001, però crec que els he vist quasi tots aquesta setmana. Diria que tampoc he identificat el 3045 i el 3069. No he passat gaire per la L1, però he vist algun 4000 (crec que el 4065 i el 4029) des del tren.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by M1171-M1172-M1169... »

M1171-M1172-M1169... wrote: Sunday 19/02/2023 23:47 encara no he identificat el 3001
Avui quasi l'he agafat, i sembla estar en bon estat.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Post by Miquel »

Faig un llistat amb com està el pati amb els trens de la sèrie 3000.

Code: Select all

Sèrie 3000
UT 3001-3004 - En servei.
UT 3005-3008 - Retirada (2020 o 2021) i Desballestada (2022).
UT 3009-3012 - En servei. 
UT 3013-3036 - Retirada (2018?) i Desballestada (2022).
UT 3017-3020 - En servei.
UT 3021-3024 - En servei.
UT 3025-3028 - En servei.
UT 3029-3032 - En servei.
UT 3033-3016 - En servei.
UT 3037-3040 - En servei.
UT 3041-3044 - En servei.
UT 3045-3048 - En servei.
UT 3049-3052 - En servei.
UT 3053-3056 - Retirada (Octubre 2022) i Desballestada (Octubre 2022)
UT 3057-3060 - En servei.
UT 3061-3064 - En servei.
UT 3065-3068 - En servei.
UT 3069-3072 - Retirada (24/02/2023 i Desballestada (Març 2023) * Avistada camí a desballestament el 10/03/2023
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”