Seguiment de 3000 i 4000
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Els trens s'haurien de mantenir sencers, ocasionalment retornar un 2000 a condició original (per anar un M-R-M acoblat a un M-M de 3000) hauria d'estar considerat també, però sempre sense perdre cotxes de forma permanent. La idea de només conservar trens de tres cotxes és una excusa per no treure'ls a la línia, ja que llavors diran que no té prou capacitat i mai els veurem més. Mirant el contracte jo crec que no només no es conserva cap 3000, 4000 ni 2000, sinó que poden perillar l'M-R-M del 1100, el 100, el 400 i el 300 suposadament preservats segons TMB. No podem perdre tot això.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Estaria maco tenir el 3001-3002 acoblat al 2001-2301-2002, amb la megafonia original extra ràpida.
Tan de bo es pugués retornar aquell "especial diumenges".
593Dromedario wrote: ↑Friday 20/03/2009 21:08 Molt bona, metring . Aquesta setmana, des que em vaig llegir aquest fil sobre el Sonabloc, li he prestat més atenció als timbres. La sorpresa ha estat que avui, en un Civia (463-208M), he provat la nova "Megafonia Barrufet" . En realitat hi ha hagut un error en la velocitat de reproducció, que ha fet que tant el timbre com la veu anessin més de pressa i considerablement més agudes.
i després es podria conservar un tren de dos i un de tres de la sèrie 4000 i es deixa el taller de santa eulàlia com cotxera d'històrics.
Tan de bo es pugués retornar aquell "especial diumenges".
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Jo crec que els trens històrics que tenen els "mateixos" sistemes de conducció haurien de mantenir-se en servei, ja que permetrien una millora de freqüències no possible de la manera que TMB opera i veure trens antics a on pertoca veure'ls.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Home en festius no crec que sigui un gran problema la freqüència.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Els festius haurien de sortir tots, no només els que són fàcils de conduir (1100, 3000, 4000, 2000 i algun 2100 a la L2, amb megafonia original tots).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Saturday 13/11/2021 13:54Mirant el contracte jo crec que no només no es conserva cap 3000, 4000 ni 2000
No és qüestió de creences, sinó de xifres.
Segons això, si existeixen 90 (5*16) cotxes 3000/3300 i 120 (5*24) cotxes 4000/4300, i se'n desballesten 87 i 117 respectivament, és obvi que es conserven 3 cotxes (suposadament sengles composicions M-R-M) de cadascuna de les dues sèries.
Dels 2000, doncs sí, si de 30 (5*6) cotxes 2000/2300 se'n desballesten els 30, evidentment no en queda cap.
Last edited by Fran-Ikarus on Sunday 14/11/2021 12:57, edited 1 time in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Antigament ho van fer, així que no veig per què no podria. A no ser que amb els anys s'hagués posat un element propi als cotxes motors intermedis. Però vaja, al final és voluntat de fer les coses, segurament que tècnicament impossible no ho es pas.Fran-Ikarus wrote: ↑Saturday 13/11/2021 12:46 El 2000 no pot continuar circulant en M-R-M, com ho va fer al seu debut a L3 i L5, enganxat a M-M de 3000?
En tot cas, no crec que la voluntat de l'empresa sigui fer-los circular un cop retirats malauradament...
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Ara he vist una foto d'en Llop que confirma que vaig veure el 3014 (amb la resta del tren darrere). Està bastant exposat al clima a la via on està, però des de lluny semblava en millor estat que a la foto d'en Llop.M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Friday 03/12/2021 2:26 Avui he passat pel costat del Triangle pensant que veuria el 1100 M-R-M (això em semblava en algunes fotos recents) i no l'he vist (crec que no he sapigut d'on eren les fotos); el que sí que he vist és un 3000 M-R-M a la via extrem costat Besòs, i no crec que fos el 3035 (potser sí que ho era i no l'he reconegut).
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Seguiment de 3000 i 4000
No se si s'ha comentat, però no ho he trobat. Però des de fa un temps que tenim 2 trens de la sèrie 3000 donats de baixa.
Un ja fa uns anys que ho està i ja s'havia comentat, el 3013-3036 (que va ser el primer 3000 a reformar-se), i l'altre és el 3005-3008 que fa mesos que no se'l veu tampoc. El primer se sap que està al Triangle, del segon ho desconec. És de suposar que un cop portin els primers 7000, aquests dos 3000 són els primers que marxin.
La resta de 3000, així com tots els 2000 se suposa que segueixen circulant. No obstant, vaig fent seguiment cada dia doncs és la meva línia i fa com 3 setmanes que no pesco el 3001-3004, ni el 3009-3012. Però vaja, imagino que ha estat mala sort doncs si no faltarien masses trens a la línia (Actualment n'hi ha 28 <16 3000, 6 2000 i 6 5000>).
A L1 que jo tingui controlat, està de baixa des de fa temps el 4073-4074-4031-4308-4032.
Un ja fa uns anys que ho està i ja s'havia comentat, el 3013-3036 (que va ser el primer 3000 a reformar-se), i l'altre és el 3005-3008 que fa mesos que no se'l veu tampoc. El primer se sap que està al Triangle, del segon ho desconec. És de suposar que un cop portin els primers 7000, aquests dos 3000 són els primers que marxin.
La resta de 3000, així com tots els 2000 se suposa que segueixen circulant. No obstant, vaig fent seguiment cada dia doncs és la meva línia i fa com 3 setmanes que no pesco el 3001-3004, ni el 3009-3012. Però vaja, imagino que ha estat mala sort doncs si no faltarien masses trens a la línia (Actualment n'hi ha 28 <16 3000, 6 2000 i 6 5000>).
A L1 que jo tingui controlat, està de baixa des de fa temps el 4073-4074-4031-4308-4032.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Crec que ha estat mala sort, ja que el 3001 el vaig veure el dimarts i el 3009 el vaig agafar ahir. Jo estic passant per la L3 cada dia també per passar el màxim d'hores possibles amb els 3000 abans que desapareguin (amb la falsa esperança que s'ho repensin).Miquel wrote: ↑Friday 18/03/2022 17:37 No se si s'ha comentat, però no ho he trobat. Però des de fa un temps que tenim 2 trens de la sèrie 3000 donats de baixa.
Un ja fa uns anys que ho està i ja s'havia comentat, el 3013-3036 (que va ser el primer 3000 a reformar-se), i l'altre és el 3005-3008 que fa mesos que no se'l veu tampoc. El primer se sap que està al Triangle, del segon ho desconec. És de suposar que un cop portin els primers 7000, aquests dos 3000 són els primers que marxin.
La resta de 3000, així com tots els 2000 se suposa que segueixen circulant. No obstant, vaig fent seguiment cada dia doncs és la meva línia i fa com 3 setmanes que no pesco el 3001-3004, ni el 3009-3012. Però vaja, imagino que ha estat mala sort doncs si no faltarien masses trens a la línia (Actualment n'hi ha 28 <16 3000, 6 2000 i 6 5000>).
El 4073-4032 és l'únic que no he vist recentment, també hi passo bastant per la L1.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
El 4036 ha rebut mapes nous, això no m'ho esperava gens. M'hauré de fixar en un 3000 a veure si en tenen.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Avui el 3033 tenia el tirador d'emergència (llum taronja) encès, seguidament hi ha hagut una aturada breu del servei.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Ha aparegut alguna foto d'un 3000 en gòndola, segurament el 3005 que ja feia temps que no es veia, segur que no era el 3013 ja que els logos eren en les posicions normals. El 3001 l'he vist avui, per tant encara hi és, com també el 3041, afectat per corrosió notable. El 4025 té mapes nous també, no sé perquè no ho he mirat al 3045 i això que m'hi he passat una bona estona!M1171-M1172-M1169... wrote: ↑Wednesday 25/05/2022 23:52 El 4036 ha rebut mapes nous, això no m'ho esperava gens. M'hauré de fixar en un 3000 a veure si en tenen.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Els 3000 no tenen cap mapa nou, en canvi els 4000 crec que tots els que he agafat sí que els tenen com també tots els 2000. A part del 3005-3008 i 3013-3036 encara tenim tots els 3000 en funcionament.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Jo l'he agafat, ara no estic segur si aquesta setmana o l'anteriorM1171-M1172-M1169... wrote: ↑Wednesday 25/05/2022 23:52 El 3001 l'he vist avui, per tant encara hi és
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Ahir es va veure la UT 3053-3056 en un camió, així que molt segurament ha estat 3r 3000 donat de baixa.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Crec que no el veia des de l'octubre o fins i tot abans, deu haver tingut un problema gros.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
De moment a part de les ara tres baixes de 3000 (3005-3008, 3013-3036 i 3053-3056) crec que encara hi són tots, encara no he identificat el 3001, però crec que els he vist quasi tots aquesta setmana. Diria que tampoc he identificat el 3045 i el 3069. No he passat gaire per la L1, però he vist algun 4000 (crec que el 4065 i el 4029) des del tren.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Posts: 278
- Joined: Monday 08/04/2019 18:27
- Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Avui quasi l'he agafat, i sembla estar en bon estat.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Re: Seguiment de 3000 i 4000
Faig un llistat amb com està el pati amb els trens de la sèrie 3000.
Code: Select all
Sèrie 3000
UT 3001-3004 - En servei.
UT 3005-3008 - Retirada (2020 o 2021) i Desballestada (2022).
UT 3009-3012 - En servei.
UT 3013-3036 - Retirada (2018?) i Desballestada (2022).
UT 3017-3020 - En servei.
UT 3021-3024 - En servei.
UT 3025-3028 - En servei.
UT 3029-3032 - En servei.
UT 3033-3016 - En servei.
UT 3037-3040 - En servei.
UT 3041-3044 - En servei.
UT 3045-3048 - En servei.
UT 3049-3052 - En servei.
UT 3053-3056 - Retirada (Octubre 2022) i Desballestada (Octubre 2022)
UT 3057-3060 - En servei.
UT 3061-3064 - En servei.
UT 3065-3068 - En servei.
UT 3069-3072 - Retirada (24/02/2023 i Desballestada (Març 2023) * Avistada camí a desballestament el 10/03/2023
El metro de Barcelona amb motoristes!