Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Espero que no sigui això perquè sembla un problema de combinatòria on poses totes les possibilitats i les materialitzes en línies duplicades.

Vaja un FGC però bèstia.

De fet una bona solució seria la següent:
Image
agafes això i la T1 la extens fins a Gorg (per Gran Via) i la T2 fins a Sant Adrià Estació (per Diagonal Mar). La T3 pots allargar-la a Glòries per exemple, si a Glòries fan una estació amb tres o quatre vies, i fas una línia addicional "T4" que recorre el ramal de Ciutadella i el ramal de Rambla de la Mina.
Total proposta: 4 línies, més senzill d'entendre, sense solapacions ni històries.
Total ATM: 8 línies (duplicades).

Per últim, si surt endavant el projecte del ramal de Sant Just directe per carrer Laureà Miró, doncs deixes el traçat actual que recorre la T3 sense servei, però actiu, per possibilitar desviaments.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Buenas Renfe445...

Creo que por Glòries harían algo similar a Ernest Lluch si no mal recuerdo que pondrían tres vías. Ya en su día comenté que me parecía interesante hacer pasar por un lado la T2 y por el otro la T1 sin que esta fuese un refuerzo de la actual T2. Lo que sigo sin comprender es porque reduces la oferta actual de la T3 dejándolo parar a Ernest Lluch, a parte de dejar la zona de Sant Feliu y Sant Just Desvern sin trayecto ferroviario directo a Barcelona, se empeoraría la frecuencia de paso de la T3.

Si fuera para recuperar o no perder el servicio del Hospital Sant Joan Despí | TV3 del tranvía más otro servicio por Consell Comarcal que siga yendo a Francesc Macià o en el futuro a Glòries, yo personalmente lo vería perfecto sin problema alguno, de hecho parte de tu idea de hacer la T3 así ya lo han especulado
Solo he bajado las dos diapositivas esenciales de lo que me estoy refiriendo, lo que quieren hacer es seguir dejando la oferta que hace la T1 y T2 actualmente, hasta proponen alargar la T2 hasta el Hospital conectándolo con la antigua T3 que se llamará T1B, la T1B es la T3 antigua que acabará en Ernest Lluch, la nueva T3 iría por la carretera N-340.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

propostatramcomplet.png
(60.51 KiB) Not downloaded yet
Això era el que volia dir en el darrer missatge, tens els serveis T1 i T2 que recorren el ramal Cornellà-Fontsanta per un costat i per l'altre un va a Gorg per Gran Via i l'altre a Sant Adrià Estació per Diagonal Mar, després el servei T3 que va al ramal de Carretera Reial i acaba a Glòries i el servei T4 que va al ramal de Wellington i La Mina. També pots veure el ramal per Sant Martí de l'Erm / Rambla Modolell que quedaria fora de servei però actiu en cas de necessitar desviar serveis.

A part he inclòs al diagrama algunes idees per un futur llunyà, com pot ser extendre el ramal de Wellington a Passeig Pujades a Estació de França o Ronda Sant Pere, un altre ramal que vagi per Avinguda Joan XXIII i Carretera de Santa Coloma / Av. Generalitat (així converteixes la B20 en tramvia), alguna idea per portar el tramvia a Pomar o Can Ruti i un altre ramal que substitueixi el Casas de Mataró per la carretera nacional. Ah i les extensions a Sant Feliu i Sant Vicenç per un costat i per l'altre al port de Badalona.

I una altra idea que no surt és posar tramvia a Alfons XIII, així pots convertir la M30 en tramvia també, que és una línea ideal per fer-ho.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Les obres que obriran camí per allargar el tramvia per l’avinguda Diagonal estan a punt de començar. L’estiu encara la recta final i la promesa segueix sent engegar-les a la tardor.

Informació: Tot Barcelona

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... al-143391/

De moment, la maquinària administrativa municipal ha fet la seva feina i s’ha afanyat. Al juny, l’Ajuntament anunciava els concursos dels primers quatre lots de l’obra. Un mes i mig després, sortien els cinc restants. En total, nou peces d’una obra de més de 56 milions d’euros que ha de transformar el parc de la Canòpia de Glòries i l’avinguda Diagonal, des de Castillejos fins a passeig de Sant Joan. L’anomenada fase 1 de la connexió del Trambaix i el Trambesòs. La gran obra de govern, pel que fa al transport públic, de l’equip d’Ada Colau. Un projecte que, amb les licitacions a la mà, el TOT Barcelona ha pogut analitzar amb més profunditat del que fins ara havien permès els anuncis oficials.

D’entrada, els documents detallen el calendari minuciós que se seguirà i com es procedirà en cadascun dels àmbits en què s’ha repartit l’obra. També s’apunten els costos de canviar a un model sense catenària en el nou tram o la idea que els autobusos i el tramvia comparteixin espai al llarg de 300 metres en la futura fase 2. A més, es poden trobar altres curiositats, com la necessitat de fer una intervenció arqueològica per assegurar que no s’afectarà un refugi antiaeri.
Un espai de tramvia i autobús compartit

Una de les principals novetats que es troba en els documents del projecte va més enllà de la primera fase i apunta al futur, més enllà del 2023. Fa referència a la segona part de la connexió tramviària, que enllaçarà la zona de Verdaguer amb Francesc Macià i culminarà la unió de les línies. En aquell procés es preveu la circulació compartida entre tramvia i autobusos en un tram de 300 metres. Segons apuntava el projecte executiu, això serà entre Passeig de Gràcia i Via Augusta.

La resta del nou espai que guanyarà el tramvia per la Diagonal, en canvi, està previst que sigui per al seu ús exclusiu. Es tractarà d’una plataforma segregada dedicada únicament al pas del tramvia, amb les excepcions de “les cruïlles amb el trànsit viari i la zona de vianants de l’entorn de Glòries”.
El cost del sistema sense catenària, per partida doble

El debat sobre com hauria de ser aquesta connexió del tramvia per la Diagonal i si hauria d’anar sense cables aeris —és a dir, catenària— s’allarga des de fa més d’una dècada. Els principals arguments històrics a favor d’aquesta iniciativa, finalment l’escollida, han estat el menor impacte visual i ambiental del projecte. Altres ciutats, com Bordeus o Sevilla, fa temps que ho han aplicat.

Ara és el torn de Barcelona. Però això té un cost. I en aquest cas, el preu és doble. L’aplicació i instal·lació de la tecnologia ACT (Alimentació Contínua pel Terra) que permetrà circular sense catenària visible costa gairebé tant com l’adaptació dels vagons a aquest nou sistema.

Posem-hi xifres. Amb l’IVA exclòs, el pressupost que es dedicarà al subministrament del sistema ACT de la infraestructura és de 4,4 milions d’euros. Mentrestant, la instal·lació de la tecnologia necessària per a 18 tramvies existents s’enfilarà fins als 3,96 milions d’euros. A això cal sumar 300.000 euros extra per adaptar també fins a tres tramvies nous.

Amb tot, en el document que explica l’elecció del sistema ACT es detalla que s’ha escollit aquesta opció perquè no tingui impacte visual ni destorbi el pas de vehicles especials com bombers o grues. També apunta que l’objectiu era substituir la catenària amb un sistema “que es pugui adaptar al Material Motor existent” per “evitar els increments de costos que suposaria l’adquisició d’un nou Material Motor”, tot i que no concreta la diferència de preus.
Un projecte de 21 mesos a ritmes diferenciats

Els nous lots que s’han posat en marxa darrerament segueixen la previsió d’acabar les obres en 21 mesos des del seu inici, tal com va anunciar recentment l’Ajuntament. El més car d’aquests apartats (lot 7) és el que inclou la implementació del sistema ACT per substituir la catenària, valorat en uns 10,5 milions. En principi, però, trigarà tan sols un any i tres mesos a completar totes les tasques.

El lot 9 s’encarrega dels “sistemes” i està previst que s’allargui fins al màxim de 21 mesos. Per contra, el lot 5, que s’encarrega del muntatge de les noves parades de Verdaguer, Sicília, Monumental i la renovació de Glòries hauria d’acabar-se en uns nou mesos. La superestructura de la via (lot 6) i la resta d’instal·lacions (lot 8) també haurien de tenir un marge ampli abans d’arribar a la data límit.

Si les obres comencessin a la tardor, l’estiu del 2023 ja hi hauria d’haver tramvies en marxa circulant entre Glòries i Verdaguer.
Canvis per obres

Més enllà de la reconversió de la Diagonal, que reduirà l’espai al cotxe i generarà nous espais especialment pensats per als vianants, com a la cruïlla amb els carrers Marina i Aragó, aquestes obres gegantines també tindran petits efectes en la quotidianitat barcelonina. Per exemple, es preveu que s’hagin de moure almenys tres estacions de Bicing durant aquesta primera frase d’ampliació del tramvia. La idea és traslladar-les uns pocs metres més enllà, que no impliqui cap daltabaix per a l’usuari. També canviarà, en aquest cas de manera definitiva, el futur de la parada de taxis de Casp amb les obres de la Canòpia. Aquella parada quedarà anul·lada, deixarà de ser la referència a la zona per agafar un taxi i es plantejarà un nou espai “pendent de definir”.

I, per últim, un altre dels elements curiosos d’aquestes obres serà l’abordatge del patrimoni. Durant les tasques dels operaris, serà necessari moure el petit monument situat a la illeta del carrer València amb Roger de Flor, tot i que no s’especifica quant. En canvi, sí que es concreta fins a quin punt són perilloses les obres per a un dels refugis antiaeris utilitzats durant la Guerra Civil i com es pensa abordar aquest risc.

“A causa de l’alta probabilitat d’afectació del refugi antiaeri R0095 del carrer València, s’ha considerat en el pressupost la realització d’una intervenció arqueològica que inclou la realització d’un escàner 3D”, informa el text. Així doncs, fins que allò no quedi garantit que no tindrà cap afectació i que es protegirà adequadament, allà no es farà cap actuació, remata el document.
foto_tram Diagonal.jpg
(222.69 KiB) Not downloaded yet
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

I perquè no extenen la l8 fins a verdaguer i el tram francesc macià flns a verdaguer que es fes en fgc ?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Adjudicats quatre lots d’obres de la connexió del tramvia per 46 milions
Amb aquesta adjudicació s’inicia el compte enrere per començar les obres de la connexió del tramvia el 2022

https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 8_102.html

El Consell d’Administració de BIMSA ha acordat adjudicar aquest divendres els primers quatre lots de l’obra civil de la primera fase d’implantació de la xarxa tramviària unificada entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, i la urbanització de l’avinguda Diagonal, per un total de 46 milions d’euros (IVA exclòs). Amb aquesta adjudicació s’inicia el compte enrere per començar les obres d’aquesta infraestructura a partir de l’any que ve.

Els 4 lots i els seus corresponents adjudicataris i imports d’adjudicació són:

Lot núm. 1: Àmbit plaça de les Glòries- Canòpia - intercanviador (urbanització del parc Canòpia – àmbit tramvia-). Adjudicatari: UTE FERROVIAL CONSTRUCCIÓN S.A.- CONSTRUCCIONES RUBAU S.A.-COPISA. Import adjudicat: 8.319.786,93 € IVA exclòs, dels quals 2.448.151,24 € corresponen a l’ATM i 5.871.635,69 € a l’Ajuntament de Barcelona.

Lot núm. 2: Diagonal, àmbit comprès entre Gran Via i Lepant. Urbanització de la Diagonal en aquest tram i implantació de la xarxa tramviària. Adjudicatari: UTE VIAS Y CONSTRUCCIONES, S.A. - CRC OBRAS Y SERVICIOS, S.L. Import adjudicat 10.112.874,68 €, IVA exclòs, dels quals 3.032.881,08 € corresponen a l’ATM i 7.079.993,60 € a l’Ajuntament de Barcelona.

Lot núm. 3: Diagonal, àmbit comprès entre Lepant i Nàpols. Urbanització de la Diagonal en aquest tram i implantació de la xarxa tramviària. Adjudicatari i import adjudicat: UTE COPCISA, S.A. - SACYR CONSTRUCCIÓN, S.A. - SCRINSER, S.A. Import adjudicat 16.661.022,22 € IVA exclòs dels quals 5.175.800,92 € corresponen a l’ATM i 11.485.221,30 € a l’Ajuntament de Barcelona.

Lot núm. 4: Diagonal, àmbit comprès entre Nàpols i Girona. Urbanització de la Diagonal (entre Nàpols i pg. de Sant Joan) i implantació de la xarxa tramviària (entre Nàpols i Girona). Adjudicatari i import adjudicat: UTE COMSA, S.A.U. - FCC CONSTRUCCIÓN, S.A. Import adjudicat 10.912.827,00 € IVA exclòs, dels quals 3.616.925,96 € corresponen a l’ATM i 7.295.901,04 € a l’Ajuntament de Barcelona.

A partir d’aquesta adjudicació s’inicien ara els diversos tràmits administratius necessaris abans de formalitzar el contracte i que inclouen: la publicació oficial, la notificació als diferents adjudicataris i l’obertura del termini de requeriment de la documentació recollida en els plecs de prescripcions tècniques, entre d’altres. Després de l’adjudicació d’aquests quatre lots encara en restaran pendents cinc més, relacionats amb sistemes i vies, que s’aniran adjudicant de manera progressiva durant els propers mesos.

En paral·lel, dijous el Consell Plenari del Govern Municipal va aprovar una despesa de 9,6 milions d’euros a favor de l’Autoritat del Transport Metropolità, per finançar la presa de corrent soterrada de la connexió de la infraestructura tramviària. D’aquesta manera es continua avançant per donar compliment al que preveu el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per fer realitat aquest projecte.

La unió dels tramvies permetrà que Barcelona compti amb un sistema de transport públic que connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Fa poc un dels polítics anti-tramvies havia dit a la BTV, concretament l'Elsa Artadi que fer el tramvia a la Diagonal és perillós i que s'ha de fer metro a la Diagonal https://beteve.cat/basics/elsa-artadi-p ... o-tramvia/

Tenint en compte que s'ha licitat i tota la pesca... això vol dir que s'enderrirà el tram a la Diagonal o és pur trolleig per part del polítics trolls?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

És trolleig i hauria de ser carn per a memes.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Renfe445 wrote: Sunday 06/02/2022 14:24 És trolleig i hauria de ser carn per a memes.
A veure... jo considero que és trolleig, i més encara perquè es suposa que l'any 2022 s'engegaria les obres per el tram de Glòries-Verdaguer... tot i així gràcies als convergents de la punyeta s'ha trigat en fer aquesta unió dels tramvies.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

Aparte de lo que ya se dijo, un gran problema de un Metro (o de soterrar el tranvía) por Diagonal es que por la zona de Cinc d'oros y Verdaguer tendría que ir muy profundo, porque ya hay dos niveles de Metro. Creo para Verdaguer quedaba la parada como a cuatro o cinco pisos de profundidad, una barbaridad así. Con lo que aparte del coste de cavar un túnel debajo de cuatro otras líneas de Metro y tren se suma luego la inconveniencia de una estación muy profunda. Me pregunto si por eso nunca se hizo una línea de Metro por Diagonal, porque en el plan de Metros de los años 50 o 60 aparecía.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 122-042-132 »

Les obres de la connexió del tramvia comencen la setmana del 7 de març

Font: Info Barcelona

Els treballs s’iniciaran de manera simultània en diferents àmbits de l’avinguda Diagonal, en el tram comprès entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona. Comença així una de les obres més rellevants de la ciutat que permetrà guanyar una xarxa tramviària unificada, que connecta 9 municipis de l’àrea metropolitana i que modificarà l’actual configuració d’una de les vies més emblemàtiques de Barcelona.

Inicialment, les obres provocaran afectacions similars a les que ja hi ha en marxa,
atès que, des del novembre del 2020, a l’avinguda Diagonal ja hi ha implantades les
obres d’ampliació del col·lector que han consolidat importants desviacions del
trànsit en aquest espai.

La primera fase d’implantació de la xarxa tramviària unificada i de la urbanització de l’avinguda Diagonal s’iniciarà de manera simultània en cinc trams de la plaça de les Glòries i el carrer Girona.

Afectacions a l’àmbit Glòries-Canòpia
A l’àmbit de Glòries-Canòpia la previsió inicial és ocupar espais de la plaça per on actualment no hi transiten vehicles, sense afectar els itineraris de vianants ni de bicicletes. Els busos de la línia 7 hauran de modificar el seu recorregut per circular pel carrer Badajoz.

Afectacions a l’avinguda Diagonal, entre Castillejos i Marina
Es farà l’ocupació de les calçades laterals, retirant els dos cordons d’estacionament i tallant un carril de circulació a banda i banda, deixant un carril de circulació operatiu a cada lateral. Quan s’habiliti el carril bici definitiu es repavimentarà la rambla central, desviant temporalment els itineraris dels vianants per les voreres a tocar de façana.

Afectacions als entorns de la plaça Pablo Neruda
Les obres s’iniciaran amb els treballs d’habilitació d’un carril addicional de circulació al carrer Aragó, entre el carrer de la Marina i el carrer Sardenya. Això obligarà el trànsit provinent del carrer de la Marina a continuar recte en sentit ascendent o desviar-se cap al carrer Aragó. El pas de vehicles cap a l’avinguda Diagonal quedarà tallat per executar les obres, però en tot moment es mantindrà l’accés per a veïns i pàrquings de la zona.

Afectacions a l’avinguda Diagonal, entre passeig de Sant Joan i Girona
Coincidint amb la implantació de les obres del tramvia es farà l’obertura del sentit ascendent del passeig de Sant Joan, actualment tallat per les obres del col·lector de la Diagonal. Això farà que la circulació i els autobusos puguin seguir de nou el traçat recte pel passeig de Sant Joan. Així mateix s’habilitarà el gir des del passeig de Sant Joan, en sentit ascendent, cap al lateral muntanya de l’avinguda Diagonal (sentit Llobregat) i el carrer Mallorca. Els autobusos, podran girar des del passeig de Sant Joan cap al tronc central de la Diagonal (sentit Llobregat).
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

No m'havia adonat fins ara que la parada de Monumental quedarà situada entre Lepant i Padilla. Llàstima que no hagi pogut ser entre Marina i Consell de Cent, suposo que aquell tram el van veure massa curt, pèro igual la boca del Metro quedarà llunyana, uns 200 metres en el millor dels casos. Estaria bé si es pogués habilitar com a accés la sortida d'emergència que hi ha a la cantonada de Marina i Consell de Cent, llavors al menys es retallarien 50 metres de camí.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -diagonal/

Comencen les obres de connexió de la xarxa de tramvies per l’avinguda Diagonal

Avui s’inicien els treballs per connectar i guanyar una xarxa tramviària unificada a la ciutat. Les obres són el punt d’inici per fer realitat una de les infraestructures de transport públic més rellevants de Barcelona

La xarxa unificada connecta 9 municipis de l’Àrea Metropolitana i modificarà l’actual configuració d’una de les vies més emblemàtiques de Barcelona. La connexió suposa una oportunitat per transformar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà que prioritzi vianants, bicicletes i transport públic

En aquesta primera fase es crearan 3 noves parades i un intercanviador. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb les tres línies actuals del Trambesòs, la T4, T5 i T6

La intervenció que es realitzarà, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, permetrà guanyar 8.400m2 nous per a vianants, 2.500m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes. Els treballs s’iniciaran de manera simultània en diferents àmbits de l’avinguda Diagonal

Inicialment, les obres provocaran afectacions similars a les que ja hi ha en marxa, atès que des del novembre del 2020 a l’avinguda Diagonal hi ha implantades les obres d’ampliació del col·lector, que han consolidat importants desviacions del trànsit en aquest espai
photo1646647462.jpeg
photo1646647462.jpeg (52.53 KiB) Viewed 10702 times
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by adriaesc »

Qui hagi fet la infografia com a mínim podria haver mirat que els autobusos que hi apareixen encara circulin, ja que hi menciona el 51 que no existeix des del 2018.
Dit això, trobo que és un error situar la parada de Verdaguer entre Girona i Bailèn, ja que faria millor d'intercanvi sota el meu punt de vista entre Bailèn i Passeig de Sant Joan, amb l'accés de la L4 més a prop i el de la L5 a la mateixa distància.
User avatar
Elefant
N6
N6
Posts: 226
Joined: Tuesday 08/06/2021 18:35

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Elefant »

adriaesc wrote: Monday 07/03/2022 15:16 Qui hagi fet la infografia com a mínim podria haver mirat que els autobusos que hi apareixen encara circulin, ja que hi menciona el 51 que no existeix des del 2018.
Dit això, trobo que és un error situar la parada de Verdaguer entre Girona i Bailèn, ja que faria millor d'intercanvi sota el meu punt de vista entre Bailèn i Passeig de Sant Joan, amb l'accés de la L4 més a prop i el de la L5 a la mateixa distància.
Crec que tant la parada de Verdaguer com la de Monumental les han situat així per aconseguir suficient espai per les andanes de 80 metres, i que això no hauria estat possible entre Bailén i Pg. Sant Joan per la creuera del c. Mallorca.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Renfe445 »

Segons la infografia, la 60 encara arriba a les Glòries.
43H10
N5
N5
Posts: 139
Joined: Saturday 27/10/2018 20:09

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by 43H10 »

metring wrote: Monday 07/03/2022 14:13 https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -diagonal/

Comencen les obres de connexió de la xarxa de tramvies per l’avinguda Diagonal

Avui s’inicien els treballs per connectar i guanyar una xarxa tramviària unificada a la ciutat. Les obres són el punt d’inici per fer realitat una de les infraestructures de transport públic més rellevants de Barcelona

La xarxa unificada connecta 9 municipis de l’Àrea Metropolitana i modificarà l’actual configuració d’una de les vies més emblemàtiques de Barcelona. La connexió suposa una oportunitat per transformar urbanísticament aquest àmbit, implementant un model urbà que prioritzi vianants, bicicletes i transport públic

En aquesta primera fase es crearan 3 noves parades i un intercanviador. El nou tram de tramvia connectarà amb quatre línies de metro, l’L1, L2, L4 i L5, i tretze línies d’autobús de TMB, a més d’enllaçar amb les tres línies actuals del Trambesòs, la T4, T5 i T6

La intervenció que es realitzarà, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, permetrà guanyar 8.400m2 nous per a vianants, 2.500m2 d’espais ciclables i 5.000 m2 d’àrees verdes. Els treballs s’iniciaran de manera simultània en diferents àmbits de l’avinguda Diagonal

Inicialment, les obres provocaran afectacions similars a les que ja hi ha en marxa, atès que des del novembre del 2020 a l’avinguda Diagonal hi ha implantades les obres d’ampliació del col·lector, que han consolidat importants desviacions del trànsit en aquest espai

photo1646647462.jpeg
Buenas noches,

Hacia tiempo que no participaba. Pero hoy sí que lo hago.

Parece mentira que el departamento de comunicación del ayuntamiento haya cometido tantos errores en la identificación de los buses de enlace en una NOTA DE PRENSA!!!...Varias líneas de buses que se citan, 55, 51, 60 y 62 (excepto la 62 en Glòries, aunque queda algo lejos...) o no existen hace años!!! o bien tienen recorridos actualmente limitados y ya no circulan por la zona!!!!
Me pregunto, no se repasan las notas antes de colgarlas en la web? Es una noticia importante. Y más comento, las líneas 33, 34 y 6, seguirán por Diagonal coincidiendo con la parada final de Verdaguer? o no? Si continúan circulando por Mallorca y suben desde R. de Llúria, de forma definitiva para no coincidir con el tranvía, entonces debería añadir como buses de enlace la H10 e incluso la 47 - que baja por Bruc hasta Mallorca-. En Verdaguer también se dejan la V19 y la D50, y en Glòries omiten la V23, puede ser? En fin, parece que hayan sacado del cajón la nota de prensa de los tiempos que prepararon el referéndum sobre el tranvía.
En fin, :plas

Saludos
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Muy de acuerdo con los errores, pero el referéndum no hablaba del tranvía si o no, lee la información:

https://twitter.com/entro_banda/status/ ... bF6VA&s=19
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

La nota de prensa ha tirado de la misma información que TMB publica y sigue publicando en sus paradas de Metro en los planos zonales de cada estación de Metro. Si os fijáis toda la red de Metro, a excepción de estaciones recientes, tiene congelada su red de planos en el año 2016. Todavía podemos ver las líneas de la zona en estaciones como La Sagrera, Verdaguer, Diagonal, Glòries, Sagrada Família, Sants y muchas más, apareciendo las líneas tal y como estaban a mediados de 2016, es decir con la IV Fase de NXB ejecutada, y el Tram parece haberse encallado ahí o haber tirado de la época de las sesiones vecinales de la V Fase, que os recuerdo, aún no se habían llevado a cabo. Sea cual sea la info de la que haya tirado, en ambas aparecen los errores que comentáis por un hecho obvio: en ambas la situación era la de 2016. Si la propia TMB tiene en su actividad elementos desfasados, no esperéis que la nota de prensa de Tranvía tenga algo mejor. Los de la nota de prensa cogen coche y no pisan un bus ni a tiros. qué podéis esperar de señores de despacho y corbata que ignoran lo que pasa en la calle?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
xergi
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 03/05/2019 4:57

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by xergi »

Segons betevé (https://beteve.cat/mobilitat/tramvia-di ... -tram-nou/), es comprarien tres trens. Esperaran a l'unió total per a fer una millora real de les freqüències?
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”