Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Obres d'actuacions en vies i andanes de l'estació de plaça Catalunya de la línia Barcelona-Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.(Ref:PO68/21)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
L’objecte d’aquest treball és la definició de les obres necessàries per a la renovació de via i renovació de les
andanes de l’estació de Plaça Catalunya de la línia Barcelona Vallés (B-V) de Ferrocarrils de la Generalitat
de Catalunya (en endavant FGC).
L’estació disposa d'una platja de vies separades per andanes compartides. Les vies són d’ample internacional, 1.435 mm, i estan formades per carrils de 54 kg/ml sobre formigó.
L’estació disposa de cinc andanes, dues laterals i tres compartides de diferent longitud. El paviment de les andanes es el normalitzat per FGC. Els frontals de les andanes així com la vora d’andana del mur que conforma la plataforma de les mateixes es troba en mal estat de conservació i presenta diverses patologies,
amb despreniments de formigó i eflorescències en paraments frontals. (veure Annex 2: Dades de Camp)
El present document té com objecte la definició i valoració de la renovació de la superestructura de via complint les prescripcions de materials i qualitats que marca el Llibre de Via, així com la reparació i renovació de les andanes. Això inclou uns intervenció estructural en els arcs de l’andana 1.
Tota la informació del projecte :
file:///C:/Users/olivella/AppData/Local/Temp/PO68-21%20Annex%20Plec%20Tecnic%20DEF.pdf
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
L’objecte d’aquest treball és la definició de les obres necessàries per a la renovació de via i renovació de les
andanes de l’estació de Plaça Catalunya de la línia Barcelona Vallés (B-V) de Ferrocarrils de la Generalitat
de Catalunya (en endavant FGC).
L’estació disposa d'una platja de vies separades per andanes compartides. Les vies són d’ample internacional, 1.435 mm, i estan formades per carrils de 54 kg/ml sobre formigó.
L’estació disposa de cinc andanes, dues laterals i tres compartides de diferent longitud. El paviment de les andanes es el normalitzat per FGC. Els frontals de les andanes així com la vora d’andana del mur que conforma la plataforma de les mateixes es troba en mal estat de conservació i presenta diverses patologies,
amb despreniments de formigó i eflorescències en paraments frontals. (veure Annex 2: Dades de Camp)
El present document té com objecte la definició i valoració de la renovació de la superestructura de via complint les prescripcions de materials i qualitats que marca el Llibre de Via, així com la reparació i renovació de les andanes. Això inclou uns intervenció estructural en els arcs de l’andana 1.
Tota la informació del projecte :
file:///C:/Users/olivella/AppData/Local/Temp/PO68-21%20Annex%20Plec%20Tecnic%20DEF.pdf
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
No s'ha tornat a parlar del projecte de perllongar les andanes i fer una cua de maniobres a les vies 1 i 2 de Pl. Catalunya?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Les andanes de les vies 1 i 2 es van perllongar fa no gaire. Però crec que el projecte de la cua de maniobres ha estat enterrada al calaix.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
El perllongament d'andanes ja fet per permetre l'entrada i estacionament "automàtic" enterra per ara el projecte de cua de maniobres.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Entrevista amb a Marta Subirà, presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Marta Subirà és presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des del juny de 2021. Anteriorment, Subirà era la secretària de Medi Ambient de la Generalitat. El TOT conversa amb ella sobre el servei i els plans de futur de FGC.
Com han sigut els primers mesos al capdavant de Ferrocarrils?
És una molt bona empresa, que funciona molt bé. Ha estat un aterratge relativament suau, ja els coneixia de quan era secretària de Medi Ambient del Govern i, des de petita, com a usuària per ser veïna de Sant Cugat. Sempre que entres a una empresa, veus detalls i projectes que no coneixes i he hagut de fer una immersió profunda per posar-me al dia.
FGC és un servei ben valorat pels usuaris. Quines són les claus?
És un servei amb un molt bon equip de professionals i donem molta importància al servei d'atenció a l'usuari. Un dels elements clau és que gestionem la infraestructura i l'operació dels trens, i tenim els tallers molt a prop d'on circulen. Si hi ha una incidència, tenim una capacitat de resoldre-la molt immediata i l'usuari pràcticament no ho nota. Un altre element que es valora molt és la innovació constant, la incorporació de la connectivitat o els carregadors als trens. I el manteniment és constant, si alguna cosa es fa malbé, es reposa de seguida i no deixem que la infraestructura es degradi. Tot això fa que l'usuari se senti còmode i pugui gaudir de trens nets, que funcionen correctament, amb el valor afegit de la connectivitat.
S'està recuperant la demanda després de la pandèmia?
S'està recuperant molt bé, estem per sobre del 80% del 2019. S'ha demostrat que el transport públic és un espai completament segur. Insistim molt en campanyes per mantenir les mesures de seguretat i hi ha protocols de neteja. Jo crec que la por no és un element, és més un hàbit. Potser la gent ha perdut algun hàbit i s'ha de tornar a recuperar.
Es preveuen noves estacions a la línia del Vallès?
L'entrevista completa, en aquest enllac
https://www.totrubi.cat/actualitat/soci ... 44102.html
Marta Subirà és presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des del juny de 2021. Anteriorment, Subirà era la secretària de Medi Ambient de la Generalitat. El TOT conversa amb ella sobre el servei i els plans de futur de FGC.
Com han sigut els primers mesos al capdavant de Ferrocarrils?
És una molt bona empresa, que funciona molt bé. Ha estat un aterratge relativament suau, ja els coneixia de quan era secretària de Medi Ambient del Govern i, des de petita, com a usuària per ser veïna de Sant Cugat. Sempre que entres a una empresa, veus detalls i projectes que no coneixes i he hagut de fer una immersió profunda per posar-me al dia.
FGC és un servei ben valorat pels usuaris. Quines són les claus?
És un servei amb un molt bon equip de professionals i donem molta importància al servei d'atenció a l'usuari. Un dels elements clau és que gestionem la infraestructura i l'operació dels trens, i tenim els tallers molt a prop d'on circulen. Si hi ha una incidència, tenim una capacitat de resoldre-la molt immediata i l'usuari pràcticament no ho nota. Un altre element que es valora molt és la innovació constant, la incorporació de la connectivitat o els carregadors als trens. I el manteniment és constant, si alguna cosa es fa malbé, es reposa de seguida i no deixem que la infraestructura es degradi. Tot això fa que l'usuari se senti còmode i pugui gaudir de trens nets, que funcionen correctament, amb el valor afegit de la connectivitat.
S'està recuperant la demanda després de la pandèmia?
S'està recuperant molt bé, estem per sobre del 80% del 2019. S'ha demostrat que el transport públic és un espai completament segur. Insistim molt en campanyes per mantenir les mesures de seguretat i hi ha protocols de neteja. Jo crec que la por no és un element, és més un hàbit. Potser la gent ha perdut algun hàbit i s'ha de tornar a recuperar.
Es preveuen noves estacions a la línia del Vallès?
L'entrevista completa, en aquest enllac
https://www.totrubi.cat/actualitat/soci ... 44102.html
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
I les andanes perllongades finalment no es faran servir pel servei ja que encara no queda resolt com s'anul·laria les portes del Mi que quedarien sense andana. I ja estan perllongant l'andana d'Av. Tibidabo.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Un dubte, perdoneu per la meva ignorància
Llavors amb les noves unitats hi haurà algun canvi significatiu al servei del Metro del Vallès?
Llavors amb les noves unitats hi haurà algun canvi significatiu al servei del Metro del Vallès?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Sí, però les primeres 115 entraran en servei sense canviar horaris. La previsió és que l'estiu de 2022 ja hi hagi les quinze noves UT-115 en servei i es pugui aplicar l'itinerari BV-07, o sigui els nous horaris. Amb les 15 noves UT-115, juntament amb les 22 UT-112, 19 UT-113 i 5 UT-114, hi haurà trens cada 5 minuts en hora punta a Terrassa i cada 5 minuts en hora punta a Sabadell. Tots els trens pararan a totes les estacions, desapareixent les línies S5, S6 i S7, i passant a fer tots els serveis les línies S1, S2 i L7, així com la L6 en hora vall. La L12 Sarrià - Reina Elisenda queda igual que ara.Carlos González wrote: ↑Sunday 19/12/2021 21:50 Un dubte, perdoneu per la meva ignorància
Llavors amb les noves unitats hi haurà algun canvi significatiu al servei del Metro del Vallès?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Tengo una pregunta.
Alguien puede certificar, porfa qué servicios había en 2019? Es que lo de los S6 a mediodía me parece surrealista. De bajada a Barcelona, parece que sólo baja uno a la hora o algo así y eso me parece un insulto. El S2 Barcelona con salida de Sabadell Parc a las 14:16 un día a a pasar algo gordo: o aplastamiento de gente o caída de personas a la vía. Y será entonces cuando FGC ponga de una vez un S6 después de este tren.by si puede ser un tren antes, mejor, para repartir a los escolares y el mogollón de gente de Sant Joan y Vollpellères, aparte de los de la UAB. Cuesta tanto poner más trenes de bajada? Por ejemplo, otro caso. Las veces que cogí el S2 de las 13:40 a Barcelona, detrás baja un S6 que va medio vacío, o sea que lo mandan a pasear como quien dice. Y en cambio media hora después, que es cuando hay pintores gordos, no ponen S6 hasta después del S2 con salida 14:28, que también lo he cogido y ni en broma carga como el anterior. Ya que está ese S6 ahí, déjalo, pero mete otro en el turno anterior.
Respecto a la idea de verano, totalmente en contra. Ponen a todos los trenes a parar en todas las estaciones garantizando las aglomeraciones y tardando más en llegar a Barcelona. Y luego otra cosa, si paran en todas las estaciones, el L6 sobraría ya que no tiene ningún sentido mantenerlo si ya hay un tren delante que cubre el servicio. Para qué? Para colapsar aún más el túnel?
Otra cosa, está relacionada con infraestructuras pero va aquí porque afecta a la línea del Vallès.
Vamos a ver, hace poco voy a pasear con mis perros a CanFeu i Gràcia, y hacia finales de octubre o principios de noviembre, observé en la calle, sobre la estación una grieta que va más o menos desde la zona de entrada a la estación hasta la Rambla Ibèria. La grieta recorre toda la calle, si miramos a Sabadell Centre, queda en el lado izquierdo. Al principio vi un par de semanas la grieta abierta, luego el tercer fin de semana, más o menos cerca de diciembre, se dieron cuenta y le pusieron una especie de masilla para evitar posibles filtraciones con las lluvias y hasta la fecha está así.
Juraría que antes de este otoño, esa grieta no estaba, básicamente porque un tramo pasa delante de los bancos que hay en la calle a ese lado. Pero no puedo confirmarlo.
Alguien puede certificar, porfa qué servicios había en 2019? Es que lo de los S6 a mediodía me parece surrealista. De bajada a Barcelona, parece que sólo baja uno a la hora o algo así y eso me parece un insulto. El S2 Barcelona con salida de Sabadell Parc a las 14:16 un día a a pasar algo gordo: o aplastamiento de gente o caída de personas a la vía. Y será entonces cuando FGC ponga de una vez un S6 después de este tren.by si puede ser un tren antes, mejor, para repartir a los escolares y el mogollón de gente de Sant Joan y Vollpellères, aparte de los de la UAB. Cuesta tanto poner más trenes de bajada? Por ejemplo, otro caso. Las veces que cogí el S2 de las 13:40 a Barcelona, detrás baja un S6 que va medio vacío, o sea que lo mandan a pasear como quien dice. Y en cambio media hora después, que es cuando hay pintores gordos, no ponen S6 hasta después del S2 con salida 14:28, que también lo he cogido y ni en broma carga como el anterior. Ya que está ese S6 ahí, déjalo, pero mete otro en el turno anterior.
Respecto a la idea de verano, totalmente en contra. Ponen a todos los trenes a parar en todas las estaciones garantizando las aglomeraciones y tardando más en llegar a Barcelona. Y luego otra cosa, si paran en todas las estaciones, el L6 sobraría ya que no tiene ningún sentido mantenerlo si ya hay un tren delante que cubre el servicio. Para qué? Para colapsar aún más el túnel?
Otra cosa, está relacionada con infraestructuras pero va aquí porque afecta a la línea del Vallès.
Vamos a ver, hace poco voy a pasear con mis perros a CanFeu i Gràcia, y hacia finales de octubre o principios de noviembre, observé en la calle, sobre la estación una grieta que va más o menos desde la zona de entrada a la estación hasta la Rambla Ibèria. La grieta recorre toda la calle, si miramos a Sabadell Centre, queda en el lado izquierdo. Al principio vi un par de semanas la grieta abierta, luego el tercer fin de semana, más o menos cerca de diciembre, se dieron cuenta y le pusieron una especie de masilla para evitar posibles filtraciones con las lluvias y hasta la fecha está así.
Juraría que antes de este otoño, esa grieta no estaba, básicamente porque un tramo pasa delante de los bancos que hay en la calle a ese lado. Pero no puedo confirmarlo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Horaris a Gener del 2019: https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... ner_19.pdfFrança451 wrote: ↑Monday 20/12/2021 10:52 Tengo una pregunta.
Alguien puede certificar, porfa qué servicios había en 2019? Es que lo de los S6 a mediodía me parece surrealista. De bajada a Barcelona, parece que sólo baja uno a la hora o algo así y eso me parece un insulto. El S2 Barcelona con salida de Sabadell Parc a las 14:16 un día a a pasar algo gordo: o aplastamiento de gente o caída de personas a la vía. Y será entonces cuando FGC ponga de una vez un S6 después de este tren.by si puede ser un tren antes, mejor, para repartir a los escolares y el mogollón de gente de Sant Joan y Vollpellères, aparte de los de la UAB. Cuesta tanto poner más trenes de bajada? Por ejemplo, otro caso. Las veces que cogí el S2 de las 13:40 a Barcelona, detrás baja un S6 que va medio vacío, o sea que lo mandan a pasear como quien dice. Y en cambio media hora después, que es cuando hay pintores gordos, no ponen S6 hasta después del S2 con salida 14:28, que también lo he cogido y ni en broma carga como el anterior. Ya que está ese S6 ahí, déjalo, pero mete otro en el turno anterior.
Respecto a la idea de verano, totalmente en contra. Ponen a todos los trenes a parar en todas las estaciones garantizando las aglomeraciones y tardando más en llegar a Barcelona. Y luego otra cosa, si paran en todas las estaciones, el L6 sobraría ya que no tiene ningún sentido mantenerlo si ya hay un tren delante que cubre el servicio. Para qué? Para colapsar aún más el túnel?
Otra cosa, está relacionada con infraestructuras pero va aquí porque afecta a la línea del Vallès.
Vamos a ver, hace poco voy a pasear con mis perros a CanFeu i Gràcia, y hacia finales de octubre o principios de noviembre, observé en la calle, sobre la estación una grieta que va más o menos desde la zona de entrada a la estación hasta la Rambla Ibèria. La grieta recorre toda la calle, si miramos a Sabadell Centre, queda en el lado izquierdo. Al principio vi un par de semanas la grieta abierta, luego el tercer fin de semana, más o menos cerca de diciembre, se dieron cuenta y le pusieron una especie de masilla para evitar posibles filtraciones con las lluvias y hasta la fecha está así.
Juraría que antes de este otoño, esa grieta no estaba, básicamente porque un tramo pasa delante de los bancos que hay en la calle a ese lado. Pero no puedo confirmarlo.
Com pots veure no s'ha tocat res.
Dubto que hi hagi cap de les desgràcies que esmentes, quan això realment és el pa de cada dia des de fa molts anys.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Llavors els S1 i S2 faran parar tot el tram de Pl.Catalunya-Sarrià incloses també les estacions de Les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular, no? Si desapareixaran les línies S5, S6, S7 i L6 si no 'he equivocat... no hauran de canviar la nomenclatura de la L12 actual si la L6 de Pl.Catalunya-Sarrià desapareixarà i anomenar-se L6 Sarrià-Reina Elisenda? Potser no sigui un aspecte a tenir molt en compte al tractar-se de l'explotació però és per evitar no liar a l'usuari... i això no farà saturar el tram de Gràcia-Pl.Catalunya i que hagi de ser servei llançadora per Gràcia-Av.Tibidabo la L7?Trenscat wrote: ↑Monday 20/12/2021 6:58 Sí, però les primeres 115 entraran en servei sense canviar horaris. La previsió és que l'estiu de 2022 ja hi hagi les quinze noves UT-115 en servei i es pugui aplicar l'itinerari BV-07, o sigui els nous horaris. Amb les 15 noves UT-115, juntament amb les 22 UT-112, 19 UT-113 i 5 UT-114, hi haurà trens cada 5 minuts en hora punta a Terrassa i cada 5 minuts en hora punta a Sabadell. Tots els trens pararan a totes les estacions, desapareixent les línies S5, S6 i S7, i passant a fer tots els serveis les línies S1, S2 i L7, així com la L6 en hora vall. La L12 Sarrià - Reina Elisenda queda igual que ara.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Aprofitant que els trens s'aturaran a més estacions i, per tant, tardaran més, no seria un bon moment per revisar si realment val la pena mantenir totes les estacions de VIa Augusta obertes? Així, a priori, es podrien tancar Muntaner (per proximitat amb Bonanova i Sant Gervasi) i Les Tres Torres (per proximitat amb Bonanova i Sarrià) i així fer més fluïd el trajecte. Els trams estan majoritàriament coberts per diferents línies d'autobusos, motiu pel qual no hauria d'afectar gaire a la mobilitat de la zona.Trenscat wrote: ↑Monday 20/12/2021 6:58 Sí, però les primeres 115 entraran en servei sense canviar horaris. La previsió és que l'estiu de 2022 ja hi hagi les quinze noves UT-115 en servei i es pugui aplicar l'itinerari BV-07, o sigui els nous horaris. Amb les 15 noves UT-115, juntament amb les 22 UT-112, 19 UT-113 i 5 UT-114, hi haurà trens cada 5 minuts en hora punta a Terrassa i cada 5 minuts en hora punta a Sabadell. Tots els trens pararan a totes les estacions, desapareixent les línies S5, S6 i S7, i passant a fer tots els serveis les línies S1, S2 i L7, així com la L6 en hora vall. La L12 Sarrià - Reina Elisenda queda igual que ara.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... contra.pdf (pàgina 74)adriaesc wrote: ↑Monday 20/12/2021 12:49 Aprofitant que els trens s'aturaran a més estacions i, per tant, tardaran més, no seria un bon moment per revisar si realment val la pena mantenir totes les estacions de VIa Augusta obertes? Així, a priori, es podrien tancar Muntaner (per proximitat amb Bonanova i Sant Gervasi) i Les Tres Torres (per proximitat amb Bonanova i Sarrià) i així fer més fluïd el trajecte. Els trams estan majoritàriament coberts per diferents línies d'autobusos, motiu pel qual no hauria d'afectar gaire a la mobilitat de la zona.
Tenint en compte els passatgers anuals de l'any 2019 abans de la pandèmia, no sé si els d'FGC voldran profunditzar sobre aquesta idea de treure estacions, a més a més es suposa que voldran implementar el segon túnel per millorar els temps de freqüència i evitar la saturació del servei del Metro del Vallès, fent així que per el recorregut de Sant Cugat-Les Planes-BCN sigui un servei amb una funció de servei metropolitana creant un nou cul de sac i bifurqui les S1 i S2 noves exprés que ho volen fer enllaçar Sant Cugat per continuar cap a Sabadell i Terrassa segons el PDF de l'Estratègia FGC 10/30. Però estic comentant una cosa massa futurísta i que encara no se sap res del tot.
https://www.fgc.cat/agenda-estrategica-1030/ (pàgina 107)
Tot i així, estic d'acord amb tu, perquè ara els temps de viatge augmentaran i probablement s'ha de replantejar de treure alguna de les estacions del tram de Sarrià-Gràcia, i a més estan prou cobertes amb els serveis de busos i les estacions de Muntaner, La Bonanova i les Tres Torres estan a prop... Però tot i així, per el número de viatgers, l'altre canvi que es voldrà fer de cara al futur llunyà (suposadament) i per les polítiques d'FGC crec que no serà així.
Personalment crec que malgrat l'oportunitat de que els de Sabadell i Terrassa tinguin un tren cada 5 minuts, ara serà fotut un aspecte del servei i és el fet de que els temps de viatge seran els que seran, òbviament tampóc dic que sigui Rodalies perquè Rodalies té una funció diferent al Metro del Vallès, però vaja, jo personalement trobaré a faltar quan anava des de Muntaner fins a Sarrià directament, i quan des de La Floresta fins a Sarrià s'anava directament i crec que perdre això no es prou bó.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Ja l'onze de maig d'enguany, vaig comentar:
Sí consulteu la memòria anual de l'any 2019, hi ha les dades de viatgers de cada estació:
Les Tres Torres: 1.056.000 viatgers a l'any, representa una mitjana de 3.500 passatgers al dia.
La Bonanova: 891.000 viatgers a l'any, sobre uns 3.000 passatgers al dia.
Cal comptar que els caps de setmana la utilització és molt menor.
No podeu proposar, en cap cas, el tancament d'aquestes estacions. Abans de fer aquestes propostes heu d'estudiar les xifres, ocupacions i necessitats que cobreixen les estacions de la xarxa.
Com a molt és podria proposar la unificació de Plaça Molina i Sant Gervasi (amb el tancament d'una de les dues), ara, quina tanquem?: Plaça Molina, i carreguem més Sant Gervasi? Tampoc ho veig gens clar. Sant Gervasi aporta 586.000 passatgers a l'any, i plaça Molina 654.000 més. son xifres també prou importants.
Salut!
Sí consulteu la memòria anual de l'any 2019, hi ha les dades de viatgers de cada estació:
Les Tres Torres: 1.056.000 viatgers a l'any, representa una mitjana de 3.500 passatgers al dia.
La Bonanova: 891.000 viatgers a l'any, sobre uns 3.000 passatgers al dia.
Cal comptar que els caps de setmana la utilització és molt menor.
No podeu proposar, en cap cas, el tancament d'aquestes estacions. Abans de fer aquestes propostes heu d'estudiar les xifres, ocupacions i necessitats que cobreixen les estacions de la xarxa.
Com a molt és podria proposar la unificació de Plaça Molina i Sant Gervasi (amb el tancament d'una de les dues), ara, quina tanquem?: Plaça Molina, i carreguem més Sant Gervasi? Tampoc ho veig gens clar. Sant Gervasi aporta 586.000 passatgers a l'any, i plaça Molina 654.000 més. son xifres també prou importants.
Salut!
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Friday 07/06/2013 16:28
- Location: L1 Santa Coloma
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Per mi el problema és que seguin pensant en la línia Barcelona-Vallès com si fos un ferrocarril suburbà, però FGC l'ha convertit en un metro: servei molt regular, moltes estacions i serveis molt simples (una línia, una ruta). Personalment, no crec que sigui un error, ja que per les zones on passa, tenen aquesta necessitat. Ara bé, la qüestió, per mi, està en la política: com FGC és l'operador d'aquesta línia, s'ha de fer que tots els trajectes BCN-Terrassa i BCN-Sabadell passin per aqui? Jo crec que no: L'ATM, els operadors i els ajuntaments haurien de fomentar que les persones que facin aquestes rutes utilitzin tant Rodalies com FGC, ja que tenim rutes alternatives i no tot ha de passar pels catalans.
Parlem de fer un segon túnel per a FGC, així i tot tenim una R4 que segurament pot millorar molt (no tinc dades, però estic convençut que s'hi poden fer coses) i aquí a ningú se li acut actuar per aquesta banda. Millores en la capacitat, les estacions i el servei seria molt més econòmic que construir una infraestructura paral·lela, però clar, així ningú hi sucaria pa i el millor operador del món ja no ho seria tant.
Crec que FGC té un problema molt greu amb aquesta imatge que vol donar de l'operador perfecte: no ho és ni de bon tros perquè tenen una Llobregat-Anoia insofriblement lenta, una Lleida-La Pobla a la que qualsevol dia es queda sense servei perquè li falta un dels dos trens i que es queda sense maquinistes per les condicions de treball precàries. De les tres xarxes que gestionen, només una funciona de forma òptima, així que en el moment en què de veritat es posin les piles i facin una aposta ferma pel ferrocarril, potser podem parlar de que és el millor operador.
Fins aleshores, el millor seria que els nostre polítics deixin de jugar amb els nostres trens com si fossin nens petits i comencin a treballar com a persones responsables i actuïn amb amplada de mires. La qüestió no és la capacitat, és la deixadesa de les Rodalies, que són la solució!
Parlem de fer un segon túnel per a FGC, així i tot tenim una R4 que segurament pot millorar molt (no tinc dades, però estic convençut que s'hi poden fer coses) i aquí a ningú se li acut actuar per aquesta banda. Millores en la capacitat, les estacions i el servei seria molt més econòmic que construir una infraestructura paral·lela, però clar, així ningú hi sucaria pa i el millor operador del món ja no ho seria tant.
Crec que FGC té un problema molt greu amb aquesta imatge que vol donar de l'operador perfecte: no ho és ni de bon tros perquè tenen una Llobregat-Anoia insofriblement lenta, una Lleida-La Pobla a la que qualsevol dia es queda sense servei perquè li falta un dels dos trens i que es queda sense maquinistes per les condicions de treball precàries. De les tres xarxes que gestionen, només una funciona de forma òptima, així que en el moment en què de veritat es posin les piles i facin una aposta ferma pel ferrocarril, potser podem parlar de que és el millor operador.
Fins aleshores, el millor seria que els nostre polítics deixin de jugar amb els nostres trens com si fossin nens petits i comencin a treballar com a persones responsables i actuïn amb amplada de mires. La qüestió no és la capacitat, és la deixadesa de les Rodalies, que són la solució!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Això és del tot impossible, els polítics catalans i espanyols al final són qui decideixen i fan el que vulguin amb el ferrocarril a Catalunya i a la resta d'Espanya...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Pel que sé quedaria:Carlos González wrote: ↑Monday 20/12/2021 12:12Llavors els S1 i S2 faran parar tot el tram de Pl.Catalunya-Sarrià incloses també les estacions de Les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular, no? Si desapareixaran les línies S5, S6, S7 i L6 si no 'he equivocat... no hauran de canviar la nomenclatura de la L12 actual si la L6 de Pl.Catalunya-Sarrià desapareixarà i anomenar-se L6 Sarrià-Reina Elisenda? Potser no sigui un aspecte a tenir molt en compte al tractar-se de l'explotació però és per evitar no liar a l'usuari... i això no farà saturar el tram de Gràcia-Pl.Catalunya i que hagi de ser servei llançadora per Gràcia-Av.Tibidabo la L7?Trenscat wrote: ↑Monday 20/12/2021 6:58 Sí, però les primeres 115 entraran en servei sense canviar horaris. La previsió és que l'estiu de 2022 ja hi hagi les quinze noves UT-115 en servei i es pugui aplicar l'itinerari BV-07, o sigui els nous horaris. Amb les 15 noves UT-115, juntament amb les 22 UT-112, 19 UT-113 i 5 UT-114, hi haurà trens cada 5 minuts en hora punta a Terrassa i cada 5 minuts en hora punta a Sabadell. Tots els trens pararan a totes les estacions, desapareixent les línies S5, S6 i S7, i passant a fer tots els serveis les línies S1, S2 i L7, així com la L6 en hora vall. La L12 Sarrià - Reina Elisenda queda igual que ara.
Hora punta matí: S1 i S2 cada 5 minuts = 24 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 32 en total
Hora punta tarda: S1 i S2 cada 6 minuts = 22 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 30 en total
Hora vall: S1 i S2 cada 10 minuts = 12 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 20 en total + L6 que no sé quants posaran
Cap de setmana: com fins ara
Així que de moment no es faria llançadora de la L7 però sí que li treuen freqüència.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Vamos a ver si me explico: la reforma consiste en:mohn902 wrote: ↑Tuesday 21/12/2021 20:50Pel que sé quedaria:Carlos González wrote: ↑Monday 20/12/2021 12:12Llavors els S1 i S2 faran parar tot el tram de Pl.Catalunya-Sarrià incloses també les estacions de Les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular, no? Si desapareixaran les línies S5, S6, S7 i L6 si no 'he equivocat... no hauran de canviar la nomenclatura de la L12 actual si la L6 de Pl.Catalunya-Sarrià desapareixarà i anomenar-se L6 Sarrià-Reina Elisenda? Potser no sigui un aspecte a tenir molt en compte al tractar-se de l'explotació però és per evitar no liar a l'usuari... i això no farà saturar el tram de Gràcia-Pl.Catalunya i que hagi de ser servei llançadora per Gràcia-Av.Tibidabo la L7?Trenscat wrote: ↑Monday 20/12/2021 6:58 Sí, però les primeres 115 entraran en servei sense canviar horaris. La previsió és que l'estiu de 2022 ja hi hagi les quinze noves UT-115 en servei i es pugui aplicar l'itinerari BV-07, o sigui els nous horaris. Amb les 15 noves UT-115, juntament amb les 22 UT-112, 19 UT-113 i 5 UT-114, hi haurà trens cada 5 minuts en hora punta a Terrassa i cada 5 minuts en hora punta a Sabadell. Tots els trens pararan a totes les estacions, desapareixent les línies S5, S6 i S7, i passant a fer tots els serveis les línies S1, S2 i L7, així com la L6 en hora vall. La L12 Sarrià - Reina Elisenda queda igual que ara.
Hora punta matí: S1 i S2 cada 5 minuts = 24 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 32 en total
Hora punta tarda: S1 i S2 cada 6 minuts = 22 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 30 en total
Hora vall: S1 i S2 cada 10 minuts = 12 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 20 en total + L6 que no sé quants posaran
Cap de setmana: com fins ara
Així que de moment no es faria llançadora de la L7 però sí que li treuen freqüència.
A/ Por las mañanas prolongar los S6 y S7 hasta Sabadell y Terrassa, convirtiendo la frecuencia común cada 5 minutos, es decir, cada 10 en los ramales, más o menos un poco lo que tenemos hoy pero haciendo que todos los servicios lleguen al final de línea.
B/ Horas valle: Actualmente la hora valle, que oscila entre las 10 y la 1 del mediodía, es de un tren cada 15 minutos por línea, lo que nos deja 7,5 minutos de paso en el tramo común. Si lo reducen a 10 minutos en el tramo común, eso significa un tren cada 20 minutos en los ramales, que viene a ser la frecuencia del finde, y que si mal no recuerdo, durante finales de la época del confinamiento, hubo unas semanas en que la hora valle tenía estas frecuencias (un tren cada 20 min. en los ramales entre las 10 y la 1). O sea, es volver a la frecuencia de mayo-junio de 2020. Si a eso lo llamamos "avance..."
C/ Hora punta de la tarde: 6 minutos en el tramo común: es decir, exactamente lo que está circulando ahora mismo, traducido a los ramales, 12 minutos de paso. Si encima mantenemos esa frecuencia durante toda la tarde, implica, no prolongar ningún S6 o S7 de la tarde, sino directamente suprimirlos.
Volvemos al confinamiento: durante todo el confinamiento, si mal no recuerdo, mantuvieron los S6 y S7 de las mañanas, pero se cepillaron todos los del mediodía y tarde, y tal y como has pintado cómo quedarían los servicios, más o menos viene a ser así.
Traducido al Cristiano, para que nos entendamos, la chapuza queda así:
Por las mañanas, de 7 a 9 de la mañana, más servicio, trenes cada 5 minutos en el tramo común, y cada 10 en los ramales.
De 10 a 13 horas, trenes cada 20 minutos en los ramales y cada 10 en el tramo común
De 14 a 22 horas: Trenes cada 6 minutos en el tramo común, y cada 12 en los ramales
Los S1 y S2 pararán en todas las estaciones de su recorrido.
Situación actual:
De 7 a 9: Trenes cada 6 minutos en el tramo común con los refuerzos del S6 y S7 hasta Rubí y la UAB, más o menos se queda haciendo una media en trenes cada 5 minutos en el tramo Barcelona-Sant Cugat, una media de trenes cada 10 min. en los ramales hasta Rubí y la UAB, y cada 12 minutos en Terrassa, Sabadell y Sant Quirze.
De 10 a 13: Trenes cada 7,5 minutos en el tramo común, con un tren cada 15 minutos en los ramales.
De 14 a 22: Trenes cada 6 minutos en el tramo común, con refuerzos puntuales de S6 y S7, lo que en las franjas de los refuerzos, nos deja una media de trenes cada 5 minutos en el tramo común, cada 10 en los ramales hasta la UAB y Rubí y cada 12 minutos en Terrassa, Sabadell y Sant Quirze.
Todos los trenes son semidirectos en alguno de sus tramos.
Resultado: Mantener los mismos trenes por las mañanas haciéndolos llegar a Terrassa y Sabadell, por lo que estos municipios y Sant Quirze, ganan trenes entre las 7 y las 9 de la mañana.
Reducir el número de circulaciones entre las 10 y la 1 de la tarde, convirtiendo la frecuencia en la misma de fin de semana: Te da lo mismo coger el tren el miércoles a las 11 que el sábado a las 11, porque la frecuencia pasa a ser la misma.
De 14 a 22 horas: Eliminan todas las circulaciones de S6 y S7 en lugar de mantenerlas y prolongarlas, por lo que la frecuencia queda igual que ahora en Terrassa y Sabadell, y empeora entre la UAB y Rubí y Sant Cugat, empeorando también en el tramo común. Para evitar que los apeaderos de Sant Gervasi, Tres Torres, Bonanova, Peu, Baixador y Les Planes queden con menos frecuencia, hacen parar todos los trenes en todos ellos, por lo que en estas estaciones, es como si no pasara nada, pero en el resto, la frecuencia empeora, convirtiendo por ejemplo los trenes de las 2 de la tarde sentido Barcelona en sardineros enlatados, en los S2 entre la UAB y Barcelona, haciendo que la gente tire de Rodalies R8 y que muchos a partir de Sant Cugat peten los trenes de la S1 porque en los S2 no podrán ni entrar.
Venga, a ver quién es el listo que me dice dónde está ahí la mejora, porque yo sinceramente no la veo.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens per hora
Què és el que no has entès?mohn902 wrote: ↑Tuesday 21/12/2021 20:50 Pel que sé quedaria:
Hora punta matí: S1 i S2 cada 5 minuts = 24 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 32 en total
Hora punta tarda: S1 i S2 cada 6 minuts = 22 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 30 en total
Hora vall: S1 i S2 cada 10 minuts = 12 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 20 en total + L6 que no sé quants posaran
Cap de setmana: com fins ara
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Te estás liando. Los intervalos de 5, 6 y 10 minutos que se mencionan son para cada línea, no para el tramo común hasta Sant Cugat.França451 wrote: ↑Monday 27/12/2021 13:46Vamos a ver si me explico: la reforma consiste en:mohn902 wrote: ↑Tuesday 21/12/2021 20:50Pel que sé quedaria:Carlos González wrote: ↑Monday 20/12/2021 12:12
Llavors els S1 i S2 faran parar tot el tram de Pl.Catalunya-Sarrià incloses també les estacions de Les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular, no? Si desapareixaran les línies S5, S6, S7 i L6 si no 'he equivocat... no hauran de canviar la nomenclatura de la L12 actual si la L6 de Pl.Catalunya-Sarrià desapareixarà i anomenar-se L6 Sarrià-Reina Elisenda? Potser no sigui un aspecte a tenir molt en compte al tractar-se de l'explotació però és per evitar no liar a l'usuari... i això no farà saturar el tram de Gràcia-Pl.Catalunya i que hagi de ser servei llançadora per Gràcia-Av.Tibidabo la L7?
Hora punta matí: S1 i S2 cada 5 minuts = 24 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 32 en total
Hora punta tarda: S1 i S2 cada 6 minuts = 22 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 30 en total
Hora vall: S1 i S2 cada 10 minuts = 12 trens + L7 cada 7/8 minuts = 8 trens => 20 en total + L6 que no sé quants posaran
Cap de setmana: com fins ara
Així que de moment no es faria llançadora de la L7 però sí que li treuen freqüència.
A/ Por las mañanas prolongar los S6 y S7 hasta Sabadell y Terrassa, convirtiendo la frecuencia común cada 5 minutos, es decir, cada 10 en los ramales, más o menos un poco lo que tenemos hoy pero haciendo que todos los servicios lleguen al final de línea.
B/ Horas valle: Actualmente la hora valle, que oscila entre las 10 y la 1 del mediodía, es de un tren cada 15 minutos por línea, lo que nos deja 7,5 minutos de paso en el tramo común. Si lo reducen a 10 minutos en el tramo común, eso significa un tren cada 20 minutos en los ramales, que viene a ser la frecuencia del finde, y que si mal no recuerdo, durante finales de la época del confinamiento, hubo unas semanas en que la hora valle tenía estas frecuencias (un tren cada 20 min. en los ramales entre las 10 y la 1). O sea, es volver a la frecuencia de mayo-junio de 2020. Si a eso lo llamamos "avance..."
C/ Hora punta de la tarde: 6 minutos en el tramo común: es decir, exactamente lo que está circulando ahora mismo, traducido a los ramales, 12 minutos de paso. Si encima mantenemos esa frecuencia durante toda la tarde, implica, no prolongar ningún S6 o S7 de la tarde, sino directamente suprimirlos.
Volvemos al confinamiento: durante todo el confinamiento, si mal no recuerdo, mantuvieron los S6 y S7 de las mañanas, pero se cepillaron todos los del mediodía y tarde, y tal y como has pintado cómo quedarían los servicios, más o menos viene a ser así.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.